Ennenaikainen synnytys

Moiks.
Onko kellään kokemuksia.? Oon lukenu jostain netistä, että yötyöt lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä.
Onko kellään käynyt näin?
Mulla kaks aikasempaa lasta syntynyt viikoilla 38. Ja nyt oon alannu miettiin jos tämä taapero tulee vielä aikasemmin. Olen siis hoitoalalla ja 3-vuorotyössä. Kuudessa viikossa on öitä n. 9. Työ on muutenkin raskasta, nostelua ym.

ei ole kokemuksia mut vuorotyö sinänsä on stressaavaa niin josko ennemmin liittyis siihen? Yleensähän vauvat syntyy rv 38-42. Onko sulla mahdollista puhua pomollesi että et joutuisi isommilla viikoilla enää tekemään yötöitä? Uskaltaisin väittää että oma kroppa kyllä kertoo mikä on liikaa ja mikä sopivasti.

Oon aina ollu huono kuuntelemaan kroppaani. Nyt on viikkoja 31+2 ja täällä taas yövuoroja painaessa, nyt vielä 3yötä perätysten ja yhdellä vapaalla. No eipä sitä ikinä tiedä koska vauva tulee, vaikkei töissä olisikaan. Tai että mistä johtuu.
Mä jään äitiyslomallekkin vasta 36viikolla. Toivottavasti ei ihan sillon sitten vielä tule :)

Itse oon nyt työrytmissä 4vrk töitä, 4 vapaata, eli ne työputket saattaa olla ihan sika raskaitakin välissä. Oon nyt anonut, että saisin viimisen kk:n ajaksi vaihtaa paikkaa ja pääsisin säännölliseen rytmiin, klo 12-20 töitä, ma-pe. Alkaa käymään liian raskaaksi nyt, varsinkin kun Hb on tippunut ja muutenkin tuo vaavin kasvu vie voimia kropasta...

Kannattaa pomolta kysästä, josko ois mahd. jättää yövuorot pois ja jos ei helpota, niin vaihtaa vaikka työ 100%:sta 75%:n?

Yhteistyössä