Endometrioosi

  • Viestiketjun aloittaja Endis
  • Ensimmäinen viesti
Endis
Onko täällä endosta kärsiviä, jotka ei ole lapsia saaneet ainakaan luomusti? Mulla todettiin eilen endo ja se leikataan jos en sitä ennen kerkeä tulemaan raskaaksi (3kk, joten aika epätodensäköstä..). No sen jälkeen sitten voi jatkaa vaavin yritystä, mutta onko kokemusta onnistumisista?
 
Maaruska
Itsellä ei ole kokemusta ko. sairaudesta. Kaverilla on ollut aika pahana ja se on leikattu jonka jälkeen onnistui ivf-hoito. Olen käynyt jonkin verran lukemassa verkkoklinikan keskusteluja ja siellä on myös ollut endosta kärsiviä. Käy kurkistamassa www.verkkoklinikka.fi ja valitset lapsettomuus.
 
muffins
Hei
Multa leikattiin vuosi sitte syksyllä endo möykky oik. munasarjasta ja kaikki piti olla hyvin, mutta endometrioosi on siitä kurja kun se voi uusia hyvinkin pian takas. Multa sitä jo löydettiin taas viime kesänä ei kuitenkaan niin paljo eetä sille mitään tehtäis (reilu 6kk). Meillä kun oli yritystä takana jotakuinkin vuosi niin alettiin tutkimaan josko olis muuta vikaa... Mitään muuta vikaa ei löytyny musta eikä siipastani joten päädyttiin että nyt alotellaan clomeilla, mutta meidän maailma meni jo ihan sekasin kun tein eilen positiivisen raskaustestin :D
Nyt vain eletään jännityksessä että kaikki menee hyvin =)
Toivottavasti tämä nyt edes vähän antoi jonkinlaista toivoa tulevasta... Onnea matkaan :hug:
 
mittari harmaana
mulla on endo ja onnistuttiin tulemaan raskaaksi.. eli keskenmeno tuli ensin ja sitten meni aikaa ja endo todettiin. leikkausta ei luvattu vaan piti yrittää tulla mahdollisimman nopeasti raskaaksi... sitten meni parisen vuotta.. tulin raskaaksi, joka olikin tuulimuna, joka kaavittiin.. tulin pian sen jälkeen raskaaksi ja nyt olen rv 27 joten odottelen kovasti ja toivon että kaikki menisi nyt hyvin. rankkaa oli :(
uskon vasta lapsen syliini saatuani, että tämä on totta.. niin vaikeat arvet jäivät kokemuksista. Kaikki on mahdollista, myös ihmeet :D

t endomamma ja pikkuinen =)
 
Endis
Kiitoksia paljon kokemusten kertomisista teille :) Tiesin kyllä ettei elämä endon kanssa tule olemaan helppoa. Mutta se on hyvä tietää, että toivoa on! Ei kai se lääkärikään muuten olis kehottanu raskautumaan ;)
 
jep...2 kertaa leikattu...toisesta munasarjasta vaan pala jäljellä ja toista ei oo ollukkaan enää muutamaan vuoteen...niin raju tauti mulla että toisen leikkauksen jälkeen pääsin heti hoitoihin ja heti eka ivf tärppäs ja on nyt uhmaikäinen poika :hug:
 
Mulla myös leikattu endo kaksi kertaa.Leikausten välillä oli aikaa vajaa vuosi,joten tauti voi uusia nopeastikin.Kolmas leikkaus oli jo tulossa ja lapsettomuushoidot, mutta olinkin yllättäen raskaana!Nyt tyttö 9kk ja uutta odotellaan rv 17+2
 
Mua kyllä jännittää ihan hirveesti. On ollut kaikkea harmia elämässä muutenkin ihan tarpeeksi. 2 vuotta sitten hoidettu borrelioosi joka jätti muutamia pysyviä hermosto-oireita ja en enää jaksaisi mitään tällaista mutta ei auta. Kiitos kommenteistanne helpottivat ja antoivat toivoa siihen että sen kaipaamani 3 voin vielä joskus saada. Mulla muuten meni 4 vuotta 2-lasta odotellessa joten voisiko viitata endoon?

Enää 2 yötä mun h-hetkeen.

Oikea munasarja ultrassa kuulemma "turpea" ja kyllä hermostuttaa mitä se on!
 
endis
Minulta leikattiin vuonna 98 endometrioosi joka oli tuhonnut koko toisen munanjohtimen. Tulin raskaaksi kolmannella ivf-hoidolla ja nyt minulla on kaksi lasta, joista toinen (joka tuli luomuna) valitettavasti on aika vaikeasti vammainen, autistinen. Esikoinen muuten terve mutta hänellä vaikea dysfasia, joka ei kyllä johdu ivf:stä tai endometrioosista.
 

Yhteistyössä