Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Vau, täällähän tapahtuu! Lämpöiset onnittelut Mariellalle plussasta, ja yritä pitää leuka pystyssä, vaikka hcg ei nyt vielä taivaita hipoisikaan - hyvin alussahan vielä tosiaan olet. Peukutan!

Katalle ovisonnittelut ja peukkuja sulatukseen, Renalle tervetuloa ja onneksi olkoon hyvästä saaliista! Mun 40-vuotispäivät on syksyllä enkä voisi kuunaan haaveillakaan moisesta saaliista...!

Burmalle peukutan kummallakin kädellä ilouutista yli/huomenna... Juulille hyviä hermoja... Sintulle sympatiapisteitä sata ikävän yllärin johdosta - mutta hyvä ettei vaikuta punktioon! Motolle voimia: toivottavasti kivut lakkaavat pian. Mitä lääkäri sanoi limiksestäsi? Pepposelle erinomaista saalistusonnea punktioon! Pepponen: vanha pääni muuten jo ehti mennä sekaisin Menopur-annokseni kanssa, eli mähän otin sitä ekassa hoidossani peräti 450 iu päivässä, en 400.

Ja terveisiä kaikille muille, joita en nimeltä ehtinyt mainita. :)

ON: taas mennään! :) Eli lääkäripalaveri oli eilen, ja saatiin lupa alkaa 2. hoitokierros jo seuraavista menkoistani, jotka alkanee juhannuksen tienoilla eli ensi viikolla! Tällä kertaa kokeillaan lyhyttä kaavaa, eli kp2:na alkaa nenäsumute ja jos kp2-4:na ultrassa on kaikki hyvin, aloitan samantien Menopur-pistelyt, taas 450 iu. Ja otan nenäsumutetta samaan aikaan, jos oikein ymmärsin!? En ole ihan perehtynyt lyhyen kaavan hoitoon - tietääkö teistä siitä kukaan? Jok tap jo heinäkuun puolessa välissä pitäisi toivottavasti olla punktio ja (inshallah) siirto, jee! :) Ja tällä kertaa kun sain kortisonin sivuilona tän hiivatin vyöruusun, niin steroideja tohtori ei mulle enää uskalla antaa; sen sijaan kokeillaan tällä kertaa intralipidejä (mitähän ne on suomeksi...), siis soijatippaa verenkiertoon punktion jälkeen.

Olen niin pöhkö, että puhkun taas intoa päästä aloittamaan, vaikka ekalla kerrallakaan ei kaikki mennyt ihan kuin Strömsössä... Ihmeellinen on ihmismieli! Mutta kai tässä vielä ehtii takas maanpäälle tipahtaa. ;)

Plussatuulia kaikille!
 
Lumi72 mulla mentiin lyhyen kaavan mukaan. Minun kohdallani ainakin aloitettiin suoraan Gonal-F piikit ilman mitään nenäsumutteita. 5 pvää meni Gonal-F piikeillä, jonka jälkeen laitettiin rinnalle Orgalutran ja samalla Gonal-F annosta pienennettiin. Mulla on ongelmana pco, joten sen takia kuulema ei "sumuteltu", se lisää, ainakin mun lääkärin mukaan, hyperin riskiä pco -naisilla.
 
ON soitin klinikalle ja käskivät tehtä vielä r-testin?! En kyllä oikein usko siihen, koska testasin viime to pp 16, joten olisihan siihen pitänyt tulla jokin haamu edes. No täytyypä illallla testailla. Muutoin sanoivat, että kyllä se limis sieltä vuotaa sitten esim. seuraavissa menkoissa ulos. Limis oli kuitenkin siirrossa 14 mm ja eiköhän se vaan vahvistu piinapäivien aikana, joten olin odottanut aikamoisia päiviä ja lopputuloksena oli 2 vrk vuoto.
LUMI niinhän se menee, että innostus ja toivo herää aina hoidon alussa ja eihän me muuten näitä hullutuksia jaksaiskaan :)
 
Hienoa Lumi, että uudet hoidot ja kuviot ovat selvillä. Aina se auttaa, kun joku on tavoite/päivämäärä, jota kohti mennään. Epätietoisuus syö naista. ;) Minulla on ollut 3 hoidossa käytössä Synarelan + Menopur-yhdistelmä. 1. kerralla Synarelan alkoi kp2, 2 suihkausta aamuin illoin, Menopur vierelle kp3-> ja samalla Synarelanin annostus pienemmäksi. Kahdessa seuraavassa hoidossa on Synarelan alkanut kp1-> samat 2 suihkausta aamuin illoin. Ja kp3-> Menopur 300iu sekä Synarelanin annostuksen puolitus. Ja olen sinun kanssasi samanikäinen.

Kata hienoa, että siirto on tiedossa maanantaina! Toivottavasti sulatus menee hyvin ja pääset tuolloin piinailemaan! Burmalle positiivisia ajatuksia ja hyvää testitulosta kaikista tuntemuksista huolimatta. Keltarauhastuesta sen verran, että ei sitä meidänkään klinikalla kerralla lopeteta, vähennetään siitä päivittäisestä 3:sta kerrasta ensin 2:een ja sitten 1:een, mutta huomattavasti lyhyemmän ajan sisällä kuin sinun saamissasi ohjeissa. Aiemmissa tuoresiirron Lugesteron/Lutinus-ohjeissa niitä jatkettiin useamman viikon ajan positiivisen testin jälkeen, nyt alle viikossa/viikon sisällä lopetetaan. Mutta kuten olemme huomanneet, niin monen asian suhteen käytännöt vaihtelevat klinikoittain.

Mmariellalle lämpimät onnittelut! Toivottavasti hcg-arvo jatkaa nousua ja kaikki jatkuu hyvin!

Itselläni on punktio takana: tähän tietoon saatiin 7 munasolua, mutta varsinainen tuomionpäivä on maanantaina, jolloin kuulee, mitä sitten lopulta saatiinkaan ja miten kävi. Kato on yleensä ollut kova... Eli mahdollinen siirto on maanantaina 18.6. Pregnyl-tuki alkaa la 16,6, jatkuu 20.6, 24.6 ja 27.6. Testipäivä on viikko tuosta viimeisestä Pregnyl-pistoksesta. Kiinnostavaa on, millaiset ohjeet Sintu saa saman tuen käytöstä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Kiitos kaikille tsempityksistä munasaaliista! Toivotaan nyt että ovat alkaneet kehittymäänkin...

Tänään on ollut jännä päivä kun ei oo mitään tai ketään (ts. munia tai alkioita) sisuksissa, mitä pitäs koko ajan ajatella. On vähän kuin olisi vapaapäivällä :) Otinkin töistä vapaata, koska en tiennyt, että miten se punktio koettelee. Olo on ollut kuitenkin ihan hyvä ja kävin vähän shoppailemassa ja lunchilla kaverin kanssa- otin jopa lasillisen viiniä ja jälkkäriksi kahvit ja viinerit. Olipa hyvää kun nyt hoitojen ajakasi on jäänyt kahvi, sokeri ja alkoholi kokonaan pois. Nyt taas illemalla alkanut katse suuntautua taas huomiseen ja mahdolliseen siirtoon. Toivottavast saan nukuttua!

Lumi- on se vaan niin ihmeellinen tuo ihmismieli! Aina sitä jotenkin jaksaa lähteä uuteen nousuun. Viimeisen keskenmenon jälkeen itsekin vannoin, ettei enää koskaan, mutta taas täällä sitä roikutaan :)

Pepponen- Kovasti peukuttelen sunkin munille täällä!! Osaatko sinä tai Sintu sanoa, että milloin tai miksi tuo Pregnyl- tuki otetaan mukaan hoitoihin?
 
Osaatko Sintu sanoa, että milloin tai miksi tuo Pregnyl- tuki otetaan mukaan hoitoihin?
En osaa sanoa miksi tai milloin Pregnyl-tuki aloitetaan. Minulla se tuli mukaan hoitoihin 4.IVF:ssä yksityisellä puolella.
Viime kesänä oli tuo 4.IVF ja alkio kiinnittyikin, mutta oli tuulimuna.
Myös tämän vuoden tammikuun PAS:ssa oli Pregnyl-tuki ja kiinnitysyritystä oli nytkin, mutta tuli pois.
Eli kahdessa hoidossa peräkkäin on tuo Pregnyl-tuki ollut apuna kiinnittymisessä ja nyt siis kolmannessa. Nyt tässä hoidossa ylimääräisenä lisänä myös alkionkuoren avaus.
 
Viimeksi muokattu:
Sain juuri klinikalta puhelun. HCG oli noussut, tulos nyt 242,8, eli kolmeen päivään oli tulos on moninkertaistunut. Hoitaja toivotteli onnea ja toivoi, ettei tulisi kovaa pahoinvointia. Nyt varmaankin mut voisi laittaa tuohon plussanneisiin. Vähän on hämmentynyt ja "varovainen" olo. Ei uskalla iloita liikaa, ettei se tuo "pahaa karmaa". Uskaltauduin kuitenkin lasketun ajan laskettamaan laskurilla, se olisi 19.2.13.
 
Lyhyt vastaus kännykällä.
Punktio oli klo 10. Saaliina 4 munasolua.
Huomenaamulla soittavat hedelmöittymistuloksen.
Vatsa on aika kipeänä, mutta niin se on ollu kyllä jokaisen punktion jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ekaksi- Mariellalle hirmusti onnea ja tarrasukkia!!

Toiseksi- Sintun munille hirmusti hedelmöittymis- ja jakautumisonnea!!

Itselläni oli siirto tänään ja kuudesta munasta oli neljä hedelmöittynyt joista yksi jakautui liian hitaasti ja yksi oli monitumainen. Eli kaksi, kuulemma kaunista munaa laitettiin kyytiin. Harmittelin vähän että ei jäänyt mitään pakkaseen.. Oli hauska muuten seurata munia kun laborantti yritti oikein jahdata toista niistä, eikä se millään olisi halunnut mennä sinne tuubiin. Mies naureskeli, että jo 2 päivän ikäinen alkio osoittaa yhtä itsepäistä luonnetta kuin minäkin :)

En tainnut mainita, että asutaan Tanskassa ja täällä on ilmeisesti tapana tarjota akupunktiota ennen ja jälkeen siirron. No, ajattelin ottaa tilaisuudesta vaarin ja kokeilla. Mutta, se ennen siirtoa oli ihan kauheeta kun mulla oli ihan tajuton vessahätä ja piti 30 minuuttia olla paikoillaan kun oli neuloja laitettu ympäri kroppaa. Voin sanoa että olipa pitkä puoltuntinen :D onneksi siirron (ja ennenkaikkea vessareissun) jälkeen akupunktiokin oli jo mukavampi kokemus- nukahdin itseasiassa muutamaksi minuutiksi..

No, nyt sitten vaan pitää yrittää kestää pari viikkoa....

Hyvää viikkistä vaan kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72 ja Sintu74
Lumi, hienoa, että pääset aloittamaan hoidot varsin piakkoin! Joskus hoitotauko on paikallaan, joskus taasen mahdollisimman pikainen hoitojen jatkaminen auttaa parhaiten. Ehkä hyvä kesäinen energia siivittää hoitoja nyt erityisen hyvällä tavalla :)

Mariella, lämpöiset onnittelut:heart: Pienelle kyytiläiselle toivon ison kasan tarrasukkia, tarralapasia ja tarrakenkiä!

Moto, mikä on tilanne testailun ja vuodon kanssa? (Saattaahan olla, että hormonilääkitykset laittavat kehon tilapäisesti vähän sekaisin eikä kiertokaan sen takia ensimmäisten menkkojen aikana ole normaali.)

Kylläpä tämä viikonloppu on ollut monelle erityisen jännittävä! Hienoa, että punktiot onnistuivat pepposen, Sintun ja Renan kohdalla! Toivottavasti Sintu sait/saat kauniin aurinkoisen lauantaiaamun kunniaksi mukavan puhelinsoiton ja pääset mahdollisimman pikaisesti siirtoon! Jos vielä ehtii, niin lähettelen kavereille hyvää hedelmöittymisenergiaa:) Mukavaa Rena, että siirto onnistui - ja vielä kaksin kappalein! Toivon, että kyytiin hypännyt duo tarraa hyvin ja jatkaa matkaa loppuun saakka! Meillä onkin pepponen tulossa jännittävä maanantaiaamu puhelimen äärellä (joudun pitämään puhelinta päällä kesken isomman kokouksen - toivottavasti on hyviä sulatusuutisia...) Toivon siis meille molemmille erinomaista puhelinpäivää maanantaille!

Onneksi nyt on varsin puuhakas viikonloppu, niin en ehdi rajattoman paljon stressaamaan maanantaiaamun tilannetta. Stressaaminen on kuitenkin näköjään siirtynyt alitajuntaiselle tasolle, sillä siitä lähtien kun aloitin lugesteronit, olen nähnyt joka yö painajaisia...

Kaikille erinomaista viikonloppua! Toivottavasti auringosta ja kauniista luonnosta tulee hyvää energiaa ja voimaa!
 
Hienoa mariella, että arvo nousussa! Upeaa! Onnea! Onnittelut myös Renalle onnistuneesta siirrosta. Huimaa, että olette saaneet itse nähdä, miten biologi/laborantti on pyydystänyt alkiota! Ei meillä Suomessa sellaista näe... ;)

Hienoa Sintu, että 3 on hedelmöittynyt! Aika hienoa saada tietää asia! Sillä me emme ole kuulleet klinikaltamme mitään torstaisen punktion jälkeen. Eikä toivottavasti kuullakaakaan ennen maanantai-iltapäivän siirtoa. Kata meidän klinikalla se, että ei saa puhelinsoittoa on hyvä asia: jos on ongelmia/ei ole siirrettävää, niin silloin soitetaan tuoresiirrossa siirtopäivänä. Muuten mennään vaan sovittuna aikana siirtoon. Passissa soitetaan itse tiettynä kellonaikana ja kysytään, pääseekö samana iltapäivänä siirtoon. Eli minulla ei ole hajuakaan, mitä soluillemme on tapahtunut torstaiaamun keräyksen jälkeen. Tästä syystä siirtoon meno onkin joka kerta ollut kuin tuomiolle meno: silloin kuulee, moniko munasolu oli kypsä, moniko hedelmöittyi, moniko jatkoi jakaantumista jne.
 
No niinhän siinä taas kävi. Negatiivinen tuli jälleen kerran.

Mistähän saisin selville niiden alkioiden luokituksen? Tietääkö täällä kukaan? Oli luokiteltu toinen 5BB ja toinen 1.blastokysti. Olisi kiva tietää et jos ne ei ole mitään hyviä ettei sit taas elättele turhia toiveita.
Ja suuntais ajatuksensa tulevaan lahjasolu/donor hoitoon.

kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
Burma, Voi miten kurjaa! Olen todella pahoillani :hug: Muistanko oikein, että pakkasessa olisi kuitenkin vielä pari alkiota? (Ikävä kyllä minulla ei ole tietoa alkioluokituksista.)

Sintu, loistavaa, että munasolujen hedelmöittyminen onnistui kolmin kappalein! Toivon kolmikolle hyvää jakautumista ja mitä parhainta tulevaa siirtoa! (Eiköhän tuolla hedelmöittymisellä siirto ole jo varma :) )

pepponen, toivotaan siis, ettei sinulla siis puhelin pirise - ja miksi puhelin pirisisikään: saalismäärä oli hyvä! Toivottavasti siirto onnistuu pakkauskuvioita myöten! Aikamoinen ilta ja yö monella tänään edessä huomista ajatellen. Itselleni tuntuu tulevan hieman uneton yö, mutta onneksi odotusta on enää muutama tunti.
 
Burma pahoittelut negasta.
Kata klinikalta käskivät testata uudelleen, mutta negaahan se näytti. Sanoivat vaan, että kyllä varmaan sitten vuotaa ensi kierrossa enemmän. Sain kutsun jo tyksin ensikäynnille 28.8! Olin todella yllättynyt, kun vasta viime viikolla meni lähete sinne. Voisikohan paha endo olla syynä, että pääsin näin nopeasti. JOtenkin helpotti, kun tietää ettei tarvitse ainakaan heti elokuussa taas maksaa yksityisen kalliitta maksuja. Meillä on mennyt nyt kahteen ivf:ään noin 8500 e...
Sintu pidän peukkuja sulle :) Toivotaan, että kaikista tulisi huippualkioita!
Kata ilmoittelehan miten kävi!
 
Moto, ikävää, että jouduit vielä "turhaan" testaamaan. Toivottavasti mieli on edes vähän parempi kaiken jälkeen. Onkin erinomainen juttu, että pääset tyksiin jo elokuussa! :) (Endolla voi tosiaan olla vaikutusta asiaan.) Mukava viettää kesää, kun tietää, että loppukesästä voi taas jatkaa. Toivottavasti sinulla on kesäksi mukavia suunnitelmia tai muutoin luvassa leppoisaa lokoilua, niin voit kerätä hyvää fiilistä, voimia ja energiaa syksyn kuvioita varten :) Ja mitä tulee kustannuksiin, niin vaikka raha ei näissä kuvioissa olekaan se suurin murhe, niin helpottaahan se, kun on yksi stressin aihe vähemmän.

Ja mitä tulee omiin kuvioihin, niin huh miten helpottunut olo! Ainakin tilapäisesti ;) Siirto onnistui kuin onnistuikin!! Hieman alkoi jo aamulla hermostuttaa, kun puhelua ei vaan kuulunut (mies taasen jännitti omalla työpaikallaan minun soittoani hänelle...) , mutta onneksi se sieltä loppujen lopuksi tuli. Ja ihmeet eivät lopu tähän, sillä toinen kaveri jäi vielä odottamaan pakkaseen :) Nautin nyt tästä helpottuneisuuden tunteesta, sillä tiedän, että kauan ei tule kestämään, kun hermoja raastava piinailu alkaa.... Veritesti olisi 2.7. eli jos pystyn vain olemaan testailematta (tarkoitus olisi), niin silloin viimeistään tiedän, mikä on tilanne. (Ilmeisesti kiinnittymisen pitäisi tapahtua hyvin pian - jos ylipäätään on kiinnittyäkseen.) Toivon, että pieni kaverimme löytäisi nyt itselleen hyvän sopen :heart:

Sintu ja pepponen, olette olleet tänään mielessäni ja kovasti toivon, että myös teidän kohdallanne olisivat siirrot onnistuneet!
 
2 alkiota massussa, 3:n päivän ikäisiä. Toinen oli TOP-luokkaa 9-soluinen ja toinen 2-luokkaa 7-soluinen.
Se 3. hedelmöittyny oli myös 9-soluinen, mutta luokkaa 5 eli siis käyttökelvoton. Pakkaseen ei jääny mitään, mutta eipä tuo haittaa. Lääkäri sano että hyvät alkiot siirrettiin. :)
Testin pääsen tekemään Pregnyl-tuen vuoksi vasta 9.7. Pregnyl-pistokset: tänään, 21.6, 25.5 ja viimeinen 28.6.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pepponen ja Lumi72
Hei piinailukaverini Sintu ja Kata! Päästiin kuin päästiinkin kaikki tänään piinailemaan! Kaikilla meillä tänään siirto ja jokaisella ihan eri testipäivä! ;) Sintu piinailee pisimpään.

Itselläni ainakin hävisi yöunet täysin viime yönä, kun mietin olinko ymmärtänyt lääkärin ohjeet hoidon lääkkeistä täysin väärin. Mutta ei, meidän klinikalla Pregnyl-tuen kanssa ei tosiaan käytetä enää keltarauhastukea. Lääkäri sanoi juuri perehtyneensä alan kirjallisuuteen ja tehneensä aiheesta esitelmän eli kirjallisuuden perusteella ei kuulema ole näyttöä, että Lutinus/Lugesteron vaikuttaisi enää jos käytössä on Pregnyl. Pregnyl stimuloi omaa keltarauhastuotantoa.

Meillä ei sitten myöskään jäänyt mitään pakkaseen, vaan 2 hyvää morulaa (oliko tuo noin?) siirrettiin. Eli Sintu jos ja kun päivität etusivua, niin

Pepponen.... 4.ivf/icsi....2 alkiota..... testipäivä 4.7

Burmalle syvät pahoittelut negasta. Voimia teille!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Voi piiniksien piinis!! Nyt mulla on jo huima PP3 ja vaikka kuinka etsisi oireita niin ei ole mitään. Tai itse olen juuri päättänyt, että kun oikea korva on ollut lukossa kaksi päivää niin sehän on ehdottomasti oire :)

Kivaa kun on mutakin piinailijoita, ettei tarvitse yksin kärvistellä. Eli Sintu, Kata ja Pepponen- kaikille suon ison läjän lehmän hermoja ja ison kasan plussia!!!

Mulla olisi testipäivä "jo" 28.6. mutta en ole silloin just kotona niin meen verikokeeseen vasta 2.7. Ja sinnehän on ikuisuus..........
 
En ole päässyt moneen päivään koneelle, joten olen laittanut itseäni koskevia lyhyitä uutisia kännykällä.

Heti ensimmäiseksi pahoittelut teille Moto76 ja Burma. :hug:
Parempaa onnea tuleviin hoitoihin. :heart:

Onnittelut sinulle mariella76 plussauksesta ja onnea raskauteen. :heart:
Toivottavasti me muut seuraamme sinua mahdollisimman pian tuonne odottajien puolelle. :)

Ja sitten kovasti onnea meille kaikille, jotka piinailemme! :heart:
Kiva kun meitä on nyt niin monta samassa tilanteessa olevaa, joten kuulumisien vaihto on varmasti tiivistä. =)
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa, pepponen! Piti pitkien päikkäreiden (itsellänikin meni jännityksen takia nukkuminen yöllä niin ja näin) jälkeen heti rynniä netin ääreen tsekkaamaan tilanne :) Itselläni on luonnolliseen kiertoon tehdyn pas:in tähden pelkät lugesteronit muutaman päivän käytössä, mutta sitten heittäydytään pelkän luonnon varaan.

Hui, uskaltaisikohan sitä listautua? Ehkä yritän rohjeta eli mikäli Sintu jossakin vaiheessa olet päivityspuuhissa niin ohessa olisi etusivulle lisättäviä tietoja:

Kata_76.... 2. ivf/pas.... 1 alkio.... testipäivä 2.7.

Rena, kieltämättä 2.7. saakka on aikamoinen matka. Onneksi tähän väliin tulee juhannus, niin ehkä sitä saa - ainakin hetkeksi - muuta ajateltavaa. Pitää yrittää pitää itsensä puuhakkaana seuraavakin viikko. Niin tai näin, niin testipäivä tulee kyllä määräämään niin hyvässä kuin pahassa alkuloman fiilikset...

Toivon mukaan tähän pinoon on luvassa valtaisa plussavyöry niin tämänhetkisille kuin tulevillekin piinailijoille!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Pregnyl-tuki alkaa la 16,6, jatkuu 20.6, 24.6 ja 27.6. Testipäivä on viikko tuosta viimeisestä Pregnyl-pistoksesta. Kiinnostavaa on, millaiset ohjeet Sintu saa saman tuen käytöstä.
Aika mielenkiintoista että sulla viiminen Pregnyl-pistos vain päivää ennen mua, mutta saat kuitenki testata jo viikon päästä viimeisestä piikistä...
Mulle sanottiin että ku kulunu 10pv viimeisestä piikistä, niin ei enää näkyis vääränä plussana testissä.
Ja mulla kyllä menee Lugesteronitki Pregnylin ohessa, annoksella 200mg 3:sti päivässä testipäivään saakka. Miten voi ollakin näin eri käytäntöjä eri klinikoilla? :confused:
 
Eikö Sintu olekin outoa ja jännää nämä erilaiset ohjeet, kun näin maallikkona tuntuu, että meillä olisi molemmilla tällä hetkellä hyvin samanlainen tilanne ja hoito, eikö. Tarkistin vielä testiajan tänään lääkäriltä ja hän sanoi, että Pregnyl voi näkyä noin 5 päivää (huom. muille tiedoksi, että kyseessä on pienempi annostus kuin esim. irrotuspiikissä!) virheellisenä plussana. Ja minä tosiaan kysyin ja varmistelin, että enkö tosiaan laita Lutinuksia, niin ei, Pregnyl riittää. Lääkäri tuntui olevan hyvin vakuuttunut asiasta - en tiedä, missä hän oli juuri aiheesta esitelmän pitänyt, mutta kertoi tosiaan juuri lukeneensa aiheesta kirjallisuutta. Että erilaiset on käytännöt!

Kata kuinka pitkään sinulla on Luget käytössä, kun kirjoitit, että muutaman päivän ja koska aloitit niiden käytön? Itselleni on tehty 1 pas luonnolliseen kiertoon ja mielestäni Lutinus oli testipäivään asti käytössä. Sitä en enää muista, minä päivänä käyttö alkoi (kun oli eri kuin lääkkeellisessä, jota viimeeksi yritettiin). Rena olet pikkaisen edellä - minkä ikäinen alkio sinulle siirrettiin? Entä Kata, selvisikö nyt alkion ikä? Meillä siis 4 vrk "vanhat".

On tämä taas vaan jännää - itsellä vain ei ole oikein mikään voittajafiilis, kun taas oli niin iso kato ja tässä hoitokierroksessa kaikki on taas kerran vain tämän yhden kortin varassa (tuoresiirron). No, kasaan ja kokoan itseni ja nautin seuraavat pari viikkoa tilanteesta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä