No sehän se onkin, että mulla ja anopilla ois hyvät välit, jos antaisin sen toimia, niinku se itse haluaa. Sitten kun en hyväksy ja siitä sanon, niin tulee luuria korvaan ja haistattelua eikä se edes kuuntele, että mitä asia koski vaan vääristelee sit itselleen parhaaksi eli valehtelee. Annan isännän itse hoitaa omat ongelmansa äitinsä kanssa, samoin siskonsa kanssa. Minä en niihin puutu, vaikka onhan se minun syytä kaikki kuitenkin. Kaduttaa, että on tullut luvattuakin, mutta olkoot, kun olen luvannut. Sitä päivää ei vaan taida tulla. Itseäni koskevista ja lapsia koskevista olen sanonut ja tässä on tulos. huom olen sanonut, en huutanut, haukkunut tms. Positiivista on se, että nyt hän ei käy eli saan ostaa kotiini omilla rahoillani mitä lystään, saan laittaa ruoat miten lystään ja mihin aikaan lystään, mun ei tarvi ottaa vastaan likaisia, paikattuja, venyneitä ja pieniä lastenvaatteita kirpputorilta tai natolta jääneitä loppuun kuluneita riepuja. Mun ei tarvi kuunnella kuinka naton lapset sitä ja naton lapset tätä ja kuinka me naton lapsien kanssa tehtiin sitä ja tätä....Hän ei tule tänne nyt kyselemään lapsilta, että milloin tulevat yöksi ja sitten kun ne on heti lähössä ja se ei hänelle sovikaan, niin on helppo sanoa, että isä ja äiti ei tänään päästä et sitten joku toinen kerta, vaikka ensi kuussa ja lapset pettyy ja ruinaa, että millo millo millo me päästään mummon luo. Eikä mun tarvi kuunnella kuinka mummo tekee, kyllä mummolla on aikaa teidän kanssa leikkiä ja kyllä mummo sitä tätä ja tuota. Lapset on siellä olleet yötä kerran/2kk ja sitäkään kertaa eivät saa jakamatonta huomiota mummolta, kun meidän lasten pitää oppia jakamaan. Naton lapset siis noin 5 yötä/viikko. Ihan turhaa valehdella, että saavat yhtäpaljon huomiota, kun huomion pitäs olla jakamaton. Voisihan lapset leikkiä yhdessä silloin kun naton lapset on siellä yötä, kun ovat enemmän, miksi sillon kun meidän lapset on. On niillä kivaa tietenkin, mutta niin ei ole sovittu ja lapset odottaa, että mitä ne mummon kanssa sitten tekee ja meille valehdellaan ettei siellä ole muita. Se vaan, että pahoilla mielin mulle sit täällä kotona sanotaan, että kun siellä oli sekin....Sitten kun sanon asiasta anopille niin lapsille sanotaan, että äiti on kieltänyt teitä leikkimästä yhdessä, vaikka en todellakaan niin ole tarkoittanut enkä sanonut. Että kiva on anoppi, niin kauan, kun minijällä ei ole minkäänlaista omaa tahtoa tai uskallusta sanoa, että meillä ei toimita näin. Olen sata kertaa sanonut, että kun ollaan oltu sieltä lähdössä, että lapsille ei valehdella, että mennään laskemaan mäkeä, jos ei kerran olla menossa muualle kuin autolla kotiin. Sit se on niin hienoo, kun lapset itkee sen perään. Eikä se edes tajua sitä, kun mun esikoinen sanoo sille, että sinä et ole tasapuolinen meitä kaikkia kohtaan, niin sitten tulee semmosta äänen sävyä takasi, että esikoinen ei uskalla puhua enää mitään. Jonkun pitää lasten puolta pitää ja kuka se sitte on jos ei äiti?