Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Siirrot tehty, hoidot lopetettu.
Ystäväni ilmoitti ensi vuonna syntyvistä kaksosista ekan ultran jälkeen. Idiootti.. rakenneultrassa voi vielä paljastua kaikkea paskaa. nimim. tiedän mistä puhun. Ainoa lapseni on enkeli.
Kiitos kaikille. Minä suren nyt.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista, hoito on tosiaan vasta alussa, vaikka meillä onkin pitkä lapsettomuus takana, 8 vuotta yritetty ja pakko oli todeta ettei omin avuin tapahdu mitään. Ainakin saattiin uutta toivoa, ettei ole ihan mahdotonta saada lasta.

Hautomo76 voimia sulle paljon, raskasta aikaa teille. :hug:
 
Kiitos onnitteluista palstalaiset. On tämä ihana sivusto kun saa omia tuntoja tänne naputella.

Miriam voi harmitus... Olin niin toivonut sulle, piinailukamulle, parempia uutisia. Toivottavasti joululomat ja stessien vähentäminen onnistuu ja pääset sitten halutessasi myöhemmin takaisin hoitoihin levänneenä ja voimaantuneena.

Joo, omanna, alkiodiagnostiikkaa käytettiin. En osaa vastata sinulle kuin omalta kohdaltamme: meillä lapsettomuus johtuu miehen kromosomivirheestä balanssoitunut robertsonian translokaatio. Tämä on kantajalle täysin harmiton virhe, mutta aiheuttaa lapsettomuutta. Näissä testeissä katsottiin vain tämä yksi asia joka oli tiedossa, ei siis testattu mahdollisia muita kromosomisairauksia. Voipi olla, että yksityisellä tehdään tätä ihan pyynnöstä. Testasitko uudelleen?

Hautomo :hug:
 
Missä vaiheessa teille on PAS:ssa siirretty alkio? Siis montako päivää kierron alusta.

Joulupyhät kun on tulossa ja nehän sotkee ikävästi kaikkia hoitosuunnitelmia, jos sellainen pitäisi tehdä joulun väliviikolla.
 
Ultran mukaan mulla olisi tai on ollut ovis lähipäivinä :)
Plääh, joutuu oottelemaan olisko tärpännyt luomusti vai aloitanko lääkkeet seuraavasta menkkakierosta. Ei pitäisi miettiä voisko tärpätä, mutta pyörii kuitenkin mielessä, että jospa kuitenkin ja kuulostelee kroppaansa.
 
Viimeksi muokattu:
Hautomo76:lle voimia.

Sadana, meillä PAS on tehty 2-4 päivää tikutetusta oviksesta eli siirto on ollut kp 16-21.

Kais, väkisin aina tulee mietittyä luomutärppiä, vaikkei siihen oikeasti uskokaan, toivoo vaan niin paljon, että se tulee mieleen. Niin tuttua. Kaamea ajatus, että hoidot ei tuota tulosta, ja sen jälkeen vaihdevuosiin asti toivoo luomutärppiä joka ikinen kuukausi |O Mutta eihän me tuommoseen vaihtoehtoon uskota :)

Pingu, olen netistä löytänyt tietoa alkiodiagnostiikasta Suomessa vain juuri teidänlaisten tapausten yhteydessä eli alkiodiagnostiikalla on pyritty sulkemaan pois joku yksittäinen kromosomivirhe. Onkohan Suomessa edes laillista alkiodiagnostiikalla tutkia ja raakata pois kaikki mahdolliset kromosomivirheet... Meidän keskenmenon jälkeen lääkäri sanoi, että ei niitä kromosomeja kannata tutkia, kun vaikka jotain löytyisikin, niin ei niille kromosomeille voi tehdä mitään. En älynnyt siinä kysyä, että miksi ei muka voi. Täytyy seuraavan hoidon suunnittelussa kysyä tästäkin.

Seuraava hoito on siis tulossa, testasin eilen pp12 negan ja jätin luget pois. Menkatkin on jo antaneet tänään ensimmäisiä merkkejään. Ensi viikolla soitan klinikalle ja varaan uuden hoidon suunnitteluajan. Onneksi saan reseptit tämän vuoden maksukaton alle, jotain positiivista sentään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pingu78
Täällä jatkuu oviskivut viellä, kp 15 menossa, todennäköisesti ovis oli kp 11-13. Mulla on yleensä kierto 24-25 päivää ja Kp 11 oli kypsä munis.
Saa nähdä sitten kuinka monesti joutuu hoidoissa juoksemaan, ellei nyt ole tärppiä tullut.
 
Tännehän on tullut paljon uusia marraskuussa. Tervetuloa minunki puolesta!

Pingu76, Paljon onnea plussasta! Toivottavasti niitä nyt tulis vielä ennen joulua muutama.

Hautomo76, pahoitelut negasta! Et kai ole tosissasi vielä luovuttamassa? Eikö tutkimustenkin mukaan kannata tehdä ainakin 5 ivf:ää? Teillähän on vielä yhteen ivf:ään julkisellakin mahdollisuus.

Kuukausi mennyt 4-5 kuukauden odotuksesta. Yllättävän nopeasti se meni (verrattuna niihin 2 viikon piinailuihin, jotka tuntuu ikuisuudelta) ja varmaan joulukuu hurahtaa ihan hetkessä, kun on niin paljon kaikenlaista. Tammikuussa viikoksi lämpimään ja toivottavasti jo helmikuun lopulla tai maaliskuun alussa pääsis sitten aloittamaan sen ivf:n. Vaikka tämä odotus välillä onkin tympeää niin toisaalta ihan mukava saada ajatuksia pois hoidoista ja keskittyä ihan muuhun.

Tähtitomu, minulle voi päivittää 1. ivf kevät-14
 
No niin, 3. hoidon suunnittelukäynnillä käyty. Pitkään meni lääkärin kanssa keskustellessa, ja nyt päädyttiin sellaiseen hoitoon, että sammuttelen ensin endoa 2-3 kk procrenilla, jos vain kestän sivuvaikutukset. Jos haluan, voin jättää sammuttelun 3 viikkoon, mikä siis vastaa sitten normaalia pitkää kaavaa. Nyt mukaan otetaan myös kortisoni ja mahdollisesti alkionkuorenavaus, jos biologista alkionkuori näyttää paksulta. Tukilääkityksenä lugesteron ja pregnyl. Ja eka kertaa siirretään kaksi alkiota, vaikka olisivat toppejakin.

Olen kyllä tosi tyytyväinen, että kaikkea uutta kokeillaan, vaikka lääkäri sanoi, että erinäisillä poppaskonsteilla ei ole oikein tutkimusnäyttöä takanaan. Kohdun rapsuttelukin olisi tehty, mutta se ei nyt sopinut aikatauluun ja sitä kokeillaan sitten pakkassiirroissa.

Mitäs teille muille kuuluu? Ainakin Tiltun kanssa päästään sitten piinailemaan suunnilleen samoihin aikoihin, kun hoito ajoittuu helmi-maaliskuulle. Kun vaan malttais sinne asti odottaa :) Ehkä itselläkin pitäisi alkaa suunnitella reissua. Menettekö Tiltu kauaksikin?
 
Sadana, mehän mennään aika samoissa. Tääläkin odotellaan menkkoja alkavaksi ens viikolla ja PAS:n pääsyä odotellaan enemmän kun toiveikkaana.

Tämä ois meidän viimenen oljenkorsi julkisella. Sitten ois edessä päätös jatkaako yksityisellä vai tyytyäkö kohtaloon, että noi lemmikit on meidän ainoot "lapset".
 
Sadana ja Tähtitomu, siitä se hoito sitten taas lähtee!

Tähtitomu, samat aatokset täällä. Viime yö meni flunssan kanssa valvoessa ja mietin, että mitähän tukilääkitystä kerjäisi huomisella ultrareissulla lääkäriltä, kunnes taas tulin "järkiini" ja ajattelin, että jos ne mun solut nyt yleensä hedelmöittyy saati mahdolliset alkiot päätyy pitkään viljelyyn niin saattaapi olla, ettei mitään tukilääkityksiä edes tarvita, kun ne on jo kupsahtaneet. Sitten ollaankin risteyksessä päättämässä, mihin suuntaan mennään vai onko nuo karvaturrit ne meidän "lapset".
 
hox
Heippa naiset, huolitteko mukaan? :)

Bongasin muutaman tutun nimen jo tuolta vuoden (!!) takaa "hoidot jatkuu 2013"-ketjusta, mutta siellä näytti kovin hiljaiselta ja tulinkin katsomaan löytyisikö täältä ivf-tovereita.

Meidän taustoja hiukan.

Ikää mulla 38 v., miehellä kohta 36 v. Selittämätöntä lapsettomuutta takana 6 v.

Kaksi lyhyen kaavan IVF:ää, ekassa Puregon, josta 14 punktoitua follia, 9:ssä solu, 8 hedelmöitty. Tokassa Menopur, 15 punktoitua, 10:ssä solu, 9 hedelmöitty.
Molemmissa siirtoon yhdellä 8 solusella 2-3 luokan alkiolla. Pakkaseen ei mitään.

Kolmas ivf pitkällä kaavalla, Progren, Menopur. 25 follia, 16:sta solu, 11 hedelmöittynyttä.
Siirtoon yhdellä 8 solusella 2-3 luokan alkiolla, sekä viime tipassa mukaan laitettiin toinen 7 soluinen 2-3 luokan alkio. Pakkaseen ei mitään.

Negaa siis kaikista ja ivf-hoitoja ennen siis Clomeja, Femareita, Puregon-pistoskiertoja.
Ei koskaan plussan plussaa.

Nyt ollaan matkalla kohti neljättä ivf:ä. Eilen aloitin Microgynon e-pillerit tämän yhden kierron verran. Käynti klinikalla parin viikon päästä, jolloin selviää muut lääkkeet.
Vaihdoin tuossa välissä lääkäriä ja tämä uusi vaihtaa nyt koko suunnitellun hoitomuodon ihan uuteen, Lontoossa (?) juuri kuultuun systeemiin.

Onko kukaan muu kärryillä tällaisesta uudesta hoitotyylistä, joka aloitetaan e-pillerikierrolla?

Jatkan nyt ketjun lukemista, jotta pääsen tästä omanapaisuudesta kommentoimaan teidänkin kirjoituksia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miriam1
hox, tervetuloa mukaan! Pitkä taival jo sinullakin takana, toivottavasti onnellinen lopputulos on ihan nurkan takana :) Päivitäpä tosiaan, kun tiedät enemmän uudesta hoitomuodostasi. Kaikki uusi kiinnostaa tällä saralla.

Täällä on näköjään muitakin, joilla on karvaisia rakkauspakkauksia, ainakin Tähtitomulla ja Hiskiaksella. Minullakin oli, mutta surukseni jouduin luovuttamaan koirani sairauksien edessä ja päästämään koiran sateenkaarisillalle jouluna. Siitä seuraavana päivänä pistin ensimmäisen Procren-piikin. Mieliala on ollut matala, mutta tuskinpa johtuu hormoneista, vaan ihan vaan koran menettämisestä. Yöhikoilua on kyllä ollut jonkin verran.

Olen päättänyt, että pistän vielä ainakin yhden Procrenin, asiahan jäi minun päätettäväksi. Toivon, että endon sammuttelu vähentäisi myös endokipuja, niistä on nimittäin tullut ihan riesa hoitojen myötä. Ennen hoitoa oli vain kipulääkkeillä hyvin hallinnassa olevat kuukautiskivut, hoitojen myötä on alkanut tulla jo ennen menkkoja sellaisia kiputiloja, että käveleminen ja hengittäminenkin on kivuliasta. Lääkärini sanoi, että endometrioosin ei tutkimusten mukaan pitäisi pahentua IVF-hoidoista, mutta mulla kyllä kävi niin.

Niin että rankkoja nämä hoidot on. En olisi kyllä tähän saumaan kaivannut koiran menettämistä :(

Toivotaan,Sadana, että pääset pian piinailemaan, samoin Tähtitomu.
 
Asiaa pitkään vatvottuani päätin sittenkin jättää Procrenit tähän yhteen piikkiin ja varasin ajan nollaultraan ensi maanantaille. Jospa kaikki näyttäisi nollaultrassa hyvältä ja ensi viikolla pääsisi jo pistelemään Menopuria.
 
Nyt onkin sit päästy taas alkuun. Kierto pärähti käyntiin eilen eli ultraan menen 20.päivä. Tänään oli sit lääkärin soittoaika halusin vielä jutella näistä mahiksista näin viimeiseen siirtoon tähdätessä. Sain kun sainkin kortisonin vihdosta viimein ja ylläri bonuksena lääkäri ite ehdotti myös gonapeptyliä :eek: siis hähtäh, tähän asti kun oo ntuota PASeihin kinunnu niin ei sitten millään, mutta nyt kun onkin menossa joku suurensuuri tutkimus onko tuosta hyötyä lääkkellisessä PAS:ssa niin nyt sen sit sain pyytämättä :D Jos nyt sit onni suo ja siirtoon päästään niin käytössä on varmaan aikaliki kaikki samat keinot kun yksityisellä. ainoo ettei verenohennus piikkejä ole mutta primaspan kylläkin.

Nyt ei muuta kun elämäni pahinta hetkeä odotellen, miten käy sulatuksessa meidän viimeisen julkisenpuolen nenän. Tulee meinaan piiiitkä pari viikkonen tästä.
 
No niin, tänään kp 1.Kp,3-7 Clomit, kp 9-11 tuubauä ja vastike clomeille, sit olis vuorossa inseminaatio, saa nähä kerkiääkö tässä kierossa tekemään vai siirtyykö helmikuulle.
 
Omannalle peukkuja huomiseen ultraan, että kaikki on bueno =)

Tähtitomu, peukut nyt kortisonille, kyllä ne näköjään siellä julkisellakin joskus joustaa. Mä en jaksanut edes pyytää, kun on jo valmiiksi luovuttanut olo :ashamed:.

Sadanalle tsemppiä ens viikon ultraan, että limis olis hyvä!

Kais, onko sulla ollut hyvä vaste noille clomeille?

Mä odottelen kiertoa alkavaksi, jotta pääsee nuuskimaan synarelaa ja piikittelemään :D
 

Yhteistyössä