En ymmärrä abortin vastustajia - mitä siinä oikein vastustetaan?

• Viestiketjun aloittaja "lily"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23879990]tuskin nyt kuitenkaan 20 kertaa pettää ehkäisy? ehkä silloin jo käyttäjässä vikaa vikaa[/QUOTE]

No teoriassa se on mahdollista. Toi on ihme jeesustelua, että jos harrastat seksiä, tiedostat että voit tulla raskaaksi ja jos tulet, niin kanna vastuusi ja pidä lapsi, vaikka oma elämäsi olisi jo valmiiksi maanpäällinen helvetti. Ai niin, voihan sen lapsen antaa adoptioon, triljoonat lapsettomat ihmiset suorastaan tappelevat maailman kaikista ei toivotuista lapsista.

[QUOTE="fifiia";23879994]Eikö useammin ole kysymys kuitenkin siitä ehkäisy on vaan jäänyt käyttämättä, kortsua ei enää siihen hätään ennätä hakemaan ja luotetaan siihen että raskaaksi tuleminen ei nyt ole mahdollista, mutta hups se olikin mahdollista.
Sitä on tietenkin usein mahdoton ulkopuolisen sanoa onko ehkäisy oikeasti pettänyt ja se harkinta pitää toki jokaisella olla itsellään. Yleisellä keskustelutasolla minusta tuollaista selvää ajattelemattomuutta/huolimattomuutta voi paheksua.[/QUOTE]

En minä tiedä abortintekijöiden tarinaa, kuka mistäkin syystä on päätynyt raskaaksi. Mutta aika usein suu vaahdossa huudetaan, että käyttäkää sitä ehkäisyä ja jos se pettää, hakekaa jälkiehkäisy. Olis vaan mielenkiintoista tietää, mistä sen huomaa jos ehkäisy on pettänyt? Se kortsukaan kun ei aina räjähdä riekaleiksi vaikka pettääkin.

"Nimetön"
Itse tein abortin, vaikka vuosi sitten en uskonut sitä tekeväni IKINÄ.
Mutta elämä on kummallinen.
Pilerit petti ja 4 lasta ennestään ja eronneena .. Lapsen isä olisi ollut exä.
Tähän elämän tilanteeseen oli sillä hetkellä oikea ratkasu.
Itsellä oli "kriteeninä" se että sydämen sykettä ei ole ja sitä ei ollut.
Ja oli ensimäinen ja viimeinen keskeytys.

"vieras"
No teoriassa se on mahdollista. Toi on ihme jeesustelua, että jos harrastat seksiä, tiedostat että voit tulla raskaaksi ja jos tulet, niin kanna vastuusi ja pidä lapsi, vaikka oma elämäsi olisi jo valmiiksi maanpäällinen helvetti. Ai niin, voihan sen lapsen antaa adoptioon, triljoonat lapsettomat ihmiset suorastaan tappelevat maailman kaikista ei toivotuista lapsista.
sinähän se tässä suu vaahdossa puolustelet aborttia, montako on takana jo?

Eli lapsia pitäis ottaa vastaan vaikka 20? Ihmiset yleensä harrastaa seksiä ihan muista syistä kuin lisääntymistarkoituksena. Siksihän sitä ehkäisyä käytetään, ettei tulisi raskaaksi, koska ei halua lasta! Jos ehkäisy pettää, niin minkä ihmeen takia se lapsi pitäisi väkisin ottaa vastaan?
Ei lasta tarvitse pitää, sen voi antaa adoptoitavaksi.

"vieras"
Ei lasta tarvitse pitää, sen voi antaa adoptoitavaksi.
miksi se adoptio on aina teikäläiselle (abortin vastustajille) se helpoin vaihtoehto? pakottaisitte naisen olemaan raskaana vahingon vuoksi, vaikka tämä ei halua lasta eikä raskautta. puhumattakaan siitä, että maailmassa on jo valtava määrä orpoja lapsia, mutta ei teitä vain näy antamassa heille kotia.

"Vieras"
Hedelmöittymisestä. En suostuisi käyttämään kierukkaa juuri tuosta syystä. Myöskään hormonaalista ehkäisyä en käytä siksi, koska siinäkin on mahdollista hedelmöittyneen munasolun abortoitumiseen.
Hormonaalisessa ehkäisyssä ei ole mahdollista hedelmöittyneen munasolun abortoiminen. Hormonit toimivat eri mekanismilla ihan, hormonikierukka on ok, samoin yhdistelmäpillerit ja nykyaikaiset minipillerit myös.

[QUOTE="Vieras";23880461]Hormonaalisessa ehkäisyssä ei ole mahdollista hedelmöittyneen munasolun abortoiminen. Hormonit toimivat eri mekanismilla ihan, hormonikierukka on ok, samoin yhdistelmäpillerit ja nykyaikaiset minipillerit myös.[/QUOTE]

Kyllä se mahdollisuus on olemassa myös hormonaalisessa ehkäisyssä vaikkakaan niiden ensisijainen ehkäsisy teho ei perustu siihen. Mutta mikäli jostain syystä munasolu pääsee hedelmöittymään niin hormonaalinen ehkäisy voi estää sen kiinnittymisen, jolloin hedelmöittynyt munasolu abortoituu.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23880387]miksi se adoptio on aina teikäläiselle (abortin vastustajille) se helpoin vaihtoehto? pakottaisitte naisen olemaan raskaana vahingon vuoksi, vaikka tämä ei halua lasta eikä raskautta. puhumattakaan siitä, että maailmassa on jo valtava määrä orpoja lapsia, mutta ei teitä vain näy antamassa heille kotia.[/QUOTE]
Kaikki asiat tässä elämässä nyt vaan ei ole mitään helppoja. Kukaan ei varmaan ole tässä ketjussa väittänyt, että adoptointi on helppo ratkaisu? On se ainakin aina parempi vaihtoehto kuin murha.

"vieras"
Kaikki asiat tässä elämässä nyt vaan ei ole mitään helppoja. Kukaan ei varmaan ole tässä ketjussa väittänyt, että adoptointi on helppo ratkaisu? On se ainakin aina parempi vaihtoehto kuin murha.
sinäkö ne kaikki syntyneet, ei-toivotut lapset sitten adoptoit? kai sinulla on kotona jo muutama afrikasta, kiinasta ja itä-euroopasta adoptoitu lapsi?

[QUOTE="vieras";23880673]sinäkö ne kaikki syntyneet, ei-toivotut lapset sitten adoptoit? kai sinulla on kotona jo muutama afrikasta, kiinasta ja itä-euroopasta adoptoitu lapsi?[/QUOTE]

Varmasti minulla olisi ainakin yksi adoptiolapsi, todennäköisesti katulapsi Venäjältä, mikäli adoptointia ei olisi tehty niin vaikeaksi. Tällä hetkellä meitä ei miehen terveydentilan takia varmastikaan edes hyväksyttäisi adoptiojonoon.

Yleinen kysymys lukematta ketjua sen ihmeemmin: Kai tässäkin ketjussa joku perverssi on jo tullut puhumaan lasten tappamisesta, vaikka aihe on abortti?

edit: Jaa no yläpuolellahan se jo olikin.. Nevermind. Aina sama juttu.

"kukkis"
Minä vastustan aborttia siksi, että se on synti.
Lisäksi se on elävän elämän tahallista hävittämistä eli murhaamista.
Lisäksi se on oksettavaa ja järkyttävää.
Eikä se ole ihan tervettäkään.
En hyväksi kenenkään ihmisen tappamista, en edes Osama Bin Ladenin.

"vieras"
Varmasti minulla olisi ainakin yksi adoptiolapsi, todennäköisesti katulapsi Venäjältä, mikäli adoptointia ei olisi tehty niin vaikeaksi. Tällä hetkellä meitä ei miehen terveydentilan takia varmastikaan edes hyväksyttäisi adoptiojonoon.
älä selitä, jos oikeasti haluaisitte adoptoida niin kyllä löytäisitte tavan.

entä miten autatte naisia (ja heidän lapsiaan), jotka pakotetaan synnyttämään ei-toivottu lapsi ja pitämään se? hyvä se on sanoa, että kaikkien sikiöiden pitäisi syntyä kun ei itse millään tavalla auta niitä jo syntyneitä lapsia.

[QUOTE="vieras";23880739]älä selitä, jos oikeasti haluaisitte adoptoida niin kyllä löytäisitte tavan.

entä miten autatte naisia (ja heidän lapsiaan), jotka pakotetaan synnyttämään ei-toivottu lapsi ja pitämään se? hyvä se on sanoa, että kaikkien sikiöiden pitäisi syntyä kun ei itse millään tavalla auta niitä jo syntyneitä lapsia.[/QUOTE]

Tällä hetkellä tärkein tehtäväni on kasvattaa omat lapseni isommiksi.

Ja mistäs tiedät mitä minä olen tehnyt tai tulen tekemään niitä jo syntyneitä lapsia auttaakseni? Tällä hetkellä toki myönnän, että rahallisen ja materiaalisen avun lisäksi en tee mitään, mutta myöhemmin olen lähdössä venäjälle katulapsityöhön, sitten kun omat lapset ovat isompia.

Varsin loistava perustelu murhalle.
Abortti ei ole murha. Murha on lakitekninen termi, johon ei millään tavalla sisälly abortti tässä maassa. Termit kuntoon. Vaikka kuinka kiukuttaisi, että ihmiset tekevät abortteja, murha se ei ole.

Jaa, vai saisikohan nykyään ihan vapaasti itse nimetä asioille rikosnimikkeitä? Polkupyörällä ajaminen on raiskaus!

"vieras"
Tällä hetkellä tärkein tehtäväni on kasvattaa omat lapseni isommiksi.

Ja mistäs tiedät mitä minä olen tehnyt tai tulen tekemään niitä jo syntyneitä lapsia auttaakseni? Tällä hetkellä toki myönnän, että rahallisen ja materiaalisen avun lisäksi en tee mitään, mutta myöhemmin olen lähdössä venäjälle katulapsityöhön, sitten kun omat lapset ovat isompia.
eli laitat oman elämäsi näiden orpojen raukkojen edelle, mutta haluat kieltää muista naisia tekemästä samoin.

[QUOTE="vieras";23880796]eli laitat oman elämäsi näiden orpojen raukkojen edelle, mutta haluat kieltää muista naisia tekemästä samoin.[/QUOTE]
Olen vastuussa ensisijaisesti omista lapsistani. Murhaa en silti tule hyväksymään koskaan.

"vieras"
Olen vastuussa ensisijaisesti omista lapsistani. Murhaa en silti tule hyväksymään koskaan.
eli viis muiden lapsista, siellä kuolkoon kaduille? olet selvästikin niitä, joita sikiö kiinnostaa vain raskausvaiheessa. sen jälkeen on ihan sama mitä sille tapahtuu, etkä välitä naisista ja heidän oikeuksistaa ollenkaan.

abortti ei ole murha. lue suomen laista jos et usko.

Yhteistyössä