Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Heipsan teille tännekin!
Täällä piinaillaan ja tuskaillaan kovasti. Nyt on pp10, dpo13 ja kp28/29 ja oireet vaihtelee ihan päivittäin. Nyt vaan vähän nippailee alavatsalla, hetkittäin. Testannut olen jo useampana aamuna ja negaahan se tietty näyttää, ainakin vielä. Usko alkaa oleen totisessa testissä taas, luulempa vahvasti ettei tälläkertaa ole edes kiinnittymisyritystä kun ei vieläkään tule edes viivanpaikkaa liuskaan :(.

Mutta voimia teille muille tälle raskaalle matkalle :kiss:!
 
Niplis :hug: tsemppiä uutteen koitokseen.
Fenix-78 :hug: tuo piinailu on niin raastavaa!
Huomenna olis eka ultra, jännittää onko mitään kehittynyt. Sitten alkaisikin se piikitys
:| kyllä tämä on yhtä vuoristorataa.
Ihanaa päivää teille kaikille:heart:
 
Se oli sit siinä, tämäkään yritys ei onnistunut ja unelma omasta lapsesta valuu verenä rättiin. Itkua, surua, vihaa ja katkeruutta tunnen itseäni ja koko maailmaa kohtaan eikä mun pää kestä tätä helvettiä enää.

Kiitos teille ja pikaisia onnistumisia teille kaikille:kiss:.
 
Fenix-78 voi kurjuus. Tiedän niin tuon tunteen. Samat ajatukset oli täälläkin, ettei pää enää kestä. Olen pahoillani :hug:
Minä kävin tänään ekassa ultrassa, vasemmalla puolella 10 ja oikealla 5. Jännittää mitä noista jää jäljelle. Tämä on varmasti viimeinen kierros. Toivotaan paljon pakkasukkoja, jotta olis useampi mahdollisuus yrittää.
 
Moikka
Voi Fenix-78:hug:
Mitähän Kata sulle kuuluu?
Tässä ollaan oltu toukokuusta asti niin muissa ajatuksissa, että en ole teidän kaikkien kuulumisista yhtään kärryillä. Sori siis siitä.
Mä olen huomenna toivon mukaan ottamassa kyytiin yhtä reipasta sulatuksesta selvinnyttä.;) Melko toiveikasta taas...
Olen vaan niin hormooneista sekaisin, että yök. Tuossa kesällä on taas hoideltu mun sekoilevaa kilpirauhasta omilla hormooneillaan ja lisämunuaista DHEAlla ja nyt sitten nää tämän lajin hormoonit päälle, niin huh! Aattelin, että seuraavaks aion enää sietää ne kuuluisat "raskaushormoonit" ja sallia niiden puitteissa kaikki houkutukset ja erikoisuudet mitä vaan vähänkin keksin. Syön vaikka tiiliseinää mieluummin kuin näitä ainaisia zumenoneja sunmuita! :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas kaikille!
Kimakka75 tarrasukkia ja rakkausliimaa teille. Tylsää on tää lääkerumba, pää on sekaisin muutenkin :p millä lääkkeellä jatkat nyt siirron jälkeen?
Tänään oli punktio, jota pelkäsin ihan hirveästi. Edellisestä kerrasta ei jäänyt hyviä muistoja :-/ Nyt kuitenkin meni olosuhteisiin nähden suhteellisen hyvin. 9 munista ja perjantaina olis tuoresiirto jos kaikki menee hyvin.
 
Kata., mä jatkan 23.9. testiin asti Zumenonia ja Lugesteronia.
Onneks punktiosi sujui ainakin paremmin kuin viimeksi. Se on kyllä vähintäänkin jännää hommaa! Toivotaan kovasti kaikkea hyvää mahdolliseen tuoresiirtoon huomenna! :)
Ite tässä nyt taas koitan keskittyä odotteluun ja keksiä koko ajan jotain puuhaa.
Olispa olemassa jotain oikeita konsteja millä tuota kiinnitymistä vois edistää! Tai mä en ainakaan tiedä edes mitään vippaskonsteja =) Varmaan tekisin kuperkeikkoja kolmen sarjoissa, jos joku nyt sellasen touhun keksis auttavan. Onhan sitä melkein seisottu päällänsänkin, kun toivoi sen auttavan luomuhommissa...
 
Löysin tällaisen toisesta foorumista :)

Ninnatar
Greippimehusta sanotaan, että olisi hyväks kiinnittymiselle. Tässä alla lista apukeinoista raskautumiseen. Otettu toisesta pinosta kesällä. Kiitos listan kokoajalle!

1. Greippimehu/greipit
Greipit, greippimehu ja greipinsiemenjauhe lisäävät limakalvon paksuutta ja täten edesauttavat alkion kiinnittymistä ts. luovat optimaalisen alustan alkiolle kiinnittyä.
2. Vehnänalkioöljy
Vehnänalkioöljy sisältää E-vitamiinia sekä linoli- ja linoleenihappoja. E-vitamiini toimii antioksidanttina ja sitä pidetään hedelmällisyys- ja nuorekkuusvitamiinina.
3. Jättihelokkiöljy
Kapselit sisältävät GLA:n ja linolihapon ohella myös E-vitamiinia, solujamme suojaavaa antioksidanttia. Tasapainottaa kuukautisia edeltäviä päiviä.
4. Multikvinna
Päivittäinen tarve vitamiineja mineraaleja, extra kalsium, foolihappo, rauta, e-vitamiini, lykopeeni ja jättihelokkiöljy (=evening primrose oil?)
5. Kalaöljy/ Eye Q
Sisältää mm. omega-3-rasvahappoja, EPAa ja DHA:ta
6. E-EPA
EPA on kalaöljyn omega-3-rasvahappo jonka lyhenne EPA tulee sen englanninkielisestä nimestä eicosapentaenoic acid, suomeksi eikosapentaeenihappo.
7. Siveydenpuu-uute/Menstruasan
Siveydenpuun hedelmäuutteen vaikutusmekanismia ei tunneta, mutta kasvista on eristetty muun muassa rakenteellisesti sukupuolihormoneja muistuttavia ainesosia. Todistettavasti saa aikaa kierron tasaantumista!
8. Sinkki
9. Sinkki-seleeni
10. Magnesium
11. Gelee Royal -kapselit eli kuningatarmehiläisen ruokamehu
Nuorten työmehiläisten valmistamaa kuningatarmehiläisen ruokkimiseeen tarkoitettua ainetta, jota ei anneta muille mehiläisille. Gelee royal sisältää A-, B-, C- ja E-vitamiineja sekä entsyymejä, 18 erilaista aminohappoa, ergostrolia ja erilaisia hormoneja, kuten sukurauhasten toimintaa aktivoivaa gonadotrooppista hormonia sekä androgeenejä ja estrogeenejä. Vaikuttaa elimistösssä monin tavoin, mm. aktivoi elimistön omaa hormonituotantoa, vilkastuttaa aineenvaihduntaa, kohottaa yleiskuntoa ja parantaa elimistön suorituskykyä.
12. Multivita2+/ Multitabs Special 2+/ multivitamiinit
13. Berocca/ Bevitabs/ Foli-B strong/B-vitamiini
14. Femicaps
helokkiöljy, siveydenpuu-uute, käsimyskukkauute
15. Harmonella
Suositellaan varsinkin naisille, joilla on hormonaalista epätasapainoa, kuukautis- tai PMS-ongelmia tai vaihdevuosia edeltäviä vaivoja. Elvyttää ja harmonisoi naisen hormonaalista toimintaa sekä lievittävät kuukautiskipuja
16. Melbrosia
Kukkaissiitepölyä, pergaa ja Gelee Royalea. Tasapainottaa hormonitoimintaa, vahvistaa luustoa, kohottaa mielialaa, parantaa keskittymiskykyä, piristää, lisää suorituskykyä.
17. Vitamore Total
sisältää ainutlaatuista THB (Total Hormone Balance) complexia, joka sisältää kaikki tärkeimmät rohdokset ja ravintolisät, joilla on todettu positiivinen aikutus naisen hormonitoimintaan: kiinansitruunaköynnös, damiana, muira puama, tribulus, tähkäkiminki, arginiini, sinkki, e-vitamiini, kiinalainen angelica, siveydenpuu, villijamssi, lakritsi
18. Foolihappo
Foolihappo (M-vitamiini) on vesiliukoinen vitamiini joka lasketaan kuuluvaksi B-vitamiinikompleksiin. Foolihapon muuttamiseksi elimistössä toimivaan muotoon tarvitaan B12-vitamiinia. Foolihappoa saa kasviksista, hedelmistä ja marjoista sekä täysviljatuotteista. Sisältyy mm. Multi-tabsiin ja Multi-vitaan. Saa myös Kevyt Olo Plus kivennäisvedestä.
19. Maitohappobakteerit
20. Vadelmatee/Poimulehtitee
Apteekin vadelmateetä kp1:stä ovikseen, apteekin poimulehtiteetä luteaalivaihe
21. Kalkki
22. Vihreä tee
23. Punaviini, lasi päivässä tai muuten riittävästi
24. Suklaa, päivittäin
25. Kuoritut auringonkukan ja kurpitsan siemenet
Käytetään luonnonmukaisessa hoidossa kun hoidetaan lapsettomuutta
26. Absolutismi, alkoholin välttäminen
27. Suklaalakko
28. Mivitotal
29. Clomit
30. Terot
31. Kaukoparannus
32. Rukous/esirukous
33. Vyöhyketerapia
34. Homeopatia
35. Shiatsu
36. Energiahoito oviksen aikaan ja kiinnittymisen tienoilla
37. Hiivadieetti (ei sokeria, maitoa, vaaleaa leipää, sianlihaa)
38. Penikoittaminen
39. Ovistikut
40. FF/lämpöjen mittaaminen
41. Miniasperiini/asperiini
42. Jalat/peppu ylös -tekniikka!
43. Mooncup
Mooncup eli kuukautiskerääjä on pieni kuminen kuppi, joka asetetaan kuukautisten aikana emättimeen. Sitä voidaan käyttää myös seksin jälkeen, jotta siittiöt eivät pääse valumaan ulos.
44. Ei orgasmeja luteaalivaiheessa!
45. Läppärin lämpöä alamasulle
46. Ei saunomista ennen ovista
47. Kunnon yöunet/stressittömyys
48. Säännöllinen liikunta
49. Painon pudotus
50. Avannossa käynti
51. Siteiden tai liian pienten housujen ostaminen, ajan varaaminen lapsettomuustutkimuksiin
Tämän ryhmän keinot ovat kaikki jotain sellaista, joka käyvät tarpeettomaksi plussan tultua!
52. Kuukausiklubiin liittyminen
53. Tupakoinnin vähentäminen/lopettaminen
54. Ovulaatiota edeltävien limojen tutkiminen
55. Kohdunnapukan tutkiminen
56. Urean pH:n tutkiminen
57. Raskausviikkojen laskeminen kierron alusta kiertopäivien sijaan
58. Menolistica-kapselit
Menolistica auttaa hormonitoiminnan vaihteluihin. Sen sisältämät hyödylliset, luonnolliset rasvahapot ja diosgeniini (kasviprogesteroni) auttavat elimistöä tuottamaan itse tarvitsemansa hormonit.


Keinot miehelle!

1. Vehnänalkioöljy
2. Helokkiöljy/jättihelokkiöljy
3. Sinkki
4. Foolihappo
5. B-vitamiini/ Foli-B strong
6. Magnesium
7. Seleeni
8. Multivita
9. Lykopeeni + c
Lykopeeni on tomaatin ja vesimeloonin punainen väriaine ja tutkijoiden mukaan auttaa hedelmättömyydestä kärsiviä miehiä. Normaalisti kivekset sisältävät runsaasti lykopeenia, mutta hedelmättömien miesten kivesten lykopeenipitoisuus on tavallista pienempi, sanovat tutkijat. Suun kautta nautittu lykopeeni näyttää auttavan miesten hedelmättömyydessä, mutta tarkempi vaikutusmekanismi on vielä avoin.
10. Hautomisen lopettaminen
Penkinlämmittimen/läppärin käyttökielto/saunan välttäminen tai ainakin laudeliina, tiukkojen housujen välttäminen
11. Lämmintä alaosastoon ulkoillessa
12. Stressin välttäminen/ kunnon yöunet
13. Punaviini, lasi päivässä
14. Tupakoinnin vähentäminen/lopettaminen


Yhteiset keinot!

1. Kahdesti päivässä
2. Kerran päivässä
3. Joka toinen päivä
4. Koko yrityksen unohtaminen
Tämä keino on niille, jotka jostain syystä päättävät unohtaa yrityksen tai lykätä haaveita myöhempään ajankohtaan. Ei siis niille, jotka päättävät yrittää unohtaa kuumeilun, jotta tulisivat raskaaksi.
5. Ei tärppiajankohdan miettimistä/ei "pakko"seksiä
 
Kieltämättä huominen jännittää kovasti. Toivottavasti saadaan jotain pakkaseenkin.
Minulle määrättiin siirron jälkeen taas Lutinus, ei muuta. Onko sulla tietoa tosta Zumenonista? Oletko käyttänyt aikaisemmin? Tsemppiä piinapäiviin!
 
Viimeksi muokattu:
Taustalta vaan tuosta listasta.. greipin suhteen kannattaa kuitenkin olla varovainen näissä hoidoissa, kun käytetetään lääkkeitä, sen sisältämä naringetiini voi vahvistaa tai heikentää niiden vaikutuksia. Mut kantsii kysyä lääkäriltä oisko se näiden hoitolääkkeiden kans ok ;)
 
Kiitos infosta! Kyllä taitaa olla parempi mennä "luomuna" ettei itse sössi hoitoa. Onkohan jotain muitakin ruoka-aineita mitä kannattaa välttää? Muistelen joskus kuulleeni, että papaijan siemenet voi aiheuttaa keskenmenon.
Tänään mennään hakemaan kyytiläinen. Eilen vähän jännitti tuleeko soittoa ettei tarvi tulla. Onneksi ei kuulunut mitään :)
 
Suurin osa (kaikki?) ruokarajotuksista kai astuu voimaan vasta plussan jälkeen, mutta ainakin pellavansiemenistä (ym. pellavatuotteista) muistasin lukeneeni että jotenkin surkastuttaa tai estää kohdun limakalvon verisuoniston kasvua, ja sen takia sitä joskus käytetäänkin endon hoidossa, siis kun yritetään estää kaikkee haitallista kasvustookin. Mutta näissä hoidoissa tuskin hyvä juttu kun sen limiksen yleensä just halutaan kasvavan. No ei kai pikku määrillä oo silleen merkitystä, mutta ite oon pyrkiny välttään leipiäkin mihin laitettu niitä siemeniä.
Maitotuotteen kannattaa olla rasvallisia, kun rasvattomuus voi haitata ovulaatioo, siis jos sen halutaan tapahtuvan. Loppukierrossa lienee sama vaikka ois rasvatontakin.
Magnesiumia oon ottanu vasta selkeesti oviksen jälkeen, jotta sen lihaksia rentouttava vaikutus ei haittais ovulaatioo ja munajohdinten liikettä. Tai no eihän tälläkään oo merkitystä hoidoissa jos alkio siirtyy sinne kuitenkin ulkoa päin, mutta en tiedä mitä hyötyäkään siitä ois alkukierrossa.. siirron jälkeen kuitenkin saattaa rentouttaa kohdunkin lihaksistoo jotta kiinnittys paremmin ja pysyis siinä, eli välttyis ylimääräsiltä supistuksilta.

Onnea siirtoon Kata., ja muillekin hoitoihin!
 
Viimeksi muokattu:
No huh huh! Ei taida kaks viikkoo edes riittää kaikkien noiden kotkotusten testaamiseen :)
Katalle tarrasukkia ja hyvää mieltä! Tsemiä myös kaikille muille piinatiimiläisille.
Mä en oo tainnu edes kysyä syytä miksi noita Zumenoneja syödään koko shown alusta loppuun... pitää varmaan kysäistä jos nyt koskaan pitää näihin asioihin palata.(huom yhtiötoiveikas asenne)
 
Tsemppiä ja positiivisia tuulia Kimakka75 :hug: ja kiitos!
Nyt on hyvälaatuinen kyytiläinen mukana. Yritetään olla toiveikkaana. Meillä jäi pakkasukkoja kolmeen siirtoon. Yhdeksästä muniksesta helmöittyi 4, nyt kaikki 3 mitä meni pakkaseen on yksittäin odottamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmi Fenix! Onko teillä vielä alkioita pakkasessa? Tulee niin harvoin nyt toista ivf:ää odotellessa käytyä täällä ettei meinaa pysyä teidän liikkeissä mukana.

Kata. ja Kimakka, onnea matkaan! Toivottavasti ne alkiot nyt ymmärtäisivät pysyä sisätiloissa seuraavat 9 kuukautta.

Tuskallista tämä julkisen puolen ODOTTAMINEN!! Jos olis rahaa niin olisin kyllä yksityisellä hoidoissa. Nyt jännätään että ehditäänkö saada hoito joulukuussa vai meneekö tammikuulle...jono siis 5-6 kk :/

Tähtitomu, jos vielä päivittelet listaa niin mulle vois päivittää rivin

Tiltu77 . . . . . . . . . . . . . . . 2.IVF . . . . . . . . . . . . . . . . Talvi 14/15
 
Se siitä rauhallisesta testailun odottelusta ja positiivisesta ajattelusta... Leukaan pukkaa finni, joka mun maailmankaikkeudessa nyt luonnollisesti tarkoittaa sitä, että se oli taas sitten siinä! Ja samalla kun tää johtopäätös tuli aamulla tehtyä, tajusin miten typerä se onkaan. Mutta tällästä tää nyt vaan sitte on. Lohdullista on kuitenkin että voi tänne tulla tunnustamaan nää älynväläykset!!!
 
Kimakka75 samoissa fiiliksissä mennään =) Herään ajatuksesta, eilen oli rinnat kipeimmät ku tänään, ei sitten onnistunut tälläkään kertaa... Kuuntelen kaikki mahdollisia tuntemuksia ja aina lopputulos on sama, ei tää onnistu taaskaan. Yritetään silti pitää mieli positiivisena.
Minulla on nyt vaivannut armoton väsymys noiden Lutinuksien kanssa. En meinaa pysyä hereillä millään. Enkä oikein jaksa innostua mistään. Haluaisin vaan nukkua. Kuinka monta tuntia olette pitäneet lääkkeiden välissä?
 
Tyhmä minä :headwall: en malttanut olla testaamatta pp9 ja negaa näytti :stick: Ei olis pitänyt!!!! Nyt ei kyllä enää fiilikset nouse. Lueskelin palstoja ja ajattelin et olis pitänyt jo kiinnittyä. Onko kukaan koskaan plussannu vasta pp14 jos aikaisemmin on näyttänyt negaa????
 
Yksinpuheluksi näyttää menevän ;-) nipistelyä mahassa, menkkakipuja. Lutinusvuoto muuttunut vaaleanpunaiseksi. Kyllä pahasti näyttää siltä että tämä oli sitten tässä... :'-( nyt ranteenviilaus tunnelmissa. Ei meinaa pää kestää tätä...
 
Mä oon tolkuton koheltaja! Olin unohtanu salasanan vaihdon jälkeen...
Mä en kyllä osaa sanoa näihin testausjuttuihin mitään, mä kun testaan aina vasta silloin 14 päivän kohdalla. Mulla se on sitte tiistaina. Mä otan Luget ja zumenonit aamulla herättyäni, päivällä töistä palattuani joskus neljän aikaan ja sit nukkumaan mennessä yhdentoista aikaan. Eli en erityisen tasatunnein vaan tässä "muun elämän" ohessa...
Tää kokeilu on mullakin ollu sellasta oireiden odottelua, missään kun ei tunnu mitään. Noi ärsyttävät leukafinnit vaan kukoistaa.
Ton päänhajoilun siis jaan todellakin!!! Oon tässä hautonu et mikähän on työterveyshuollon ymmärrys jos meen sinne tätä fiilistä tilittää. Kun nyt tuntuu ettei keskittymiskykyäkään ole nimeksikään. En ole töissä kertonut näistä hoidoista, enkä kai siksi ole paljon ymmärrystä saanut näille sairaalakäynneille. Mulla Tayssin reissuun menee aina puolikas työpäivä, eli käytännössä koko päivä saikkua silloin omalla ilmoituksella. Näitäkään ei jaksais yhtään murehtia.
Kata. pidetään mielialat korkeella loppuun asti, suuri ajattelija Matti Nykänenkin sanoi, että jokanen tsäänssi on mahdollisuus :D
 
Viimeksi muokattu:
:hug: No voi blääääääh Kata. :(
Ainoa ilo näissä hetkissä tosiaan on se lohtu, että pakkasessa on vielä toivoa jäljellä.

Varsinkin nyt tuntuu pahalta kertoilla tää.
Mä ite olen nyt kahtena aamuna testannut ja pyöriskelen epäuskossa, koska testiin tuli kaksi viivaa! :confused: Nyt vaan ei jotenkin osaa suhtautua asian vaatimalla innostuksella, koska pelkopeikko tuntuu pitävän niin tiukasti olasta kiinni. Taidan uskoa ite vasta kun lääkäri asian lausuu...
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki! Pääseeks mukaan? Ahistaa niin vietävästi taas. :( Negasin tänä aamuna ekan IVFn jälkeen. Inssejä tehty tietty se kolme. Ikää on 38 ja mies 41. Selittämättömiä ollaan. Tai ehkä sitä syytäkin alkoi löytyä tuossa IVFssä (lyhyt kaava). Alkioiden heikko laatu. :( kaksi huonoa siirrettiin. Mitään ei saatu pakkaseen. Hedelmöittyminen tapahtui ok mutta jakaantuminen ei. Oli laiskaa ja fragmentoitunutta. 10 joista 5 hedelmöittyi ja siitä ne vaikeudet sit läks. Onko jollain kokemusta voidaanko eri menetelmällä tai eri lääkkeillä vaikuttaa alkioiden laatuun? Vikahan voi olla muniksissa, siittiöissä tai niiden yhteensopimattomuudessa vai?!? En järkytykseltäni osannut kysyä taaskaan lääkäriltä mitään. :/ Vituttaa, itkettää, suututtaa jne.
 
Kiitti Tintti_76=) Kyllä sitä nyt koko ajan kuitenkin varoiks kurkkaa pikkareihin vessareissulla :p Nää hoidot aiheuttaa kyllä muuten jos jonkinlaisia "pakkoliikkeitä" :LOL:
Voi miten mälsää, ettei pakkaseen jäänyt mitään. Mulle IVF tehty pitkällä kaavalla ja ihan loppuun asti lääkkeellisenä, en siis ole mitään oviksia tikutellut. Vissiin ideana myös oli se, että tälläsestä rusinasta saatais rutistettua kaikki mahdollisimman kontrolloidusti irti...: /
Tiltu77, missäpäin sä oot julkisella hoidossa? Todella tuskallista tollanen odottelu!!! Mä oon Satakunnassa ja hoidot Tayssilla, pääsin silloin melko suoraan IVF:ään sinne kun SatKs:ssa oli tehty ne "pakolliset" kolme inssiä (neljättäkin ajan kuluksi ennen kesää lääkittiin, mutta sitä ei sitten tehty kun oli liikatuotantoa).
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä