ens yönä saa toi neiti nukkua jossain toisessa huoneessa prkle

  • Viestiketjun aloittaja EI !!!!!!!!!!!
  • Ensimmäinen viesti
EI !!!!!!!!!!!
Aloitettuaan tarhan eli 1,5viikkoo sitten tyttö ei enää suostu nukkumaan omassa sängyssään,

Mä olen niin saatanan kiukkuinen ja vitun väsynyt!!!!!!!!!!!!!!!!

Joko ravataan se 2 tuntia joka hemmetin ilta koska tyttö tulee pois sängystään. Sitten heräilläään itkemään joka toinen tunti ja loppu yöstä sitten alkaa semmonen huuto että äidin on pakko sänkyynsä hänet tuoda.

Sen verran väsynyt tämä mamma on että ajatteli ettei enää jaksa ravata sitä kahta tuntia ees taas joka vitun ilta joten laittanu tytön nukahtaa hänen sänkyynsä, siitä vain ei tule yksinkertaisesti mitään, tyttö potkii. Viime yönäkin suoraan potki mua leukaan ja mitä tapahtui kun siirsin hienovaraisesti hänen jalkansa siitä leukani päältä pois? Alkoi semmonen huuto ja mekkala joka kesti jumalauta yhden tunnin!!!! Mä en millään saanu häntä nukkumaan


MÄ OLEN NIIN kyllästynyt tähän kaikkeen jo, heräsin äsken kun tyttö sitten heräsi liian aikaisin taas. MÄ olen valmiiksi jo kiukkuinen mä en jaksa tätä enää. Missä ne hyvät päivät oli milloin tyttö nukahti omaan sänkyynsä kun hänet sinne peiteltiin.

lähetän ton tytön timbuktuun, eikun minäpä sinne lähden, sais hermorauhan
 
Onko tytön sänky omassa huoneessa?Minkäikäinen tyttö on?
Tilapäisesti suosittelisin että siirtää tytön sängyn vanhempien sängyn viereen, niin yöunetkin todennäköisesti rauhoittuvat.Yöunet ovat tärkeät niin tytölle kuin vanhemmille.Tyttö tarvii turvallisuuden tunteen.Tarhaanmenot yms voivat tuoda tilapäisiä muutoksia lapsen nukkumisrytmiin.Samanalaisia kokemuksia ollut itselläkin, mutta kun sänky siirrettiin vanhempien sängyn viereen, niin tyttö nyt 2v nukkuu omassa sängyssään ja kaikki saavat nukuttua ja ovat tyytyväisiä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Onko tytön sänky omassa huoneessa?Minkäikäinen tyttö on?
tytön sänky on omassa huoneessa mutta osaa tulla siitä pois hän on 1,5 vuotias.
Mä en ihan oikeasti jaksa joka iltapäivä tarhasta tultaessa tyttö on kiukkuinen. Nukkumisongelmat alkoivat heti kun aloitti tarhan.

Aamut menee silleen että syötän,vaihdan vaipan laitan vaatteet ja sitten ajattelen että nyt on äidin vuoro käydä sillä aamukahvilla ja tupakille niin mitä tyttö tekee huutaa parvekkeen oven takana sen ajan, huuto loppuu sillä sekunnilla kun tulen pois.

Mä annan tytön adoptioon tai jotain, helpompaa oli kun ei ollu tarhassa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Onko tytön sänky omassa huoneessa?Minkäikäinen tyttö on?
tytön sänky on omassa huoneessa mutta osaa tulla siitä pois hän on 1,5 vuotias.
Mä en ihan oikeasti jaksa joka iltapäivä tarhasta tultaessa tyttö on kiukkuinen. Nukkumisongelmat alkoivat heti kun aloitti tarhan.

Aamut menee silleen että syötän,vaihdan vaipan laitan vaatteet ja sitten ajattelen että nyt on äidin vuoro käydä sillä aamukahvilla ja tupakille niin mitä tyttö tekee huutaa parvekkeen oven takana sen ajan, huuto loppuu sillä sekunnilla kun tulen pois.

Mä annan tytön adoptioon tai jotain, helpompaa oli kun ei ollu tarhassa
Lue ylempää, kun muokkasin kijoitustani
 
JONSERED Karhunkantaja
Tarhan aloitus on raskas ja ehkä pelottavakin kokemus. Ehtiikö lapsi rauhoittua kunnolla sieltä tultuaan ja palata "normaaliasetuksille" ennen nukkumaan menoa?

Luulisin, että hän vain reagoi erossa olemiseen ja liian aktiiviseen päivään olemalla levoton nukkuma-aikaan. Itse antaisin epelin nukkkua vieressä... joutuu muutenkin olemaan erossa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Onko tytön sänky omassa huoneessa?Minkäikäinen tyttö on?
Tilapäisesti suosittelisin että siirtää tytön sängyn vanhempien sängyn viereen, niin yöunetkin todennäköisesti rauhoittuvat.Yöunet ovat tärkeät niin tytölle kuin vanhemmille.Tyttö tarvii turvallisuuden tunteen.Tarhaanmenot yms voivat tuoda tilapäisiä muutoksia lapsen nukkumisrytmiin.Samanalaisia kokemuksia ollut itselläkin, mutta kun sänky siirrettiin vanhempien sängyn viereen, niin tyttö nyt 2v nukkuu omassa sängyssään ja kaikki saavat nukuttua ja ovat tyytyväisiä.
täytyy kokeilla, sori purkaukseni mutta mä vaan oon niin väsynyt :(
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Onko tytön sänky omassa huoneessa?Minkäikäinen tyttö on?
Tilapäisesti suosittelisin että siirtää tytön sängyn vanhempien sängyn viereen, niin yöunetkin todennäköisesti rauhoittuvat.Yöunet ovat tärkeät niin tytölle kuin vanhemmille.Tyttö tarvii turvallisuuden tunteen.Tarhaanmenot yms voivat tuoda tilapäisiä muutoksia lapsen nukkumisrytmiin.Samanalaisia kokemuksia ollut itselläkin, mutta kun sänky siirrettiin vanhempien sängyn viereen, niin tyttö nyt 2v nukkuu omassa sängyssään ja kaikki saavat nukuttua ja ovat tyytyväisiä.
täytyy kokeilla, sori purkaukseni mutta mä vaan oon niin väsynyt :(
:hug:

Väsymystä pahempi on vain nälkä, kylmä ja väsymys.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Tarhan aloitus on raskas ja ehkä pelottavakin kokemus. Ehtiikö lapsi rauhoittua kunnolla sieltä tultuaan ja palata "normaaliasetuksille" ennen nukkumaan menoa?

Luulisin, että hän vain reagoi erossa olemiseen ja liian aktiiviseen päivään olemalla levoton nukkuma-aikaan. Itse antaisin epelin nukkkua vieressä... joutuu muutenkin olemaan erossa.
kun siitä vaan ei tule mitään, oon ny antanu nukahtaa meidän sänkyyn, tuloksena on juuri tuo mitä kuvailin mitä kävi tänä yönä. siirsin vain jalkansa pois mun leuan päältä kun potki mua leukaan ja tulos oli tunnin huudot.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Tarhan aloitus on raskas ja ehkä pelottavakin kokemus. Ehtiikö lapsi rauhoittua kunnolla sieltä tultuaan ja palata "normaaliasetuksille" ennen nukkumaan menoa?

Luulisin, että hän vain reagoi erossa olemiseen ja liian aktiiviseen päivään olemalla levoton nukkuma-aikaan. Itse antaisin epelin nukkkua vieressä... joutuu muutenkin olemaan erossa.
Peesi tähän.

Ja sori nuo kaksoiskysymykset, tähän olikin tullut monta vastausta jo :)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kun siitä vaan ei tule mitään, oon ny antanu nukahtaa meidän sänkyyn, tuloksena on juuri tuo mitä kuvailin mitä kävi tänä yönä. siirsin vain jalkansa pois mun leuan päältä kun potki mua leukaan ja tulos oli tunnin huudot.
Patja sänkysi viereen lattialle tms?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Elä ap tuossa tilanteessa toista erota öiksi kun näyttää rankkaa olevan se hoitoon tottuminen. Ei se oo ihme jos 1,5v reagoi muutoksiin.
en mä ole eroamassakaan totesin vain että on helpompaa
Ois varmasti. Suosittelen minäkin että tytön sänky samaan huoneeseen. Omani nukkuu parhaiten lähellä mutta kaikilla on rauha nukkua kun ei potki kyljessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Onko tytön sänky omassa huoneessa?Minkäikäinen tyttö on?
Tilapäisesti suosittelisin että siirtää tytön sängyn vanhempien sängyn viereen, niin yöunetkin todennäköisesti rauhoittuvat.Yöunet ovat tärkeät niin tytölle kuin vanhemmille.Tyttö tarvii turvallisuuden tunteen.Tarhaanmenot yms voivat tuoda tilapäisiä muutoksia lapsen nukkumisrytmiin.Samanalaisia kokemuksia ollut itselläkin, mutta kun sänky siirrettiin vanhempien sängyn viereen, niin tyttö nyt 2v nukkuu omassa sängyssään ja kaikki saavat nukuttua ja ovat tyytyväisiä.
täytyy kokeilla, sori purkaukseni mutta mä vaan oon niin väsynyt :(
Mä tiedän tuon miltä se tuntuu.Olin itse ihan loppu, väsynyt, kiukkunen, mutta paras ratkaisu meillä oli se, kun tyttö siirtyi sänkynsä kera vanhempien viereen nukkumaan.Aluksi meilläkin nukkui vieressä, mutta ei siitä tullut mitään, kun sai iskuja milloin kasvoihin ja muualle, kun tyttö nukkui niin levottomasti ja liikkui ja potki nukkuessaan.Voimia ja tsemppiä :hug:
 
just joo
Kauheeta tekstiä!

Lapselle kova paikka ollut erota äidistä ja joutua päiväkotiin.

Kyllä ne vaikuttaa lapsiin ja pahasti että joutuu äidistä eroon, jo muutama tunti on ikuisuus.

Meillähän on suomessa JOKAISELLA äidillä mahdollisuus hoitaa oma lapsi 3-vuotiaaksi aivan itse :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Luulisin, että hän vain reagoi erossa olemiseen ja liian aktiiviseen päivään olemalla levoton nukkuma-aikaan. Itse antaisin epelin nukkkua vieressä... joutuu muutenkin olemaan erossa.
Niin minäkin. Meidän esikoinenkin halusi suunnilleen tuossa iässä keskellä yötä meidän väliin nukkumaan. Aloitti siis hoidossa yksivuotiaana. Meillä on aina saanut tulla viereen nukkumaan, mutta eipä tuo ole yli 2-vuotiaana juurikaan halunnut. Nyt poika siis 6-vuotias.

1,5-vuotias pikkusisko aloitti juuri hoidossa ja saa kyllä tulla yöllä meidän väliin nukkumaan. Meillä on tosin vielä pinnis käytössä, joten iltaisin ei pääse pois sängystään ramppaamaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Mutta kaipa se tarhan aloitus on aika jännää? Tuskin tuo vaihe hirmu pitkään kestää. Kuinka vanha tyttö on, ts. ymmärtääkö jo järkipuhetta?
ymmärtää puhetta kyllä ja reippaasti tarhassa on ollut.
Kyllä mä tiedän että tämä kuuluu asiaan mutta alan itse olla aika rikki vain
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Kauheeta tekstiä!

Lapselle kova paikka ollut erota äidistä ja joutua päiväkotiin.

Kyllä ne vaikuttaa lapsiin ja pahasti että joutuu äidistä eroon, jo muutama tunti on ikuisuus.

Meillähän on suomessa JOKAISELLA äidillä mahdollisuus hoitaa oma lapsi 3-vuotiaaksi aivan itse :)
Kyllä kauheeta tekstiä, mä olen valvonut nämä yöt jo puolitoista viikkoa, luuletko että se ei minuun yhtään vaikuta? Kai minä saan ny johonkin purkaa tämän kiukkuni vai haluatko että puran sen lapsiini?
EI ole mahdollisuutta meillä, kotihoidon tukea saan 400 euroa kuukaudessa sillä ei eletä
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Luulisin, että hän vain reagoi erossa olemiseen ja liian aktiiviseen päivään olemalla levoton nukkuma-aikaan. Itse antaisin epelin nukkkua vieressä... joutuu muutenkin olemaan erossa.
Niin minäkin. Meidän esikoinenkin halusi suunnilleen tuossa iässä keskellä yötä meidän väliin nukkumaan. Aloitti siis hoidossa yksivuotiaana. Meillä on aina saanut tulla viereen nukkumaan, mutta eipä tuo ole yli 2-vuotiaana juurikaan halunnut. Nyt poika siis 6-vuotias.

1,5-vuotias pikkusisko aloitti juuri hoidossa ja saa kyllä tulla yöllä meidän väliin nukkumaan. Meillä on tosin vielä pinnis käytössä, joten iltaisin ei pääse pois sängystään ramppaamaan.
Kyllä meidänkin tyttö sais välissä nukkua ja paremmin sinne nukahtaa kuin omaan sänkyynsä, tässä on vain se että vaikka saakin tulla ja olen lipsunut siihen että saa tulla niin silti yöt on huutoa. Kuten nytkin alkoi vain siitä että siirsin ne hänen jalkansa mun leuan päältä pois. Oli miten tahansa, missä nukkuukin niin yöt on niin mielettömän rikkonaisia etten jaksa enää
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Onko tytön sänky omassa huoneessa?Minkäikäinen tyttö on?
Tilapäisesti suosittelisin että siirtää tytön sängyn vanhempien sängyn viereen, niin yöunetkin todennäköisesti rauhoittuvat.Yöunet ovat tärkeät niin tytölle kuin vanhemmille.Tyttö tarvii turvallisuuden tunteen.Tarhaanmenot yms voivat tuoda tilapäisiä muutoksia lapsen nukkumisrytmiin.Samanalaisia kokemuksia ollut itselläkin, mutta kun sänky siirrettiin vanhempien sängyn viereen, niin tyttö nyt 2v nukkuu omassa sängyssään ja kaikki saavat nukuttua ja ovat tyytyväisiä.
täytyy kokeilla, sori purkaukseni mutta mä vaan oon niin väsynyt :(
Mä tiedän tuon miltä se tuntuu.Olin itse ihan loppu, väsynyt, kiukkunen, mutta paras ratkaisu meillä oli se, kun tyttö siirtyi sänkynsä kera vanhempien viereen nukkumaan.Aluksi meilläkin nukkui vieressä, mutta ei siitä tullut mitään, kun sai iskuja milloin kasvoihin ja muualle, kun tyttö nukkui niin levottomasti ja liikkui ja potki nukkuessaan.Voimia ja tsemppiä :hug:
Kiitos meilläkin hirveät potkimiset ja nukkuu levottomasti
 
no
sun pienihän kokee jo tuon päivähoidon äidin hylkäämisenä, älä anna enempää traumalle syitä. kotihoito ois kaikkein paras tuon ikäiselle. Jää kotiin ja ole kiitollinen lapsestasi.
 
Musta tollaisen tekstin lukeminen ei ole YHTÄÄN kauheaa. Eikä epänormaalia. Eikä väärin. Jos jumaliste tuntuu, että NYT PERKELE RIITTÄÄ, EN JAKSA YHTÄÄN, niin sitten se sanotaan. Parempi vain kun sanoo ääneen ja jakaa. Jos kiehuu hiljaa sisällään, niin luultavasti saa vain ennenaikaisen sydärin kaikkeen ahdistukseen. Se, että sanoo jotain pahaa, ei tarkoita, että sen tekisi. Kunhan tiedostaa ajatuksen ja teon eron.

Meillä tyttö aloitti tarhan ollessaan (pitää ihan laskea tarkka ikä) 1v9kk. Se oli ihan hirveää. Tota nukkumista en tosin muista, siihen se ei tainnut enää reagoida silloin hirveästi. (Koska ei nukkunut YHTÄKÄÄN kokonaista yötä 10,5 ensimmäiseen elinkuukauteensa. Silloin pistettiin unikouluun ja alko homma pelittää. Tosin heräili tietenkin monta kertaa yössä, ja heräilee näin 3v9kk iässä edelleen..) Mutta tarhaan meno ja etenkin tarhasta lähtö oli aivan helvetillistä huutoa! Mulle tuli sellainen olo, että saatana ei tästä tule mitään, mä en jaksa enää yhtäkään päivää.

Ja samanlainen olo mulla oli sen ensimmäiset kaksi vuotta myös ton neidin öistä. Tosiaan en nukkunut juuri ollenkaan öisin. Jossain vaiheessa menin niin väsyneeksi, että en saanut nukuttua enää mitenkään niinääkään hetkinä kun tyttö nukkui. Sain nukahtamislääkkeitä, joiden avulla nukuin muutaman kerran viikossa kokonaiset yöt, tyttöä hoiti silloin joku muu.

Se menee ohi. Tieto siitä ei helpota tällä hetkellä, mutta sä selviät kyllä.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Mutta kaipa se tarhan aloitus on aika jännää? Tuskin tuo vaihe hirmu pitkään kestää. Kuinka vanha tyttö on, ts. ymmärtääkö jo järkipuhetta?
ymmärtää puhetta kyllä ja reippaasti tarhassa on ollut.
Kyllä mä tiedän että tämä kuuluu asiaan mutta alan itse olla aika rikki vain
Joo, uskon. Meillä oli tota samaa joskus n. vuoden iässä (siis yöriehumista, vaikka oli kotihoidossa) ja ei siihen monta yötä tartte että on itte ihan loppu. Voisko lapsen kanssa jutella siitä tarhaelämästä, yöunien tarpeesta yms?
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja no:
sun pienihän kokee jo tuon päivähoidon äidin hylkäämisenä, älä anna enempää traumalle syitä. kotihoito ois kaikkein paras tuon ikäiselle. Jää kotiin ja ole kiitollinen lapsestasi.
Huoh. Että te jaksatte.
 

Yhteistyössä