Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Susirouva, aikamoinen juttu toi 16v jälkeen raskaana! Muttan mä en voi odottaa 16v, sillä silloin Ihan oikeasti olen mummoiässä!!
Mutta kyllä onneksi kuulee onnistumisia aina silloin tällöin, siihen pyrimme, positiiviseen ajatteluun!
 
Hox ja Moto-76 pahoittelut :(

Pääsin tänään sitten siirtoon ja molemmat alkiot selvisivät sulatuksesta, toinen on hitaampi ja molemmat siirrettiin. Veritesti on 9.3. mutta teen testin pissasta varmaan paria päivää aiemmin. Nyt vaan odotellaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Hei kaikki kanssasisaret, täällä meneillään nyt IVF.N pp2. Aamuin illoin luget. Vointi hyvä ja 3alkiota jäi pakkaseen siis 2. sta ifv.stä. Jos tämä ei nappaa, niin heti seuraavaan kiertoon PAS. Nyt vaan tosiaan odotellaan, testipäivä on 7.3. jollain muulla taisi olla sama päivä, toivotaan ja uskotaan...:saint:
 
Kivaa kun ollaan melkein samoilla piinispäivillä ni voidaan vertailla tuntemuksia ;), vaikka sitä aina ajattelee ettei niitä kannattaisi ajatella.

Mulla ollut tänään kovia kramppeja kohdussa muutaman kerran, piti ihan Panadolia ottaa kun piti tulla yöksi töihinkin. Kohtu ei taida oikein tykätä salamatkustajista...
 
Tänään siis pp3. Vatsassa ollut varsinkin öisin pieniä kramppeja, mutta myös menkkakipuja..Mut jotain siellä tapahtuu. Nyt ei pitäisi näitä oireita kytätä, vaan odotella rauhassa. Mutta tsemppiä vaan piinaillijoille!
 
Täälläkään ei mitään oireita paitsi että ollut ihmeen onnellinen olotila. Aurinko varmaan tekee tepposiaan, mutta pitää nauttia niin kauan kuin kestää :)

Aamulenkin jälkeen istuskelin ulkona ja nautiskelin kuumaa kaakaota. Piristävää oli huomata keskellä tätä hoitorumbaa että elämä voi ihanaakin!

Aurinkoisia piinapäiviä!
 
Moi! Pp 3, vasta... ja fiilikset aika perseestä koskien parisuhdetta. Kuukautismaisia kipuja edelleen.

Ollaan mieheni kans oltu yhdessä 9 v. ja lasta toivottu 8 v. No nyt hänen mielestään mun olis pitänyt lähteä hiihtämään (osti mulle uudet sukset hiljattain), johon totesin varovasti että nyt en kyllä uskalla ottaa riskiä (hiihtäminen ottaa mulla tosi kovin voimille), johon hän että eihän tämä sairaus ole. Olen vaan niin pettynyt, kun luulin hänen ymmärtävän miksi haluan ottaa rauhallisesti edes muutaman päivän :( ...
 
Vuoto alkoi viime yönä ja nyt vatsa on todella kipeä!! Ei meinaa särkylääkkeet auttaa... Soitin klinikalle ja huomenna alkaa piikitykset ja en ti eka ultra. Isolla annoksella lähdetään 300 iu. Mieliala on aika matala ja mielessä pyörii koko ajan pelko, että nämä hoidot eivät auta. Olen miettinyt luovutettujakin munasoluja. Tiedättekö te, onko ns. ristiinluovutus vielä mahdollista ja onko 35 v ehdoton ikäraja luovuttajalle?
Terhi ymmärrän sinua, miehet eivät vain ymmärrä tätä rumbaa vaikka ovatkin tässä mukana. Me olemme kanssa miehen kanssa ottaneet aika paljon yhteen viime aikoina. Itse on niin turhautunut ja ärsyttää tunkea niitä lugeja 8 tunnin välein. Että kyllä meillä ainakin hoidot ovat alkaneet vaikuttaa meidän parisuhteeseen.
Neulatyyny Ihanaa, kun pystyt nauttimaan piinapäivistä! :) Itsekkin nautin nykyään kaikista niistä päivistä jopa hetkistä, kun hoidot eivät paina mieltä.
Almalle myös tsemppiä piinailuun.
 
Alma123, neulatyyny ja Terhi76, onnea kovasti piinailuun. :cool: Toivon aina kamalasti täältä plussauutisia. Ihanaa, että susirouva, olet onnistunut. :flower: :heart:

Oma tilanne: Viimeinen luomukuukausi minulla menossa, täsmäajoitettu luomusiemmennys ja dpo 11. EI mitään raskaustuntemuksia, EI rintojen arkuutta, EI pahoinvointia, EI kiinnittymiskipuja eikä mitään. Kaikkea muuta v*tutusta ja väsymystä kyllä riittää. :mad: Joten menkat tulossa ja seuraavalla kierrolla sitten inssiin clomeilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Moikka! Miten Almalla ja Neulatyynyllä sujuu piinapäivät?

Mulla menee totuttuun tyyliin, oireita miettien ja nettiä lukien, vaikka aina etukäteen päätän olla niin tekemättä...Helpommin sanottu kuin tehty. No, huomenna "onneksi" alkaa työputki, niin päivät kuluvat nopeammin.

Mulla on normisti aika vahvat PMS-oireet ja niitä pukkaa nytkin ihan urakalla. Pari kiertoa rinnat on alkaneet kipeytyä pari päivää oviksen jälkeen. Kuumat aallot ovat myös saapuneet, toisaalta nytkin kyllä palelen.

Kerran aiemmin kun on PAS tehty, tehtiin silloin lääkkeellisesti. Tämä on eka kerta omaan kiertoon, tilannetta ei siis oikein voi vertailla.

Parisuhde on kyllä koetuksella, koen että mies ei ymmärrä mua yhtään tällä hetkellä ja mieluummin olisin ihan yksin vähän aikaa. Et tosi mieltä ylentävää. Olen tosi pettynyt, olisin luullut meidän historialla tilanteen olevan vähän erilainen :(.
Herää tietysti kysymys kannattaako näitä hoitoja enää edes meidän yhdessä jatkaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Alma123
(.) Täällä tosiaan pp7 menossa.Kaikenmaailman "raskausoireet" täälläkin. Paleltaa, päätä särkee, huippaa, v ä s y t t ä ä, pahaolo...ihme mielihaluja ja mulle isoimpana yllätyksenä EI MAISTU FAZERIN SININEN!!!!!! Mutta....kuten aiemminkin niin samat oireet sopii lugeihin.

En ole ostanut testejä vielä kotiin. Eilen aloin ääneen miettimään josko viikonloppuna alkaisi testaileen...mies yritti toppuutella......miehet!

Terhi-76 minä myös päätin etten roiku netissä, mutta tää lueskelu alkaa olla kohta jo sairaalloista ;) Keskittyminen muuhun hakusessa!

Moto76 hienoa, että pääsit heti uuteen yritykseen. Kyllähän tuo nega ja menkat synkistää väkisin, mutta kummasti sitä uuttaa potkua sitten löytyy!

Alma123 kuinka siellä sujuu?
 
  • Tykkää
Reactions: Alma123
Alkuperäinen kirjoittaja Höpsötin;25768035:
Alma123, neulatyyny ja Terhi76, onnea kovasti piinailuun. :cool: Toivon aina kamalasti täältä plussauutisia. Ihanaa, että susirouva, olet onnistunut. :flower: :heart:

Oma tilanne: Viimeinen luomukuukausi minulla menossa, täsmäajoitettu luomusiemmennys ja dpo 11. EI mitään raskaustuntemuksia, EI rintojen arkuutta, EI pahoinvointia, EI kiinnittymiskipuja eikä mitään. Kaikkea muuta v*tutusta ja väsymystä kyllä riittää. :mad: Joten menkat tulossa ja seuraavalla kierrolla sitten inssiin clomeilla.
Noh höpsötin, mulla oli jokaisessa negakierrossa vaikka mitä oireita, mutta siinä missä plussasin, ei yhtään mitään. Ei mitään rintojen aristuksia, ei pahoja oloja, ei kipuja, ei kiinnittymiskipuja, ei kiinnittymisvuotoja, ei lisääntynyttä valkovuotoa.... Toisten elimistö reagoi paljon voimakkaammin raskaushormoneihin ja tulee niitä oireita, toisten vaan ei. Pidän nyt täällä kuitenkin vielä peukkuja :).

Teille kaikille muillekin myös!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Höpsötin
Täällä pp7, menkkakipuja on ollut viime sunnintaista asti, väsyttää ihan vietävästi, kun töistä pääsee kotiin on ihan rättipoikki. Samanlaiset fiilikset kun aiemmalla kerralla kun oli nega. Mutta toivossa on hyvä elää, eikä tuijottaa oireita kun kaikenlaisia oireita on ja sitten oikeetkin raskausoireet alkais pikkasen myöhemin.

Mies on ihan ok, sanotaan et vie koirat ulos kun mä en jaksa:) Mikään muu ei kyllä huvita...

Kokoajan pyörii mielessä mitä jos tää on Nega, pakkasessa 3 alkiota, muttei rahaa mennä edes siirtoon täällä hetkellä..epätoivon ja toivon rajamaila.

Voimia kaikille, yrittäville ja pystytään kuulolla piinailijat, ens viikol sit testaillaan, kunpa malttas olla nyt testailematta, su lopetan luget jokatapauksessa muistaakseni..
 
Minulle tähän palstaan on tullut täysriippuvuus. Odottelen piinailijoiden tuloksia kuin mikäkin peliriippuvainen. :popcorn: Kun joku, joku kertoo plussasta, tuuletan kuin suosikkihevoseni olisi kuninkuusraveissa voittanut. Huono vertaus tosin, mutta ravit lähellä sydäntä.

Jotenkin vain nämä vaikeasti raskautuvien onnistumiset lämmittää todella paljon :heart:
Joten minulla on kakki sormet ja varpaat pystyssä Alman 123, neulatyynyn ja Terhi-76 puolesta.

Oma napa: Itse varmistin tänään negan. En tippunut mistään, kun olin asiasta ihan varma muutenkin. Olen omalla kohdalla nyt kauhean pessimistinen tulevien hoitojen suhteen. Miten minun kohdalla voisi onnistua ikinä yhtään mikään? Ehkä pystyisin ajattelemaan vähän positiivisemmin, jos oltaisiin varakkaampia ja nuo tulevat hoidot ei aiheuttaisi kustannuksillaan päänvaivaa. Eli samojen asioiden kanssa painin kuin sinäkin Alma123 , vaikka aloitan vasta inssikierroksen ensi kierrolla. Kun olen varma, että minun kohdalla tarvittaisiin vähintään se 3 IVF:ää, että olisi mitään mahdollisuuksia, mutta ensimmäiseenkin on haasteellista saaada rahat kokoon. :headwall: Sitten täytyy olla valmis siihen, että tästä rahanmenosta ei välttämättä jää mitään käteen. Okei, olen nyt taas jossain kriisissä. Mutta tuntuu epäreilulta, että lapsettomuuden tuskan lisäksi vielä saa rahahuolet niskaansa. Meidän, kanssasisaret, täytyy maksaa siitä, että minkä muut saavat helposti, ja mukavasti (esim. rannalla spontaanisti rakastellen), ilmaiseksi. Ja meidän täytyy maksaa, vaikkemme saisi yhtään mitään. :( Tämä kuuluisi varmaan tuonne kiukkuketjuun, menee niin katkeraksi.

Yritän koota itteni, ja rahatkin jostain. :headwall:
 
pp9. Ensimmäisessä tuoresiirrossa yhdeksäntenä päivänä alkoi menkat. Eilisestä asti ollut menkkamaista jomotusta sekä tyypillinen "edeltävän päivän masennus" iski kovaa. Kauhea itkukohtaus..mieskin tais säikähtää. Yön nukuin todella huonosti ja muutenkin olen nähnyt aivan ihmeellisiä unia monena yönä. Kauhea väsymys joten ihanaa, kun tulee viikonloppu. Toivottavasti aurinko paistaisi ja löytäis edes hippusen siitä viimeviikonloppusesta hyvästä olosta.

Itse kans miettinyt paljon näitä hoitoja, rahan menoa ja ylipäätään mitä jos ei tärppää. Adoptio on ok juttu ja rakastaisin varmasti kuin omaani.
Hiukan kateellisena olen kuitenkin käynyt lukemassa odottajien ketjuja. Miettiny mahtaako itse päästä koskaan *poksumaan* täysiä viikkoja ja ihmettelemään masun paisumista :) ...olenko itsekäs kun haluan oman...?

Mahtoikohan tämän, toivottavasti hetkellisen, turnajaisväsymyksen laukaista myös se seikka, että parin viikon päästä tulee ensimmäinen vuosi hoitoja täyteen.

Tsemppiä ja haleja kaikille hoidoissa tarpoville!

Höpsötin täällä toinen täysriippuvainen :popcorn:

ps...taisteluhenki edelleen päällä...istun jalat ristissä ja yritän pitää menkat loitolla :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
pp8, menkkaoireita ja väsymystä. Eipä juurikaan muuta:) Jännityksellä odotan mitä tapahtuu kun luget lopetan. Ei se mitään jos facebookista lukee vauva- päivityksiä, kun oma siskoni huomasi odottavansa kolmatta lastaan, eikä mitenkään tilauksesta, edellinen vasta vuoden. Olin just tullut punktiosta kun hän sen kertoi. En tiennyt itkeäkkö vai nauraa, nyt kun pahin shokki on ohi, ihan piti soittaa ja onnitella..oli jo neljännellä kuulla, vauva syntyy Heinäkuussa.:D:popcorn:

Kiva että tietää muidenkin olevan samoissa fiiliksissä...toivottavasti aurinko vieläpaistaa meillekin!:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Miten [/B]Alma[/B] sulla luget näin aikaisin loppuu??

Täällä pp7 ja oireita olis vaikka muille jakaa, viime yön kieriskelin pahoinvoinnissa, on varmaan oikeesti joku mahapöpö. Minä idiootti tein sen mitä alunperin suunnittelin tekeväni pp12, eli hiton raskaustestin ja vielä ip-pissasta...No eihän se mitään näyttänyt!

No, maanantaina teen seuraavan joka tapauksessa kun sille tielle lähdin... Ihan nolottaa myöntää...
 
Viimeksi muokattu:
Mä muistelisin et viimeks käytin vaan 10 vrk lugesteronia, pitänee tarkistaa asia...luulis että pitäis syödä se 14 vrk. Testin meinaan tehdä maanantaina....Terhi,olen mäkin yhden testin tehnyt, kun ostin sen houkuttelemaan tuohon makkarin pöydälle...negaahan se tietty näytti. Voisko ollakärsivällisyyttä hieman...:D
 
  • Tykkää
Reactions: Terhi-76
Voi maftavaa kun täältä löytyy piinailijoita. Vaikkei se piinailu itsessään kyllä mitään niin maftavaa oo vaikka onkin.. ihanan selkeetä:LOL:
Minäkin tuota ihmettelin kun luget loppuis noin aikasi. Minä jouduin käyttämään viimeks eka ultraan asti eli sinne 7+3 asti. Jos kaikki ois menny hyvin ois jatkunu vielä ainakin 10 viikolle ellei jopa 12. mutta kaipa näissäkin on yksilöllisiä eroja.
 
Ilmeisesti annostukset vaihtelee paljon lugeissa. Minulla on kuitenkin aina ohjeistettu käyttämään testipäivään saakka. Eka tuoresiirrossa menkat alkoi pp9 ja kun soitin polille niin he sanoivat että saa lopettaa käytön. Silloin laitoin aamuin illoin.
Passissa minulla oli kolme kertaa päivässä 200mg. Ne piti menkat loitolla ja testipäivänä kun oli nega lopetin niiden ottamisen.
Nyt on taas aamuin illoin 300mg. Saas nähdä kuin käy. Pientä tuhrua tullut eilisestä saakka.

pp10..testiä pyöritellyt, mutta vielä malttanut olla testaamatta...jos huomenna?!? :)
 
No pitihän sitä aamulla testata...puhdas negahan se siellä oli. Hanat ei oo vielä auennu mut vuoto lisääntymään päin lugeista huolimatta joten kaipa sitä on taas nieltävä karvas tappio ja toivottava että pääsis passiin ennen kesätaukoa. Odottelen nyt vielä keskiviikkoon ja mahdollisesti testaan vielä sillon. Ei jotenkaan jaksa pitää nyt lippua korkealla...nyt tuli omanapainen valitusvirsi, mut oli pakko purkaa johonkin. *aurinko paistaa ja ruoho on vihreää...mut ruohikolla märehtii maho lehmä*
 
Neulatyyny, osaanottoni. Mutta liityn tod. näk kohta kohtalotoveriksesi. Eilen testasin negan, tänään en viitti testata, vaan ehkä huomenna sitten. Mulla on ihan kauhee päänsärky ollut eilisestä,todella herkässä mielentilassa, eli mulle tyypilliset ennen menkkoja- oireet. Olis tulossa samantien PAS, mutta ei pystytä heti menemään siihen. Eli ens viikolla tietää lopullisestimiten on käynyt mutta fiiliksen sanoo että nega se on.

Voimia kuitenkin tänne vuoristoradalle..
 
Viimeksi muokattu:
neulatyyny, :hug: minusta täällä saa ja pitää valittaa vapaasti ihan omanapaisesti, mikäli aihetta on. Täällä on hyvä päästää kaikenlaisia paineita ulos, sitähän varten tämä on. Onneksi on välillä iloisiakin uutisia. Minulla kauhea monsuunikausi päällä ja hirveät kivut lisänä. Onkohan minullä kaiken hyvän päälle vielä se endometrioosi? :mad: ??
 
Alma123, voi kuinka toivon, että vielä ei olisi toivo mennyt. Sen olen päättänyt, että jos voitan lotossa, perustan sellaisen säätiön, joka tukee vähävaraisia lapsettomuushoidoissa. Olen itsekin siinä jonossa. :D Olemme mieheni kanssa molemmat pienyrittäjiä ja suhdanteet vaihtelee. Vuoden parin päästä olsi varmasti taloudessa parempi tilanne, mutta ikää kertyy yhtä nopeasti.: /
 

Yhteistyössä