Epäkorrektien naapureiden ja ystävien lastenhoitotapoja, jotka saavat sinut näkemään punaista

  • Viestiketjun aloittaja toinen galluppi
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Naapurin akka laittaa lapsensa (6 vee) meille leikkimään ja lähtee itse kauppaan kertomatta meille.

Lapsi vain tuumaa että 3 tunnin päästä mun pitää mennä kotiin, en voi mennä aikaisemmin kun isi ja äiti lähti kauppaan, kotona ei ole ketään, ovet lukossa... naapureiden ehdoillahan sitä työssäkäyvät ihmiset elävätkin.

Samainen ihminen kysyy lapselta uskotko jeesukseen, uskooko isi, uskooko äiti? No lapseni ei enään heille saa mennä!
Ei käyny sitten mielessä että teillä saattaisi olla jotain menoa tai tulossa myöhemmin illalla vieraita? Kyl mä nyt tuollaiselle äidille papattaisin aika pahasti tästä asiasta.

Tämä perhe on maailman napa.. eikä heihin saa keskustelemalla mitään yhteyttä, ei edes katse. Olen luopunut toivosta, onneksi heillä on talo myynnissä, toivottavasti saavat kaupaksi.
 
yeah
anoppi hyysää 22v. opiskelija tytärtään... tyttö asuu eri paikkakunnalla ja ku käy kotonaan, on kyllä matkaa vajaa 200km, anoppi maksaa sen bensat... maksavat kotivakuutuksen, puhelinlaskun, autovakuutuksen, bensat...

likka saa opintotukea, MUTTA jos on varaa ostaa lähes joka vko vaatteita tai 100? kenkiä, luulis noista pakollisista maksuisa suoriutuvan ekaks...
 
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen galluppi:
Usein jättää kakan jälkeen pesemättä pyllyn, pyyhtii vain isoimmat pois kosteuspyyhkeellä. (lapsi siis vaipoissa)
Meillä on pakko tyytyä vain pyyhkimään pylly kosteuspyyhkeellä, sillä lapsella on paha atooppinen iho, joka ei kestä vettä juuri ollenkaan.
Meillä ei yhdenkään lapsen iho ole kestänyt kosteuspyyhkeitä.

Lastenhoidosta mua saa näkemään punaista vanhemmat jotka työntää vaunuja/rattaita tupakka suussa. Tai polttavat lapsen vieressä.
Mä en myöskään hyväksy tätä että lasten vieres poltetaan, mut vielä vähemmän sitä että tullaan polttaa toisten lasten viereen. Mä kun olin viimeisillään raskaana ja oltiin kyläilemässä niin istuin sohvalla esikoisemme silloin alle 1v sylissä niin perheen isäntä tuli viereeni istumaan ja pisti tupakaks. Mä lähdin mitään sanomatta pihalle.
 
hemppu77
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Naapurin emäntä huusi lapsilleen, kun olivat pieniä, niin että kuului meille naapuriin saakka kaikki peet ja saat muutaman sadan metrin päähän. Ja tämä oli päivittäistä. Olisin ymmärtänyt jos silloin tällöin olis "hihat palanu" mut että joka päivä niin ei kivalta kuulostanu. :(
Taisi muuttaa sitten meidän naapuriin... huuto jatkuu yhä...
 
vieras
Lasten laiminlyönti, tupakointi raskausaikana ja vaunuja työnnellen, imettävän tupakointikin on aika :x.
Noiden äärijuttujen lisäksi inhottavaa on jos vanhemmat ei henno kieltää lastaan ja tämä saa vapaasti vaikka paukuttaa toisia lapsia lapiolla, lyödä, potkia jne.
Sitten on vielä vanhemmat jotka uskoo, että heidän tapansa hoitaa on ainoa oikea, ja se oikea tapa on minuutintarkka rytmi tai muuten maailma kaatuu niskaan. Ihan sama, jos oman elämänsä pilaa tekemällä rutiineista elämää tärkeämpiä, mutta ihan täyspäisiä lapsia kasvaa myös hieman rennommalla otteella.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja yeah:
anoppi hyysää 22v. opiskelija tytärtään... tyttö asuu eri paikkakunnalla ja ku käy kotonaan, on kyllä matkaa vajaa 200km, anoppi maksaa sen bensat... maksavat kotivakuutuksen, puhelinlaskun, autovakuutuksen, bensat...

likka saa opintotukea, MUTTA jos on varaa ostaa lähes joka vko vaatteita tai 100? kenkiä, luulis noista pakollisista maksuisa suoriutuvan ekaks...
Minä olin 20-vuotias, opiskelin eri paikkakunnalla ja isäni maksoi kaikki menoni. Siis autoon bensat, asumisen, laskut, vakuutukset, ja antoi rahaa ruokaan ja vaatteisiin.
Ei minusta siis ole ihmeellistä. Opintotukea tai mitään muutakaan rahaa en saanut kelalta, tulotasoni siis oli nolla.
 
TilkkuTyttö
Niitä on muutamia, tai suoraan sanottuna listasta tulisi aika pitkä :whistle:

Mä en toteuta sitten ollenkaan "maassa maan tavalla"- tyyliä lasteni kanssa. Vaikka on täälläkin ihan hyviä kasvatus ideoita.
 
katkeran vaimo
Lasten asettaminen eriarvoisiksi. toista hyysätään aikuisikäisenäkin, toinen työnnetään pois kotoa penskana harjoittelemaan elämää. Noh, kyllä nää lapset aikuisina tajuaa vanhempiensa vääryydet, vaikkeivat lapsena vielä tajuaiskaan. Erotilanteessa toisen vanhemman mustamaalaaminen lapselle. väkivalta siihen asti kun lapsi on tarpeeksi vahva antamaan takaisin, sitten kun kuritus ei onnistu, käsketään etsimään oma asunto.
 
Onhan noita
Naapuri antaa lapsensa tulla meille kysymättä minulta joka päivä useiksi tunneiksi (5v.). Toista lastaan (1.5v.) ei käytä ulkona ollenkaan koska lapsi ei kuulemma viihdy siellä.

Kaverini antaa lapsensa (4v.) Juoda niin paljon limsaa ja energiajuomia kuin lapsi vaan haluaa. Ruokana on lähes aina ranskalaisia tms. koska muu ei kelpaa.

 
yeah
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja yeah:
anoppi hyysää 22v. opiskelija tytärtään... tyttö asuu eri paikkakunnalla ja ku käy kotonaan, on kyllä matkaa vajaa 200km, anoppi maksaa sen bensat... maksavat kotivakuutuksen, puhelinlaskun, autovakuutuksen, bensat...

likka saa opintotukea, MUTTA jos on varaa ostaa lähes joka vko vaatteita tai 100? kenkiä, luulis noista pakollisista maksuisa suoriutuvan ekaks...
Minä olin 20-vuotias, opiskelin eri paikkakunnalla ja isäni maksoi kaikki menoni. Siis autoon bensat, asumisen, laskut, vakuutukset, ja antoi rahaa ruokaan ja vaatteisiin.
Ei minusta siis ole ihmeellistä. Opintotukea tai mitään muutakaan rahaa en saanut kelalta, tulotasoni siis oli nolla.
Kyllä toi likka opitotukea saa ja myös asumistuke! ei tulot ole 0! Asian pointti on se, että jos on varaa ostaa jatkuvastu uusia vaatteita ja kenkiä, on ensin laitettava ostamiset tärkeys järjestykseen!!!! Ensin vuokrat, ruoat, yÄRKEÄT menot, sitten JOS jää rahaa ostetaan sitä mitä ei tarvitse!!!
 
Mollie
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Oikeastaan ärsyttää vain välinpitämättömyys, sellainen todellinen kasvatusvastuun puute tai huolehtimattomuus. Minusta on ihan se ja sama jos joku syö jotain hodareita joskus sohvalla, mutta jos vedetään kännit ja jätetään lapsi yksin, niin asia on jo toinen.
Aika harva varmaan mitään oman tuotannon luomuruokaa näinä päivinä pystyy lapselleen syöttämään, jokunen ehkä, mutta ei se eineskään ihan perkeleestä seuraava paha ole.
Mä en ymmärrä tota sukkahousujen päälle sukkajuttua, että mikä siinä on niin ihmeellistä? Kyllä sukkahousu on aika kylmä pelkästään kengässä tähän vuodenaikaan, ja meillä vedetään tarrasukat päälle sisälläkin myös siksi, että poika pysyy paremmin pystyssä.
Olen samaa mieltä. Nuo ap:n mainitsemat jutut oli aika pieniä, enkä minä ymmärtänyt tuota sukkahousujuttua yhtään.

Sitä olen vähän ihmetellyt, kun yhdessä tuttavaperheessä annetaan alle kouluikäisten lasten pelata pleikkaa tms. ilmeisesti ihan rajoituksetta, mutta ei sekään mikään lastensuojeluasia ole.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen galluppi:
Usein jättää kakan jälkeen pesemättä pyllyn, pyyhtii vain isoimmat pois kosteuspyyhkeellä. (lapsi siis vaipoissa)
Meillä on pakko tyytyä vain pyyhkimään pylly kosteuspyyhkeellä, sillä lapsella on paha atooppinen iho, joka ei kestä vettä juuri ollenkaan.
meillä tehty noin myös kun kosteuspyyhkeet tuntuu niin hellältä tavalta putsata. ei tarvi myöskään roikotella vauvaa, eikä vahingossa tule liian kuumalla tai kylmällä pestyä.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi vika kohta on aika hurja. Onko kukaan puuttunut asiaan?
Tuskinpa, ei kai siitä moni tiedäkään (ja se onkin se ongelma). Mietin monesti ls-ilmoituksen tekemistä, mutta ne tilanteet ovat sellaisia, että perheelle on aika selvää kuka ilmoituksen on tehnyt.
Kumpi on pahempi että lapset kärsii ja heille tapahtuu jotain vai se että vanhemmat saa tietää että sä olet ilmoittanut että he ovat jättäneet lapsensa heitteille.
Suojelet vanhempia ja itseäsi lasten kustannuksella. :(
Ei ole helppoa tehdä ilmoitusta mutta silti ....
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti84:
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen galluppi:
Usein jättää kakan jälkeen pesemättä pyllyn, pyyhtii vain isoimmat pois kosteuspyyhkeellä. (lapsi siis vaipoissa)
Meillä on pakko tyytyä vain pyyhkimään pylly kosteuspyyhkeellä, sillä lapsella on paha atooppinen iho, joka ei kestä vettä juuri ollenkaan.
Meillä ei yhdenkään lapsen iho ole kestänyt kosteuspyyhkeitä.

Lastenhoidosta mua saa näkemään punaista vanhemmat jotka työntää vaunuja/rattaita tupakka suussa. Tai polttavat lapsen vieressä.
Mä en myöskään hyväksy tätä että lasten vieres poltetaan, mut vielä vähemmän sitä että tullaan polttaa toisten lasten viereen. Mä kun olin viimeisillään raskaana ja oltiin kyläilemässä niin istuin sohvalla esikoisemme silloin alle 1v sylissä niin perheen isäntä tuli viereeni istumaan ja pisti tupakaks. Mä lähdin mitään sanomatta pihalle.
Esikoista odottaessani sukulaismies haki mut rautatieasemalta autollaan. Ja pisti sitten autossa heti tupakaksi, avasi sentään ikkunan :whistle:
Joskus olen joutunut huomattamaan isovanhemmille että jos ette nyt siinä vaunujen vieressä savuttelisi :kieh:
Useemmin tuo ongelma tulee jossain bussipysäkillä eteen kun joku tuntematon tulee siihen viereen ja sytyttää tupakan. Useammat sentään tajuaa mennä kauemmaksi, mutta kyllä näitä "naamalle savun puhaltelijoitakin" vielä riittää.
 
marina
Lapsen opettaminen temppuiluun esim. syömisen suhteen. Olen itsekin huomannut että meidän 2,5-vuotias yrittää vähän väliä temppua nimeltä "en syö sitä" päivällispöydässä mutta kummasti alkaa lappaamaan ruokaa suuhun kun sanon "sitten et syö, mutta tätä on nyt ruokana eikä muuta tule". En väitä että tehoaa yhtä hyvin kaikkiin, sitä sen sijaan väitän että aikuiset lähtevät ihan liian helposti "mukaan" noihin lasten juttuihin- sitten sitä ollaan hukassa, niin lapsi kuin aikuinenkin, eikä kellään ole hyvä olla! Pitäisi vaan luottaa omaan arvostelukykyynsä eikä liikaa jäädä pohtimaan 2-vuotiaan toiveita...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen galluppi:
Usein jättää kakan jälkeen pesemättä pyllyn, pyyhtii vain isoimmat pois kosteuspyyhkeellä. (lapsi siis vaipoissa)
Meillä on pakko tyytyä vain pyyhkimään pylly kosteuspyyhkeellä, sillä lapsella on paha atooppinen iho, joka ei kestä vettä juuri ollenkaan.
meillä tehty noin myös kun kosteuspyyhkeet tuntuu niin hellältä tavalta putsata. ei tarvi myöskään roikotella vauvaa, eikä vahingossa tule liian kuumalla tai kylmällä pestyä.

Meidän arvostettu keskussairaalan allergialääkäri piti kauheen saarnan noista kosteuspyyhkeistä ennen kuin edes kysyi, että käytetäänkö niitä. Sisältävät paljon jotain kemikaaleja, jotka eivät ole hyväksi lapselle. Ei olla koskaan käytetty siis lainkaan.
 
äiti
Meikäläinen oli varmaankin tänä aamuna huono kasvattaja, mutta hermot paloi aivan täysin. Kuopus heitti tavaralla isompaa naamaan. Hirveä huuto. Ei suostunut pyytää anteeksi. Joten raahasin ja telkesin tytön yläkertaan vauvaportin taakse huutamaan. Siellä raivosi, kunnes oli valmis pyytämään anteeksi.
 

Yhteistyössä