kysymys ehkäisypillereistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "citrus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"citrus"

Vieras
gynekologi määräs mulle viime keväänä yaz yhdistelmä pillerit ja ehdin syödä niitä vain yhden laatan... jo viikon käytön jälkeen rupesin saamaan päivittäin auroja ja migreeniä. pelästyin kyllä tosi kovasti mitä olivat kun minulla ei ennen tätä ole koskaan migreeniä ollut. lopetettuani nuo pillerit migreeniä ei ole näkynyt. joskus on tullut auran tapaisia oireita mutta luulen niitten johtuvan pääasiassa niskasta ja lääkärikin antanut mulle diagnoosin pahasta jännitysniskasta. ollaan tän jälkeen käytetty kondomia ehkäisynä mutta kumpikaan ei oikein pidä..ja itse saan vaivoja niistä... kävin perhesuunnittelussa juttelemas terkkarin kanssa ja se tokas että, ei täs auta muu kun kokeilla minipillereitä, "kun ei sulla ny paljon muita vaihtoehtoja ole". onko tosiaankin niin etten voi ikää enää tavallisia pillereitä käyttää?

Kokeileppa ehkäisylaastaria. Mulle ei mitkään yhdistelmäpillerit sopinut, mutta ehkäisylaastari on kyllä toiminut hyvin, eikä ole aiheuttanut mitään sivuoireita. Pyydät vaan lääkäriä kirjoittamaan siihen reseptin ja kokeilet!! On lisäksi suht vaivaton, kun kerran viikkoon tarvii vain laastari vaihtaa, ei siis tarvii joka päivä muistaa ottaa pilleriä.

[QUOTE="minävaan";23627769]Kokeileppa ehkäisylaastaria. Mulle ei mitkään yhdistelmäpillerit sopinut, mutta ehkäisylaastari on kyllä toiminut hyvin, eikä ole aiheuttanut mitään sivuoireita. Pyydät vaan lääkäriä kirjoittamaan siihen reseptin ja kokeilet!! On lisäksi suht vaivaton, kun kerran viikkoon tarvii vain laastari vaihtaa, ei siis tarvii joka päivä muistaa ottaa pilleriä.[/QUOTE]

pitääköhän mun mennä sitten yksityiselle? kun ainakin perhesuunnittelun terkkari ei suostu muutaku minipillereitä antamaan eikä antanut mulle edes aikaa lääkärille.