Ensi- vai uudelleensynnyttäjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kurmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kurmeli

Jäsen
18.01.2011
744
0
16
Espoo
Eli meillä sellainen tilanne, että esikoinen syntynyt toukokuussa 2006 alateitse eli 5 vuotta sitten ja nyt olen toista kertaa raskaana, laskettuaika elokuussa.

Ystäväni kertoi, että minut luokiteltaisiin ns. ensisynnyttäjäksi ja tämä tuli minulle yllätyksenä! Onko asia todella näin ja onko nyt odotettavissa taas yksi helvetillinen kahden vuorokauden synnytys, näin kärjistettynä siis? Ja laskenko synnärille lähdön ensi- vai uudelleensynnyttäjän ohjeiden mukaan? Toki esikoisesta menin epäsäännöllisistä suppareista jo Jorviin, kun kroppa ei meinannut kestää väsymyksen takia.

Nämä on teille monelle varmasti niitä tyhmiä kysymyksiä mutta nyt tämä asia jäänyt ihan todella vaivaamaan.

Etukäteen kiitollisena vastauksista

- Kurmeli ja Vormulavauva 27+2 :)

tietysti olet uudelleensynnyttjä, eihän viis vuotta ees oo mikään pitkä aika, eikä se elimistö muutenkaan enää ennalleen palaudu sen yhden synnytyksen jälkeen..

Joissakin paikoissa ensisynnyttäjäksi lasketaan myös yli 10v sitten edellisen kerran synnyttäneet. Tämä luokittelu ei luontaisestikaan vaikuta synnytyksen kestoon, kroppa & vauva ovat autuaan tietämättömiä meidän luokitteluistamme. Tarkoituksena on lähinnä kommunikoida hoitohenkilökunnalle, että tämä henkilö ei välttämättä enää muista miten asiat ovat silloin menneet ja moni käytäntö on saattanut muuttua. Ihmisen kroppakin muuttuu hurjasti kymmenen vuoden aikana, joten edellisen synnytyksen kulku ei välttämättä kerro mitään seuraavasta synnytyksestä jos siitä on jo 10 vuotta tai ylikin.

Vaikka siitä edellisestä synnytyksestä olisi 15 vuotta, olisit silti uudelleensynnyttäjä. Ihmettelen itse mistä tämä käsitys on tullut, että jos synnytyksestä on pitkä aika niin kroppa on niin palautunut että luokitellaan ensisynnyttäjäksi. Siinä ei ole mitään perää.

Eli sinua kohdellaan ihan varmasti uudelleensynnyttäjänä!

Luojan kiitos :D

Toki siis jokainen synnytys on omanlaisensa mutta kyllä leuka putosi, että mahdollisuus pidempään ja vaikeampaan synnytykseen olisi kasvanut tuon luokituksen myötä :D

Kiitos vastauksista, nyt on parempi mieli... ja aivan tasan kun olen nyt "huoleton" asian suhteen, niin tämä synnytys kestää varmaan viikon, ihan vaan mun kiusaksi :D

Yhteistyössä