Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja juups:No meille on siunaantunut kolme tuollaisia täysiä öitä nukkuvia lapsia, aloittivat jo alle 2kk:n ikäisinä ja jatkavat edelleen (esikoinen 8,5-vuotias). Valvottu ollaan ainoastaa silloin, jos ovat olleet kunnolla kipeinä tai on monta hammasta puskettu läpi samaan aikaan.
Helpolla olette päässeet. Olen ihan oikeasti sitä mieltä, että vauva-ajasta jää puuttumaan jotain todella oleellista ( mutta ei positiivista ) jos vauvat nukkuu alusta saakka täysiä öitä.
höpöhöpö,en mä ainakaan koe menetäväni mitään kun saan nukkua yöt kunnolla![]()
mun molemmat alkoi nukkuun täydet unet 2kk iässä,likka kyllä heräilee välillä kun näkee unia tai oppii jotain uutta öisin mutta nukahtaa kun lyö tutin suuhun
ei jäänyt sekään kokematta toka huusi ekat 6viikkoa noin puolet vuorokaudesta olin todella helpotunut kun huuto loppu ja sain nukkua yöt kunnolla ,jaksaa lapsenkin kanssa paremmin eikä ole kun zombiAlkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:höpöhöpö,en mä ainakaan koe menetäväni mitään kun saan nukkua yöt kunnolla![]()
mun molemmat alkoi nukkuun täydet unet 2kk iässä,likka kyllä heräilee välillä kun näkee unia tai oppii jotain uutta öisin mutta nukahtaa kun lyö tutin suuhun
Et varmasti mitään menetäkään mutta mielestäni osa vauva-ajan rankkuudesta jää kokematta. Ja hyvähän se vaan on.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:höpöhöpö,en mä ainakaan koe menetäväni mitään kun saan nukkua yöt kunnolla![]()
Et varmasti mitään menetäkään mutta mielestäni osa vauva-ajan rankkuudesta jää kokematta. Ja hyvähän se vaan on.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kactus:Oo onnellinen. Ite en oo nukkunu 10 kuukauteen yhtään kokonaista yötä. Hajoo pää.
Täällä takana 1,5 vuotta. Alkoi jo raskausaikana. Ei voi muistaa miltä tuntuu olla virkeä...
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:Juu en mäkää koe menettäneeni mitää vaikka mulla on hyvin nukkuva lapsiMä en ymmärrä miten pitää aina antaa niin positiivisia kommentteja.. Paras on se kun sulle tullaa sanomaan päin naamaa että sä et tiedä lapsenhoidosta mitään kun oot niin helpolla päästy.. Ei vissii kukaan mitään mitalia saa vaikka kuinka joutuis valvomaan
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:höpöhöpö,en mä ainakaan koe menetäväni mitään kun saan nukkua yöt kunnolla![]()
Ja miksi sitä rankkuutta pitäisi edes kokea? Jostain olen lukenut, että 70% 3kk ikäisistä vauvoista nukkuu kokonaisia öitä eli suurin osa, ja olen onnellinen että kuopus kuuluu tähän joukkoon![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja juups:Vieraalle pikaisesti vielä sellainen kommentti, että minä kyllä tiedän omasta kokemuksestani, mitä noin 8kk unenpuutteesta ja yövalvomisista voi seurata. Vaikkeivät nuo lapsistamme johtuvia olleetkaan.
Sitten myös ehkä ymmärrät mitä haen takaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Anno:Juu en mäkää koe menettäneeni mitää vaikka mulla on hyvin nukkuva lapsiMä en ymmärrä miten pitää aina antaa niin positiivisia kommentteja.. Paras on se kun sulle tullaa sanomaan päin naamaa että sä et tiedä lapsenhoidosta mitään kun oot niin helpolla päästy.. Ei vissii kukaan mitään mitalia saa vaikka kuinka joutuis valvomaan
![]()
Ja tämä ei nyt liity yhtään mitenkään mun kommentteihin. Jos ilkeäksi ruvetaan niin pahimpia valittajia on nämä helpolla päässeet. Yhden tutun eka vauva nukkui alusta saakka hyvin, toinen kun syntyi niin olivat miehen kanssa aiiiiiivan poikki ja väsyneitä viikon jälkeen. Enpä sitten viitsinyt mitään sanoa.
Ja sanoin siksi noin "positiivisesti" kun aika monille tuntuu yllätyksenä tulevan se kun vauvat alkaakin heräillä ja sitten ollaan suunnilleen lääkäriin kuskaamassa että mikä tällä on kun ei nuku.
Alkuperäinen kirjoittaja juups:Ymmärrän, mitä ajat takaa, mutten kuitenkaan täysin sitä, että mielestäsi kaikkien pitäisi nuo valvomiset kokea, etteivät jäisi tietystä osasta vauva-arkea paitsi.
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:höpöhöpö,en mä ainakaan koe menetäväni mitään kun saan nukkua yöt kunnolla![]()
Ja miksi sitä rankkuutta pitäisi edes kokea? Jostain olen lukenut, että 70% 3kk ikäisistä vauvoista nukkuu kokonaisia öitä eli suurin osa, ja olen onnellinen että kuopus kuuluu tähän joukkoon![]()
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:en ymmärrä kans miksi vauva aika pitäisi olla automaattisesti rankkaa,esikko oli todella helppo lapsi pienenä on viäläkin vaikka on jo teini........
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:höpöhöpö,en mä ainakaan koe menetäväni mitään kun saan nukkua yöt kunnolla![]()
Ei tietenkään pitäisikään. Mä kai kuulun sitten poikkeukselliseen joukkoon kun lähipiirin vauvat heräilleet vielä vuosikkaina. Mutta ovat kyllä olleet tissillä että liekö se vaikuttanut...Esikoinen rupes nukkumaan jo 9 kk iässä ja oli korvikkeella.
Alkuperäinen kirjoittaja Nonna:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kactus:Oo onnellinen. Ite en oo nukkunu 10 kuukauteen yhtään kokonaista yötä. Hajoo pää.
Täällä takana 1,5 vuotta. Alkoi jo raskausaikana. Ei voi muistaa miltä tuntuu olla virkeä...
Täällä ihan sama tilanne! Ehkä sitten joskus eläkkeellä taas......
Alkuperäinen kirjoittaja pessimisti:Eiköhän ne heräilyt siitä sitten ala, kun alkaa tulemaan hampaita ja oppii liikkumaan yms. mukavaa :saint: