Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Kais, iso :hug: sulle. Jaksuja.

Höpsöttimen lääkärikäynti olikin vauhdikas, hieno homma kun noin paljon saitte jo tehtyä ekalla käynnillä.

Moto, peukut vielä sinne! Siellä mun klinikalla ne painokkaasti ohjeistivat, että ei testiä ennen kuin aikaisintaan testipäivänä. Kaipa joillakin testit näyttää plussaa jo aiemminkin, mutta se kai sitten on kovin yksilöllistä. Ja mun hoitajan mukaan nämä IVF hoidot tekevät alkuraskaudesta joskus erikoisen, esim. juurikin raskaushormonin nousu ja sit pieni vuoto on kuulemma hyvin yleistä -- tää samainen hoitaja halus tehdä varmuuden vuoksi veritestin mullekin tän pieleen menneen hoidon jälkeen, vaikka vuoto oli jo ihan runsasta. Toivottavasti 23.2. testi sulla näyttää plussaa! :heart:

Hox, tervetuloa ja plussatoivotukset myös sulle!

Mitkäs on Pepposen fiilikset? d:)b

Pahin pettymys ja ahdistus on hiljalleen helpottanut -- en tiedä miks tällä kertaa ottikin noin lujille. Juttelin lääkärini kanssa ja siitä tuli myös parempi mieli; oli hyvä saada muistutus lääkärin taholta niistä asioista, jotka meillä kuitenkin toimii ja tuovat toivoa tähän hoitorumbaan. Nyt aion ottaa kierron verran taukoa ja sit mietitään PASsia luonnolliseen kiertoon... kummasti se taistelutahto ja toivo aina vaan palaa.

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille,
toivottelee Aurora:wave:
 
Aurora Kiitos tsempityksistä! Hyvä kuulla juuri tuo, että miksi ei kannattaisi testailla ennen määräpäivää. Ehkä sitä vaan jotenkin koittaa valmistautua taas kerran pahimpaan. Tsemppiä myös sulle Aurora, olet oikeassa aina se taistelutahto sieltä jostain tulee masennusten syöväreiden jälkeen :)
 
Hox Mikä tilanne siellä? Samoissa mennään ja toivottavasti hyvin loppuun asti :) Eikös se pieni vuoto voi tosiaan olla mahdollista kuten Aurorakin kirjoitti eli ei välttämättä tarkoita vielä mitään. Mulla sen sijaan ei ole mitään oireita, mutta estradotin ja lugejen onkin määrä pitää vuoto pois siihen asti kun ne lopettaa.
 
hox
Kiitti Aurora ja Moto toivotuksista, mutta taitavat mennä hukkaan :(
Vuotelee edelleen, nyt jo hyytymien kera. Testi tänä aamuna, pp11, puhdas nega.
Luget mullakin käytössä 2x2 annoksella, mut eivät näköjää pitäneet vuotoa poissa.

Että näin. Vahvasti näyttää että kohti uutta IVF mennään, meillä kun ei saatu mitään pakkaseen. Sekin vielä :'(

Motolle kovasti plussaonnea ja kaikille muillekin tsempitykset ja kiva että olette olemassa, kelle muulle näitä kurjuuksiaan purkais.
 
Hyvää viikon alkua kaikille tasapuolisesti. =) Lohtuhaleja Auroralle ja Hoxille :hug:

Hyvä, Aurora kuitenkin, että olet päässyt pahimmasta kuopasta ja sitten vain
kohti uusia koitoksia, kun olet huilannut tarpeeksi!

Jännäilen kovasti Moton puolesta, niinkuin aina kaikkien teidän piinailijoiden.

Omalla kohdalla on "luomupiinapäivät", josta en kyllä mitään osaa odottaa. :| Ovis oli 18.2. Seuraavassa kierrossa on sitten eka inseminaatio, jos miehen simpat osoittautuu riittäviksi. Tulokset siemennestenäytteestä tulee 6.3. Tuohon inssiinkään en tässä vaiheessa osaa ladata kovin paljon odotuksia. Tein tähän kiertoon ensimmäistä kertaa elämässäni ovistestin ja pupuiluajankohta oli just eikä melkein. Toisaalta tossa just oikeeseen aikaan mulla on ovulaatiokipuilua sen verran paljon, että päivää paria aikaisemmin tuntuis paljon oikeemmalta. Itsellänkin on silloin enemmän halut pinnassa, eikä just ennen ovulaatiota. No katotaan nyt, millon ne monsuunit sieltä taas puhaltaa. : /
 
Hox Voi harmi... :hug: Mulla alkoi myös tuoresiirrossa viime syksynä vuoto jo pp8 lugeista huolimatta. Koska teillä on uusi IVF tulossa? Pahoin pelkään, että itsekkin siihen suuntaan pp12 ei oireita ja negaa testi, mutta salaa tietysti toivon vielä... Perjantaina otan viimeiset luget, jos nega testi ja sitten toivottavasti piikitykset alkavat ensi viikolla jo! Olin itse sitä mieltä, että nyt mennään heti toiseen ivf:ään kun on ollut niin paljon pelkkää odottelua ja vastoinkäymisiä. Elikkä toivottavasti tulet piikittelemään kanssani Hox mahdollisimman nopeasti :)
Höpsötin kiitos tsempeistä ja sinne kanssa takaisin :) Juu ei noi luomukierrot oikein innosta, vaikka ainahan saa lukea joistain ihmetapauksista, että juuri ennen hoitoja tärppäsi tai sitten niiden välillä tai sitten jälkenn...:)
 
Voimia sinulle hox. Toivottavasti Moto76 onnistuisi vielä saamaan plussan!

Omaa napaa: itsellä on piinailut taas piinailtu, aamun testitulos oli: "ei raskaana". Jos jotain positiivista hakee, niin tupla-annos Lutinuksia (200mg 3krt/vrk) on pitänyt vuodon pois. Lugejen kanssahan minulla on kerran alkanut vuoto pp12 ja viimeeksi Lutinuksen kanssa (100mg 3krt/vrk) pp9 alkoi tuhruttelu ja kunnon vuoto pp10. Klinikalle tänään soittaessani sieltä kerrottiin, että he olivat juuri pohtineet Lutinus-annostusta ja suosittelevat jatkossa hoidoissa 200mg kerralla laitettavaksi. Täällä odotellaan nyt sitten vuotoa alkavaksi, jotta voisi sitten alkaa odottamaan ja tikuttamaan ovista sekä mahdollisuutta päästä elämäni 2. pas-siirtoon (ellei siirtopäivä osu viikonlopulle, kun luonnolliseen kiertoon olisi tarkoitus sekin yrittää - jos siis ovuloin tulevassa kierrossa, muutama pikku jossittelu siis matkassa taas). Eli uutta yrittämään heti, kun mahdollista, sillä pääsiäinen ja kesätauko ovat jo takaraivossa lisäpainona. Ei siis riitä, että oma ikä rassaa, kun nämä juhlapyhät ja tulevat lomatkin vaikuttavat hoitokuvioihin. Mutta näillä mennään ja otetaan vastaan se, mitä annetaan. Ei tässä muutakaan voi. Jaksamista meille kaikille!
 
Heippa kaikille! Täällä 38v ensimmäistä yrittävä nainen, hoidossa Helsingissä yksityisellä alkaen toukokuu 2011, elokuussa inssi, Marraskuussa ivf, nyt meneillään kolmas yritysja toinen IVF. tänään punktiossa 8 munasolua, huomenna aamulla tieto, miten ovat hedelmöittuneet ja saadaanko torstaiksi siirtoon yhtään.

Naimisissa, mies 40v ja meillä mihen puolelta 10v poika ja elämäämme värittää vielä 2 koiraa:)

Jännää, mutta jalat maassa. Pettymytksiä on matkalla ollut, mutta toivoa on vielä. Tsemppiä kaikille ensimmäistä yrittäville!!
 
Moi! :hug: pettyneille. Tervetuloa uusille!

Taidan tästä itsekin aktivoitua kirjoittelemaan kun lopultakin pitkän tauon jälkeen alkaa tapahtua. Eli tänään ovisplussa ja iltapäivästä soitto klinikalle ja perjantaina todennäköisesti PAS yritys, mikäli selviävät sulatuksesta.

Sintu, mulle vois päivittää yhden vuoden ikää lisää ;)
 
Kysymys pas-siirrosta: jos teillä on alkiot pakastettu 2 päivän ikäisenä, niin monentenako päivänä oviksesta teillä on silloin siirto? Entä, jos on 3 päivän ikäiset alkiot? Tuntuu, kun näitä keskusteluja lukee, että käytännöt vaihtelevat - tai sitten olen taas lukenut/ymmärtänyt jotain väärin, mikä on täysin mahdollista. ;)

Meillä alkiot ovat 3 päivän ikäisiä ja ohjeistus oli, että ovulaatiopäivä = 0, siirto on 5. päivä ovulaatiosta. Miten siis muualla on ohjeistettu? Ainakin Terhi-76:lla näyttää olevan lyhyempi väli. Minkäikäisiä teidän alkiot ovat Terhi?

Ellenni pahoittelut negasta! Täällä me taas pyöritään... Jäikö teillä mitään enää pakkaseen? Voimia teille!:hug:
 
Moi! Meidän alkiot ovat kahden päivän ikäisiä. Itsekin olen vähän sitä ajatellut, että vaikka testi oli tänään positiivinen, niin munasoluhan voi irrota vasta huomenna ja sen mukaan siirto pitäisi olla vasta lauantaina eikä perjantaina niinkuin nyt. Mut näillä mennään, täytyy vaan luottaa asiantuntijoihin :p

Pahoittelut Ellennille :(
 
Heippa, onnittelut plussanneille :flower:
Pahoittelut ja :hug: kaikille halausta tarvitseville.
Kiitos kaikille haleista ja myötätunnosta ja tsempeistä, sitä tarvitsenkin.
En ole vähään aikaan täällä päivittänyt tietoja, kun ei oikein uutta ole ollut.

Niin, diabetes ja verenpainenlääkitys on aloitettu, saas nähdä alkaako hoito auttamaan.
Kyssistä lähetettiin ajanvaraukset tutkimuksiin, on kaikenlaista verinäytteitä ja virtsankeräys-
tutkimusta ja kai jokin hormoonin tutkimus verinäytteestä, jota varten pitää päivää aikaisemmin
ottaa 2 tablettia ja magneettikuvaus, sekin on vasta toukokuussa sitten. :(
Pitkä aika, kun joutuu vaan odottamaan ja miettimään onko kasvainta vai ei ja mistä
sitten johtuu hormooni ja lapsettomuusongelmat jos ei ole. :|

Vaikka tutkimukset ja hoito etenee, niin silti tuntuu ettei etene riitävän nopeasti ja
ettei tästä vauvahommasta tule yhtään mitään.
Työssä jaksaminen on aika kortin takana, lihasheikkous ja väsymys tekee työpäivistä
vaikeita, mutta ei auta muu, pakko on jaksaa.

Anteeksi oma pitkä vuodatus, tsemppiä teille rakkaat palstasisaret ja plussatuulia. :)
 
Viimeksi muokattu:
ON No piinailut on piinailtu osaltani, negaa näytti testi tänäaamuna. No ei se yllätyksenä tullut, kun olen testaillut jo muutaman päivän. Harmittaa ja ketuttaa ihan älyttömästi no parempi tämäkin kuin hervoton itkeminen. No ehkä tilannetta auttaa se, että uusi hoito alkaa heti ensi viikolla, kun vuoto alkaa eli kohti 2 ivf...
Kais koita jaksaa :hug: Asia on juuri noin, vaikka asiat periaatteessa etenevät nopeasti, mutta ei ne omasta mielestä koskaa etene kun halua olisi jatkaa hoitoa niiden raskaudesta huolimatta! Mutta koko ajan teidän asia onneksi etenee vaikka ette hoidoissa vielä ole.
Ellenni Mites siellä jaksellaan? Onko teillä pakkasessa vielä alkioita? Meillä oli kuusi, mutta kaikki piti sulattaa tähän pieleen menneeseen passiin...
Mariga tervetuloa mukaan!
Terhi toivottavasti pääsette siirtoon!
 
Moto76 ikävä kuulla negasta :hug: tsemppiä ja parempaa onnea uuteen yritykseen.
Kiitos, niin, eteenpäin mennään mutta niin tuskallisen hitaasti. :ashamed:
Menin lapsettomuustutkimuksiin ja tutkimukset jäi vähän kesken, ainakin tuntuu siltä,
gynelle en pääse vielläkään, ensin diabetes ja verenpaine tasapainoon ja sitten viellä
tuo kasvain.
Tuntuu että tämä paisuu koko ajan ,kuin jokin valtava lumipallo.

No mutta jospa tämä tästä, usko siihen, että joskus olisin raskaana, on välilläkoetuksella.

Tsemppiä ja :hug:
 
:hug: Kaikille sitä tarvitseville ja miksei muillekin. Ainahan hali lämmittää mieltä :)

).( Menkkoja odotellaan, alkais jo alkais jo. siihen malliin kyllä vihloksii ja selkääkin meinaa jomotella, että eiköhän ne sieltä just sopivasti viikonlopuks pörhällä kylään. Tässäpä ne suurimmat kuulumiset:LOL:
 
Hei taas pitkästä aikaa!

:hug: ja voimia kaikille myös minulta. Toivon, että kevätaurinko toisi valoa myös näissä hoidoissa tarpoville!

(.) Olen pitänyt taukoa ja nollannu pääkoppaa pari kuukautta. Pitkä hoito takana ja pp1 vihdoin menossa!

Punktio meni hyvin ja siirto pienien vaikeuksien kautta oli eilen. Pakkaseen jäi odottelemaan kuusi huurunenää. Parempi tulos kuin eka kerralla :)

Nyt siis piinailua ja testipäivä olisi 7.3.
 
Heips. Mie liityn myös ketjuun. Reilu 2 vuotta yritystä takana. Ensi kierrossa ensimmäinen IVF, ellei nyt suuren suurta ihmettä sitten tapahdu. Clomit ja menopurit kokeiltu, ei inssejä. Mieli on maassa kun koko ajan saa lukea Facebookista muiden toisista ja kolmansista raskauksista. En jaksa olla iloinen edes uudesta Ruotsin prinsessasta... Mutta pakkohan se on jaksaa toivoa, varsinkin kun ei noita hoitoja ole vielä "paljon" käytynä. Niin, ja yksityisellä ollaan oltu koko ajan.
 
Meillä on pakkasessa 2 ekasta IVF:stä, ja 5 toisen hoidon ICSIstä.
4 piti sulattaa tähän ekaan PASiin.
Ei ollut eilen voittajaolo. Mutta kai se tästä pikkuhiljaa-kohti uusia hormoneja. Tähän PASiin ns. kasvettelin limistä yli 1.5 kk, heikoin tuloksi, eli saa nähdä vaihdetaanko jotain seuraavaan kertaan.
 
Joo, se Ruotsin prinsessa ei nostanut mielialoja täälläkään. a mies sanoo kaikkitietävällä äänelle: Sun pitää olla positiivinen muiden onnistumisista. Kai mä olenkin, mutta mikähän olisi tilanne jos Vickan olisi joutunut hoitoihin.. Tai Sauli ja Jenni..
 
hox
Pahoittelut Moto :hug:

Ja sitten silkkaa ja pelkkää omaa napaa..
Negahan se testi tänä aamuna oli, se ei sinänsä hätkähdyttänyt. Mutta, soitin polille että mitäs nyt, niin saattaa olla että seuraavaan IVF:n päästään vasta syksyllä! Siis MITÄ?! Syksyllä. Mä en kyllä kestä :'(

Voihan epätoivo. Tällästä tää homma sitten julkisella on. Yritin kyllä sanoa että kun ei mitään pakkaseen saatu, niin eikö voisi toista kertaa koittaa ennen kesätaukoa.
Melkein jo päätin mieheltä edes kysymättä että mennään sitten yksityisesti, vaikka se vaatii melkoista matkustelua ja poissaolosyiden keksimistä töissä.
Täällä sitä odotellaan mitä he nyt suuressa viisaudessaan päättää meidän jatkoista :(

Paljon paljon parempaa onnea teille muille :heart:
 
Tulin toivottamaan kaikille todella paljon onnea, ja muistuttamaan että ei kannata olla tuon iän puolesta paniikissa! Aurora, sullakin on vielä parikin vuotta hyvää aikaa yrittää, mutta ethän edes niin kauaa tarvitse :)!

Kais, olen todella pahoillani kaikesta tuosta vastoinkäymisestä mitä joudut kokemaan! Hurjan kauan laittoivat sinut odottamaan, mutta jos siellä olisi jotain akuuttia, niin olisivat kyllä tutkineet heti. Hyvä jos saat nyt selvitettyä syyn, niin hoidotkin osataan tehdä oikein :).

Itse olin muutamaa päivää vaille 40 kun plussasin. Takana n 4,5 vuotta yritystä, kolme inssiä, ja n. viisi siirtoa, joista blastokystisiirto toi toivotun tuloksen.

Kyselkää tuon blastokystisiirron perään jos vain voitte. Niillä on oikeasti n 50% onnistumiset, parhaat kaikista. Eivät vaan suostu usein niitä tekemään, koska siinä menee osa alkioista "hukkaan" koska kaikki eivät tuonne asti jakaudu. Itse sanoisin, että tuskin sitten jakautuisivat kohdussakaan, vaikka siellä nyt hieman parempi mahdollisuus onkin.

Itselläni ei sitten ollut mitään oireita ennen plussaa. Ei ainuttakaan, eikä oikestaan vieläkään ole. Jaksakaa, jaksakaa, jaksakaa te kaikki ihanat odottajat :heart:!! Vielä se plussa teille tulee! Lääkärini kertoi muuten viikko sitten että hänen ystävänsä oli hoidoissa ja yritti 16 vuotta kunnes luovutti. Menkat jäi kerran pois, ja hän ajatteli että vaihdevuodet alkavat. Mutta mitä vielä. Oli tullut luomusti raskaaksi!!

Itse olin varma etten koskaan lasta saisikaan, ikä tuli mielestäni vastaan, enkä ole koko elämässäni saanut haamun haamua. On todella rankkaa tippua joka kuukausi korkealta kun testi näyttää negaa. Mutta se kerta tulee teille vielä kun ne kaksi viivaa saatte, jos ette luovuta! (Tosin ne kaksi viivaa eivät minulla sitten tuntuneet ensimmäiseen kahteen viikkoon edes todellisilta, ja ne viikot meni lähes täydessä pelossa ja jännityksessä, en voi sanoa että pystyin edes iloitsemaan kovinkaan tuon pelon vuoksi).

Niin, ja sanoin kyllä julkisella painokkaasti, että minulla ei ole iän puolesta aikaa jonotella enää, ja vähän vaadin päästä siirtoihin joka kiertoon. Ja sitten lupasivatkin että pääsin. Että sellaistakin kannattanee kokeilla?

Paljon onnea ja menestystä hoitoihin teille kaikille!! Ja erityisesti kärsivällisyyttä!

Susirouva ja sudenpentu 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Hox pahoittelut :hug: Yksityisessä puolessa on hyvänä asiana sen nopeus, mutta haittana sen kalleus. Itse olen vaan niin kypsä kaikkeen odotteluun, etten jaksaisi odottaa julkisen puolen aikatauluja. Emme me ole pystyneet palkoista maksamaan kaikkia kuluja, joten ihan pankkilainaa olemme ottaneet hoitoihin. Olen päättänyt, ettei näihin kuitenkaan mitään kymmeniä tuhansia mene niin nyt nämä hoidot tehdään, kun vielä on mahdollista ja koko ajan maksetaan kuukausittain pikkuhiljaa pois.
Ellenni juu en minäkään osannut iloita prinsessoista eilen negan jälkeen... Jotenkin haluaa skipata kaikki vauvoihin liittyvät nykyään!
Neulatyyny Tsemppiä piinailuun :)
Niinaani tervetuloa joukkoon! :)
 

Yhteistyössä