Onko vielä toivoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätöivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätöivoinen

Vieras
Heips!

Tarinani on seuraava. Perheeseemme kuuluu reilu 1v. poika, joka sai alkunsa hyvinkin helposti ja nopeasti.

Nyt olemme yrittäneen kakkosta heinäkuusta lähtien ja 3 kuukautiset tulleet, eli kierrot olleet tosi pitkiä, lähes 40 ja 50 päivää (kuukautiset alkoivat vasta vuosi synnytyksestä).

Olemme tämän viimeisimmän kierron ajan harrastaneet seksiä joka toinen päivä ja toissa yönä huomasin vessassa käydessäni paperissa hennon vaaleanpunaista. Koko eilisen päivän samoin ja vaaleanruskeaa niukkaa vuotoa, jota sai kyllä hakemalla hakea. Ajattelin että jos nyt kuitenkin olis tärpännyt.

Tänään on sitten vuotanut jo vähän enemmän, siteeseenkin pari juovaa jopa. Kierto on nyt 35 päivää.

Voinko siis ollakin raskaana tästä vuodosta huolimatta vai pitäisikö vaan uskoa että kuukautisethan ne? Mitä vikaa mussa tai miehessä voi olla kun ei jatkuvalla seksin harrastamisellakaan saada tuloksia? Pitäisikö kääntyä lääkärin puoleen?

Auttakaa mua pliis! Oon niin hajalla kun niin kovasti haluaisimme toisen lapsen.

Haloo, ootte siis yrittäny 4kk ja oot nyt ihan epätoivonen. Sanotaan että jos liian kovasti yrittää niin sillon ei tärppää ja sit kun "antaa asian vaipua unholaan" voikin lykästää hyvin pian. Kannatais nyt vähän löysätä, kun kuitenkin tiedätte ettei kummassakaan ole mitään vikaa kun yksi lapsi jo on.

Joo kiitos vaan "kannustuksesta". Mutta mistä mä tiedän nyt ettei meissä ole vikaa? Eikös kaiken järjen mukaan pitäisi tärpätä kun kerran takuulla niitä siittiöitäkin on siellä missä pitää ja koko ajan? No kauankos terveen yksilapsisen pitäisi sitten jaksaa tällä taktiikalla odotella??? Muut vaan sikiää vieressä pelkän ajatuksen voimalla...

Ei se aina niin helppoa ole, vaikka onkin lapsi ennestään niin, joskus ei vaan heti tärppää. Ei siihen mitään vikaa tarvita. Sisko ja hänen miehensä yrittivät n. vuoden ennenkuin tuli tämä ensimmäinen. Aikaa se vaan vaatii. Jos ei vuodessa ole tärpännyt, sitten voi alkaa miettiä , vaikka tutkimuksia. Toivotaan kuitenkin, että onnistuu pian. Tiedän, että nää asiat on herkkiä ja mieli on pinnalla. Niin olis mullakin. Tsemppiä. :hug:

Koitahan nyt asennoitua oikein. Olette yrittäneet VASTA 3kk, ihan normaalia ETTEI ole vielä tärpännyt. Mieti hetki meitä, jotka yritämme lasta, sitäkin ensimmäistä, vuosikaudet, eikä siltikään onnistu ilman lääketieteen apua.

Jos ei vuodessa ole tapahtunut mitään, ota VASTA sitten yhteyttä lääkäriin, ei yhtään aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja hieman järkeä peliin nyt:
Koitahan nyt asennoitua oikein. Olette yrittäneet VASTA 3kk, ihan normaalia ETTEI ole vielä tärpännyt. Mieti hetki meitä, jotka yritämme lasta, sitäkin ensimmäistä, vuosikaudet, eikä siltikään onnistu ilman lääketieteen apua.

Jos ei vuodessa ole tapahtunut mitään, ota VASTA sitten yhteyttä lääkäriin, ei yhtään aiemmin.

No ei se minusta normaalia kyllä ole jos ensimmäinenkin on saanut alkunsa heti. Olen pahoillani että jotkut joutuvat yrittämään sitä ensimmäistäkin vuosikausia, mutta eihän se nyt minun tai kenenkään muunkaan vika ole jotka lapsen ovat onnistuneet helposti saamaan. Siksi minä tässä mietinkin että onkohan meissä sittenkin jotain "vikaa" kun eka tuli niin helposti. Mutta turha tätä kai on rautalangasta vääntää.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos sulle Uudi vähän inhimillisemmästä vastauksesta. Tuntuu vaan ihan kamalalta ajatukselta odottaa vuosi... Ei kai tässä muutakaan voi. :(

Inhimillisiä vastauksia nämä kaikki ovat.
Elämä on!

No sanotaanko sitten että empaattinen oli Uudin vastaus. Samaa ei voi sanoa teistä muista.

No ei se minusta normaalia kyllä ole jos ensimmäinenkin on saanut alkunsa heti. Olen pahoillani että jotkut joutuvat yrittämään sitä ensimmäistäkin vuosikausia, mutta eihän se nyt minun tai kenenkään muunkaan vika ole jotka lapsen ovat onnistuneet helposti saamaan. Siksi minä tässä mietinkin että onkohan meissä sittenkin jotain "vikaa" kun eka tuli niin helposti. Mutta turha tätä kai on rautalangasta vääntää.

Ehkä sun pitäisi ensin kasvaa aikuiseksi. Harmi vaan, että sulla on jo lapsi, pilaat sen tuolla lapsellisella käytökselläs. :/

Kyl se on normaalia eikä nainen ole robotti joka toimii takuuvarmasti uudestaan jos ekan on saanut. Eikä se vuos parikaan kakkosyritystä oo mitenkään epänormaalia. Malttia nyt vaan ja takana tosiaan vasta 3kk.

voi kuule. meillä eka lähti alulle heti, toinen n.puolen vuoden yrityksellä ja kolmatta tehtiin kolme vuotta. eli ei se ensimmäinen onnistuminen määrittele seuraavaa. se on yksilöllistä. koita keksiä muuta miettimistä vaikka hankalaa onkin, stressaamalla et varmasti auta asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Ehkä sun pitäisi ensin kasvaa aikuiseksi. Harmi vaan, että sulla on jo lapsi, pilaat sen tuolla lapsellisella käytökselläs. :/

Just. Ja sähän mut tunnet. Mä vain toivon ettei sulla ole lapsia, koska sinun käytöksesi tässä on todella epäasiallista ja alentavaa. Mä olen kyllä ihan asiallisesti asiani täällä esittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
voi kuule. meillä eka lähti alulle heti, toinen n.puolen vuoden yrityksellä ja kolmatta tehtiin kolme vuotta. eli ei se ensimmäinen onnistuminen määrittele seuraavaa. se on yksilöllistä. koita keksiä muuta miettimistä vaikka hankalaa onkin, stressaamalla et varmasti auta asiaa.

No juurikin tälläisiä halusin kuulla, etten ole ainoa!

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
jos sulla on pitkä kierto niin pelkästään jo se estää aika tehokkaasti raskautumisen kun tuo munasolu ei välttämättä irtoa.

Miten mä voin tähän nyt sitten mitenkään vaikuttaa? Vaikeaa...

Unohtakaa koko juttu. Perun aloituksen, niin eipähän tarvi kuulla lisää haukkuja :(

Vähän on keskustelu ehkä karannut alkuperäisestään taas,mutta mä sanoisin ap:lle,että maltti on valttia.Mä ymmärrän todella hyvin sen,että turhauttaa kun se toinen ei tulekaan kuin taikaiskusta sillä pelkään meille käyvän vielä niin.Meillä tosin on jo kaksi lasta,mutta pelkään sitä,että kun muutaman vuoden päästä ajateltiin vielä yksi tai kaksi hankkia lisää niin he eivät tulekaan niin helpolla kuin nämä kaksi ensimmäistä.

Ei siinä jeesustelut auta kun on jo turhautunut.Ottakaa nyt vaikka tauko siihen puuhaamiseen ja tsekkaat sen kiertos ihan kuntoon tai niin kuntoon kun sen voit pelkällä seurannalla saada.Jatkatte uudella innolla vaikka kuukauden päästä ja siihen asti olette oikeasti sillä meiningillä,että tulee jos on tullakseen.Aina ennen seksiä kuiskaatte,että "ei me tässä lasta yritetä,kunhan seksitään!". :D

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
jos sulla on pitkä kierto niin pelkästään jo se estää aika tehokkaasti raskautumisen kun tuo munasolu ei välttämättä irtoa.

Miten mä voin tähän nyt sitten mitenkään vaikuttaa? Vaikeaa...

Unohtakaa koko juttu. Perun aloituksen, niin eipähän tarvi kuulla lisää haukkuja :(

No ainakin vahvat PMS-oireet sulla on kun räksytät kuin terrieri.

Yhteistyössä