Enkö voi tulla raskaaksi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zp

Vieras
Olen nyt 23-vuotias nainen ja olemme nyt 2 vuotta harrastanut seksiä mieheni kanssa ilman ehkäisyä, lapsi on toiveissa jos se on tullakseen. Emme ole mitenkään sen enempää alkaneet asiaa ressaamaan, kunhan harrastelemme vällyjen välissä aina sillon kun siltä kummastakin tuntuu. Tottakai nyt itse koitan laskea ovulaatiopäivääni ja muuta, mutta siihen se jää.

Kumminkin kun tässä nyt jo näin kauan on kulunut, eikä raskaus ole vieläkään saavuttanut meidän yhteiseloa, niin onko jo aika mennä lääkäriin? Tiedän että miehestäni ei voi olla kyse, hänellä kun on jo yksi lapsi edellisestä suhteestaan.

Millaisia lapsettomuushoidot ovat? ja jos on täysin varmaa että tämä ei ole miehestä kiinni, niin tutkitaanko hänet silti? Mistä ensimmäisenä lähdetään alkuun ja paljonko tämä kaikki mahtaa makaa?

Ala jatkossa kiinnittämään enemmän huomiota ovulaation ajankohtaan. Jos olet sitä jo tehnyt niin sitten ota vaikka ovulaatiotestit avuksi niin näet ovuloitko ensinkään. Tietty lääkärissäkäynnistä tuskin haittaa on ja ohjaavat sitten juuri sitä teidän tilannetta eteenpäin. Tämä palsta kun sitä ei voi tehdä.

Miehelläsi voi hyvinkin olla silti ongelmia vaikka edellisestä suhteesta olisikin lapsi. Se kun riittää, että yksi siittiö on kerran selvinnyt maaliin. Silti voi olla niin, että siittiöitä on vähän ja sinun raskaaksi tuleminen vaikeutuu tästä syystä. Lisäksi muutoksia on voinut tapahtua edellisen lapsen siittämisen jälkeen.

Lapsettomuushoidoista en osaa sanoa kun omaa yritystä vasta 4 kuukautta takana. Uskoisin, että mieskin tutkitaan, koska ette voi olla varmoja onko hänellä ongelmaa. Eikös se olisi teillekin parempi? Vai eikö mies halua? Kustannukset lienee ainakin pääosin ilmaiset (ainakin tässä uskossa olen) mikäli menette kunnallisen puolelta ja lääkäri lähetteen laittaa teille.

Tsemppiä yritykseen!

Itselläni ovulaation tapahtuu 5 pv ns.keskiarvon jälkeen. Yritimme pitkään puolivälin aikoihin, mutta tärppäsi toisesta kun tiesin koska oikeasti ovuloin. Eli osta ekana ov.testi...mieti sitten...

Mene omalle lääkärille keskustelamaan aiheesta, saat lähetteen hoitoihin oman kuntasi sairaalassa. Molemmat tutkitaan ja helpointa on aloittaa sperma-analyysistä, siitäkin huolimatta, että miehellä on jo lapsi. Yleensä inseminaatiota yritetään muutaman kerran ennen muiden hoitojen aloittamista. Hoidot korvataan, mutta joitain lääkekustannuksia tulee. Toivottavasti tästä pääset alkuun.

[QUOTE="vieras";27403249]Tämä ei ole oikea osoite, mistä noita kysellään. Kasva ensin aikuiseksi, että löydät lääkäriin.[/QUOTE]

Kasva sinä aikuiseksi, ja opettele käytöstavat. Vastata voi myös mukavasti, jos ei, niin sitten ei varmaan kannata vastata mitään.

[QUOTE="vieras";27403249]Tämä ei ole oikea osoite, mistä noita kysellään. Kasva ensin aikuiseksi, että löydät lääkäriin.[/QUOTE]

Ehkä sinun kannattaisi kasvaa aikuiseksi tai poistua täältä kommentoimasta. Juuri tällaisten kommenttien takia täällä menee keskustelut liian usein tosi kurjiksi. Miksi et voi vain kohteliaasti kertoa, että suosittelet ottamaan yhteyttä lääkäriin? Miksi se, että kyselee asioista tekee mielestäsi ap:stä lapsen? On aivan normaalia, että kiinnostaa tietää lapsettomuushoidoista ennen kuin ottaa yhteyttä lääkäriin. Sen kyseleminen täällä on kypsempää kuin jatkuva ls-ilmoituksista kysely kun naapurin Jani-Petterillä on haalareiden sijasta kaksiosainen ulkoilupuku ja on joskus tönäissyt omaa lasta..

Ja muille kiitos vastauksista, tuli helpottuneempi olo :) voi olla että siinä on sitten tuo ovulaatioajankohta jotenkin vikana. Kumminkin ku menkat tulee aina melkeen samoihin aikoihin. Mutta toivotaan parasta! täytyy käydä lääkärin vastaanotolla.

Ja kyllä mieheni on ihan suostuvainen tutkimuksiin, ajateltiin vain että ei ehkä olisi niin tarpeellinen hänen kohdallaan kun jotenkin sellanen olo että tää on musta itestäni kiinni. Mutta tottakai on hyvä olla varmuus siitä!

[QUOTE="...";27403283]Ehkä sinun kannattaisi kasvaa aikuiseksi tai poistua täältä kommentoimasta. Juuri tällaisten kommenttien takia täällä menee keskustelut liian usein tosi kurjiksi. Miksi et voi vain kohteliaasti kertoa, että suosittelet ottamaan yhteyttä lääkäriin? Miksi se, että kyselee asioista tekee mielestäsi ap:stä lapsen? On aivan normaalia, että kiinnostaa tietää lapsettomuushoidoista ennen kuin ottaa yhteyttä lääkäriin. Sen kyseleminen täällä on kypsempää kuin jatkuva ls-ilmoituksista kysely kun naapurin Jani-Petterillä on haalareiden sijasta kaksiosainen ulkoilupuku ja on joskus tönäissyt omaa lasta..[/QUOTE]

Samaa mieltä, ja toisekseen, eikö tämä ollut sellainen palsta missä voi kysyä "mitä vain"? Toisilla on vissiin arvot vähän hakusessa. Jos on huono päivä, niin ei ole pakko pilata toistenkin mieltä tylyllä olemuksellaan.

Ja muille kiitos vastauksista, tuli helpottuneempi olo :) voi olla että siinä on sitten tuo ovulaatioajankohta jotenkin vikana. Kumminkin ku menkat tulee aina melkeen samoihin aikoihin. Mutta toivotaan parasta! täytyy käydä lääkärin vastaanotolla.

Ja kyllä mieheni on ihan suostuvainen tutkimuksiin, ajateltiin vain että ei ehkä olisi niin tarpeellinen hänen kohdallaan kun jotenkin sellanen olo että tää on musta itestäni kiinni. Mutta tottakai on hyvä olla varmuus siitä!

Aina menkat 28 pv välein vaikka ovuloinkin myöhään...eli menkat tulee 8-9 pv ov jälkeen

Olen myös miettinyt että voiko laihuus olla osasyy? En ole koskaan ollut sairaalla tavalla laiha, eikä minulla ole ollut syömishäiriötä etc. Olen 170cm pitkä ja painan 42kg. Olen aina ollut tämän kokoinen ja paino ei vain nouse. Koskaan ei ole ollut ongelmia menkkojen kanssa, ja syön monipuolisesti, mutta kilot eivät vain kerry. Voiko se silti vaikuttaa jollain tapaa?

Olen myös miettinyt että voiko laihuus olla osasyy? En ole koskaan ollut sairaalla tavalla laiha, eikä minulla ole ollut syömishäiriötä etc. Olen 170cm pitkä ja painan 42kg. Olen aina ollut tämän kokoinen ja paino ei vain nouse. Koskaan ei ole ollut ongelmia menkkojen kanssa, ja syön monipuolisesti, mutta kilot eivät vain kerry. Voiko se silti vaikuttaa jollain tapaa?

En mä usko, että se vaikuttaa kun sulla on kuitenkin säännölliset kuukautiset. Jos ne jäisivät pois laihuuden vuoksi niin sitten.

Miten voit sanoa ette ole sairaalla tavalla laiha kun kuitenkin olet sairaalloisen alipainoinen eli painoindeksi on n. 16.
Olet äärimmäisen laiha ja se todellakin voi vaikuttaa lapsensaantiin, tosin jos menkat tulee säännöllisesti niin tuskin mitään isoa ongelmaa kuitenkaan on. Ihan ensiksi kävisin tosin tuon painon takia lääkärissä. Jo senkin vuoksi ettet itse koke olevasi mitenkaan sairaalalla tavalla laiha vaikka tuolla painolla todennäköisesti luut törröttää joka suunnasta.

Me yritettiin vuosi silloin kun olin 19 vuotias. Juurikin niin että seksiä oli paljon, mutta ajankohtaa ei ajateltu. En kai edes osannut laskea ovulaatiota. Sitten raskauduin. Muut kerrat olen tullut suht nopeasti raskaaksi. Olen laskenut ovulaation ja ollut jalat ylhäällä seksin jälkeen. Sängystä en ole noussut ennen aamua.

jonkun verran tiedän hoidoista, koska meillä niitä on takana vuosi.
ensimmäiseksi kartoitetaan lapsettomuuden syy. mieheltä otetaan spermanäyte. naiselle tehdään kierronkartoitus, eli alkukierron verikoe, mahdollisen ovulaation aikaan ultratutkimus ja loppukierrosta taas verikoe jotta varmistutaan että ovulaatio on todella tapahtunut. lisäksi tehdään munanjohtimien aukiolotutkimus.
mahdolliset jatkotoimet rippuu siitä, kummassa/missä vika on. aina syytä ei löydy. yleensä aloitetaan hormonilääkkeillä, jos ovulaatio ei tapahdu luonnostaan. siitä sitten siirrytään inseminaatioon, eli pesty sperma ruiskutetaan kohtuun ovulaatiopäivänä. jos sperma on huonolaatuista, voidaan inseminaatioihin siirtyä suoraan.
kun tietty määrä inseminaatioita on kokeiltu, taitaa olla viimeisenä vaihtoehtona koeputkihedelmöitys.

toivottavasti teillä syy selviää, ja tulet pian raskaaksi!

Miten voit sanoa ette ole sairaalla tavalla laiha kun kuitenkin olet sairaalloisen alipainoinen eli painoindeksi on n. 16.
Olet äärimmäisen laiha ja se todellakin voi vaikuttaa lapsensaantiin, tosin jos menkat tulee säännöllisesti niin tuskin mitään isoa ongelmaa kuitenkaan on. Ihan ensiksi kävisin tosin tuon painon takia lääkärissä. Jo senkin vuoksi ettet itse koke olevasi mitenkaan sairaalalla tavalla laiha vaikka tuolla painolla todennäköisesti luut törröttää joka suunnasta.

Tarkoitin etten juuri kärsi mistään syöishäiriöstä, ja olen normaali ja terve, vaikka painankin näin vähän. En siis ole sairaalloisesti alipainoinen, paino ei vain nouse, mutta en itse sitä aiheuta.

Menkat on aina tullut ajallaan ja yleisesti lääkärit kyllä täällä tietävät painoni, ja tietävät ettei se nouse koska se on perinnöllistä. Äitini on ollut täysin samanlainen.