En ymmärrä miestä - asiaa ehkäisystä tai sen puuttumisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

,,,

Vieras
Reilu vuosi sitten meillä ei pidetty ehkäisystä huolta (kumia piti käyttää, mutta kumma juttu se aina jäi...) hyvin pian menkat oli myöhässä, suhde kuitenkin alkoi samoihin aikoihin rakoilemaan muista syistä, joten positiivisen testin jälkeen sanoin että menkat alkoi. Tiesin miehen haluavan todella paljon oman lapsen, joten en halunnut kertoa raskaudesta ja antaa sen vaikuttaa miten meidän käy parina! Olin jo suhteen alussa kertonut, että en tee lisää lapsia (minulla 1 miehellä 0), eikä tämän pitänyt olla ongelma ja ymmärsi miksi olen niin ehdoton (lapsen isän kanssa elämä ei ole ollut yhtä ruusuilla tanssimista + raskaus ja synnytys ei mennyt ihan putkeen...) Erohan siinä tuli heti sen jälkeen kun ilmoitin menkkojen alkaneen ja mies lähti, jonka jälkeen sai vasta tietää raskaudesta. Tiedän että valehtelin ja se oli väärin, mutta oltiin yhtä mieltä että keskeytys on oikea ratkaisu ja siihen päädyttiinki! Kamppailin omien ajatukseni kanssa halusin toisen lapsen, mutta pelko saneli sitä ja kumma kyllä mies oli jopa enemmän keskeytyksen kannalla vaikkakin lopullisen ratkaisun tein itse - pelon takia. Vuoden jälkeen palattiin yhteen ja taas alkoi sama pelleily mies ei pidä huolta ehkäisystä vaikka tietää että en syö pillereitä ja ollaan sovittu että meillä käytetään kumia. Nosti itse keskustelun aiheesta ja ilmoitti seksi tuntuu ahdistavalta kun ei olla parina valmiita lapseen ja samamaan hengen vetoon ilmoitti kyllä itse olevansa. Kumia ei kuuleman sittenkään halua käyttää, kun sen kanssa seksi ei tunnu miltään... ok ymmärrän! Kysyin että mitähän ehdottaa ja sain vastaukseksi että voisi laittaa pihat soluun (en asiasta tiedä mitään mutta sain vastauksen että se ei olisi lopullinen juttu) tai voisin alkaa syömään pillereitä. Ilmoitin että pillerit ei käy, mutta laastarin renkaan tai kierukan voin ottaa jos se vaikka olisi helpompi hoitaa niin. Mies kuitenkin ilmoitti että selvittää kuinka tuo solmuun laittaminen tapahtuu eli tyrmäsi tarjoukseni.

mielipiteitä miten tämä tilanne pitäisi tulkita? Edes yhden keskytyksen jälkeen ei voi ottaa tosissaan ehkäisyä vaikka itse keskeytyksen kannalla oli myös ja kertoi olevansa ahdistunut kun meillä ei ole ehkäisyä, mutta ei olla parina valmiita lapseen... Tuntuu käsittämättömältä kuinka sitä kumia ei voi käyttää edes siihe asti että saadaan toinen ehkäisy!

Minä en ikinä laittaisi ehkäisyä kumin varaan, jos en olisi valmis lasta synnyttämään ehkäisyn pettäessä. On se sen verran epäluotettava konsti, vaikka olisikin joka kerta käytössä. Enkä kyllä muutenkaan tykkää kumin käytöstä yhtään, edes naisena ja uskon sen häiritsevän miestä vielä enemmän.

Miksi et itse ole ehkäisystä huolehtinut? Kaikki luotettavat, mutta ei lopulliset, ehkäisykeinot kun on sellaisia, että vain nainen voi niitä käyttää (pillerit, kierukka jne.).

Vittu oot tyhmä. Siis sun pitää laittaa "piuhat solmuun"? Voi helvetti. Provohan tää on, ei kukaan ole noin idiootti. Anna miehen katkaista piuhat, ja mieti sitten itse tyydytkö siihen ettet saa lapsia.

[QUOTE="Mie";29262346]Vittu oot tyhmä. Siis sun pitää laittaa "piuhat solmuun"? Voi helvetti. Provohan tää on, ei kukaan ole noin idiootti. Anna miehen katkaista piuhat, ja mieti sitten itse tyydytkö siihen ettet saa lapsia.[/QUOTE]

Ei kyllä puhui itsestään. Ja minä en halua lapsia... tai haluan, mutta en pysty enään, takana on liikaa asioita.

Miehelle se on peruuttamaton toimenpide. Ainut keino myöhemmän varalle on ottaa siemen säästöön..

Mut mitäs siinä pata kattilaa soimaa... tuskimpa voit väittää ettet muka huomaa huumassas ettei mies käytä kumia.
Miksi annat miehen panna paljaalla? Etkö saa suutas auki? Saatko missää asiassa josset näin tärkeessäkään?
Annat miehen tehdä mitä haluaa, ja luulee sinunkkn pohjimmiltas haluavan kun et tee hommasta loppua.

Miten pitäisi tulkita?? -siten että varsinkin sinun pitäisi opetella puhumaan...

Miksi palata yhteen suhteeseen, jossa molemmat tekevät hyvin huonoa tulevaisuutta ennustavia juttuja kuten valehtelu (niinkin suuresta asiasta kuin raskaus!) ja pelotellaan toinen aborttiin? Mitä ihmeen järkeä edes yrittää pelastaa noin katastrofaalinen suhde?

• Tykkää
Reactions: Punapeppupaviaani
Ansaitsee itselleen paremman naisen! Toivottavasti hän tajuaa lähteä ennenkuin on tehnyt virheen, jos hän haluaa lapsia ja sinä et, se on sinun asiasi poistattaa kohtusi tai katkaista piuhasi!

Kuulostaapa kamalalta suhteelta. Miksi saatat tieten tahtoen itsesi raskaaksi, jos tiedät että ET halua lasta???! todella vastuuntunnotonta. Hanki itsellesi se ehkäisy _heti_. Älä syytä miestä kondomin pois jättämisestä. Jokainen nainen on vastuussa omasta ehkäisystään. Samaten mies, mutta tässä tapauksessa mies lapsen haluaa, sinä et. Joten sinun täytyy olla tarkempi.

Mies selvästi haluaa lapsen ja oman perheen, eikä näytä pääsevän asiasta yli, joten teidän suhde lienee finito. Etsikää molemmat itsellenne sopivammat kumppanit.

Jos nainen EI VOI saada lapsia (Sairaus? Trauma?), niin miksi ihmeessä hän ei mene pistämään piuhoja poikki?
Todella sairasta leikkiä tommosella asialla, ja vielä väittää että mies on se hankala osapuoli.

[QUOTE="henni";29262555]
Mut mitäs siinä pata kattilaa soimaa... tuskimpa voit väittää ettet muka huomaa huumassas ettei mies käytä kumia.
Miksi annat miehen panna paljaalla? Etkö saa suutas auki? Saatko missää asiassa josset näin tärkeessäkään?
Annat miehen tehdä mitä haluaa, ja luulee sinunkkn pohjimmiltas haluavan kun et tee hommasta loppua.

Miten pitäisi tulkita?? -siten että varsinkin sinun pitäisi opetella puhumaan...[/QUOTE]

No niimpä! Käsittämättömän yksisilmäinen aloitus. Sanopa ap itse itsellesi miksi et edes yhden keskytyksen jälkeen voi ottaa tosissaan ehkäisyä vaikka itse keskeytyksen kannalla olit myös ja olet ahdistunut kun teillä ei ole ehkäisyä, mutta ette ole parina valmiita lapseen... Tuntuu käsittämättömältä kuinka sitä kumia ei voi käyttää edes siihe asti että saatte toisen ehkäisyn!

Kuulostaako tutulta? Suhteessanne on kaksi idiootti, ei pelkästään miesidiootti.

Mies haluaa lapsen kanssasi ja siksi keksi verukkeita, miksei ehkäisyä muka voi käyttää. Jos ehdottaisit kemiallista ehkäisyä, niin hän nillittäisi liian liukkaista ajokeleistä. Kokeile vaikka.

No et se sinäkään järin järkevältä kuulosta.

Mikä vittu teitä vaivaa?
Kumpikaan ei ehdottomasti halua lasta, mutta molemmat kämmäävät ehkäisyssä? Mene nyt sinne lääkäriin hakemaan sitä ehkäisyä, jos mies haluaa sen lisäksi piuhansa poikki, niin ompahan ainakin varmistettu ehkäisy. Ei ole niin vaikea asia?

Se abortti ei ole mikään ehkäisy.
Ja suhde kuulostaa huonolta, onko varmasti järkeä palata yhteen?

Yrität syyttää miestä, kun kortsu aina unohtuu? Onko jotenkin epäselvää miten niitä vauvoja tulee? Pidä kinttusi yhdessä niin et tule raskaaksi! Kyllä sylettää tommonen porukka. Aborttiko sit on joku ehkäisykeino!??!

Yhteistyössä