Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Juu, mua alkaa jo hävettää tää holtiton koheltaminen mitä mulle koko ajan sattuu. Tänään siis 14 päivää piinaa takana ja testipäivä.
Eilen illalla tsekkasin, että tikut on loppu ja pitää pistäytyä kaupassa kotimatkalla. Työpäivän jälkeen kovalla sykkeellä kauppaan, kärryt haltuun ja tuttuun hyllyväliin. Katselin siinä läpi myös dödöt ja muut, nappasin testipaketin, huiskasin kamat kärryyn ja hetken mielijohteesta päätin valita vielä uuden huulirasvan. Valinta tuli tehtyä ja päätös sinetöityä, käännös kohti kärryjä ja kas... omat kärryt nököttää siinä tyhjyyttään! :O Olin sitten ladannut testit, dödöt ja hiuslakan jonkun muun kärryyn! :whistle: Tulipa tehtyä jollekin tuntemattomalle metka ylläri. Tirskuen taas testien pariin ja uusi boksi kyytiin. Muut ostokset siihen perään, kassalle siinen hitainpaan jonoon, ikuisuuden jonotus ruuhkassa, kamat hihnalle, kassi auki mutta missä on lompakko!?! :confused: Pää hiessä ja posket punaisena hihna tyhjäksi, tavarat paikoilleen ja kiukulla kotiin... voin kertoa etten lähteny uudelleen kauppaan, huomenna on uusi päivä ja tulos tuskin muuttuu yön aikana mystisesti...:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille :) ! Minäkin päätin piiitkästä aikaa kurkata tähän ketjuun. Tarinanihan on se, että ekan pitkän kaavan IVF:n tuoresiirto tuotti meille viime heinäkuussa raskauden, joka kuitenkin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon vk:lla 8 (huomattiin vk:n 12 ultrassa...). Marraskuussa-12 ja maaliskuussa-13 tehdyt PAS:t oli negoja ja pakastin tyhjeni. Tiheämmin emme henkisesti jaksannet tehdä hoitoja. Lapsettomuutemme on ikää lukuunottamatta täysin selittämätöntä. Tänään sitten alkoi Synarelasumuttelu ja kohti tokaa IVF:ää mennään :) !

Olin tosi onnellinen Scarlethin, Joku_päivän ja aivan erityisesti Sintu74:n viimeisimmistä kirjoituksista: suurkiitos - teidän tarinanne auttaa jaksamaan ja pitämään toivoa yllä taas pitkän aikaa!!! Huikeita selviytymistarinoita onnellisella lopulla ei ole koskaan liikaa :) . En voi edes kuvitella miltä tuntuu raskautua 6:n IVF:n ja ties kuinka monen alkionsiirron jälkeen, huikeaa! Kunpa itselläkin olisi onnellinen loppu näissä hermoja raastavissa hoidoissa.

Nyt taidan taas kirjoitella tänne säännöllisesti kun tästä saa niin hyvää vertaistukea :)
 
Viimeksi muokattu:
olenkin näemmä tällä listalla vielä vanhalla nimimerkillä eli Jenksulan kohdalle voi päivittää Km rv18+
nyt uusin tuulin taas uudelle kierrokselle. Piikitykset alotettu ja kovasti muniksia yritetään kasvatella ja samalla toivotaan etti miehen simppatilanne ois huonontunu. Km:n jälkeen on käyty kaks PAS:a mutta toinen oli kemiallinen ja toinen tyylipuhdas nega.

Tähtitomu ....... 2.ICSI......4/13
 
Tulinpa minäkin vanha ketjulainen kurkkaamaan tänne ja oi mitä uutisia :) Paljon onnea Sintulle poikavauvasta! Ja Joku_päivä paljon onnea myös luomuraskaudesta! Meille kävi tosiaan samoin alkuvuodesta kun oltiin lyöty hanskat tiskiin 9 vuoden lapsettomuuden ja hoitojen jälkeen, nyt menossa rv 15+1. Olen käynyt jo 4 kertaa ultrassa, viimeksi eilen kun ollut vähän vuotoja ja kipuja. Kaikki kuitenkin vauvalla ollut aina hyvin.

Mutta tosiaan en olisi tätä uskonut sanovani että ihmeitä voi tapahtua kelle vaan meistä, tsempppi'ä kaikille ihan mielettömästi :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Oi, täällä on taas näkyvissä iloisia uutisia ja toivonpilkahduksia! Siis onnea sinullekin Terhi76 Ja samaan hengenvetoon mukavaa paluuta palstalle Toivoja 74 ja Tähtitomu!
Itselleni kelpaa nyt just mikä tahansa piristys, satuin kuulemaan kotimatkalla Wiskarin biisin Ikuisesti kahdestaan oikein ajatuksen kanssa... no märisin sitten liikennevaloissa oikein naamaa vääntäen että varmistin maksimaalisen huomion suojatieltä käsin. :ashamed:
Minkähän lääkkeen piikkiin tämä nyt sitten laitetaan? Vissiin Menopurin kun se touhu tässä taas aloitettiin.:p
 
Viimeksi muokattu:
Tulin katsomaan tätä itselleni aiemmin niin kovin tärkeää ketjua ja täällähän on kirjoittelua taas. Ikävää, että olette joutuneet lapsettomuuden kohtaamaan, mutta mukavaa, että olette löytäneet tämän ketjun ja vertaistuen. Itse kirjoittelin ja seurasin tätä ketjua aiemmin päivittäinkin. Omat kuulumiseni tuovat toivottavasti lohtua: olen 70-luvun alkuopuolella syntynyt ja meille ehdittiin tehdä 4 IVF/ICSIä noin vuoden aikana. Hoidoissa päästiin yleensä vain tuoresiirton, ainoastaan kerran tehtiin pas luonnolliseen kiertoon. Viime kesänä 4. IVF toi positiivisen tuloksen (siirron tukena Pregnyl-pistokset neljä kertaa ensimmäistä kertaa hoitohistoriassamme). 2kk sitten saimme perheesemme pienen tytön, jonka kanssa nyt opettelemme vauva-arkea. Yhä edelleen voimme ihmetellä, että onko tuo vauva ihan oikeasti meidän.

Toivotan teille uskoa tulevaan, onnistuneita hoitoja ja paljon plussatuulia sekä vauvoja syliin asti. :hug:
 
Meillä saalis parikymmentä. Typerää tässä on se, että noilla määrillä tehdään pitkiä viljelyitä (jotka meillä menny kaikki negaks), me niin ois haluttu lyhyt viljely joka selkeesti tuonu parempia tuloksia. Eikä meille suostuta kahta siirtämään vaikka ikä kuinka kolkuttelee :/ Edellinen kahden siirto toi tupla plussan joka meni kesken puolenvälin tienoilla :(
 
Hei kaikille!

Olen jo jonkun aikaa seurannut keskustelua täällä ja ajattelin itsekin viimein liittyä seuraan. Ollaan miehen kanssa yritetty lasta jo noin 2 vuotta. Tutkimukset tehty, eikä mitään vikaa ole kummastakaan löytynyt. Tietenkin tämä ikä vaikuttaa jo raskautumistodennäköisyyteen.

Nyt viimein saatiin ensimmäinen inssi tehtyä 24.4 ja sen tuloksia odotellaan. Kaksi kertaa olen tämän vuoden puolella syönyt clomikuurin mutta ovulaatio on ajoittunut aina viikonlopulle. Kun kierto clomeista huolimatta heittelee päivillä niin eipä sitä voi etukäteenkään ennustaa. Hyvä uutinen oli, että miehen sperma oli tosi hyvänlaatuinen. Inssejä on suunniteltu tehtäväksi vain 2 ja sitten ivf jonoon (julkiselle).

Eniten stressaa se, että näihin hoitoihin kuluu niin paljon aikaa. Varsinkin tuleva 6 kk jonotus ivf:ään hirvittää jo etukäteen. Mukava lukea täältä muiden onnistuneista hoidoista. Se lisää uskoa, että se raskautuminen olisi itsellekki vielä joku päivä mahdollista.
 
Tervehdys kaikille!
On tässä mennyt hiljaiselolla jokusen aikaa.. liekö noi lääkkeet vaikuttaneet tähän matalalentoon vai mikä lie..
Mulla on hoito nyt alkanut ja kohta alkaa piikittelyt. Tällä hetkellä on toi nenäsumute ja tyroksiinia on mennyt jo yksi 100kpl purkki. Tiistaina ultra ja seuraavalla vkolla. Arviolta punktio ois toukokuun toka vikalla vkolla.
 
Krish73 - melkein samaa tahtia mennään. :) Eli mullakin ollut hiljaiseloa. Meidän ensimmäinen IVF/ICSIhän tehtiin tammikuussa negatiivisin tuloksiin eikä pakkaseen saatu mitään. Nyt lähdetään pienen henkisen ja fyysisen tauon :) jälkeen uuteen yritykseen. Juuri aloitin nenäsumutteen ja pistelyt alkaa huomenna. Punktio osuus tällä meidän kaavalla todennäköisesti tuonne toukokuun viimeiselle viikolle.

Tällä kertaa ei onneksi jännitä yhtään niin paljon kuin ensimmäisellä kerralla, kun tietää, mihin rääkkiin on ryhtymässä. Fyysisesti ensimmäinen hoito oli siedettävä, jopa helpompi kuin kuvittelinkaan, mutta henkisesti rankempi kuin osasin odottaakaan.
 
Nat
Tervehdys!

Oliko joku tilanteessä, että kokeiden perusteella julkinen puoli aikoo tehdä päätöksen tarjoavatko IVF hoitoa vai ei?
Itsellä on 2,3 IFV lapsi, ja haaveissa on lisää, mutta kun ikä kesällä jo 39. Loppu toukokuussa menen Naisten Klinikalle kuntelemaan päätöstä.
Millä perusteella tehdään päätöksiä? Jännittää, kun ylipäänsä olen heikko reagoimaan hormonistimulaatioon. Kolmessa IFV kieroksissa oli korkeintain 6 kelpaava munasolua, vaikka kuinka isot annoksen sain...
 
Viimeksi muokattu:
Inssistä vähän yli pari viikkoa ja tänään testasin selkeän plussan!!! Ei voi uskoa todeksi, että meillä tärppäsi heti ensimmäisestä inssistä, kun ollaan kaksi vuotta tosissaan yritetty ja lapsettomuuden syytä ei ole saatu selville. Nyt pitää toivoa, että kaikki menee hyvin seuraavat 9 kuukautta. Tosin keskenmeno ei enää pelota niin paljon, kun tämä raskaaksitulo onnistu kuitenki lopulta pienellä avustuksella näinki helposti. Olen niin taivaissa tästä plussasta, että olen koko aamun tihrustanu onnesta. Tosin on tuo avomieski ollu pariin otteeseen tippa linssissä... Tsemppiä ja jaksamista teille kaikille ja toivottavasti muillekkin tärähtää plussa testiin lähiaikoina!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja Rouva P
Onnea Tiltu77 :lle plussasta!:heart:
Ihanan rohkaisevaa lukea plussauutisia =)

Onko Rouva P:lle tarkentunut aikataulu?
Mulla on punktio nyt ens keskiviikkona ja perjantaina siirto.
Muniksia näyttäs olevan toistakymmentä, eilisen ultran perusteella kymmenkunta isompaa..
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on viljelty ja siirrelty ja piinailtu ja kaikkee.
Pakkaseen saatiin vaivaset kolme alkiota ja nekin viisi päivää viljeltyjä. Miks *ruma sana* ne ei voinu yhtään pakastaa nuorempana vaikka pyydettiin.
Tuntuu niin turhalta mennä noilla siirtoon kun tämä tuoresiirrossakin siirretty oli viiden päivän ikänen ja kemialliseks jäi. Ihan niinkun edellinenkin neljän päivän viljelyllä siirretty PAS alkio. Ainoot "onnistumiset" on tullu parin päivän ikäsillä, niistäkin toinen tuulimuna, mutta kiinnitty sentäs kunnolla ja toinen km rv18+ ...
No eipä se auta valittaa, ei niistä alkioista nuorempia saada vaikka mitä tehtäis, tarvinnee vaan alkaa asennoitua siihen kolmanteen ja viimeseen piikittelykiekkaan.
 
Tammuska, mikä sulla on tilanne?

Tähtitomu, on se ihme ettei tuolla sinunkaan hoitohistorialla siirretä kahta vai johtuukohan se juurikin tuosta, että meni viimeksi kesken? Olen pahoillani, että sellaisenkin jouduit kokemaan :hug:. Mä niin tokassa hoidossa toivoin pitkää viljelyä, mutten saanut, 2 päiväisellä tehtiin tuoresiirto ja nyt viikko sitten pas.

Tiltulle onnittelut!

Krish ja Rouva P, olenkin miettinyt mitä teille kuuluu. Hyvä että homma etenee. Krishille tsemppiä punktioon. Onko Rouva P sun punktiopäivä jo tiedossa?

Mulle tehtiin tähän kiertoon lääkkeellinen pas viikko sitten, kun ne lääkkeettömät eivät osuneet koskaan oikealle päivälle. Zumeista on mennyt nuppi sekaisin, taidan olla enemmän "testosteroninaisia", kun estrogeenit ovat saaneet mut ylitunteelliseksi (siis normaaliin verrattuna) :p. 3:sta sulatetusta alkiosta 2 kupsahti sulatuksessa ja 1 kolmisoluinen saatiin siirrettyä. Olihan taas kolaus ja kun vielä sain tietää, ettei ne ota mua uuteen pasiin ennen kesätaukoa, vaikka olisin ehtinyt, niin olin niin veetuuntunut koko hoitorumbaan.
 
Hiskias, tähän astihan meille on kahta siirretty jos vaan on selvinneet sulatuksesta. Tuo keskenmennyt oli kaksosraskaus jonka takia ei kuulemma enää kahta siirretä. Ovat niin riskiraskauksia tulehduksineen muineen. Vaikkain lääkäri sano ettei tuon km:n aiheuttaneen tulehduksen pitäis uusia. Tuo ei vaan mee mulle jakeluun mitenniin joku tulehdus ei pitäis uusia. Kai se ny voi uusi a siinä missä muutkin tulehdukset varsinkin kun tuo johtuu emättimen ph tasosta. Rakettitiede taas nostaa päätään :D
 
Krish73 - tsemppiä punktioon! Mä tuun aikatauluissa pari päivää perässä. Punktio on todennäköisesti siis perjantaina. Käyn kyllä uudestaan ultrassa keskiviikkona, niin tarkennellaan vielä aikataulua. Viimeksi puolet munasoluista ei olleet tarpeeksi kypsiä, joten nyt kasvatellaan huolella... Perjantaina oli siis yhteensä yhdeksän munasolua (3 ja 6). Ilmottele, miten meni :)

Hiskias - kiva kun joku kaipailee :) Punktio on tosiaan todennäköisesti perjantaina. Pätkääkään ei kyllä jännitä nyt toisella kertaa, aika hassu fiilis. Toivottavasti sulla onnistuu nyt tuo PAS! Ja ymmärrän täysin fiilikset hoitorumban suhteen. Meilläkin on kesätauko edessä, julkisella kun ollaan, jos tää ei tästä tärppää...

Tähtitomu - mäkin oon välillä aika ihmeissäni lääkäreiden ohjeiden kanssa. Joskus oma järki kehottais tekemään ihan eri tavalla, mutta kai se pitää viisaampaa uskoa...


Viikonloppuna oltiin sukujuhlissa, jotka oli täynnä lapsia. Tuli välillä tosi surullinen olo, kun oma ei juokse siellä mukana. Välillä on vaikea pitää positiivista asennetta yllä.
 
No niin nyt on pistetty irrotuspiikki ja vielä tää päivä pitäs kärvistellä töissä ja aamusta sitten lähteä punktioon.

Tämä hoitorumbassa eläminen on sellaista mielen myrskyä ja vuoristorataa, että ajoittain ei oikein jaksa edes näistä asioista puhella.. välillä tulee kesätauot, sun muut tauot, eikä mitään tapahdu.. vaikka haluttaisiin kaiken tapahtuvan heti nyt!|O

Mäkin tossa mietin, että jos oisin ehdottanu lääkärille siirrettäväks kahta alkiota.. jos niistä nyt jotain tulee. Mun lääkäri ei ole kysellyt edes asiasta. Aiemmissa hoidoissa, joita on tehty jo 3 , on kahtakin siirretty, mutta kaikista on aina tullut pelkkää negaa..
 
No nyt soitti lääkäri. Noista kaikista oli 5 hedelmöittynyt.
Lääkärin mielestä kannattaa yrittää siirtää 1. Ja siirtoa suunnitellaan huomiselle, tai viimeistään maanantaille, jos näyttäisi huomenna siltä.
Nyt ruperin miettiin, että saako ne kaikki 4 sitten pakkaseen, vai onko ne nyt jo pantu niihin olkiin jotenki pareiitain tms..?
Itse ajattelin, että ois siirretty 2, jotta mahdollisuudet ois paremmat.. mutta lääkärin mielestä olen niin pieni että kaksosraskauden mahdollisuuden takia ei siirretä kuin 1..
ja sanoi vielä, että " jos siirtoon päästään".. alkoi jo tuntumaan itsestä, että ei varmaan päästäkään, kun tollain sanoi. Voi apua!:whistle:

(niin siis, eilen oli punktio ja punktoitiin reilut parisen kymmentä rakkulaa, joista kymmenkunta näytti aluks hyvältä, mutta kuitenkin kaikkinensa 5 hedelmöittyi..)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toivoja74
Krish, olipas tylysti sanottu, että jos siirtoon päästään :(. No, ehkä ne on niin realisteja kun siinä jakautumisessa voi tulla ensimmäiset ongelmat, etteivät halua innostuttaa meitä liikaa. Mulla pakastettiin 5 alkiota 3 olkeen, yhteen meni 1 ja kahteen muuhun 2 ja näistä siis kupsahti jo tässä ekassa pasissa 2. Eli yksi 2 alkion olki on vielä pakkasessa ja tästä oppineena en todellakaan usko, että säilyvät sen paremmin hengissä. Meidänkin klinikalla ovat tosi nihkeitä noihin 2 alkion siirtoihin, vaikka miten pyytää niin ei saa. Pidän peukkuja, että pääset siirtoon!

RouvaP, onko huomenna punktio? Tsemppiä matkaan jos on. Tehtiinkö sun tämä hoito samalla kaavalla kuin edellinen?

Tähtitomu, vai emättimen ph – tasosta tulee tulehduksia :confused:. Sellaisestakaan en ole aiemmin kuullut mitään, vaikka tätä nettiä tässä on tullut selattua edestakaisin harvase ilta. Olen (kauhulla) ajatellut, että jos joskus tulen raskaaksi, niin miten ihmeessä sitä pysyy täysjärkisenä kaikkine niine uhkakuvineen joita on olemassa : /.
 

Yhteistyössä