Ennen rippilahjaksi annettiin 50mk,nyt ei kehtaisi 20e antaa

Christina
Juu noinhan se on. 20e tuntuu kyllä aika mitättömältä summalta. Tosin just pääsiäisenä vietiin ripille päässeelle 25e. 50e taas tuntuu ihan kamalan suurelta summalta!
 
En mie kyllä tainnu ite saada aikoinaan alle satasen rahalahjaa..pienin muistaakseni oli 150mk.Mut totta-nykyään tuntuu todella hölmöltä laittaa niin "pieni"raha kuin 20e lahjaksi,pitäis olla se 40-50e ainakin.Turha sitä on hävetä,mä voisin tiukan tullen laittaa vaikka 10e :D
 
niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:24 nytkypylly kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:21 Töllin Ruusa kirjoitti:
Mä en kyllä saanut keltään satasta pienempää rahalahjaa.
(vuonna -90)
juu, sama vuosi ja sama ajatus... kyllä musta tais silloin olla jo 150markkaa pienin lahja kokonaiselta perheeltä =)
Täällä kans sama vuosi, mutta kyllä sain 50 markan rahalahjoja. 100 markkaa tuntui jo varsin suurelta. :) Yleensäkin oli hienoa kun sai joltakin rahaa kun ei sitä muuten ollut pahemmin.
 
WTF
20? ei ole enää sama kun 100mk, nykyään 100mk ja 100? on sama...
mun tyttö pääs viime kesän ripilt ja sai isäpuolensa isovanhemmilta 20? ja sit pari 30? lahjakorttia. lahja on vissiin helpompi ostaa, kun voi saada kalliin alesta halvalla... mä ostan alesta ja kun en itekkään tiedä kui pal pitää antaa käteistä...

meil on kälyn yo juhlat ja ostan alesta lahjan 35? mut ku pitäis kuitenki antaa 50? jos antasi käteisenä, sekin on kuulemma vähän...
 
Vuoden 1990 100mk vastaa tänäpäivänä noin 22?

Vuoden 1978 5mk karkkiraha vastaa noin 2,5?, eli suhteessa tuo on rahan arvo saatuun palkkaan nähden varmaan ihan kohdillaan =)

http://www.nordea.fi/sitemod/default/widecarea.aspx?pid=702504
 

Yhteistyössä