Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Ei ole. En myöskään vastusta aborttia. Mun mielestä sitä vastoin abortti on joskus parempi ratkasu kuin lapsen pitäminen.
Tietenkin abortti on joissan tilanteissa parempi ratkaisu ja on niitä muitakin vaihtoehtoja kuin abortti tai lapsen pitäminen.
Mutta vaikka abortti kuinka olisi parempi ratkaisu joissan tilanteissa, ei se mielestäni poista sitä etteikö abortti olisi murha. Ajan tällä takaa lähinnä sitä että uskoakseni moni (enkä nyt väitä että välttämättä sinä vaikka sinua lainaankin) ajattelee ettei abotti ole murha koska on tilanteita joissa abortti on parempi vaihtoehto.
Mielestäni sellainen asia jossa lopetetaan jonkun elämä tietoisesti ja tahallisesti on murha. Joissain tilanteissa murha on periaatteessa hyvä asia mutta murha se silti on.
Mä en osaa ajatella sitä murhana. Ja mun mielestä olisi viisampaa lopettaa murha-sanan käyttäminen abortin yhteydessä. Sillä itse tunnen mm. narkkariäitejä, jotka ovat liittyneet mm. irc-galleriassa yhteisöön "abortti on murha" ja sitten sikiävät ja lapset kärsivät ja yleensä ongelmat siirtyy sukupolvelta toiselle. Jos lopetettais abortteja tekevien syyllistäminen lopettamalla murha-sanan käyttäminen, niin vois nämäkin ihmiset joista ei äideiksi ole kenties helpommin myöntää asian itselleen ja päätyä aborttiin.
Jos sä liiskaat hyttysen, niin puhutko sä murhasta? Tekeekö se susta murhaajan?
Ja mitä tulee muihin vaihtoehtoihin kun abortti tai lapsen pitäminen, niin tarkoittanet adoptiota? Maailmassa on valmiiksi liikaa lapsia odottamassa adoptoitavaksi pääsemistä. Ja sitäpaitsi kun nää narkkarit ja alkoholistit lisääntyy, niin näillä lapsilla voi olla kehitysvammoja, jolloin kukaan ei edes halua adoptoida niitä. Esim. tuossa itänaapurissa on vaikka kuinka kehitysvammasia päihdeongelmaisten lapsia, joita ei kukaan halua.