Epäkorrektien naapureiden ja ystävien lastenhoitotapoja, jotka saavat sinut näkemään punaista

  • Viestiketjun aloittaja toinen galluppi
  • Ensimmäinen viesti
toinen galluppi
Mulla on muutama:
Ystäväni käyttää lapsen sukkahousujen päällä sukkia, jotta sukkahousuja ei tarvi pestä kuin kerran viikossa. Joo, ne sukkahousuthan ei likaannu sisäpuolelta?

Usein jättää kakan jälkeen pesemättä pyllyn, pyyhtii vain isoimmat pois kosteuspyyhkeellä. (lapsi siis vaipoissa)

Kun lapsi opetteli nousemaan ylös tukea vasten, hän repi aina lapsen alas ja sanoi ettei sen tarvi vielä opetella kävelemään, ettei siitä sitten ole niin paljon vaivaa.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja toinen galluppi:
Kun lapsi opetteli nousemaan ylös tukea vasten, hän repi aina lapsen alas ja sanoi ettei sen tarvi vielä opetella kävelemään, ettei siitä sitten ole niin paljon vaivaa.
No tuo on kyllä aika erikoinen..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toinen galluppi:
Usein jättää kakan jälkeen pesemättä pyllyn, pyyhtii vain isoimmat pois kosteuspyyhkeellä. (lapsi siis vaipoissa)
Meillä on pakko tyytyä vain pyyhkimään pylly kosteuspyyhkeellä, sillä lapsella on paha atooppinen iho, joka ei kestä vettä juuri ollenkaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen galluppi:
Usein jättää kakan jälkeen pesemättä pyllyn, pyyhtii vain isoimmat pois kosteuspyyhkeellä. (lapsi siis vaipoissa)
Meillä on pakko tyytyä vain pyyhkimään pylly kosteuspyyhkeellä, sillä lapsella on paha atooppinen iho, joka ei kestä vettä juuri ollenkaan.
No se on aika yöks, jos pyyhkii vaan enimmät ja jättää kakkaa sinne muhimaan, saahan sen kosteuspyyhkeelläkin täysin puhtaaksi
 
poiu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Naapuri laittaa pojan ulos huutamaan, kun se kiukuttelee sisällä. Sitten 3v poika takoo ovea ja huutaa "äiti päästä sisäääään!"... Ja poika saa huutaa ulkona ainakin 10 min .
No aika paha... :(
joo. mutta aika hyvä konsti. mun yks kaveri laittaa parvekkeelle.
 
epäkorrektia ja jopa vaarallista
Entinen naapuri laittoi kans lapset parvekkeelle huutamaan. Sitä olikin mukava kuunnella sitten, varsinkin talvipakkasella, kun lapset oli sisävaatteissa.

Yksi hyvä keino lapsen nukuttamiseen (siskoni käyttää), on antaa yskänlääkettä joka ilta lapselle. Nukkuu kuulemma sikeästi ja vanhemmat saa kunnon yöunet. Ikävä vaan, että lapsi on oppinut puhumaan ja käräyttänyt vanhempansa tästä "mehusta" neuvolassa.
 
J-
Alkuperäinen kirjoittaja poiu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Naapuri laittaa pojan ulos huutamaan, kun se kiukuttelee sisällä. Sitten 3v poika takoo ovea ja huutaa "äiti päästä sisäääään!"... Ja poika saa huutaa ulkona ainakin 10 min .
No aika paha... :(
joo. mutta aika hyvä konsti. mun yks kaveri laittaa parvekkeelle.
Ei o kokemusta tuon ikäisen lapsen kasvatuksesta, mutta näin maalaisjärjellä ei kyllä kuullosta mistään kohti hyvältä tuo konsti.
 
b
Minusta jokainen saa hoitaa asiansa niin kuin parhaiten taitaa ja mikä perheelle on paras. Ainoastaan yksi äiti on saanu minut näkemään punaista. Raskausaikana hän kuulutti isoon ääneen, kuin hänestä on outoa jos joku ei selvitä lapsen sukupuolta etukäteen. Hän ei näe yhtään syytä miksi joku ei selvittäisi ja sellaisen äidin täytyy olla todella välinpitämätön jos ei lapsen sukupuoli etukäteen kiinnosta. Kun meidän molempien vauvat olivat parin kuukauden ikäisiä hän kuulutti suureen ääneen, että jokaisen perheen pitäisi käyttää perhepetiä, vaikka ostamalla uusi sänky sekä asunto jos ei muuten mahdollista, ja laittaa isä nukkumaan sohvalle ettei häiriinny.

On kai sanomattakin selvää, etten ole sen jälkeen ollut tähän ihmiseen missään yhteydessä.
 
patty
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Naapuri laittaa pojan ulos huutamaan, kun se kiukuttelee sisällä. Sitten 3v poika takoo ovea ja huutaa "äiti päästä sisäääään!"... Ja poika saa huutaa ulkona ainakin 10 min .
Mun täytyy sanoa että meillä on joskus tuota käytetty, laitettu jäähylle ulos, tosin vain noin 10-20 sekuntia, eikä ovi ehdi kuin käydä kiinni.
 
no
omista varmaan eniten keskustelua lähipiirissä herättää:
Uhkailu "jos sä et nyt lopeta, niin karkkipäivä siirtyy"
Totaali hermojen menetys jolloin huudan lapselle kurkku suorana NYTALATMENNÄJALUJAA TAI MEETJAITKET

Pienemmän lapsen suosiminen vanhemman kustannuksella "kun se on mun vauva.." ikää jo 5v.

Iltapalan / välipalan korvaaminen herkuilla silloin tällöin

lasten hiuksia ei harjata joka päivä, vaikka tarve on hyvin ilmeinen.

Lapset valitsevat kaapista itse vaatteensa ja tulos on sen näköinen.

Mä jatkan myöhemmin vielä...

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Naapuri laittaa pojan ulos huutamaan, kun se kiukuttelee sisällä. Sitten 3v poika takoo ovea ja huutaa "äiti päästä sisäääään!"... Ja poika saa huutaa ulkona ainakin 10 min .
Meillä muuten äiti teki näin myös 25 vuotta sitten kun olin pieni. Tosin me oltiin parhaimmillaan jopa 30 min ulkona ja pakkasta saattoi olla 20 astettakin. Joskus naapuri otti meidät sisälle.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yks tuttava laitto syyspimeällä reilu 2 vuotiaan kiukuttelijan terassille ja sano et mustalaiset tulee hakemaan.
mä nostin kiukuttelevan koululaisen terassille sisävaatteissaan, niin sehän perhana lähti laukkomaan takapihan kuravelliin sukkasillaan! Ja huusi kuin hyeena samalla.
 
J-
Alkuperäinen kirjoittaja epäkorrektia ja jopa vaarallista:
Entinen naapuri laittoi kans lapset parvekkeelle huutamaan. Sitä olikin mukava kuunnella sitten, varsinkin talvipakkasella, kun lapset oli sisävaatteissa.

Yksi hyvä keino lapsen nukuttamiseen (siskoni käyttää), on antaa yskänlääkettä joka ilta lapselle. Nukkuu kuulemma sikeästi ja vanhemmat saa kunnon yöunet. Ikävä vaan, että lapsi on oppinut puhumaan ja käräyttänyt vanhempansa tästä "mehusta" neuvolassa.
Voi jee mitä ihmisiä :eek: Noita yskänlääkkeitä kun ei suositella nykyään käytettävän edes yskään lapsilla (varsinkaan kolmiolääkkeitä).
 
soinnutar
Se ettei edes hoideta lapsia, ollaan vaan tietokoneella tai katsotaan leffoja päivät pitkät! Pyykkiä ei pestä, tai laitetaan koneeseen mutta ei kuivumaan, ruokaa hyvä jos muistetaan jokapäivä tehdä, muutenkin vaan maataan sängyssä tai sohvalla kaikki päivät ja huudetaan lapsille kun tulevat jotain pyytämään. Mun melestä se on kauheinta ja saa minut näkemään punaista!!
 
hirveitä kokemuksia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yks tuttava laitto syyspimeällä reilu 2 vuotiaan kiukuttelijan terassille ja sano et mustalaiset tulee hakemaan.
Voi kuinka tekee pahaa ajatellakin, vaikka monesti ajatuksen tasolla houkuttelisikin tuollainen menetelmä kun uhmaikäinen oikein koettelee hermoja.
Mutta en ikimaailmassa toteuttaisi!
Ja sit ihmetellään miksi lapset alkaa pelätä pimeää, näkee painajaisia, pakenee mielikuvitusmaailmaan jne jne...
2-vuotias ei edes tiedä/osaa ymmärtää mikä on mustalainen...
 
Lähdetään vauvan kanssa kauppaan ja annetaan sen huutaa naama punaisena eikä edes oteta syliin. Ollaan muka niin hyviä vanhempia kun osataan shoppailla ja olla välittämättä pienen huudosta. Silloin minä näen punaista ja haluttais itse käydä se vauva pelastamassa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen galluppi:
Mulla on muutama:
Ystäväni käyttää lapsen sukkahousujen päällä sukkia, jotta sukkahousuja ei tarvi pestä kuin kerran viikossa. Joo, ne sukkahousuthan ei likaannu sisäpuolelta?
Meillä laitetaan sukat sukkahousujen ja potkuhousujen päälle siksi, että pysyvät paremmin paikallaan ja jalassa, lisäksi en ole törmännyt vielä jarrusukkiksiin (vaikka kyllähän niitäkin voi olemassa olla)
 
Mä en kestä sitä jos on pieniä lapsia (kyseisessä perheessä alle 3v) ja vanhemmat ryyppää illalla ja jopa sammuvat sohvalle niin että pieni lapsi saa itse yksin mennä nukkuu. No tätä sammumista on harvoin mutta ryyppäämistä lähes joka ilta.
 

Yhteistyössä