En ymmärrä abortin vastustajia - mitä siinä oikein vastustetaan?

• Viestiketjun aloittaja "lily"
  • Ensimmäinen viesti
Beep
[QUOTE="lily";23876878]En ole itse puolesta enkä vastaan, olen neutraali aborttiasian suhteen, mutta en ymmärrä ollenkaan vastustajien pointtia - MITÄ te oikein tässä asiassa vastustatte? Asiasta erään (kiihkeän) vastustajan kanssa keskusteltuani päättelin (rivien välistä), että hän todellisuudessa vastustaa naisen oikeutta päättää omasta kehostaan. Mitään muuta järkevää / loogista kohtopäätöstä en kyennyt hänen argumenteistaan vetämään.

Mielestäni vetoaminen elämän "pyhyyteen" on falskia. Silloinhan henkilön pitäisi vähintään suojella elämäntyökseen JO SYNTYNYTTÄ elämää (Venäjän/Intian katulapset etc.). Sen vuoksi selitykset moraali näkökulmasta eivät ns. mene läpi.[/QUOTE]

En vastusta aborttia, enkä oikein ymmärrä abortin vastustajia. Jos joku haluaa abortoida, eli ei siis halua lasta, miksi sen kyseisen lapsen olisi hyvä syntyä tähän maailmaan? Kärsimään? Olemaan ei-rakastettu, ei-toivottu. Miksi? Eiköhän maailmassa ole jo tarpeeksi lapsia, ihmisiä, joita ei ole tarpeeksi rakastettu, toivottu ja haluttu. Maailmassa on jo kylliksi lapsia kärsimässä.

En vastusta aborttia, enkä oikein ymmärrä abortin vastustajia. Jos joku haluaa abortoida, eli ei siis halua lasta, miksi sen kyseisen lapsen olisi hyvä syntyä tähän maailmaan? Kärsimään? Olemaan ei-rakastettu, ei-toivottu. Miksi? Eiköhän maailmassa ole jo tarpeeksi lapsia, ihmisiä, joita ei ole tarpeeksi rakastettu, toivottu ja haluttu. Maailmassa on jo kylliksi lapsia kärsimässä.
No katsos kun se on murha, vaikkei ole. Ymmärrätkös?

ok
[QUOTE="vieras";23881439]Mutta hei....mites sitten sen murhatun ihmisen siittäjä ?!?
Eikös sekin pitäis jollain tavalla saada vastuuseen, vaikka ees murhan suunnittelusta? Sehän ne siittiöt on sisään heittänyt hedelmöittääkseen munasolun... Mitähäh ?!?[/QUOTE]

Ei. Nainen on saastainen otus ja alempiarvoinen. Ei mies vaivaa päätään naisen tilanteella, johon tämä on syntisyyttään ja pahuuttaan joutunut. Nainen on sitäpaitsi vietellyt miehen pahuuteen, kuten Eeva Aatamin.
Tai voi miestä kiinnostaa tuomita nainen, jos ei itse ole osallisena siittämisessä.

Anteeksianto kuuluu ihan jokaiselle, se on totta. Ja myös abortin saa anteeksi Jumalalta jos tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen.

Tiedän abortin tehneitä, jotka ovat eheytyneet abortin jälkeisistä itsesyytöksistä sillä, että ovat ensin tunnustaneet Jumalalle tehneensä syntiä, tappaneensa lapsen. Sen jälkeen Jumala on voinut parantaa näiden ihmisten haavat.

Tietääkseni en ole tässä ketjussa kenenkään pelastuksesta puhunut mitään.

Mutta se ei ole mitään lähimmäisenrakkautta, että hyväksytään synti.
Ihan kaikessa ystävällisyydessä kehotan sua joka hakeutumaan psykiatrin puheille tai sitten opettele olemaan hiljaa näissä keskusteluissa.
Sun mielipiteesi on aika pelottavia, sillä ne kuulostavat suorastaan sairailta.

"vieras"
Logiikan etsiminen näiden abortin vastustajien joukosta on kuin etsisi pierua Saharasta.

"vieras"
Minä vastustan näitä "helppo elämä" abortteja. Eli ns. kulissit kaikki kunnossa muttei olla lapseen valmiita..
Ei mee jakeluun.
Enkä ala jauhamaan enempää, mun mielipide. Muiden mielipiteet ei kiinosta pätkääkään.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23881553:
Looginen?
Mä menen ihan sanattomaksi näiden LOOGISTEN ajatelmien suhteen.
Kyllä. En ilmaissut omaa mielipidettäni aborttiin, se on abortin salliva. Silti haluan jopa uskovaisilta loogisuutta. Voidaan hyväksyä alkuopetuksena että abortti on murha ja sen jälkeen vetää siitä loogiset johtopäätökset. Laki tarvitsee logiikkaa.

"vieras"
Anteeksianto kuuluu ihan jokaiselle, se on totta. Ja myös abortin saa anteeksi Jumalalta jos tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen.

Tiedän abortin tehneitä, jotka ovat eheytyneet abortin jälkeisistä itsesyytöksistä sillä, että ovat ensin tunnustaneet Jumalalle tehneensä syntiä, tappaneensa lapsen. Sen jälkeen Jumala on voinut parantaa näiden ihmisten haavat.

Tietääkseni en ole tässä ketjussa kenenkään pelastuksesta puhunut mitään.

Mutta se ei ole mitään lähimmäisenrakkautta, että hyväksytään synti.
Sinä olet arvatenkin näitä, joiden mielestä homoseksuaalisuus on synti ja kaikki homot joutuvat helvettiin, eikö vain?

"mirkku"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23881553:
Looginen?
Mä menen ihan sanattomaksi näiden LOOGISTEN ajatelmien suhteen.
Sama täällä:D yhtä loogista kuin että nainen tuli miehen kylkiluusta vai menikö toisin päin, ja jeesus käveli vetten päällä. Mieki harrastan sitä joka sunnuntai:D

Ja joo suu vaahdossa syytetään murhaajiksi ja kohta jeesustellaan syntien anteeksi antamisella ja ettei itse tuomitse koska jumala on kieltäny tavallisen tallaajan tältä jumalaiselta oikeudelta..

"vieras"
[QUOTE="vieras";23881570]Minä vastustan näitä "helppo elämä" abortteja. Eli ns. kulissit kaikki kunnossa muttei olla lapseen valmiita..
Ei mee jakeluun.
Enkä ala jauhamaan enempää, mun mielipide. Muiden mielipiteet ei kiinosta pätkääkään.[/QUOTE]

Ja sulla saa olla mielipide kunhan et ala väittämään, että sen pitäisi olla laki. :) Se, että itse pitää aborttia pahana ei tarkoita, että on oikeus tuomita (USEIN SUUREEN ÄÄNEEN) ne, jotka ovat abortin tehneet. Puhumattakaan siitä, että yrittää estää muita saamasta näiden haluamaa ja lain sallimaa aborttia.

[QUOTE="mirkku";23881599]Sama täällä:D yhtä loogista kuin että nainen tuli miehen kylkiluusta vai menikö toisin päin, ja jeesus käveli vetten päällä. Mieki harrastan sitä joka sunnuntai:D

Ja joo suu vaahdossa syytetään murhaajiksi ja kohta jeesustellaan syntien anteeksi antamisella ja ettei itse tuomitse koska jumala on kieltäny tavallisen tallaajan tältä jumalaiselta oikeudelta..[/QUOTE]
Äläs nyt. Alussa jumala loi ihmisen, jolla ei ollut käsitystä oikeasta ja väärästä. Sen jälkeen jumala sanoi ihmiselle, että on väärin syödä tuosta puusta tuolla noin. Problem? :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";23881627]Ja sulla saa olla mielipide kunhan et ala väittämään, että sen pitäisi olla laki. :) Se, että itse pitää aborttia pahana ei tarkoita, että on oikeus tuomita (USEIN SUUREEN ÄÄNEEN) ne, jotka ovat abortin tehneet. Puhumattakaan siitä, että yrittää estää muita saamasta näiden haluamaa ja lain sallimaa aborttia.[/QUOTE]

Juu ei, mun sanani ei ole laki. Eikä tapana ole kuitenkaan näinkin herkästä asiasta mennä asianomaiselle latelemaan päin naamaa, eikä oikeastaan edes seläntakana.

"vieras"
[QUOTE="mirkku";23881709]Aika törkeetä laittaa hollille joku omppupuu ihmiselle,ja sitte karkoittaa paratiisista kun vähä maistaa:DD[/QUOTE]

sano muuta. miksei laittanut sitä jonkun kaukaisen vuoren huipulle?

[QUOTE="mirkku";23881709]Aika törkeetä laittaa hollille joku omppupuu ihmiselle,ja sitte karkoittaa paratiisista kun vähä maistaa:DD[/QUOTE]
Fun facts about bible: Raamatussa ei missään sanota, mikä hedelmä oli kyseessä. Jeesuspöpit ovat kehitelleet siitä omenan joutessaan.

"mirkku"
Ja tästä pääsemmekin siihen mua vaivaavaan kysymykseen, että KUKA ne kaikki lapset adoptoisi? Jospa sinä nyt osaisit vastata tähän kysymykseen vihdoinkin.
Tähänki mieki haluan vastauksen.. Suomessa adoptio jonossa on vanhempia muutamia kymmeniä,tai korkeintaan pari sataa.. Yksi vuosi ja tuhansia lapsia olisi lastenkodissa odottamassa adoptiovanhempia..

ok

Kaikkitietävä Jumala tietty tiesi jo etukäteen että ihminen lankeaa, teki koko homma ihan piruuttaan ja voidakseen syyllistää myöhemmin.

"vieras"
[QUOTE="hmm";23880976]Harvinaisen lapsellinen 18-vuotiaaksi, täytyy sanoa. Yleensä sen ikäinen jo osaa kantaa vastuun tekosistaan. Mutta meitähän on moneksi.

Moni tekee abortin juuri siksi, jotta välttyy vastuulta ja " saa mennä ja olla kuten itse haluaa".
Sitä kutsutaan vastuuttomuudeksi ja itsekkyydeksi.[/QUOTE]

No,18-vuotias ei todellakaan ole vielä aikuinen. Ei myöskään 15-vuotias,joka on rikosoikeudellisessa vastuussa tekemisistään. Joidenkin on ilmeisesti vaikea käsittää,että ei kaikki halua tulla teininä äidiksi,lykätä opintoja,kituuttaa jossain vuokralähiössä. En henkilökohtaisesti tunne ketään 18-vuotiasta miljonääriä tai sellaista jolla on vakiintunut paikka työelämässä.

JOS käyttää ehkäisyä oikein,eli siis ei halua tulla raskaaksi ja tulee silti,niin onko se jotenkin oikein sitä just ja just täysi-ikäistä nuorta kohtaan että koko tulevaisuus menee uusiksi sen yhden helvetin panon takia?

Mä en tiedä mitä sä odotat omilta lapsiltasi tuon ikäisinä,mutta mä en todellakaan odota muuta kuin että oppisivat huolehtimaan ensin itsestään. Melkein toivon että sun 15-vuotias tyttösi pamahtaa paksuksi jollekin mopokundille. Siitä vaan perhettä perustamaan.

Yhteistyössä