M
missikirri
Vieras
kesäkuussa 2010 minulle määrättiin YAZ merkkiset ye pillerit. Söin niitä yhden laatan ja minulla oli lähes päivittäin päänsärkyä ja auroja. Suvussani esiintyy runsaasti migreeniä ja koska äidilläni on aurallinen migreeni tiedän sen oireet hyvin ja osasin päätellä että kyseessä oli migreeni. Kävin toki vielä varmistamassa asian lääkärillä joka totesi että Yaz pillerit ovat aiheuttaneet aurallisen migreenin minulle ja käski lopettamaan niiden käytön. Olen nyt siitä asti ollut ilman hormonaalista ehkäisyä(käytämme kumia nyt) ja yhtääkään migreeni kohtausta ei ole ollut lopetuksen jälkeen. Kävin viime viikolla perhesuunnittelu neuvolas keskustelemassa ehkäisystä terveydenhoitajan kanssa. Kerroin hänelle kaiken tuon miten minulle oli käynyt ye pillereitten kanssa. Hän sitten sanoi ettei minulle enää voi määrätä mitään ye pillereitä että voin vain käyttää kondomia, minipillereitä,kapselia tai hormoni/kuparikierukkaa. Olen joskus imetysaikana syönyt minipillereitä(cerazette) eikä ne sopineet ollenkaan. Kuparistakierukkaa en halua kun minulla on jo kestämistä kuukautiskipujen kanssa. Hormonikierukka ja kapseli taas liian kalliita hankintoja. tarkoitus kun olis hankkia lisää lapsia 1-3vuoden sisällä. sain mukaan mini-pill merkkiset minipillerit. onko kukaan niitä kokeillut? Onko ihan tosi etten enää vois saada ye pillereitä? en edes esim rengasta?