en ymmärrä *sisältää valitusta*

tämän asian osaiset varmaankin tunnistavat tästä itsensä jos täällä käyvät, mutta en jaksa välittää, koska haluan nyt avautua tänne..

Eli tutuillamme on 9kk ja 2v. lapset. Heillä ei ole lastenhoitoapua, paitsi me. Välillä olen käynyt lapsia hoitamassa yön, kun ovat halunneet lähteä viihteelle. Ja mielelläni auttaisinkin lasten hoidossa, mutta mua ärsyttää se, että äiti haluaa imettää tuota 9kk ikäistä vielä öisin. Voitte arvata millaista mulla on sen lapsen kanssa, kun mulla ei olekaan niitä hinkkejä mistä vois maitoa antaa.. aivan hirveetä huutoa ja kitinää puoli yötä. Mun mielestä tuossa vaiheessa pitäisi valita:joko yömenot tai imetys. Tai sitten tehdä niin että isä hoitaisi lasta, on kuitenkin tutumpi lapselle kuin minä.

ja toinen juttu, mikä mua ihmetyttää.. Pitivät lapselle "unikoulun", jossa jätettiin yösyöttöjä pois niin, että yksi syöttö jätettiin aamuyölle. Puolen yön aikoihin lapsi siis kuulemma kitisee ja kiehnää ja saattaa nukahtaa puolen tunnin jälkeen. ja sitten aamuyöllä annetaan tissiä. Miten se lapsi voi tietää puolen yön aikaan, että nyt ei kello ole niin paljoa että tissiä sais?! :eek: mielestäni on aika itsestään selvää, että lapsi ei nuku kunnolla, koska on epävarma siitä, milloin sitä ruokapalvelua oikein saa.

Nonii... onpahan nyt ainakin vähän aivot kevyemmät.
 
Meillä karsittiin jossainvaiheessa yösyönnit pois lukuun ottamatta aamuöyn tunteina tapahtuva tankkaus ennen heräämistä. Iltapuuro syödään sen verran aikaseen että kerkeäähän siinä nyt pienelle nälkä tulemaan ennen kun sängystä kammetaan ylös (ja minä mielelläni nukkuisin pitkälle aamuun). Meillä tosin nukahdetaan (tai nukahdettiin) nätisti jos sattui poika heräämään keskellä yötä. Meillä ainakin toimi sen aikaa kun tissiteltiin tuo aamuyön tankkaaminen, ei äitiparan tarvinnut olla silmät ristissä ja entistä enemmän stressaantunut mitä oli, kun sai edes hieman enemän unta.
 
Niin... Olisiko syytä tämän äidin vaikka käyttää hiukan enemmän tai joskus öisin vaikka sitä pulloa, niin olisi sitten helpompaa tuo sinunkin syöttösi, jos olet siellä kovin usein... (??)

Sitä mä itse tässä mietin, että ymmärrän toki idean imettämisestä ja sen halusta öisinkin, mutta mikäli juuri usein käydään viihteellä, niin pitäisi varmaan ajatella nimenomaan sitten vauvaakin siinä yösyötössä, jos on kovin hämmentävää tuo tapa..

Vähän vaikea juttu kieltämättä....

Mutta onneksi on nämä palstat, jonne saa purkaa! :D
 
Ja oisikohan niin, että jostain syystä vauva ei ollut kovin valmis vielä luopumaan tuosta toisesta yösyötöstä, tai olisiko ne sitten kannattanut lopettaa molemmat, koska on jo kuitenkin noinkin "iso vauva".... Ettei tosiaan vauva hämmenny siitä, että tiettynä aikana saa, toisena ei... Voihan se nälkä yllättää näin aikuisellakin vähän eri aikoihin... :saint:
 
en tiedä tästä ystävästävästäsi enkä hänen syistään näin toimia mutta minulle ainakin on neuvottu että juuri tuo aamuyön imetys on hormoonienn takia kaikista tärkeimpiä imetyksiä jotta imetys jatkuisi ja maitoa tulisi..voihan olla että taas on hullua huijattu mutta näin minulle sairaalassa sanottiin..
toki tässä tapauksessa kannattaisi tosiaan ensin yrittää sde vieroitus ja sitten vasta bailata jos se on lapselle vaikeaa ettei ole tuttuja hoitamassa..koetahan jaksaa ja eikin voi sanoa :)
 
iiu
Meilläkin oli tarkoitus luopua yösyötöistä reilu kuukausi sitten, kun yöt oli täynnä vilskettä ja elämää... No kuinkas ollakaan, äiti ei ollutkaan siihen valmis ja aamuyön imetys jäi vielä jäljelle. Lapsi siirrettiin omaan huoneeseenkin, kun ei yöt rauhoittuneet. Tämän viikon alussa neuvolassa taottiin järkeä päähän ja jätin myös sen aamuyön syönnin pois... Vieläkään ei koko yötä nukuta, mutta nyt jo huomaa selkeästi öiden rauhoittuneen.

Lapsiraukka ei todellakaan tiennyt, milloin sitä rintaa saa, eli oli joka välissä kokeiltava, josko nyt... Toivottavasti tämä hyvä kehitys jatkuu...

Joo, saattoi olla vähän OT, mutta kerroinpahan kokemukseni :saint:
 

Yhteistyössä