ensi kesäksi kuntoon -aloitetaan nyt!

Kiitos Minska80 ja tioksiidi. =)
Punnitsin aamulla tarkan painon, se on nyt siis 79,6. Tavoite kesäksi 65.

Aamu alkoi kahvilla ja 2 palalla ruisleipää. Nyt pitäisi ottaa oikein tiukka ote tammikuuhun, niin saisi nopsaan tuloksia. Olen vähän sellainen, että innostus lopahtaa jos "ei mitään tapahdu".
Ja monien herkkujen suhteen totaalikieltäytyminen toimii mulla parhaiten. En nimittäin pysty ottamaan vaikkapa vain yhtä keksiä tai suklaanpalaa/päivä, vaan niitä alkaa tekemään entistä enemmän mieli. Jos jonkin aikaa pystyy olemaan kokonaan ilman, niin ne lakkaa pyörimästä ajatuksissa... Eli kotiin en aio ostaa mitään herkkuja, tietty sitten vaikkapa kylässä saatan ottaa jotain tarjottavista. Tällä taktiikalla eteenpäin...
Mutta miten sitä innostuisi liikunnasta?! :/

Ja nyt leidit eikun liikkeelle. Kuntokuuri päälle ja kasviksia kehiin. Itse meinaan nyt ottaa ekaksi miehen lääkityksen takia ohjeen esille et mitä sai syödä ja mitä ei ja sitten sitä noudattaen laatia menut ja ostaa ruuat ostoslistan mukaan. Kävelylenkillä kävin sunnuntaina, kamala kun hengästytti. Tänään meinaan kyllä hölkkälenkin tehdä ennen pimeää. Paino joulun aikaan noussut ja on 74.4 kg. Tästä se nyt sit lähtee kohti kesää. Just siivosin vaatehuonetta ja löysin vanhat adidaksen shortsit, tavoite yrittää niihin mahtua kesällä. :whistle:

Haluatko paljastaa titytikki mitä oli kielletyllä listalla? Varmaan meillekkin olis siitä hyötyä. Kävitkö lenkillä eilen?
Kesä tulee ihan varmasti nopsaan myös tänä vuonna joten ei muuta kuin pitäis saada oikea vaihde päälle tän joulun jälkeen.
Sit omaa napaa: painoa tänään 95,7 ja 2.6 pitäis olla se 85kg. Aikaa vain 5 kk, joten pakko saada niitä 0,5kg viikko suorituksia. Nyt ei saa enää kupeksia vaan toimia.... Oonhan mä saanut siihen 2 kk 5 kiloa pois joten nyt taas sama traivi päälle...!
Ilmoitelkaa itsestänne pian.. tahtoo tähän urakkaan muitakin samassa tilanteessa junnaavia. Siinäpä oli oikein mun uuden vuoden puhe!!!

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!!

Ei muuta kuin uudelle vuodelle uudenlaiset elämäntavat käyttöön! Terveellistä ruokailua ja urheilua kehiin!!! Kyllä me kaikki varmasti saadaan tuloksia aikaiseksi kunhan pidetään kiinni terveellisestä ruokavaliosta. Itse olen saanut nyt karsittua kaapista kaikki herkut pois, ettei vaan tule heikoilla hetkillä hinku napostella.

Uusi vuosi on alkanut oikein lupaavasti. Joka päivä olen käynyt vaunulenkillä ja tänään paino oli 69,8kg, joten ei tuo joulu kovin sotkenut painolukemia. Menkkaturvotustakin taas tiedossa, joten ensi viikon lukema voi olla yli 70 kilon. Mutta se ei lannista, kun tietää mistä se johtuu.

Mutta ei muuta kuin kohti uusia lukemia! Tsemppiä kaikille!

No enpä sinne lenkille päässy ku mies taas huiteli jossain pimeään asti Tänään vetäsin kävely/hölkkälenkin ennenkun mies karkas verkkojen laskuun.

Miehellä on Marevan eli verenohennuslääkkeet ja ei saa olla suuria päivittäisiä vaihteluita vihannesten ja hedelmien käytössä. Paljon K-vitamiinia sis. kasviksia ja hedelmiä pitää syödä vain vähän. Näitä ovat pinaatti, persilja, salaatit, kaalit, herneet, parsa, kiivi, viinirypäle ja avokaado ja mustaherukka.

Olenkin yrittänyt tehdä erilaisia patoja tms. johon voi laittaa porkkanaa, purjoa, paprikaa, muita juureksia ja kukkakaalia... Hedelmiä meillä on aina ollut ja niitä syödään säännöllisesti hieman joka päivä, jo tietysti lapsienkin takia kun ovat niitä kovat syömään. Toivottavasti kohta tuleva lääkäri voisi määritellä ettei enää tartte lääkkeitä syödä. Katsellaan ja tsemppiä kaikille.

Aika jännä et vihanneksissakin on eroja mitä voi syödä. Onneks varmaan harvemmin tulee syötyä noita runsaasti K-vitamiinia sisältäviä hedelmiä/kasviksia. Mitä se runsas K-vitamiinin saaminen on niin ei suositeltavaa?? Tämä olikin ihan uutta tietoa... :eek:

Ihana oli käydä luistelelamassa. Kivasti oli äitiä ja isiä luistimien päällä. Viimeks tunsin itseni lievästi yli vanhaksi moiseen lajiin!

Mulla olis ehotelma, et oisko kiva et jokainen laittais "ensi kesään mennessä"- tavoitteen näkyviin?? Minä en rehellisesti muista mitä kukin tavoittelee.... :ashamed:

Minä tavoittelen -10kg pudotusta 2.6.08 mennessä!
Paino nyt 95kg.

Heissan kaikille!

Täällä yksi joka aloittaa huomenna painonvartijat,jaiks,hiukan pelottaa jotenkin mennä sinne... :whistle:

Olen 27v,naimisissa,pojat s.-99 ja-00:)

Pituutta löytyy 169 ja painoa 77 :snotty: :snotty: :snotty:

Mulla on tuo kesä kanssa motivaattorina,ja jos sopii niin tulisin seuraanne höpöttelemään? :D

Ihan jokapäivä en välttämättä täällä pyöri,mutta aika usein kuitenkin!

Tavoitepainoni olisi -10kg tuonne samaan kuin Minskalla mennessä,eli 2.6

Kuntosalilla olen käynyt pari krt viikossa,työni on istumatyötä,lenkille pitäisi myös alkaa köpöttelemään..

Nyt muokkailen ,että huh,aika kiivas saa tahti olla jos meinaan tuonne päästä...jospa tavoite olisikin alle 70kg kesäkuun toiseen mennessä?:) :LOL:

Tänne vaan Henrietta, sekaan mahtuu! Tosi kiva saada kaveri! :heart: Tänään aamulla kun käytin koiran ulkona niin linnut lauloivat seiskan aikaan. Jotenkin tuntuu uskomattomalta että tammikuussa linnut laulaa?!! Kyllä mä uskon Henrietta että ryhmä motivoi sua ja pääset helposti tuohon tavoitteeseen. Miekin alan käymään painonhallinta ryhmässä. Eihän sinne kehtaa mennä jos mitään ei ole saanut aikaiseksi...
Tulin just vaunulenkiltä (mulla siis 7kk ikäinen tytön tyllerö). Täällä on aivan ihana -2 asteen keli. Lumi tuo kivan piristymisruiskeen harmaaseen talveen!

jaiks,puolentoista tunnin päästä olisi sitten eka painonvartijoiden juttu....hiukanhirvittää sinne ryhmään mennä :|

Onneksi kaveri tulee mukaan kanssa:)

Voi Minska kun sulla on pikkunen siellä...=)Vauvakuume uhkaa nostaa päätään täällä :wave:

Kerro Henrietta miten meni...

Olet tosi rohkea kun uskallat sinne mennä. Kiva kun saat ihan kaverinkin mukaan. Meinaaks hän laihduttaa vaikko onko sun personal tsemppari?! Kaikki ei siihen ryhmään uskalla mennä vaikka haluaisivatkin laihtua ja saada vinkkejä..

Ite ajattelen et eihän se ota jos ei annakkaan!! Mulla ei ole muuta tilannetta kuin saada painoa alaspäin, että verenpaineet laskisi ja välttyisin sukurasitteilta.
Miun pikkuinen alkaa pikku hiljaa näyttämään jo tahtonsa. Kovasti lattialla mennään ympyrään ja KAIKKI kiinnostaa. Pikkuinen tutkimusmatkailija.

Tervetuloa Henriette mukaan!!! Miten painonvartioissa meni?

Täytyi tulla tuulettamaan, kun paino tänä aamuna 68,9kg :D :D
Olen edellä viikkoaikataulustani! Huomennahan se virallinen punnitus on, mutta kun en pääse huomenna koneelle, niin täytyi tulla jo tänään ilmoittelemaan. Painon pudotusta viimeviikkoon nähden -900g!!!
Olen todella ylpee itsestäni, vaikka olin jo asennoitunut siihen, että tällä viikolla paino ei putoo. Mutta hyvä näin ja tästä on hyvä jatkaa!

Vaunuilemassa olen käynyt aika ahkeraa, paria viimeistä päivää lukuunottamatta ja täytyy sanoa, että kyllä se virkistää mukavasti. Meidän pikku neiti ei vain tykkää toppavaatteiden pukemisesta :/

Mites teillä muilla menee? Onko paljon tullut urheiltua?

Heissan taas!

Hienosti meni painonvartijoiden reissu:)Kaveri laihduttaa myöskin.Mua vaan ahdistaa se että joutuisin joka viikko maksamaan sen 12 e..jotenkin tuntuu typerältä kun tiedän ja tunnen pv:n tavan laihduttaa.

Mutta ehkäpä se on parempi ettei ala lipsumaan.

Tooosi kiva ryhmänvetäjä kyllä!

Kiitos tioksiidi toivotuksista ja voi viude mikä lukema!!!Haluaisin kanssa joskus päästä alle 70kg..:)

Ja Minska...mun sydän pakahtuu ihan tosissaan kun ajattelen sun tutkimusmatkailijaa

:heart:

Onneksi mulla on oma pikkuinen tutkimusmatkailija tyttönen kummityttönä,9kk ikäinen :heart: Omat pojat kun tosiaan ovat jo koululaisia:)Silti nekin näyttää joskus niin pieniltä kun tuhisevat sängyissään :D

Tein pv:n ohjeilla tosi hyvää savukala-perunamunakasta sekä kasvislasangea :p Onneksi mies ja muksutkin syö lähes kaikkea niin ei tarvitse kaikille eri ruokia tehdä.

Liikunnasta:Minä kun sairastan Hortonin syndroomaa(neurologinen sairaus,sarjoittaisen päänsäryn sukulainen) niin tietenkin liki 2 vuoden seesteisen ajan jälkeen ,kohtaukset alkoivat viime yönä...onneksi kohtauksia ei vielä ainakaan ole päivisin,mutta ehdoton rasituskielto tuli lekurilta heti taas, eli liikuntaa ei saa harrastaa,kevyttä kävelylenkkiä voi koittaa.Lääkkeiden syöntiä sitten tästä eteenpäin ainakin 4 viikkoa:(

Mutta pisteillä menen silti,toivottavasti paino niilläkin lähtee laskuun!

huomenia :wave:

joulun jälkeen en ole puntarissa käynyt,syömiset ja liikunta ei ole ihan nappiin menneet mutta onneksi paino on samassa kuin ennen joulua! eli 59,5kg.

tästä on hyvä jatkaa :D

mukavaa viikonloppua kaikille!

Niissä K-vitamiineissa on ohennuslääkettä käyttävälle just sitä vastakkaista vaikutusta eli ne paksuntaa verta, siksi ei lääkityksen kanssa saa syödä niitä.

Niin, jännä on se että kun pitäs terveellisiä elämäntapoja ja ruokailuja huomioida niin sit ei saa kuitenkaan syödä salaatteja sun muita...

No, lenkillä kävin viime sunnuntaina, yksi ilta tein kotona vatsalihaksia ja ovatkin nyt sit äkkiseltään kipeät nuo lihakset. Mies tulee kohta kotia, josko pyörähtäs pikaisesti lenkillä. Sulkapallomaila on nyt hankinnassa kun on vuoro miehillä ja kuulema vajausta kun lähti armeijaan kaveri niin pitäs lähteä mukaan. Lapset matkaan kans, juoskoot siellä illalla koulun salissa. Esikko onkin ollut sählyä pelaamassa isänsä sulkisvuoron aikana. Circutiinkin pitäs olla nimi listalla. Et eiköhän tämä tästä.

Vaaka näytti 73.2 kg joten joulun kertymät alkaa sulaa... olenkin tällä viikolla yrittänyt seurata tosi tarkasti syömisiä ja juoda vettä.

Tsemppiä vaan kaikille, vaikka kelit ei ulkoiluun ole maailman parhaat. Sisukkaasti vaan.

Hui kauheeta kun nää vkl tuntuu pitkiltä...ei muka osaa oikein mitään tehdä kun iltaisin ajattelee lähinnä mitäs sitä sitten söis:)

Voi että kun nyt huomaa miten sitä on ihan tavan takia ravannut illat jääkaapilla!

Onneksi olen pisteissä pysynyt,mutta rankkaa on ollut tää vkl.

Josko helppais ens vkl jo..

Mulla ei ole oikein sujunut... Työajat on epäsäännölliset, on kiirettä, stressiä jne. Kaupassa sortuu ostamaan "helppoa" ruokaa joka tietty on epäterveellistä ja rasvaista. :(
Mutta sentään samoissa lukemissa on pysytty, en ole onneksi kuitenkaan lihonut.
Tänään taas otin itseäni niskasta. Jumppasin tunnin, ja päivällä tein ruoaksi kasvissosekeittoa.
Saisi tuo aurinko alkaa taas paistaa, tulisi paljon pirteämpi olo! :)

Alkuperäinen kirjoittaja DaisyDuck:
Mulla ei ole oikein sujunut... Työajat on epäsäännölliset, on kiirettä, stressiä jne. Kaupassa sortuu ostamaan "helppoa" ruokaa joka tietty on epäterveellistä ja rasvaista. :(
Mutta sentään samoissa lukemissa on pysytty, en ole onneksi kuitenkaan lihonut.
Tänään taas otin itseäni niskasta. Jumppasin tunnin, ja päivällä tein ruoaksi kasvissosekeittoa.
Saisi tuo aurinko alkaa taas paistaa, tulisi paljon pirteämpi olo! :)
Hei tosi hienoa ettei paino ole kuitenkaan noussut :attn: :D

Kiitos Henrietta, tuo on niin totta! :D
Että sinänsä hyvillä linjoilla mennään. Hitaasti mutta varmasti kesää kohti... :whistle:
Hitsit noita ilmoja, ei oikein pääse liikkumaan. Mulla on 3,5v. ja 6v. lapset, joten lenkkeilykin on haastavaa. Ei ole lapsillekaan sopivat fillarikelit, että vois samalla itse kävellä/hölkätä vierellä. On niin liukkaat tiet ettei itsekään pysy tolpillaan.
Mites te muut liikutte lasten kanssa, jos ei ole mahdollisuutta päästä ihan yksin liikenteeseen, salille tms?
Me ollaan nyt yritetty välillä jumppailla ja tanssia sisällä musiikin tahtiin. Tahtoo vaan välillä mennä touhu liiankin villiksi noiden viikareiden kanssa... Jossain vaiheessa muksujen villiintyessä kopahtaa ja jompaakumpaa sattuu ja sitten tulee huutoa ja muuta yleistä sekamelskaa... Plääh. Hyvästi äidin "rauhallinen" kuntoilutuokio. :snotty:
Mutta sellaista se elämä on. =)

huomenia kaikille!

-500g :) tyytyväinen olen,paino nyt tasan 59kg.nyt vain sitten täytyy enemmän kiinnittää huomiota syömisiin,tai ainakin valita ruoka paremmin.en oo juurikaan päätäni vaivannu niillä asioilla vielä. mutta jos meinaan tavoitteessa olla kesään mennessä niin pakko sitäkin on alkaa harrastamaan :D

mukavaa viikonloppua :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Minska80:
Mites Henrietta meni eilinen? Mulla alkaa se ryhmä 22.pvä
keskiviikkona oli punnitus ja 1,7kg oli ekalla viikolla tippunut,ihan kivasti:)

Nyt varmaan alkaa hidastumaan.Kyllä vaan toi ryhmäjuttu on silleen hyvä,että on aina kerran viikossa joku juttu mitä odottaa laihdutuksen lomassa,ja tsemppaa ettei voi paljoa lipsua!

Yhteistyössä