Ensiaskelkengissä kävely vaikeaa, vaikka osaa kävellä jo hieman - normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekat kengät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekat kengät

Vieras
Hei,

Esikoiseni on oppinut hieman kävelemään kotona sisällä ja olemme hankkineet hänelle uudet ja ensimmäiset ensiaskelkengät. Ostimme Tepsut, koska niitä on kehuttu niin paljon netissä ja koon pitäisi olla ihan oikea. Kengät ostettiin vasta sovituksen jälkeen (jalkaan + irroitettavan pohjan kanssa).

Lapsi ei vain jostain syystä oikein suostu kävelemään kengät jalassa eikä oikein nouse kengät jalassa edes seisomaan. Toki ne ovat olleet jalassa vasta muutaman kerran, mutta koska aiempaa kokemusta minulla ei tällaisesta ole, niin ajattelin kysellä teiltä palstalaisilta, että onko tällainen "vaikeus" tai suostumattomuus normaalia? Ja olisiko syytä pitää kenkiä nyt enemmän kotona sisällä, että lapsi tottuu niihin, vai onko syytä ajatella, ettei kengät nyt olekaan hyvät? En haluaisi ajatella näin, mutta tulee mieleen kuitenkin, mutten haluaisi hätiköidä.

Kiitos avustanne jo etukäteen :)

Kyllä meillä kaikki ovat ekoja kenkiään kovin ihmetelleet...joku lapsista oli sellainen, että meni tosi kauan, että suostui ollenkaan kangillä kävelemään (talvi), vaikka ilman kenkiä oli mennyt jo jonkun aikaa ja hyvin.
Totuttelua!

Meillä oli pojan kanssa ihan sama homma eli käveli ilman kenkiä ihan hyvin, mutta kenkien kanssa tosi vastahakoisesti eikä päässyt ylös itse, jos esim. kaatui. Ajan kanssa helpotti, kun taidot karttuivat ja kävelyyn ilman kenkiäkin tuli varmuutta. Mutta siis toki ne kengät häiritsevät, ovat jäykät ja "tunnottomat". Anna aikaa, kyllä hän vielä oppii =)

Totta kai on kengillä kävely vaikeaa! Yritäpä ajatuksen tasolla asettua lapsen asemaan. Vasta olet oppinut uuden hienon taidon. Sitten tullaankin laittamaan sellaset pökkelöt jalkaan, jalka on ihan eri asennossa, ei taivu samalla tavalla jne. kaiken lisäksi ne kengät tuo painoa jalkaan lisää.
Totuttelemalla oppii, mutta mun mielestä sisällä on turha kenkiä pitää. Anna ensin kunnolla rauhassa oppi kävelemään, niin että kävely on varmaa. Sitten vasta kengät ulos jalkaan.

Eikö suositus ole, että vasta kun lapsi kävelee sisällä kunnolla, otetaan kengät käyttöön ulkona, ei siis sisällä ollenkaan.

Meneehän siinä joka tapauksessa tovi ennen kuin lapsi kenkiin tottuu.

Yhteistyössä