En ymmärrä niiden mummojen hyysäystä enkä reimasairaalauutisointia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jees
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Onneksi noin kylmiä ihmisiä ei ole montaa tässä maassa, sä et todellakaan käsitä mikä reuma on :/

Sun on helppo lätistä kun et veroja maksa etkä aiokaan.

Pää kiinni :D Mä maksan koko ajan veroja, ihan mukava summa kk menee sinnekin ;)

niin siis maksat veroa tukiaisista.

Juu, liiton rahoista. Olen ihan itse ollut niitä ansaitsemassa.
Ja lähivuosina olen maksellut veroja ihan mukavasti.
Että sä olet todella huono provo, kun tuut mulle ilkkumaan

Onneksi noin kylmiä ihmisiä ei ole montaa tässä maassa, sä et todellakaan käsitä mikä reuma on :/

Pää kiinni :D Mä maksan koko ajan veroja, ihan mukava summa kk menee sinnekin ;)

ennustan että et ole enää tässä elämässä menossa tölihin...

ennustan että et ole enää tässä elämässä menossa tölihin...

Hei, miekään en oo koskaan ollut tölihissä! Veroja joudun silti maksamaan, missä vika ap?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Harmi seki, että mielenterveys rahoista on pulaa ni tuollaisia ap:n kaltaisia on täällä normaalien ihmisten harmina eikä suljetulla niinku kuuluis.

Mut hei, jos ap on mielenterveysongelmainen _mummo_, niin ehkä siihen ei kannattais haaskata verorahoja...

Olen vähän samaa mieltä aloittajan kanssa. Asia on kaksipiippuinen, mutta onhan se vähän hölmöä, että jollekin 85-vuotiaille tehdään jotain keinonivelleikkauksia. Ikä tulee joka tapauksessa aika pian vastaan ja silti laitetaan sairaanhoidon vähistä rahoista satatonnia "hukkaan". Ei ehkä yksittäistapauksissa inhimillistä, mutta jotain priorisointia olisi suotavaa tehdä, kun rahat ovat jo loppu yhteiskunnalta. Tänäkin vuonna valtio ottaa syömävelkaa 20% menoistaan.

Ap, ymmärrän pointtisi! Rahaa pitäisi lisätä kaikenlaisten sairauksien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn, mutta siitä nyt kummasti on pulaa joka alalla. Ei toisaalta kannattaisi lopettaa olemassa olevia etuja, koska siitä säästyneet rahat vaan häviävät jonnekin, kankkulan kaivoon, eikä niitä esim siirretä johonkin toiseen tärkeään asiaan :(

Reumasairaalassa ei ole tarjottu mitään lomia, mutta hoidettavalle on esim kouluopetusta. Huoltajille on ollut tarjolla vertaistukea ja hoito-ohjelmaan perehdyttämistä.

Valitettavasti reumasairaala meni konkurssiin, ilmeisesti sen vuoksi että kunnat eivät raaskineet antaa sinne riittävästi lähetteitä koska olisivat sitten joutuneet maksamaan. Enpä usko, että tässä mitään säästötoimia toteutetaan, kustannuksia tulee vaan lisää kun hoidot joudutaan hajauttamaan ja asiantuntijat lähtevät ulkomaille. Heinolan reumasairaalahan oli ihan maailmanlaajuisesti tunnettu. Ei tästä mitään hyötyä siis ollut esim mielenterveyspotilaille, päinvastoin nyt nämä huonommalle hoidolle jääneet reumalapset sekä heidän vanhempansa ovat alttiimpia mielenterveysongelmille, ja tarvitsevat enemmän tukitoimia.

Yhteistyössä