[QUOTE="mies";29313674]Olkiukko ja väärä dilemma. En ottanut mitään kantaa tarvitsemiseen ja pitämiseen. Sinä tykkäät näköjään sukupuolten taistelusta. Minä en. Toivottavasti miehesikin on tarpeeksi taisteluiden ystävä.
Totta. Mutta yksilöt ovat erilaisia, eikä yhtä totuutta ole.
Hmm, aika valikoivaa historiantulkintaa. Et ilmeisesti esimerkiksi tiennyt, että vapaa-aika on lisääntynyt? Historiaton postmoderni nainen menee mulla helposti ei-viehättävään kategoriaan yleensä.
Et tunnu lukevan oikein tarkkaan kirjoittamaani. Puhun tosiasioista, en odotuksista. Suhteita on monenlaisia, eikä niissä voi tehdä suuria mullistuksia ilman että ne repeävät jostain kohti ennemmin tai myöhemmin. Yleisin suhteiden malli on, että nainen siivoaa enemmän. Feministi voi taistella tätä vastaan, mutta usein argumentit ovat yhteiskuntailmiöihin laajemmin perehtyneelle kyseenalaisia (esimerkiksi sen olettaminen, että suhteen on pakko olla feministisesti vaikuttunut).[/QUOTE]
No ei sinun tarvitse minulle kertoa sitä tosiasiaa, että naiset siivoaa enemmän. Kyllä minä sen tiedän. Tässä nyt käsittääkseni keskustellaan siitä, mikä on kenenkin mielestä reilua. Ei mistään asiasta tule reilua sillä perusteella, että "yleinen suhteen malli on tällainen". Voinhan minäkin jälleen kertoa, että miehet ne yleensä sen kattoremontin tekee, mutta en minä silti täällä höyryä, että niin se ilman muuta kuuluu ollakin.
Ja mitä tulee vapaa-ajan lisääntymiseen, se on lisääntynyt myös sillä miehellä.
Miksi oletat, että minä nautin sukupuolien taistelusta, kun olen lukuisissa yhteyksissä sinulle sanonut, ettei monetkaan asiat liity millään tavalla sukupuoliin.
Sinä kuitenkin jostain syystä haluat _aina_ ottaa sen näkökulman. Tätäkään aihetta sinä et näköjään pysty ajattelemaan siten, että on kyseessä homopari tai vaikka sisarukset, jotka asuvat yhdessä. Jos toinen tekee kotityöt ja toinen ei, niin onhan se nyt epäreilua, vaikka miten päin kääntäisit.
Hyvin perustelet kyllä sen, mistä tuo ap:n miehenkin käytös johtuu, en minä sitä kiistä, mutta tunnut kovasti puolustelevan tätä ajatusmallia, ikään kuin sitä ei saisi kyseenalaistaa (koska sehän on feministien aivopesua). Minulle ei ole kyllä vieläkään auennut se, miksi pidät sukupuolirajojen hämärtymistä pelkästään ikävänä asiana, koski se sitten mitä tahansa asiaa. Niin paitsi, että se on _sinusta_ epäviehättävää. Jos siivoaminen on sinusta kivaa, niin eikö ole mukavaa, että sinäkin saat sitä naisten hommaa tehdä?