Endometrioosi...

Mulla todettiin tossa 5-vuotta sitten endometrioosi ja sanottiin et varmaankaan tule saamaan lapsia.Mulla oli yksi lapsi ennestään joten se oli kuulema erinomaista enempäähän en niitä tarvitsisi...Nyt on kaksi lasta lisää tyttö-01 ja poika-05.maha kivut yms. on olleet taas raskaus ajan pois mutta nyt taas palanneet... :'(
Onko muilla samanlaisia kokemuksia....kasvaimia ei ole minulta koskaan vielä leikattu ja toivottavasti ei tarvitsekkaan...

kaverillani sama homma...raskausaikana ei oireita, mutta heti palautuu....imetys kait vähän helpottanu oireita mutta muuten kait aika tuskissaan...lääkäri oli sanonut että varautua siihewn ettei koskaan tiedä milloin on viimenen vauva kysessä eli huonosti tulee raskaaksi...

rentunruusu harmaana
kyllähän ne tuota endoa myös leikkaa pois, ainakin laparoskopian yhteydessä?! Ja ehkäisypillereitä käytetään hoitona...tietenkin kun ei enää lisää lapsia halua

vieraana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2006 klo 23:30 saaka kirjoitti:
Mulla todettiin tossa 5-vuotta sitten endometrioosi ja sanottiin et varmaankaan tule saamaan lapsia.Mulla oli yksi lapsi ennestään joten se oli kuulema erinomaista enempäähän en niitä tarvitsisi...Nyt on kaksi lasta lisää tyttö-01 ja poika-05.maha kivut yms. on olleet taas raskaus ajan pois mutta nyt taas palanneet... :'(
Onko muilla samanlaisia kokemuksia....kasvaimia ei ole minulta koskaan vielä leikattu ja toivottavasti ei tarvitsekkaan...
Mä epäilen, että mulla kans sama vaiva. Tutkimukset vain jäi kesken kun tulin raskaaksi...Mulla oli kans oireet pois raskauksien ajan ja sit taas alkaa.Nyt pitäs palata taas asian suhteen uudelleen lääkäriin...Oireileeko sulla tuo vaiva enempi ennen kuukautisia,sellasta repivää kipua..

[/quote]
Mä epäilen, että mulla kans sama vaiva. Tutkimukset vain jäi kesken kun tulin raskaaksi...Mulla oli kans oireet pois raskauksien ajan ja sit taas alkaa.Nyt pitäs palata taas asian suhteen uudelleen lääkäriin...Oireileeko sulla tuo vaiva enempi ennen kuukautisia,sellasta repivää kipua..
[/quote]

Kuukautiskivut on tosi kauheet 2 viikkoa ennen,sillon kun alkaa vuotaa ja sillon kun vuotaa....kipuja voisi kuvailla että ne on aika samallaisia kun supistukset....sitten on vielä yhdyntäkipuja yms.
yrittivät että olisin ottanut hormooni kierukan jotta kivut ja vuoto vähenis...sinuna kävisin tutkituttamassa ennen kuin menee pahemmaksi...

Yhteistyössä