En yksinkertaisesti puhu miehelleni lapsesta tai raskaudesta yhtään mitään, koska ei pidä turpaansa kiinni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nyt harmaana"

Vieras
Mä olen sellainen, että tykkään pitää meidän perheen asiat meidän perheen sisällä. Anoppi on töissä isossa tehtaassa, jossa on puoli kylää töissä ja lähikaupungin asukkaista toinen puolisko. Tehtaassa on töissä naapuri, entinen naapuri, monta vanhaa koulukaveria, sukulaisia ja sukulaisen sukulaisia jne..
Anoppi ei myöskään ole mikään tukea antava persoona, vaan kaikella kunnioituksella.. noh juoruakka :).
Hän laulaa työpaikallaan KAIKEN MAHDOLLISEN ja sitten jutut muuttuu matkalla ja on ihan kiva kuulla kaupan kassajonossa tuntemattomien puhuvan minun asioitani, jotka ovat vielä matkalla muuttuneet.
Anoppi on kovin tuomisevaa sorttia. Vaikka on huumorintajuinen ja mukavakin, mutta myös hiukan yksinkertainen. En siis tarkoita haukkua. Puolensa meillä kaikilla.

Asiaan: Mies on niin helkkarin tyhmä, että sanoo äidilleen KAIKEN. Esim. esikoisemme "ongelmat" jne.. mulle on kovia paikkoja ja henkilökohtaisia juttuja muutamat esikoisen sairaudet jne, joten haluaisin käsitellä ne ensin yksin ja mieheni kanssa. No mies juoruaa kaikki mahdolliset asiat äidilleen ja sitten kaikki henkilökohtaisuutemme jauhetaan paikallisella r-kioskilla ja milloin kuppilassa, kun anoppi laulaa eteenpäin.

Nyt raskaudessa oli pieni komplikaatio ja päätin, että ei puhuta ennenkuin selviää mitään.. No selvisi, että mitään vakavaa ei ole. Mutta mies oli taas sanonut äidilleen ja tänään kaupassa ja luistinradalla tuli jo yksi sun toinen kysymään "ai teille tulee vammainen lapsi?" No ei edes tule ja mistään siitä ei ole ollut kysymyskään...

Eli en enää sano miehelle mitään lapsen lääkäri- tai eskarikuulumisia, enkä kerro mitä neuvolassa sanottiin. Neuvolakorttia haluan säilyttää työpaikallani.

Joo.. olen vuosien aikana puhunut monta kertaa miehelleni. Ei mene jakeluun.

Yhteistyössä