En ymmärrä tätä palstaa

• Viestiketjun aloittaja oudoksun
  • Ensimmäinen viesti
oudoksun
Olen jonkun aikaa seuraillut tätä palstaa ja joskus jotain itsekin kysellyt täällä. Minulle on jäänyt valtavan huono kuva. Täällä käy täysin mieleltään epätasapainoisia ihmisiä. On muodostunut jonkunlainen sisäpiiri, joka julkisesti solvaa ja kiusaa toisiaan. Ihan asiallisiin neuvopyyntöihin tai vertaistukipyyntöihin saa poikkeuksetta ja aina liudan syyllistäviä ja jopa aloittajan elämää edelleen vaikeuttavia vastauksia, joissa yleisin päälinja tuntuu olevan sellainen lynkkaaminen ja yhteiskunnan loiseksi leimaaminen ihan joka tilanteessa. Kaikki on aina aloittajan omaa syytä.

Olen miettinyt, että mitä te saatte irti sellaisesta täysin epäterveestä nälvimisestä ja kiusaamiseksi luokiteltavasta haukkumisesta ja syynäämisestä.

Tällaisten palstojen tehtävä on tarjota keskustelun aiheita ja mielestäni sen pitäisi pysyä jossain rajoissa asiallisena (vaikka saa sitä kritisoidakin ja muuta). Täällä kommentit ovat ihan ala-arvoisia välillä ja varsinkin joku ihmeen sisäpiiri tuntuu riekkuvan täällä ilman mitään rajoja ja kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
oudoksunpa vielä
En tiedä ketä siihen kuuluu. Sellainen joukko, jotka kuvittelevat omistavansa koko palstan. Kiusaavat toisiaan ja käyttäytyvät todella epätasapainoisesti.

No, jos tämäkin oli nyt sitten lynkkauksen vaativa aloitus niin hohhoijaa.

Ja siinä oli myös kysymys: Mitä te saatte tästä käytöksestä? Onko teillä hauskaa retostella ihmisten ongelmilla ja käyttäytyä kuin jumalat jotka tietävät joka asiaan vastauksen ja totuuden ja joilla on valta tuomita jokainen neuvoa pyytävä?

Alkuperäinen kirjoittaja oudoksunpa vielä;30214403:
En tiedä ketä siihen kuuluu. Sellainen joukko, jotka kuvittelevat omistavansa koko palstan. Kiusaavat toisiaan ja käyttäytyvät todella epätasapainoisesti.

No, jos tämäkin oli nyt sitten lynkkauksen vaativa aloitus niin hohhoijaa.

Ja siinä oli myös kysymys: Mitä te saatte tästä käytöksestä? Onko teillä hauskaa retostella ihmisten ongelmilla ja käyttäytyä kuin jumalat jotka tietävät joka asiaan vastauksen ja totuuden ja joilla on valta tuomita jokainen neuvoa pyytävä?
Pätemisen tarve? Ellei ole suuremmin kodin (tai netin) ulkopuolista elämää, korostunee se entisestään.

Ja kai sit on kiva kun voi sanoa melkein mitä vaan ja olemalla (ainakin omasta mielestään) kanssapalstailijoidenkin mielestä sanomisineen todella fiksu näkemättä sitä miten pahalta se kohteeesta tuntuu.

Ja juu, kyllä minäkin taidan siihen joskus syyllistyä.

puskista huudellen
Tää on osuva kysymys, mutta ei asianosaiset siihen asiallisesti tule vastaamasn, koska silloinhan he myöntäisivät toimivansa ikävällä tavalla. Joku saattaa esittää nöyrää ja vähän ehkä myöntää, mutta kääntänee sitten kuitenkin syyn jonnekin muualle. Osittain varmaan ihan ns. opittu tapa olla todella kyynisiä ja sarkastisia, koska se on helppo tapa mukapäteä.

HippuTAR
Jos sä pidät näitä vastauksia lynkkauksena niin sit on varmasti parempi että etsit jonku muun palstan, tosin tuskin löytyy sellasta jossa ei sun mielestä sit lynkata.

Kysymyksiin en osaa vastata, en kuulu mihinkään sisäpiiriin enkä käyttäydy kuvailemallasi tavalla.

..............
Niin. Se on valtavan helppo tapa "pitää hauskaa", koska saa samalla katkeruudelleen ja omalle ahdistukselleen purkauskohteen. Mullekin on tullut vain olo todella yksinäisistä ihmisistä, jotka käyttävät kaiken vapaa-aikansa täällä arvostelemassa ja tuomitsemassa toisten elämää ja osoittamassa omaa ylemmyyttään.

Tosin on täällä niitäkin jotka vastaavat asiallisesti ja joilla on todellista tietoa asioista. Ja normaalikritiikki on aina hyvä juttu. Täällä vaan välillä tuntuu keskustelun taso olevan sellaista ihan alhaista.

...............
Jos sä pidät näitä vastauksia lynkkauksena niin sit on varmasti parempi että etsit jonku muun palstan, tosin tuskin löytyy sellasta jossa ei sun mielestä sit lynkata.

Kysymyksiin en osaa vastata, en kuulu mihinkään sisäpiiriin enkä käyttäydy kuvailemallasi tavalla.
Enkä etsi. Tämä on ihan julkinen palsta, johon saa tietääkseni kuka tahansa kommentoida ja kysyä myös tällaisesta asiasta. Et sinä voi ottaa asennetta, että jos ei kelpaa niin mene muualle. Kai tällaista voisi yrittää muuttaa, että ihmiset oikeasti saisivat vähän asiallisempia neuvoja.

..........
No, se ei ollut tarkoitus. Tarkoitus oli kysyä asiaa, koska minulla on täällä tullut ihan konkreettisesti huono olo välillä. Samaa olen kuullut muilta tuttavilta, jotka silti olisivat tämäntyyppistä palstaa ja vertaistukea tarvinneet. Sitä ei enää saa, vaan vastaukset ovat usein epäasiallisia.

Tarkoitan nyt epätasapainoisella käytösellä sellaista, että huudetaan tuolla etusivulla että "se ja se on laittanut facebookiin sitä ja tätä" tai kommentit tyyliin "minä en sinun äpärääsi elätä". Näitä on huomattavan paljon.

Olen jonkun aikaa seuraillut tätä palstaa ja joskus jotain itsekin kysellyt täällä. Minulle on jäänyt valtavan huono kuva. Täällä käy täysin mieleltään epätasapainoisia ihmisiä. On muodostunut jonkunlainen sisäpiiri, joka julkisesti solvaa ja kiusaa toisiaan. Ihan asiallisiin neuvopyyntöihin tai vertaistukipyyntöihin saa poikkeuksetta ja aina liudan syyllistäviä ja jopa aloittajan elämää edelleen vaikeuttavia vastauksia, joissa yleisin päälinja tuntuu olevan sellainen lynkkaaminen ja yhteiskunnan loiseksi leimaaminen ihan joka tilanteessa. Kaikki on aina aloittajan omaa syytä.

Olen miettinyt, että mitä te saatte irti sellaisesta täysin epäterveestä nälvimisestä ja kiusaamiseksi luokiteltavasta haukkumisesta ja syynäämisestä.

Tällaisten palstojen tehtävä on tarjota keskustelun aiheita ja mielestäni sen pitäisi pysyä jossain rajoissa asiallisena (vaikka saa sitä kritisoidakin ja muuta). Täällä kommentit ovat ihan ala-arvoisia välillä ja varsinkin joku ihmeen sisäpiiri tuntuu riekkuvan täällä ilman mitään rajoja ja kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan.
Ihmisillä on usein asiasta kuin asiasta mielipide. Jos sä kertoisit kysymyksesi 100 ihmiselle torilla, niin kaikki niistä olisi erimieltä. Osa pitäisi sua ihan idioottina kysymyksiesi kanssa ja osa sympatioisi kympillä.
Ehkä se tekee sullekin ihan hyvää, kuulla niitä mielipiteitä kysymyksiisi, kuin pitää ympärillä vain nyökyttelijöiden laumaa ja selän taputtajia.

Olet varmaan mun yksi "sivupersoona" täällä..

Joo, olen niin samaa mieltä. Terve mielipiteen ja keskustelun ylläpitäminen on haasteellista. Aina on päädytty siihen etten oikeasti ajattele näin ja että oikeasti oikein mietin pääni puhki miten saisin ihmiset ihan hämilleen..
huoh. Mutta onneksi, on muutakin E L Ä M Ä Ä ja sinä, jonka mielestä täällä on KIUSAAJIA, jotka täällä käyttäytyvät ihan samalla tavalla kuin elämässään: kiusaten ja nälvien.
Pysy hyvänä:flower:

HippuTAR
Enkä etsi. Tämä on ihan julkinen palsta, johon saa tietääkseni kuka tahansa kommentoida ja kysyä myös tällaisesta asiasta. Et sinä voi ottaa asennetta, että jos ei kelpaa niin mene muualle. Kai tällaista voisi yrittää muuttaa, että ihmiset oikeasti saisivat vähän asiallisempia neuvoja.
Mä voin ottaa sellasen asenteen ku haluan, et sä voi sitä määrätä.

Mutta ilmaisin itseäni ehkä huonohkosti ja tarkoitin nyt vain että jos on kovin herkkänahkainen niin nettipalstat ei ole kovin järkevä ajanviettopaikka. Koska näitten takia on turha mieltänsä pahoittaa.

Toki olen silti sitäkin mieltä että ihmiset vois useinkin tarkemmin harkita mitä kirjoittaa, mutta toisaalta tälläset palstat on myös hyvä keino tuulettaa tunteita.

mies1harm.
Palstalla on nähdäkseni suht paljon matalasti koulutettuja ja mt-ongelmaisia. Se on ilmeisesti pahoivoinnin henkireikä useille. Iltalehden keskustelufoorumi ja Suomi24 ovat hieman vastaavia paikkoja.

Oma ihmetysaiheeni on iloisten, toiveikkaiden, spontaanien ja kilttien juttujen ja tunteiden vähäisyys. Palsta kaipaisi hieman lisää naisellisuutta tässä :)

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30214725:
Olet varmaan mun yksi "sivupersoona" täällä..

Joo, olen niin samaa mieltä. Terve mielipiteen ja keskustelun ylläpitäminen on haasteellista. Aina on päädytty siihen etten oikeasti ajattele näin ja että oikeasti oikein mietin pääni puhki miten saisin ihmiset ihan hämilleen..
huoh. Mutta onneksi, on muutakin E L Ä M Ä Ä ja sinä, jonka mielestä täällä on KIUSAAJIA, jotka täällä käyttäytyvät ihan samalla tavalla kuin elämässään: kiusaten ja nälvien.
Pysy hyvänä:flower:
Öö... siis etkö sä yleensä ole juuri se, joka haukkuu ja nälvii muita ja käyttää karkeaa sekä rumaa kieltä? Eli siis se kiusaaja.

• Tykkää
Reactions: Puuhippa

Yhteistyössä