Epäkorrektien naapureiden ja ystävien lastenhoitotapoja, jotka saavat sinut näkemään punaista

  • Viestiketjun aloittaja toinen galluppi
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ou nou:
Mielestäni pahin tapaus on tutullani. Ei pese lastensa hampaita KOSKAAN "koska niillä on niiiiin hyvät hampaat"
Muksut 1 ja 3
Joo, tiedän myös yhden tapauksen joka ei pese lapsensa hampaita aamulla, koska ei ehdi.

Silti ehtii pestä omat hampaat. Miksei hän satsaa lapseen ja sen hampaisiin? Jättäisi parina aamuna omat legot pesemättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen galluppi:
Mulla on muutama:
Ystäväni käyttää lapsen sukkahousujen päällä sukkia, jotta sukkahousuja ei tarvi pestä kuin kerran viikossa. Joo, ne sukkahousuthan ei likaannu sisäpuolelta?
Meillä laitetaan sukat sukkahousujen ja potkuhousujen päälle siksi, että pysyvät paremmin paikallaan ja jalassa, lisäksi en ole törmännyt vielä jarrusukkiksiin (vaikka kyllähän niitäkin voi olemassa olla)
Samoin! Mut vaihdan kyllä joka päivä tai vähintään joka toinen päivä puhtaat sukkikset. Ja jarrusukkisten kanssa myös toi ongelma että ne valuu niin laitan myös niiden päälle viel jarrusukat =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
omista varmaan eniten keskustelua lähipiirissä herättää:
Uhkailu "jos sä et nyt lopeta, niin karkkipäivä siirtyy"
Totaali hermojen menetys jolloin huudan lapselle kurkku suorana NYTALATMENNÄJALUJAA TAI MEETJAITKET

Pienemmän lapsen suosiminen vanhemman kustannuksella "kun se on mun vauva.." ikää jo 5v.

Iltapalan / välipalan korvaaminen herkuilla silloin tällöin

lasten hiuksia ei harjata joka päivä, vaikka tarve on hyvin ilmeinen.

Lapset valitsevat kaapista itse vaatteensa ja tulos on sen näköinen.

Mä jatkan myöhemmin vielä...
kuulostaa tutulta :whistle:
 
vieras
Naapurin emäntä huusi lapsilleen, kun olivat pieniä, niin että kuului meille naapuriin saakka kaikki peet ja saat muutaman sadan metrin päähän. Ja tämä oli päivittäistä. Olisin ymmärtänyt jos silloin tällöin olis "hihat palanu" mut että joka päivä niin ei kivalta kuulostanu. :(
 
Syötetään eineshampurilaisia ja hodareita. Muutenkin ravintoköyhää ruokaa. Palvellaan isoja lapsia eikä lapset osaa kouluiässä tehdä mitään itse. Huudetaan ja sitten hemmotellaan turhilla tavaroilla huonon omatunnon takia. Argh!!
 
- Annetaan pienten lasten olla keskenään ulkona tuntikausia ilman minkäänlaista valvontaa
- annetaan alle kouluikäisten lähteä yksin pyöräilemään tien sivussa
- pukeutuminen aamulla on lasten vastuulla. Äiti moittii eskarilaista eskarin eteisessä "taas sä teit tän mulle", kun huomaa ettei lapsella ole talvella toppatakin alla kuin t-paita
- jätetään lapset keskenään kotiin kun mennään ryyppäämään, ikää 11 ja 6v.
 
Välillä kypsyttää, kun erään kamun kanssa nähdään harvoin ja yleensä silloin ruokaillaan yhdessä..heillä pojat pitävät ruokailutilanteissa oikein kunnon shown ja sikailevat koko rahan edestä..kamu yrittää suitsia tilannetta sanoen, että 'tästä puhutaan myöhemmin' ja 'nyt ei pojat saa mitään jälkkäriä kun eivät osaa käyttäytyä' vaikka savatkin aina...mutta täähän nyt on pientä, vaikka vähän jaksaa ihmetyttää kun kyseessä on muuten ihan johdonmukainen kasvattaja.
 
vieras
Mulla ei ole yhtään tuttua/ystävää/työkaveria jonka toimintatavat saa näkemään punaista. Taidetaan kaikki toimia aikalailla samalla tavalla.
Punaista minut saa näkemään kuitenkin täällä palstalla kommentit, että esim. 1 vuotiasta lasta ei saisi viedä hoitoon, eikä alkoholia saisi yhtään juoda kotona (enkä tarkoita kännien vetämistä ), ei saisi antaa kaupan soseita, eikä varsinkaan korviketta (vaikka vain omasta tahdostaan ), tää lista on loputon, mutta tälläiset jeesustelija tyypit ärsyttää todenteolla.
 
Ooo
Oikeastaan ärsyttää vain välinpitämättömyys, sellainen todellinen kasvatusvastuun puute tai huolehtimattomuus. Minusta on ihan se ja sama jos joku syö jotain hodareita joskus sohvalla, mutta jos vedetään kännit ja jätetään lapsi yksin, niin asia on jo toinen.
Aika harva varmaan mitään oman tuotannon luomuruokaa näinä päivinä pystyy lapselleen syöttämään, jokunen ehkä, mutta ei se eineskään ihan perkeleestä seuraava paha ole.
Mä en ymmärrä tota sukkahousujen päälle sukkajuttua, että mikä siinä on niin ihmeellistä? Kyllä sukkahousu on aika kylmä pelkästään kengässä tähän vuodenaikaan, ja meillä vedetään tarrasukat päälle sisälläkin myös siksi, että poika pysyy paremmin pystyssä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen galluppi:
Usein jättää kakan jälkeen pesemättä pyllyn, pyyhtii vain isoimmat pois kosteuspyyhkeellä. (lapsi siis vaipoissa)
Meillä on pakko tyytyä vain pyyhkimään pylly kosteuspyyhkeellä, sillä lapsella on paha atooppinen iho, joka ei kestä vettä juuri ollenkaan.
Meillä ei yhdenkään lapsen iho ole kestänyt kosteuspyyhkeitä.

Lastenhoidosta mua saa näkemään punaista vanhemmat jotka työntää vaunuja/rattaita tupakka suussa. Tai polttavat lapsen vieressä.
 
äiti
Ylipäänsä ottaa päähän uusavuttomat, kärsimättömät, itse lellityt ihmiset, jotka ei pysty kestämään lapsen pettymyksiä. Antaa aina periksi, kun ei jaksa/halua kuunnella itkua, sitten syytetään lasta, kun on hankala ja kiittämätön, vaikka itse omalla kasvatuksellaan lapsen sellaiseksi saattanut. Lisäksi raivostuttaa ylisuojelevat mammat, jotka ei anna lasten harjotella esim. pyörällä ajoa, liikennesääntöjä, luistelua tai kiipeilyä. vaarallistahan kaikesta tulee, jos lapsi ei ole saanut kehittää tasapainoa, ja tyyliin 7 vuotiaana vasta aloittelee harjoittelemaan asioita, joita olisi tullut harjotella jo 3 vuotiaana!
 
Ooo
Joo, nuo jeesustelijat ärsyttävät todenteolla. Ne, jotka sanovat, ettei sulla voi pinna palaa kun ei mullakaan ja mä olen kestänyt sentään paljon pahempaa... jne. Ne, joilla kaikki on tehty juuri oppikirjojen mukaan tai ne, jotka haukkuvat kaikki oppikirjat. Musta-valkoisuus ärsyttää. Alkaahan näitä tulla ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
- Annetaan pienten lasten olla keskenään ulkona tuntikausia ilman minkäänlaista valvontaa
- annetaan alle kouluikäisten lähteä yksin pyöräilemään tien sivussa
- pukeutuminen aamulla on lasten vastuulla. Äiti moittii eskarilaista eskarin eteisessä "taas sä teit tän mulle", kun huomaa ettei lapsella ole talvella toppatakin alla kuin t-paita
- jätetään lapset keskenään kotiin kun mennään ryyppäämään, ikää 11 ja 6v.
Toi vika kohta on aika hurja. Onko kukaan puuttunut asiaan?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi vika kohta on aika hurja. Onko kukaan puuttunut asiaan?
Tuskinpa, ei kai siitä moni tiedäkään (ja se onkin se ongelma). Mietin monesti ls-ilmoituksen tekemistä, mutta ne tilanteet ovat sellaisia, että perheelle on aika selvää kuka ilmoituksen on tehnyt.
 
tst
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ylipäänsä ottaa päähän uusavuttomat, kärsimättömät, itse lellityt ihmiset, jotka ei pysty kestämään lapsen pettymyksiä. Antaa aina periksi, kun ei jaksa/halua kuunnella itkua, sitten syytetään lasta, kun on hankala ja kiittämätön, vaikka itse omalla kasvatuksellaan lapsen sellaiseksi saattanut. Lisäksi raivostuttaa ylisuojelevat mammat, jotka ei anna lasten harjotella esim. pyörällä ajoa, liikennesääntöjä, luistelua tai kiipeilyä. vaarallistahan kaikesta tulee, jos lapsi ei ole saanut kehittää tasapainoa, ja tyyliin 7 vuotiaana vasta aloittelee harjoittelemaan asioita, joita olisi tullut harjotella jo 3 vuotiaana!
On lapsen itse omalla kasvatuksellaan sellaiseksi saattanut? Niin no, ihmiseen onneksi vaikuttaa vielä muukin kuin kasvatus, mutta onhan se aina mukava vähän päästä syyttämään toisia vanhempia. Ne kun aiheuttaa uhmaiän ja kaikki sen oireet, murrosiästä puhumattakaan. Taisin vähän kärjistää lukemani, mutta tuo uusavuttomien syyttely vähän ärsyttää itseä, kaikki kun ovat sen ekan kanssa varmaan uusavuttomia. Ja aika monesta huonostikin kasvatetusta lapsesta tulee vielä kelvollinen ihminen, välillä oikein ihmettelee miten se on mahdolista, mutta ihmisellä on kyky muuttua je kehittyä.
 
Ooo
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi vika kohta on aika hurja. Onko kukaan puuttunut asiaan?
Tuskinpa, ei kai siitä moni tiedäkään (ja se onkin se ongelma). Mietin monesti ls-ilmoituksen tekemistä, mutta ne tilanteet ovat sellaisia, että perheelle on aika selvää kuka ilmoituksen on tehnyt.
Niinhän se on, mutta aikuisena on otettava vastuu, jos tietää, että tuollaista tapahtuu. Itsensä voi asettaa aikuisena ikävään tilanteeseen jos sillä suojellaan lapsia, eikö? Ei se helppoa ole, mutta olisiko se meidän aikuisten tehtävä kuitenkin?
 
eräs :ashamed: antaa lapsensa juoda iltaisin,sängyssä, nokkamukista vedellä laimennettua appelsiinimehua että tälle menisi tarvittava määrä suolentoimintaan vaikuttavaa lääkettä päivässä :ashamed: lääke siis sekoitetaan pieneen määrään vettä ja lisätään makuainetta.
 
olis kiva tietää
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi vika kohta on aika hurja. Onko kukaan puuttunut asiaan?
Tuskinpa, ei kai siitä moni tiedäkään (ja se onkin se ongelma). Mietin monesti ls-ilmoituksen tekemistä, mutta ne tilanteet ovat sellaisia, että perheelle on aika selvää kuka ilmoituksen on tehnyt.
Niinhän se on, mutta aikuisena on otettava vastuu, jos tietää, että tuollaista tapahtuu. Itsensä voi asettaa aikuisena ikävään tilanteeseen jos sillä suojellaan lapsia, eikö? Ei se helppoa ole, mutta olisiko se meidän aikuisten tehtävä kuitenkin?
seuraisko tuosta mitään jos ilmoituksen tekisi? Kun ovat jo noinkin "vanhoja" ja jos ovat sellaisia että pärjäävät? En tiedä miten menetellään tuollaisessa tilanteessa, joku pikkulapsihan on selvä juttu mutta entäs isommat?

 
--
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
eräs :ashamed: antaa lapsensa juoda iltaisin,sängyssä, nokkamukista vedellä laimennettua appelsiinimehua että tälle menisi tarvittava määrä suolentoimintaan vaikuttavaa lääkettä päivässä :ashamed: lääke siis sekoitetaan pieneen määrään vettä ja lisätään makuainetta.
eipä tuo nyt kuule kauhean paha asia ole....:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
eräs :ashamed: antaa lapsensa juoda iltaisin,sängyssä, nokkamukista vedellä laimennettua appelsiinimehua että tälle menisi tarvittava määrä suolentoimintaan vaikuttavaa lääkettä päivässä :ashamed: lääke siis sekoitetaan pieneen määrään vettä ja lisätään makuainetta.
eipä tuo nyt kuule kauhean paha asia ole....:)
siihen ku lisätään se että lapsi imee vielä kolmivuotiaana peukaloaan, raukka on varmaan loppuelämänsä hammasraudoissa tai saa 18v lahjaksi tekohampaat :/ jotenki sitä vaan tulee pidettyä niinku kukkaa kämmenellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Niinhän se on, mutta aikuisena on otettava vastuu, jos tietää, että tuollaista tapahtuu. Itsensä voi asettaa aikuisena ikävään tilanteeseen jos sillä suojellaan lapsia, eikö? Ei se helppoa ole, mutta olisiko se meidän aikuisten tehtävä kuitenkin?
Totta puhut. Tuo on silti helppo sanoa kun ei ole itse pahassa välikädessä. En yhtään epäröisi jos kyse olisi väkivallasta, muta lapsista huolehditaan heillä muuten hyvin. Perhe suunnitteli lähtöä ulkomaille jo silloin kun kuulin tästä (nyt ovat jo lähteneet), joten tuskin ilmoitus olisi mihinkään johtanut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
eräs :ashamed: antaa lapsensa juoda iltaisin,sängyssä, nokkamukista vedellä laimennettua appelsiinimehua että tälle menisi tarvittava määrä suolentoimintaan vaikuttavaa lääkettä päivässä :ashamed: lääke siis sekoitetaan pieneen määrään vettä ja lisätään makuainetta.
eipä tuo nyt kuule kauhean paha asia ole....:)
No hampaathan siinä menee, kun hapanta juodaan eikä hampaita pestä.
 
vieras
Naapurin akka laittaa lapsensa (6 vee) meille leikkimään ja lähtee itse kauppaan kertomatta meille.

Lapsi vain tuumaa että 3 tunnin päästä mun pitää mennä kotiin, en voi mennä aikaisemmin kun isi ja äiti lähti kauppaan, kotona ei ole ketään, ovet lukossa... naapureiden ehdoillahan sitä työssäkäyvät ihmiset elävätkin.

Samainen ihminen kysyy lapselta uskotko jeesukseen, uskooko isi, uskooko äiti? No lapseni ei enään heille saa mennä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja olis kiva tietää:
seuraisko tuosta mitään jos ilmoituksen tekisi? Kun ovat jo noinkin "vanhoja" ja jos ovat sellaisia että pärjäävät? En tiedä miten menetellään tuollaisessa tilanteessa, joku pikkulapsihan on selvä juttu mutta entäs isommat?
Samaa minäkin mietin. Ainakin ilmoitus pitäisi tehdä silloin kun lapset tosiaan ovat illalla keskenään, niin että poliisi menisi paikan päälle. Tosin jos lapsia on kielletty avaamasta ovea kenellekään, niin tuskin poliisikaan menisi sisälle oven läpi (ok-talo, joten ei ole mitään huoltomiehiä, jotka voisivat avata oven).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Naapurin akka laittaa lapsensa (6 vee) meille leikkimään ja lähtee itse kauppaan kertomatta meille.

Lapsi vain tuumaa että 3 tunnin päästä mun pitää mennä kotiin, en voi mennä aikaisemmin kun isi ja äiti lähti kauppaan, kotona ei ole ketään, ovet lukossa... naapureiden ehdoillahan sitä työssäkäyvät ihmiset elävätkin.

Samainen ihminen kysyy lapselta uskotko jeesukseen, uskooko isi, uskooko äiti? No lapseni ei enään heille saa mennä!
Ei käyny sitten mielessä että teillä saattaisi olla jotain menoa tai tulossa myöhemmin illalla vieraita? Kyl mä nyt tuollaiselle äidille papattaisin aika pahasti tästä asiasta.
 

Yhteistyössä