Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Kimalle, mun ainakin on pakko käydä niissä verikokeissa, vaikka tietäisin että en ole raskaana. Kuten nytkin, ma alkoi jo menkat. Sanoivat että ivf:ssä pitää aina tuolla veritestillä tarkistaa raskaus kaikista tuntemuksista ja vuodoista huolimatta. Pitää siis varmistaa että ennen seuraavaan siitoonkaan menemistä on arvot nollissa. Pidän sulle vielä peukkuja että olisitkin raskaana :).

Kais, täällä kirjoitteli joskus joku nimimerkillä Kas, muistin. Onhan se yhdenlainen sivun käännös elämässä kun aloittaa lapsettomuushoidot. Vaikeinta tässä onkin juuri se, että ei tiedä kauanko täällä joutuu viipymään. Toivon sulle erittäin lyhyttä vierailua täällä :).

Ja tännehän niitä ajatuksiaan nimenomaan saa kirjoittaa. Itse luen muiden ajatuksia todella mielelläni.

Hyvä Sintu!! Ja onnea punktioon!

Ronja toivotaan että tämä riittäisi teille! Hyvältä ainakin kuulostaa so far :).
 
  • Tykkää
Reactions: Ronja76
Jopas on aikaa vierähtäny ja vuosikin vaihtunu. Siispä oikein mukavaa ja plussaista vuotta kaikille.
Tervetuloa uusille kiva kun saadaan lisää porukkaa :) Ja :hug: kaikille negan saaneille.. no siis kaikille haleja, onnitteluja ihan mitä vaan kukanenkin tarvii :)

Meillä oli tässä nyt sitten vuoden ensimmäinen lääkäri käynti. Eipä päästykään vielä tammikuussa siirtoon vaikka niin kovin oli moiset aikomukset. Nyt odotellaan seuraava täti kylään. käytiin verikokeissa verensokeria, insuliinia ja mitä lie kaikkee. Noiden tulosten perusteella sit katellaan kuinka mennä, alotetaanko metforminkin.
Kohdun limis oli vieläkin vähän epäkurantti joka tosin saattaa johtua siitä, että just on vuoto päällänsä. Mutta varmuudeks otettiin sit kuitenki siitäkin näyte. toivottavasti kaikki nyt sit ois niin kunnossa että ihan oikeesti ens kierrossa päästäis siirtoon. Se meniskin sit jonnekin tuonne helmikuun puolenvälin tienoille. Ärsyttävän kaukana vaikka kuitenkin niin lähellä :D
 
Kiva, täällähän on ollut toimintaa ja uusia ihmisiäkin tullut mukaan. Teretulemast vaan kaikille myös minun puolestani. Harmittaa, kun itsellä ei ole oikein mitään raportoitavaa :) Meneillään siis kierto pelkkien clomien & pregnylin voimin, eikä kerrassaan minkäänlaisia odotuksia - usko luomuraskautumiseen on täysi nolla. Siis vaan odotellaan seuraavien menkkojen alkamista (n. reilun viikon päästä varmaan) ja sitten kohti seuraavaa inssiä.
 
Moto76
Kyllä mie kerron lääkärille nuista kivuista ja muistakin muutoksista kuukautiskierrossa.
Pitkä aika odottaa ensimmäistä lääkäriaikaa. :)
Itsekkin epäilen oireiden perusteella endoa, saa nähdä mitä selviää.
Ronja76
Juu, rankkaa oli myöntää vuosien yrittämisen jälkeen niin itselleen ja miehelleni ettei
lasta kuulu omin voimin.

Niin, kyllä tuo pelottaa millainen prosessi tästä tulee niin fyysisesti kuin henkisestikin.
Toisaalta olen iloinen että viimein otin yhteyttä lääkäriin, että alkaa saada tähän
lapsettomuuteen jotain selkeyttä, että tietäisi edes syyn.

Sama pelko miullakin, ettei koskaan saada lasta, hoidoista huolimatta. :|
 
Viimeksi muokattu:
Kais, samaa pelkoa täälläkin. Meillä on miehellä vähän siittiöitä, jotka nekin huonosti liikkuvia ja epämuodostuneita. tosi vähän kuulemma normaaleita. mulla taasen on PCOS. olin jo täysin varma etten voi edes ikinä raskautua kun ensimmäisen ICSI:n tuoresiirtokaan ei tuonu edes haamua. Olinkin aivan onneni kukkuloilla kun eka PAS sitten plussan toi. Mutta takas samoihin 'ei lasta ikinä' mietteisiin romahdettiin kun tämä raskaus olikin tuulimuna.
Nyt kun asioissa on päästy taas jatkamaan niin on pieni toivon kipinä mutta suurimpana ja päällimäisenä ajatuksena on kuitenkin kokoajan se epäonnistuminen vaikka kuinka koittais positiivisesti ajatella.
Mutta eiköhän me kaikki vielä joku kaunis päivä näytetä kuinka sinikkyys palkitaan :)
 
Kais, samaa pelkoa täälläkin. Meillä on miehellä vähän siittiöitä, jotka nekin huonosti liikkuvia ja epämuodostuneita. tosi vähän kuulemma normaaleita. mulla taasen on PCOS. olin jo täysin varma etten voi edes ikinä raskautua kun ensimmäisen ICSI:n tuoresiirtokaan ei tuonu edes haamua. Olinkin aivan onneni kukkuloilla kun eka PAS sitten plussan toi. Mutta takas samoihin 'ei lasta ikinä' mietteisiin romahdettiin kun tämä raskaus olikin tuulimuna.
Nyt kun asioissa on päästy taas jatkamaan niin on pieni toivon kipinä mutta suurimpana ja päällimäisenä ajatuksena on kuitenkin kokoajan se epäonnistuminen vaikka kuinka koittais positiivisesti ajatella.
Mutta eiköhän me kaikki vielä joku kaunis päivä näytetä kuinka sinikkyys palkitaan :)
:hug: Ikävää että raskaus paljastuikin tuulimunaksi.
Toivotaan näin että me kaikki saisimme pian hyviä uutisia. :)
Kaipa sitä yrittää olla positiivinen, vaikka joskus menkkojen alettua, onkin surullinen tai apea mieli jonkin aikaa ja kaikkea ehtii miettimään.
 
No niin, kuulun nyt sitten ilmeisesti lopullisesti heikosti munivien heimoon. Aamun uä:ssä löytyi vain neljä solua. Hyvä uutinen on, että kaikki ovat tasakokoisia ja hyvin kasvaneita.

Voi huokaus silti... Vuosi sitten lyhyen kaavan hoidossa mulla oli ilmeisesti sattumoisin joku megahyvä kierto, tai sitten se lyhyt kaava vain sopii mulle paremmin, koska silloin soluja tuli yltäkyllin. Mutta nyt mennään näillä. Suuria en uskalla enää odottaa - toivon vain, että päästään edes yhteen siirtoon.

Millaisia ultrakuulumisia Sintulla...?
 
Millaisia ultrakuulumisia Sintulla...?
Hei Polkka!
Lääkärin mukaan 6 sopivan kokoista munarakkulaa on kasvanut... olivat kuulemma siistin näköisiä. =)
Munarakkuloiden arvioitu koko lauantaina on 18-23mm.

Itsekään en hirveästi hurraa oman jäljellä olevan munasarjani toiminnasta...
muniksia on kuitenki kasvatettu 15 päivää ja Menopuria olen pistellyt 300IU:ta koko tuon ajan.
Mutta kuten lääkärinikin jo sanoi, niin määrä ei ratkaise vaan laatu. =)
Siitä huolimatta olisi niitä alkioita kiva saada muutama pakkaseenkin, ettei aina tarvitsisi aloittaa koko "rumbaa" alusta...?
 
Hei,

Pepponen kyseli Pas kierron tikuttelua. Tässä oma PAS tarinani luonnolliseen kiertoon.

Itselläni kierto on viimeisen vuoden ollut aika lyhyt 22-26 pv. 1. PAS kierrossa kävin ultrassa kp8 ja limis oli vaivaiset 3,9mm ja folli taisi olla jotain vähän alle 15mm. Lääkäri kehotti alkaa tikuttelemaan kuitenkin kp9 alkaen. Kun ovista ei vaan alkanut kuulumaan olin varma, että homma menee ohi ja kierto sekaisin IVF:stä johtuen. VL:ssä jos ovis osuu torstaille ei siirtoon pääse. Ihme ja kumma ovisplussa tuli perjantaina ja vasta kp18. Siirto oli näinollen maanantaina kp 21 ja limis oli huikeat 11mm. Kiertoni lyhyydestä johtuen ei ollut kovin korkeat odotukset ja 4-soluinen topalkio oli muuttunut 3-soluiseksi siirtoon. Koska edessä oli itsenäisyyspäivä ei voitu viljellä enempää ja siirto tehtiin sulatuspäivänä. Tukena oli luget 2x2 päivässä. Tässä kierrossa ei ollut oireen oiretta, ei edes lugeista johtuvaa, siksi olin varma negasta. Tein kuitenkin 11 päivää siirrosta testin pikkujoulujen takia ja hämmästys oli suuri, kun testiin piirtyi elämäni ensimmäinen plussa ja olemme yrittäneet saada lasta 9 vuotta selittämättöminä tapauksina. Koska epäilin, että testi näyttää väärin tein myös digitestin ja siihen tuli heti Raskaana 1-2. Olen ollut lähes oireeton, joten edelleen vaikea uskoa tätä todeksi. Tein myös viikolla 5 uuden digitestin ja hormooni oli noussut, koska se näytti 3+. Eka ultra on maanantaina7+2, jolloin nähdään onko siellä elämää. Haluan valaa teihin uskoa, että kaikki on mahdollista, vaikka kierto olisi vähän omituinen ja alkio saisi sulatuksessa hittiä. Tässä kierrossa join 2 litraa greippimehua ennen ovista, lasin punkkua päivässä viikon ajan siirrosta ja helokkiöljykapseleita. En tiedä onko niillä mitään vaikutusta, mutta ainakin tuo limis oli omituisen paksu. Tuoresiirrossa se oli nimittäin 7,9mm.

Voimia, plussatuulia ja tsemppiä kaikille.
 
Sintu kuulostaa kuitenkin tosi hyvältä lähtökohtiisi nähden! Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on molemmat munikset tallella, ei endoa ja Menopur-annos 375 (yht. 10 päivää) – ja saalis siis kuitenkin kolmanneksen pienempi kuin sulla.

Tai saalis ja saalis... Maanantaina sitten tietää, mitä saatiin kerättyä.

Pakkasukkoja en uskalla omalla kohdallani vielä toivoa, mutta voin Sintu hyvin ajatella, että sä saisit niitäkin! :) Tsempityksiä kovin.

Itellä on mennyt hieman sumeissa tunnelmissa tämä päivä. Helpotti hurjasti, kun kävin "vähän juttelemassa"... Kaipa tämä tästä joskus. Alan olla kyllä jo melkoinen kehäraakki.
 
Kiitos Onnellinen-75 kokemuksistasi. Ihanaa, että joku hoito onnistuu!

Polkka minun on nyt pakko kysyä tuosta Menopur-annostuksestasi. Kysyin itse ennen viime hoitokertaa, voisiko Menopur-annostusta nostaa (minulla oli 300 yksikköä, 2. hoidossa 7 päivän ajan ja 3. hoidossa 8 päivää). Lääkäri sanoi, että kokemusten mukaan ei kannata nostaa yli 300:n, sillä silloin on jo jotain haittaa (muistaakseni vaikutti jotenkin munasolujen laatuun). Onko kukaan muu kuullut vastaavaa? Vai oliko tämä vain yhden lääkärin mielipide? Tähän hätään en löydä lappusta, johon kirjoitin lääkärin sanomisia.
 
Kiitos Onnellinen-75 kokemuksistasi. Ihanaa, että joku hoito onnistuu!

Polkka minun on nyt pakko kysyä tuosta Menopur-annostuksestasi. Kysyin itse ennen viime hoitokertaa, voisiko Menopur-annostusta nostaa (minulla oli 300 yksikköä, 2. hoidossa 7 päivän ajan ja 3. hoidossa 8 päivää). Lääkäri sanoi, että kokemusten mukaan ei kannata nostaa yli 300:n, sillä silloin on jo jotain haittaa (muistaakseni vaikutti jotenkin munasolujen laatuun). Onko kukaan muu kuullut vastaavaa? Vai oliko tämä vain yhden lääkärin mielipide? Tähän hätään en löydä lappusta, johon kirjoitin lääkärin sanomisia.
Minun lääkärini on sanonut että jos Menopur-annostuksen nostaa yli 300IU:ta, niin siitä on enemmän haittaa ku hyötyä kasvatettaville munarakkuloille.
Kuulemma parempi mennä 300IU:n annoksella ja pistellä vain useamman päivän ajan... niinkuin minun kohdallani on juuri tehty. :)
 
Pepponen, paha nyt sanoa tuohon yhtään mitään. Olen NKL:llä hoidossa, ja siellä potilas ei paljoa kysele tai kyseenalaista. Enkä olisi annoskoosta kyllä osannut mitään kysyäkään, kun nyt ensi kertaa tästä ylipäätään kuulen. Lääkkeen valmistajan mukaan maksimiannos on joka tapauksessa 450. Ja mulla siis pitkä hoitokaava - tiedä sitten onko sillä mitään vaikutusta. Mielenkiintoista olisi tosiaan kuulla muidenkin kokemuksista.
 
Polkka ja Sintu Tsemppiä ja onnea punktioon ja siirtoon !

Susirouva Jännä, miten erilaiset käytännöt noissa verikokeissakin on.

ON pp16 ja nega testattu virtsakokeesta edelleen. Tädistä ei havaintoja. Uusi PAS yritetään tehdä jo tähän alkavaan kiertoon, ellei se sitten ole kovin poikkeava, mitä tuo vuodon puuttuminen vähän antaa olettaa. Inseminaation jälkeenkin kyllä vuoto oli 5 päivää myöhässä.
 
Pepponen, paha nyt sanoa tuohon yhtään mitään. Olen NKL:llä hoidossa, ja siellä potilas ei paljoa kysele tai kyseenalaista.
Niinpä :D.

Mutta tosiaan, ensi viikon perjantainan mun ultrakerralle tulee biologi mukaan. NKL:llä siis!! Että saan siis kysellä alkioihin yms. liittyen. Kysyn mielelläni teidänkin puolesta jos haluatte jostain tietoa. Käytetään tuo tilaisuus nyt hyväksi :).

Onnellinen75, kiitos kun kerroit kokemuksesi. Tuo todella toi lisää toivoa!!

Kimalle, mulla kierrot vaihtelee välillä tosi paljonkin. Normaalisti on n. 28pv, niin näidän hoitojen aikana on ollut lähemmäs 40 pv:kin. Ärsyttävää kun sitten pitkittyy se seuraavaan siirtoon pääsy.
 
  • Tykkää
Reactions: Polkka
Ei oikeastaan uutta täällä, torstaina aloin tikuttamaan ovulaatiota, mutta viivat oli heikompia
kuin kontrolliviiva, taisin liian myöhään aloittaa tikuttelun, en odota mitään tapahtuvan tästä
kierrosta, nyt kp 16 tai 17 menossa, ettei tule taas pettymystä ja surua, kun menkat alkaa.

Pitkä aika odottaa pääsyä ensimmäiseen lääkärin tapaamiseen ja tutkimuksiin. :|
 
Täällä odotellaan kanssa vaan kierron ekaa päivää niin saisi varata lääkärin. Pillerit loppuivat perjantaina, joten menee varmaan loppuviikkoon, kun mitään tapahtuu. Vaikka pelkäsin, Procrenista ei ole tullut ihmeempiä oireita. Nyt ehkä mieliala vähän maassa, mutta se voi hyvin johtua ihan mistä vaan.
Kais koetaha jaksaa, näissä touhuissa tottuu pikku hiljaa odottamiseen. Viime keväänä olin vielä ihan paniikissa, kun piti odottaa kuukausi, nyt tähän on jo vähän tottunut, että välillä tulee väkisinkin taukoja, mutta onneksi aika kuluu koko ajan :)
Susirouva onkin mielenkiintoista sitten kuulla, mitä biologi on kertoillut sinulle. Meille ei ainakaan kerrottu mitään muuta meidän alkioista kuin että ovat hyviä.
 
Tervehdys kohtalosisaret! :)
ON:
Lauantain punktiossa saatiin 6 munasolua, joista 3 hedelmöittyi.
Tänään siirrettiin 2 3-soluista alkiota ja 1 2-soluinen jäi viljelyyn yön yli.
Soitan aamulla labraan ja kyselen onko jäljelle jäänyt edistynyt jakautumisessaan... jos näin on, se pakastetaan.
Koska minulla menee nyt Pregnyl 2500IU tukihoitona 4:n pistoksen ajan ja viimeisen piikin pistän 19.1, niin raskaustestin pääsen tekemään aikaisintaan 26.1.
Toivottavasti nyt onnistuisi... sain nimittäin juuri kuulla veljeni vaimon olevan raskaana, LA elokuun alussa. Oisi kyllä super-mahtavaa, jos saisimme vauvat samalle vuodelle. :heart:
 
Moto76 Kyllähän tässä vaan pitää jaksaa, jospa sitten ensiviikon lopulla tietäisi enemmän tilanteesta lääkärikäynnin jälkeen. Mie oottelen tulevia menkkoja.
Jos saan udella, niin mihin tarkoitukseen tuo Procren on ? Ihan uusia asioita miulle.

Sintu76 Mie pidän siulle peukkuja, että raskaustesti näyttäisi pian plussaa. :)
 
Kais minulle tehdään pas pitkällä kaavalla eli Procren ajaa alas oman hormonitoiminnan ja sitten estrogeenilla aletaan taas kasvattamaan limakalvoa siirtoa varten. Tätä kokeiltiin,koska joulukuussa meni mönkään pas hoito, kun limakalvo alkoi vuotamaan jossain 11 kp paikkeilla ja siirto peruutettiin :kieh: Eli Procrenin laitoin nyt 21 kp ja nyt sitten odottelen menkkoja, jotta päästään limakalvoa kasvattamaan sitä ennen on ultra, jossa katsotaan limakalvon tilanne ja ottavat vielä jonkun verikokeen, että varmistavat ettei oma hormonitoiminta sekoita tätä kemiallista hoitoa.
Sintu :wave:Nyt hyvällä tsempillä eteenpäin ja siitähän meidän on lähdettävä, että jokainen siirto voi olla juuri se onnistuva siirto :)
 
Pakkaseen emme saaneet nyt sitten yhtään. Yön yli viljelty alkio kehittyi monitumaiseksi ja oli muutenkin luokkaa 4 eli huonoin mahdollinen alkio...

Näillä kahdella "masukilla" nyt mennään ja toivotaan että tarraavatkin lujasti kiinni... tai edes toinen. :heart:
Onneksi minulla on tämä viikko talvilomaa, joten otan nyt todella rauhallisesti... jos sillä sattuisi olemaan yhtään vaikutusta kiinnittymiselle. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Ihanaa, Sintu! Toivotaan että molemmat pikkaraiset tarraavat, niin teillä on ensi syksynä perhepiirissä vauvoja kerrakseen! :D

Täällä tosiaan tuli onnettoman vähän munasia, ja yhä jännäillään sydän syrjällään lopputulosta... En arvaa sanoa ihan vielä yhtikäs mitään. Punktio meni kuitenkin ihan leikiten. Ellei muuta, niin NKL tarjoaa hyvät hömssyt...

Satoisampia hoitoja teille muille!
 

Yhteistyössä