entäs jos mies olisikin kotona

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
entäs jos mies olisikin kotona? entäs jos mies haluaisi olla kotona vielä muutaman vuoden lisää? entäs jos rahat ei kuitenkaan riittäisi ja et pääsikään koskaan minnekään, kun mies sanoo että olethan sinä päivällä jo töissä?
ja jatkaa saa.... ajatusleikkiä ja vastata tähän....
Ihan vaan että jos olisikin roolit toistapäin vai olisko ne täysin toistapäin

Meillä mies on ollut viikon verran koti isänä kun miulle sattui pukkaamaan keikkahommaa.
Tosin meillä se meni niin, että nyt mies ymmärtää miun nurinoita kun hän on päivän muualla kun kotona ja minä kykin täälä pojan kanssa =) Tainnut mukavasti pieni koti isyys avartaa hänen maailmankuvaansa, ettei se pojan kanssa kotona oleminen ole sitä että istutaan koko päivä perseellään ja nakellaan pikkukiviä ovesta ulos.

Eikä se mitään, mielelläni töissä käyn jos ukolla ei hommia ole. Mutta jos mies hommia saa niin selvää on että minä jään kotiin.

Meillä mies ehdotti että hän vois jossain vaiheessa olla koti-isänä.. päätettiin nyt kuitenkin vielä jatkaa toisinpäin.. mut kolmannen lapsen kohdalla on aika todennäköstä että mies alkaa koti-isäksi.. vaikka eihän sitä varmaksi voi vielä tietää.. :D

Haaveillaan miehen kanssa, että sitten kun oon valmistunu, meen jokskuks aikaa töihin ja mies jää hoitovapaalle - on kyllä hoitanu esikoista paljon kun tein opintoja, mutta ihan täysin kotiin ei ollut järkevää siinä tilanteessa jäädä.

on ollut jokaisen lapsen kanssa melkein vuoden kotona, minä töissä, tilanne ei poikennut millään lailla siitä, jos minä olin kotona, vaihdamme rooleja aivan sujuvasti, saattaa vaikuttaa se, että palkat aika lailla samat.
jokaisen isän pitäisi olla ainakin pari kk kotona, sitä ymmärtää NIIN paljon paremmin sitä toista kotivanhempaa, kun on sen kokeillut itse.

demokratia pelaa ainakin meillä: päätetään yhdessä, kauanko on mahdollista milloinkin olla töistä pois. joskus on täytynyt lempeästi ohjailla miestä olemaan samaa mieltä, se kun olis kotona lasten kanssa vaikka eläkeikään.

Jaahas juttu jatkui aiheesta... :)
Meillä on tästä jo vuoden ajan puhuttu, mies jää mitä luultavammin jossain vaiheessa kotiin, jos joskus vielä pikkuinen saadaan... Mulle se käy hyvin, olen jo aika monta vuotta ollut kotiäitinä ja miehellä on ihan sama oikeus kokeilla tätä hommaa, jos kerran todellakin niin haluaa.

Jos meillä mies olisi kotona, minä tulisin rankan työpäivän jälkeen kotiin. Ovelta huomaisin miehen, jolla olisi päällä valkoinen röyhelöessu, kädessä pölyhuiska ja hikikarpaloita otsalla... pälyilisin kämppää alta kulmien ja tokaisisin -miksi ihmeessä täällä on niin p.skasta, et viittis siivota laiskiainen.

(Öh, jäikö mulla jotain traumoja kenties siitä parin päivän takaisesta) :ashamed:

Mä olen työelämässä, mutta vapaa-ajan tykkään olla kotona ja lasten ja miehen kans touhuta yhdessä jotain. Miehellä on aika paljon harrastuksia ja jos roolit kääntyis niin mies kuolis tylsyyteen.
Kun olin äippälomalla vierailin kavereilla lasten kans aika usein ja todella harvoin kävin missään ilman lapsia ja mä en usko että mies osais edes kuvitella sellaista omalle kohdalle. Mutta ei meillä ollu mitään ihmeempiä taisteluja mun yksin menemisistä silloin eikä nyt. Mä vaan tykkään tehdä asioita perheen kesken enemmän ku yksin. Tottakai miehen monet harrastukset saavat välillä mun sapen kiehumaan ja se kyllä silloin siitä kuulee, mutta en mä voi toista kieltää harrastamasta sen takia ku ite en saa itestäni sen vertaa irti että edes yhden harrastuksen itelle ottaisin. Suunnitelmia kyllä on, mutta toteutus puutteellista... :whistle:

tuumailisin vain kaiket päivät töistä tullessa kuinka kaikki maksaa paljon ja että menisit sinäkin sitä tienaamaan.tuumaili kun hoidin kahta lasta kotona ja toinen oli vielä muutaman kuukauden ja toista kuljetin sairaalassa että joutasin töihin että makaan vain kotona...joo o.nyt on onneksi oppinut suunsa tukkimaan

Yhteistyössä