En voi uskoa että tuo vauva nukkuu kokonaisia öitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juups:
No meille on siunaantunut kolme tuollaisia täysiä öitä nukkuvia lapsia, aloittivat jo alle 2kk:n ikäisinä ja jatkavat edelleen (esikoinen 8,5-vuotias). Valvottu ollaan ainoastaa silloin, jos ovat olleet kunnolla kipeinä tai on monta hammasta puskettu läpi samaan aikaan.

Helpolla olette päässeet. Olen ihan oikeasti sitä mieltä, että vauva-ajasta jää puuttumaan jotain todella oleellista ( mutta ei positiivista ) jos vauvat nukkuu alusta saakka täysiä öitä.

höpöhöpö,en mä ainakaan koe menetäväni mitään kun saan nukkua yöt kunnolla :D
mun molemmat alkoi nukkuun täydet unet 2kk iässä,likka kyllä heräilee välillä kun näkee unia tai oppii jotain uutta öisin mutta nukahtaa kun lyö tutin suuhun

Juu en mäkää koe menettäneeni mitää vaikka mulla on hyvin nukkuva lapsi :D Mä en ymmärrä miten pitää aina antaa niin positiivisia kommentteja.. Paras on se kun sulle tullaa sanomaan päin naamaa että sä et tiedä lapsenhoidosta mitään kun oot niin helpolla päästy.. Ei vissii kukaan mitään mitalia saa vaikka kuinka joutuis valvomaan :whistle:

mun molemmat alkoi nukkuun täydet unet 2kk iässä,likka kyllä heräilee välillä kun näkee unia tai oppii jotain uutta öisin mutta nukahtaa kun lyö tutin suuhun

Et varmasti mitään menetäkään mutta mielestäni osa vauva-ajan rankkuudesta jää kokematta. Ja hyvähän se vaan on.
ei jäänyt sekään kokematta toka huusi ekat 6viikkoa noin puolet vuorokaudesta olin todella helpotunut kun huuto loppu ja sain nukkua yöt kunnolla ,jaksaa lapsenkin kanssa paremmin eikä ole kun zombi

Et varmasti mitään menetäkään mutta mielestäni osa vauva-ajan rankkuudesta jää kokematta. Ja hyvähän se vaan on.

Ja miksi sitä rankkuutta pitäisi edes kokea? Jostain olen lukenut, että 70% 3kk ikäisistä vauvoista nukkuu kokonaisia öitä eli suurin osa, ja olen onnellinen että kuopus kuuluu tähän joukkoon :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kactus:
Oo onnellinen. Ite en oo nukkunu 10 kuukauteen yhtään kokonaista yötä. Hajoo pää.

Täällä takana 1,5 vuotta. Alkoi jo raskausaikana. Ei voi muistaa miltä tuntuu olla virkeä...

Täällä ihan sama tilanne! Ehkä sitten joskus eläkkeellä taas......

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Juu en mäkää koe menettäneeni mitää vaikka mulla on hyvin nukkuva lapsi :D Mä en ymmärrä miten pitää aina antaa niin positiivisia kommentteja.. Paras on se kun sulle tullaa sanomaan päin naamaa että sä et tiedä lapsenhoidosta mitään kun oot niin helpolla päästy.. Ei vissii kukaan mitään mitalia saa vaikka kuinka joutuis valvomaan :whistle:

Ja tämä ei nyt liity yhtään mitenkään mun kommentteihin. Jos ilkeäksi ruvetaan niin pahimpia valittajia on nämä helpolla päässeet. Yhden tutun eka vauva nukkui alusta saakka hyvin, toinen kun syntyi niin olivat miehen kanssa aiiiiiivan poikki ja väsyneitä viikon jälkeen. Enpä sitten viitsinyt mitään sanoa. :whistle:
Ja sanoin siksi noin "positiivisesti" kun aika monille tuntuu yllätyksenä tulevan se kun vauvat alkaakin heräillä ja sitten ollaan suunnilleen lääkäriin kuskaamassa että mikä tällä on kun ei nuku.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

Ja miksi sitä rankkuutta pitäisi edes kokea? Jostain olen lukenut, että 70% 3kk ikäisistä vauvoista nukkuu kokonaisia öitä eli suurin osa, ja olen onnellinen että kuopus kuuluu tähän joukkoon :)

Ei tietenkään pitäisikään. Mä kai kuulun sitten poikkeukselliseen joukkoon kun lähipiirin vauvat heräilleet vielä vuosikkaina. Mutta ovat kyllä olleet tissillä että liekö se vaikuttanut...Esikoinen rupes nukkumaan jo 9 kk iässä ja oli korvikkeella.

Vieraalle pikaisesti vielä sellainen kommentti, että minä kyllä tiedän omasta kokemuksestani, mitä noin 8kk unenpuutteesta ja yövalvomisista voi seurata. Vaikkeivät nuo lapsistamme johtuvia olleetkaan.

Sitten myös ehkä ymmärrät mitä haen takaa.

Ymmärrän, mitä ajat takaa, mutten kuitenkaan täysin sitä, että mielestäsi kaikkien pitäisi nuo valvomiset kokea, etteivät jäisi tietystä osasta vauva-arkea paitsi. Nimittäin itse tuon valvomisen toisessa kohtaa elämääni kokeneena en haluaisi kenenkään joutuvan kokemaan samaan. Eihän kukaan pidemmän päälle nauti elämästään, jos alkaa muistuttaa enemmän kävelevää zombieta kuin ihmistä, ja arki takkuaa sumussa eteenpäin ilman hajuakaan viikonpäivistä tai edes vuorokaudenajoista...että siinä mielessä minä toivoisin kaikille noita nukkumisen suhteen helppoja vauvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:

Ja tämä ei nyt liity yhtään mitenkään mun kommentteihin. Jos ilkeäksi ruvetaan niin pahimpia valittajia on nämä helpolla päässeet. Yhden tutun eka vauva nukkui alusta saakka hyvin, toinen kun syntyi niin olivat miehen kanssa aiiiiiivan poikki ja väsyneitä viikon jälkeen. Enpä sitten viitsinyt mitään sanoa. :whistle:
Ja sanoin siksi noin "positiivisesti" kun aika monille tuntuu yllätyksenä tulevan se kun vauvat alkaakin heräillä ja sitten ollaan suunnilleen lääkäriin kuskaamassa että mikä tällä on kun ei nuku.

Juu en mä ajatellukkaa sun kommentteja, yleisesti vaan niitä kommentteja mitä kuuli kun kertoi että lapsi nukkuu hyvin =) Alko meinaan tulla ressiä siitä että onko siinä jotain vikaa kun lastenhan kuuluu huutaa yöt :D Ja jännityksellä odotan mimmonen meijän toinen tapaus tulee olemaan (LA helmikuussa, lapsilla vain vuosi ikäeroa) :whistle: Pitää vaan toivoa että ainakin yksi lapsi on silloinkin helppo =)

Ymmärrän, mitä ajat takaa, mutten kuitenkaan täysin sitä, että mielestäsi kaikkien pitäisi nuo valvomiset kokea, etteivät jäisi tietystä osasta vauva-arkea paitsi.

Mä en sanonutkaan että _pitäisi_kokea.

en ymmärrä kans miksi vauva aika pitäisi olla automaattisesti rankkaa,esikko oli todella helppo lapsi pienenä on viäläkin vaikka on jo teini........

en ymmärrä kans miksi vauva aika pitäisi olla automaattisesti rankkaa,esikko oli todella helppo lapsi pienenä on viäläkin vaikka on jo teini........

Kukaan ei ole sanonut että pitäisikään olla. Esimerkiksi meidän elämä olisi yhtä pintaliitos jos vauva nukkuis :D
On niin helppo ipana ettei tosikaan öitä lukuun ottamatta.

Meillä poika alkoi 5vko:n iässä nukkumaan 22-06 heräsi syömään ja nukkui pari tuntia.
3kk iässä tuli hetkellinen taantuma heräili öisin neuvolassa neuvoivat antaa maissivelliä illalla ja sen jälkeen on taas yönsä nukkunut nyt on 6.5v. Illalla nukahtaa edelleen hyvin.

Tyttö laittoi viikolla paremmaksi eli 4vko:n iässä alkoi nukkumaan yönsä nukahti 23-24 ja nukkui 08-09 aamulla. Nykyäänkin 5v on illalla vaikea nukahtaa.

Ei tietenkään pitäisikään. Mä kai kuulun sitten poikkeukselliseen joukkoon kun lähipiirin vauvat heräilleet vielä vuosikkaina. Mutta ovat kyllä olleet tissillä että liekö se vaikuttanut...Esikoinen rupes nukkumaan jo 9 kk iässä ja oli korvikkeella.

Mulla molemmat olleet tissillä. Esikoisella tosiaan ne ilmavaivat, kuopus taas ei välitä vaikka kuinka vetäisin sipulia ja ruisleipää..

Alkuperäinen kirjoittaja Nonna:
Alkuperäinen kirjoittaja Kactus:
Oo onnellinen. Ite en oo nukkunu 10 kuukauteen yhtään kokonaista yötä. Hajoo pää.

Täällä takana 1,5 vuotta. Alkoi jo raskausaikana. Ei voi muistaa miltä tuntuu olla virkeä...

Täällä ihan sama tilanne! Ehkä sitten joskus eläkkeellä taas......

Oon aatellut et viimestään sitten saa nukkua ku poika muuttaa pois kotoa.
Toista lasta ei tuu.

Nauti =)

Mun esikoinen oli 2½ kk kun alkoi nukkumaan 11-14 h yöunia yhtäjaksoisesti. Se tuntui oikein kivalta :D. Kuopuksen kanssa ei oo koskaan öitä valvottukaan, siis siinä mielessä että olisi ollut itkuja ja hereillä pysymistä: se oli vaan tissi suuhun ja taas unille.

Meidän stereoista tyttö alkoi nukkua yöt läpeensä vajaa kolmekuisena mutta poikaa olisi vissiin syöttää yöt läpeensä ties kuinka pitkään! Mutta sekin lopetettiin siinä viiden kuukauden kantturoilla.

Kuule, ei meidän esikoinenkaan valvottanut pahemmin ikinä. Yhtenä yönä ( tai iltana, valvotti puoleenyöhön ) muistan kanniskelleeni. Ehkä kerran, joskus kaksi, heräsi syömään. Usein nukkui yöt läpeensä.

Mutta tää meidän kakkonen... Nyt onneksi suurin piirtein nukkuu yönsä kun on 1v, mutta ekat kuukaudet huusi aamuyöhön.

Meidän esikoinen nukkui yöt pienestä pitäen hyvin ja söikin aina hetkessä. Kakkonen olikin sitten ihan vastakohta, söi iäisyyksiä ja valvotti öisin. Kolmas oli sitten taas jotain noiden väliltä, omanlaisensa hänkin.

Viime yönäkin pärähti 10 tuntia putkeen :D :flower:

Tässä vois jo alkaa käyttää termiä vauva-ajasta nauttiminen!

Ihan vakavissani ensimmäisen jälkeen ajattelin, miten sitä mahdollista rumbaa jaksaisi uudestaan. Jos kolmas olisi tuloillaan, niin sitten jännityksellä odottaisi olisiko se taas haastavampi ja valvottavampi mutta kyllä siitä sisulla selviäisi. Esikoisen jälkeen ajatteli, että ei toinen vauva ainakaan "vaikeampi" voi olla mutta nyt kuopuksesta voisi ajatella, että kolmas vauva ei ainakaan voisi olla "helpompi" :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja pessimisti:
Eiköhän ne heräilyt siitä sitten ala, kun alkaa tulemaan hampaita ja oppii liikkumaan yms. mukavaa :saint:

Eipä välttämättä. Meidän poika alkoi nukkua 3,5 kk:n iässä 12 tunnin yöunet ilman herätyksiä. N. 5-11 kk:n iässä nukkui 14 tuntia heräämättä ja nyt reilu vuoden ikäisenä 13 tuntia heräämättä. YHTÄÄN risaista yötä ei ole tuon 3,5 kk:n iän jälkeen ollut ja hampaitakin on jo 15 kpl suussa. Näin meillä. :)

Yhteistyössä