Lääkkeellinen tyhjennys, pahat kivut vasta 3 päivä jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meri-kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meri-kukka

Uusi jäsen
16.10.2011
24
0
1
Haluan aloittaa uuden keskustelun koska en löytänyt ihan samanlaisia kokemuksia kuin itselläni ja nyt mietityttää onko tämä normaalia menoa?? Joten pliis vastatkaa jos tiedätte jotain tai on vastaavanlaisia kokemuksia!!

Meillä todettu rv 12 ultrassa kuollut sikiö (kehitys pysähtynyt viikolla 9). Valitsin lääkkellisen tyhjennyksen ja sain nuo kuuluisat cytotecit joista täällä on puhuttu paljon kotiin. Laitoin keskiviikkona klo 11 tabut emättimeen. Mulle sanottiin että parin tunnin päästä alkaa tapahtua jotain, noh mulla alko vasta 3-4 h jälkeen, ja ainoastaan pientä vuotoa. Luin sitten täältä palstoilta että liikkuminen auttaa joten lähettiin 45 min koiralenkille. Just kun pääsin ovesta sisään niin tuntu että vettä valuu kunnolla!! Side oli kirkas joten oli varmaan lapsivedet? Sen jälkeen alko tulla klönttejä, hyytymiä, limakalvoa, verta.... Kaikkea sitä tavaraa. Illalla ja yöllä verta valui kunnolla. Seuraavana päivänä, eli torstai, oli kuin tavalliset kuukautiset. Kuitenkin ihan kunnolliset kuukautiset. Tätä jatkui vielä perjantai, kaikki ok.

HUOM! Missään vaiheessa ei vielä ollut ollut kovia kipuja, vain vähän kuukautissärkyjä joista selvisi kipulääkkeillä.

Sitten lauantaina päivällä (eilen) alkoi kovemmat säryt, tuli aaltoina, mutta vielä selvis kipulääkkeellä ja säryt loppuivat muutaman tunnin kuluttua. Sitten lauantai-iltana joskus 23 aikaan kun olin menossa nukkumaan alkoi taas kovat säryt. En saanut unta kun säryt tuli taas aaltoina (kramppeina). 24 -01 särkylääkettä ja toinen vielä 03 aikaan (burana 600). Nyt olen siis valvonut koko yön!! En ole pystynyt nukkumaan särkyjen takia yhtään. Tuntui että makuulla oleminen pahentaa tilannetta ja liikkuminen/pystyssä oleminen helpottaa. Huomasin vessassa että nyt tulee taas niitä hyytymiä ja jotain sellaista. Voisko johtua siitä nämä kivut?

Miksi kovat kivut alkoi vasta kolmen päivän päästä?? Onko jotain vialla?? Onko kellään samankaltaisia kokemuksia? Maanantain pitäis mennä töihin....

Nyt kello on 6 aamulla ja kivut on hellittänyt mutta en tiedä johtuuko siitä kolmelta otetusta tabusta? Vielä tulee aaltoina kramppeja mutta siedettävissä.

Tämä oli ensimmäinen raskaus.... tosi kiva kokemus. Huonoa tuuria, joo, tiedetään, mutta ei paljoo lohduta. Vihainen fiilis ja turhautunut!

Oispa tää kaikki jo ohi :(

Pahoittelut keskenmenostasi:hug:

Nuo jälkeenpäin tulevat kivut voivat olla jälkisupistuksia. Itselläni niitä on kestänyt jopa viikon verran keskenmenojen ja synnytysten jälkeen, ja on ollut tosi kivuliaita. Kohtu supistuu takaisin normaaliin kokoonsa, ja samalla "työntää" ulos siellä vielä mahdollisesti olevia hyytymiä/raskausmateriaaleja.

Jos kivut pitkään jatkuu, niin kannattaa otta yhteys sairaalaan. Voivat ultrata ja katsoa onko jotain jäänyt kohtuun, ja tarkistaa ettei tulehdusta ole.

Kiitos vastauksestasi RangaTanga! :heart:

Jouduttiin lähtemään eilen päivystykseen kun kivut vain jatkuivat. Tosiaan kohtu ei ollut tyhjentynyt ja koska hemoglobini oli laskenut 96:een niin päätyivät että lähettävät mut kaavintaan. Sain jäädä yöksi sairaalaan, mikä oli hyvä juttu, koska neljältä yöllä kivut yltyivät niin koviksi että mitkään pillerit ei auttaneet. Pääsin sitten melko nopeasti leikkaussaliin vaikka oli suunniteltu että ottavat mut vasta aamulla jossain välissä.

Nyt olen jo kotiutunut ja olo on fyysisesti hyvä :)

Mutta psyykkisesti miten tästä nyt eteenpäin... Tyhjä fiilis ja mikään ei oikeen innosta. Ehkä tää tästä...

Yhteistyössä