Enpä olisi uskonut tätä aloitusta tekeväni: mutta naapurin yh kyttää miestäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jos sä olet jotenkin nuiva ja pelottava. Ja tämä äiti kaipaa seuraa. Mitä väliä, onko mies vai nainen. Mukavaa, jos kahvit tuo toisellekin pihallaolijalle. Näin meidän pihapiirissäkin toimitaan.

Ai teidänkin pihapiirissä vaimolle ei sanota hei, mutta miehelle tuodaan kahvit :).

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun mä juttelin, ei vastannut. Siis ihan heitä yritin sanoa. Ja oon yrittänyt useamman kerran. Hän ei vastaa.

Tää yh muutti vasta tässä touko-kesäkuussa tänne. Tämä on pienkerrostalo.
Anna naapurillesi aikaa. Itse olen huomannut tämän yh-neljännesvuosisatani aikana, että naiset suhtautuvat yksinhuoltajiiin paljon kielteisemmin kuin miehet. Ihan silloinkin, kun ollaan vain naapureita. Sun naapurisi on ehkä hieman varovainen sun suhteesi, mikä on ihan ymmärrettävääkin. Keitä termariin kahvit, leivo muffinsseja, mene eväiden kanssa pihalle ja kutsu tämä yh lapsineen mukaasi päiväkahville pihalla. Ei me yksinhuoltajat mitään paholaisia olla, varovaisia kylläkin.

Varovainen yh ei tarjoa naapurin perheelliselle miehelle pullakahveja ja samaan aikaan ei edes vastaa naapurin rouvan tervehdykseen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et vastaa tervehdittäessä?
Jos olisin joutunut kokemaan enemmän yh-vastaisuutta, niin en välttämättä vastaisi. Eli on niin paljon kiinni siitä, mitä ihminen on joutunut kokemaan. ja meidän taloyhtiössä on muuten avioliitossa asuva nainen, joka ei kertaakaan näiden 19 vuoden aikana ole vastannut mun tervehdykseeni. Syy siis ei aina ole yksinhuoltajuus :)

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Jos tää on joidenkin naisten logiikka, niin montaakohan munkin on luultu yrittävän. :D En ole edes yh. Varmaan musta puhutaan et naimisissa ja kyttää toisten ukkoja!

Ai säkin puhut aina niille miehille, mutta et vaimoille? Kyllä mulla ainakin on sellaisistakin naisista mielipide...Ette oikeasti ole kiinnostuneita juttuseurasta vaan haluatte testata omaa viehätysvoimaanne kaikkiin miehiin. Täsä ap:n tapauksessahan oli kyse nimenomaan siitä että juttele miehelle, mutta ei vaimolle.

Niin... erikoista se on, kun kumminkin ollaan naapureita ja törmätään väkisin.

Mun ex-naapuri sai päähänsä, että minä yh kyttään sen miestä. Tuli jopa oven taakse tivaamaan onko se meillä ja muutaman kerran laitto penskansa kysymään iskää meiltä ja itse seiso rappiksessa kuuntelemassa :kieh: lapset pim pom: onks meidän iskä teillä kun äiti sano, et ois tullu teidän kilpikonnaa katsomaan ja minä että :o :o
huuteli se eukko pihalla mun perään, että hakkaa jos saa meidät kiinni :o
Ja mulla ei todellakaan ollu sen miehen kanssa mitään, juttelin joskus jos sattu näkee pihalla niinku muidenki naapureiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Jospa sun miehes on sen sorttinen että sen kanssa on mukava jutella, ja sä et (siis tän naapurin mielestä )? En minäkään lähesty kaikkia ihmisiä samalla tavalla.

No hän ok ok, mutta mä oon meistä se sosiaalisempi ja olen puistossa, joka paikassa ollut se helposti lähestyttävä ystävällisen oloinen äiti.

Saa mulle olla moikkaamatta, pidin tätä naapuria vaan epäsosiaalisena ja että haluaa olla rauhassa. Mutta huvittaa kun mies on pihalla niin eipä enää olekaan epäsosiaalinen erakko :D.

On se aika huvittavaa.

Sä oot aika huvittava. :)

kyllä se on kuule nyt niin, ettei sun kannata miestäs enää ulos päästää laisinkaan. tuolla pihallahan ne kaikenlaiset naiset väijyvät juuri tuollaisia kilttejä, perheellisiä ja pahaa-aavistamattomia miehiä. pysy nyt hei kovana, tai joku yh tulee ja rikkoo teidän perheen!

eli hanki elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Meillä oli jossain vaiheessa niin, että tästä naapurista yhden perheen äiti ei koskaan jutellut mulle mtn, mutta sen mies jutteli. Kaipa senkin voisi sitten tulkita ap:n tavalla kun juttelin takaisin.

No ei voi, kun tämän perheen äiti yritti tervehtiä ihan vilpittömästi uutta naapuriaan hiekkiksellä :).

Varovainen yh ei tarjoa naapurin perheelliselle miehelle pullakahveja ja samaan aikaan ei edes vastaa naapurin rouvan tervehdykseen...
Kyllä voi tarjota, jos se mies on helpommin kähestyttävä kuin tämä nainen. Ja jo ap:n kirjoitus tänne kertoo, että ei ole ihan sellainen ihminen, jonka kuka tahansa yh haluaisi ystäväkseen. Jokainen varmaan tietää, mitä ne ihmisten väliset kemiat tarkoittaa. Joidenkin välillä niitä on, joidenkin välillä ei.

Mun mielestä aviopuolisoiden ei pitäisi olla huolissaan perheensä ulkopuolisista ihmisistä. Jos huolenaihetta on, kannatttaa katsoa sitä kodin sisältä. Kukaan ei pysty viemään ketään väkisin ilman vähintäänkin teräaseita ja ihan oikeasti moni yh on niin siipeensä saanut, että on tosi varovainen siinä, kenen kanssa yleensä on edes tekemisissä. Kärttyiset ja mustasukkaiset aviovaimot harvemmin kuuluvat siihen joukkoon, joista yh saisi ystävän.

Ehkä sun miehesi on helpommin lähestyttävä kuin sinä?

Ei oo yleisesti ollut. Siis muhun ottaa kontaktia toiset naiset bussipysäkeillä jne,

Enkä aluksi tiennyt, että on yh. Mutta kun miestä ei näy koskaan, niin oon päätellyt näin ja mies tiesi että on.

Joten tervehdin ihan vilpittömän iloisesti ajatuksella, että uusi lapsi meidän pihalle, kiva kun tulee kavereita.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jos sä olet jotenkin nuiva ja pelottava. Ja tämä äiti kaipaa seuraa. Mitä väliä, onko mies vai nainen. Mukavaa, jos kahvit tuo toisellekin pihallaolijalle. Näin meidän pihapiirissäkin toimitaan.

Ai teidänkin pihapiirissä vaimolle ei sanota hei, mutta miehelle tuodaan kahvit :).

Hyvinkin paljon mahdollista. Ihmiset saa valita kahviseuransa ja olla moikkaamatta jos siltä tuntuu.

Kyllä voi tarjota, jos se mies on helpommin kähestyttävä kuin tämä nainen. Ja jo ap:n kirjoitus tänne kertoo, että ei ole ihan sellainen ihminen, jonka kuka tahansa yh haluaisi ystäväkseen. Jokainen varmaan tietää, mitä ne ihmisten väliset kemiat tarkoittaa. Joidenkin välillä niitä on, joidenkin välillä ei.

Mun mielestä aviopuolisoiden ei pitäisi olla huolissaan perheensä ulkopuolisista ihmisistä. Jos huolenaihetta on, kannatttaa katsoa sitä kodin sisältä. Kukaan ei pysty viemään ketään väkisin ilman vähintäänkin teräaseita ja ihan oikeasti moni yh on niin siipeensä saanut, että on tosi varovainen siinä, kenen kanssa yleensä on edes tekemisissä. Kärttyiset ja mustasukkaiset aviovaimot harvemmin kuuluvat siihen joukkoon, joista yh saisi ystävän.

Parempi siis keskittyä heidän miehiinsä.

Tuli tästä aloituksesta mieleen, että yh:na olin itse aika varomaton. Oli autotallipaikka oikein mukavan perheellisen miehen autotallipaikan vieressä, ja usein satuttiin siihen samaan aikaan. Kyllä riitti naurua ja juttua. Hänen vaimonsa oli vähän varautuneempi luonteena, joten naurua ja juttua ei sitten niin riittänyt. Mutta kyllä minä hänenkin kanssaan aina tervehdin. Koskaan ei ollut mielessä YHTÄÄN MITÄÄN flirtin suuntaistakaan! Vasta myöhemmin tuli mieleen, kun olin jo pois muuttanut, että joskus se rouva näytti vähän mustikselta. Mutta fiksu nainen ei sitä suoraan näyttänyt! Älä viitsi sinäkään, hölmöltä vaan näyttäisit.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
No osaa plus rakastaa meitä. Mutta saattaa pöljyyttään mennä "auttamaan" ja sitten ollaan nolossa tilanteessa.

Eikö sillä sun miehelläs oo omia aivoja, ei kukaan lähde toisen matkaan, jos siihen ei oo jotain tilausta...

Tän ap.n mies on nolojen tilanteiden mies.

Ei oo yleisesti ollut. Siis muhun ottaa kontaktia toiset naiset bussipysäkeillä jne,

Enkä aluksi tiennyt, että on yh. Mutta kun miestä ei näy koskaan, niin oon päätellyt näin ja mies tiesi että on.

Joten tervehdin ihan vilpittömän iloisesti ajatuksella, että uusi lapsi meidän pihalle, kiva kun tulee kavereita.
Anna ajan kulua. Kuten jo aiemmin kerroin, olen ollut jo kohta neljännesvuosisadan yh. Suhtaudun edelleen varauksella naimisissa oleviin naisiin. Miesten kanssa tulen hyvin juttuun. En silti ole veivaamassa kenenkään sohvaperunaa omalle sohvalleni. Nainen vaan on naiselle usein niin susi, että mieluummin on tekemisissä miesten kuin naisten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
No höpsistä, joko sulla on huono itsetunto tai olet lievästi vainoharhainen (+mustat sukat omaava)

unoha koko juttu..

Mun miehelle työkaverit (naispuoliset) soittelee jopa sunnuntai-iltaisin enkä korvaani lotkauta, mitä suotta,
reagoidaan vasta sitten kun sen aika on, suotta etukäteen ruveta..

Työkaverit on erikseen.

Enkä oo mitenkään mustis. Mutta en mielellään oo tilanteessa, jossa tuo naapuri on sitten yrittänyt ja kuitenkin on pakko törmäillä täällä, ehkä myöhemmin lapsista tulee kavereita. On se musta noloa.

Aloitukseni otsikossa "en olisi uskonut" viittaa siihen, että olen itse yh:n lapsi, ei oo mitään pahaa käsitystä ylipäätään yksinhuoltajuudesta. Joten tuskin mitään pahoja viboja olen lähetellyt. Plus koko yksinhuoltajuus selvisi vasta kun mies tiesi sen.

Mutta kun mä juttelin, ei vastannut. Siis ihan heitä yritin sanoa. Ja oon yrittänyt useamman kerran. Hän ei vastaa.

Tää yh muutti vasta tässä touko-kesäkuussa tänne. Tämä on pienkerrostalo.
Anna naapurillesi aikaa. Itse olen huomannut tämän yh-neljännesvuosisatani aikana, että naiset suhtautuvat yksinhuoltajiiin paljon kielteisemmin kuin miehet. Ihan silloinkin, kun ollaan vain naapureita. Sun naapurisi on ehkä hieman varovainen sun suhteesi, mikä on ihan ymmärrettävääkin. Keitä termariin kahvit, leivo muffinsseja, mene eväiden kanssa pihalle ja kutsu tämä yh lapsineen mukaasi päiväkahville pihalla. Ei me yksinhuoltajat mitään paholaisia olla, varovaisia kylläkin.

Olen yh:n lapsi, ei oo pahoja harhoja yksinhuoltajista. Enkä edes tiennyt, että hän on yh ennen kuin mies kertoi.

Mutta annan toki olla omissa oloissaan, jos haluaa jöröttää, kun mä oon siellä leikkipihalla. Mies on aika harvoin, lomilla oli ja joskus viikonloppuisin.

En usko että mies nyt saa jonkun hulluuskohtauksen ja rupeaa häntä panemaan tässä mun silmien edessä. Kyllä mä vähän enemmän luulen mieheni aivokapasitettistä. Mutta on tuo melko noloa hommaa.

pakko vielä kysyä, että mitä sä tällä aloituksellasi haet? tarkoitatko sanoa, että miehesi on idiootti? vai että yh-äitien (ja kaikkien ei-suhteessa olevien naisten) suhteen tulee olla varuillaan? vai että sulla on huono itsetunto?

Olen yh:n lapsi, ei oo pahoja harhoja yksinhuoltajista. Enkä edes tiennyt, että hän on yh ennen kuin mies kertoi.

Mutta annan toki olla omissa oloissaan, jos haluaa jöröttää, kun mä oon siellä leikkipihalla. Mies on aika harvoin, lomilla oli ja joskus viikonloppuisin.

En usko että mies nyt saa jonkun hulluuskohtauksen ja rupeaa häntä panemaan tässä mun silmien edessä. Kyllä mä vähän enemmän luulen mieheni aivokapasitettistä. Mutta on tuo melko noloa hommaa.
Tässä maassa on paljon yksinäisiä. Liian paljon. Joten anna ajan kulua. Olkoon noloa tai ei, kukaan ei loppujen lopuksi halua elä täysin yksin. On mukavaa, jos edes 15 minuuttia päivässä voi vaihtaa kuulumisia naapurin kanssa.

Yhteistyössä