En voi uskoa että tuo vauva nukkuu kokonaisia öitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Eikä ikää ole vielä 3kk.. Mikähän siinä on vikana :o

Ja tässä taas todiste siitä, että vauvat on todellakin erilaisia. Tällä ei ole mitään ilmavaivoja mistään, esikoista mahavaivat valvotti eniten, tosin valvoi se vielä vuoden vanhanakin ja tuskin ilmavaivat siihen enää syynä olivat? En tiedä mikä oli, mutta onneksi esikoinenkin 2vee on jo jonkun aikaa nukkunut kokonaisia öitä :flower:

Kyllä tuntuu luksukselta kun kuopus vetää jo kolmatta tuntia unta palloon ja JOS herää syömään, syö vain kerran yössä B)

Joojoo, voihan se rytmi vielä muuttua, mutta olenpahan saanut ainakin luksusvauva-aikaa jo 3kk ajan :D

Nyt mä ymmärrän, että jos tällaset vauvat on niitä perusvauvoja, että jotkut haluaa niitä hankkia vaan lisää ja lisää, sehän tässä on alkanut itseäänkin vaivata :snotty:

Mulla ollut pari tollasta "perusvauvaa". kyllä ne heräilyt alkaa ennemmin tai myöhemmin. Tällä hetkellä meillä heräillään kuutisen kartaa yössä kesimäärin 4 ja 2vn kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja pessimisti:
Eiköhän ne heräilyt siitä sitten ala, kun alkaa tulemaan hampaita ja oppii liikkumaan yms. mukavaa :saint:

Ihanan positiivinen :laugh: Joo ja noita kuulee kyllä :whistle: Mutta siis pitää sanoa että nauti tilanteesta nyt koska voi hyvinkin pitää paikkaansa tai sitten ei. Meillä poika kans nukkunu aina tosi hyvin, mitä nyt tehny 8 hammasta tässä peräjälkeen ja kuvioihin tullu liikkumiset ja kaikki maholliset. Aika hulinaa ollu nää yöt välillä. Tää siis ollu kuukausina 7-11. Nyt taas nukkuu hyvin :heart: Pitää laittaa kyllä vielä että vaikka on herätyksiä noiden uusien taitojen myötä tullut niin voi melkein sanoa että nukkuu siltikin tosi hyvin =)

Kuullostaapa mukavalle vauvaelämälle! :) Tuosta kannattaa nauttia :)
(meijän "vauva" 7kk ja viime yönä oli mun eka yö, minkä sain nukkua heräämättä!! Just vierotettiin yötissiltä pois. oli ihanan pirteä olo itsellä aamulla! :) )

Meillä neiti alkoi yöt nukkuu 7vko ikäisenä eikä ole öitä tarvinnut valvoa, neiti nyt 2v8kk. Poika taas alkoi yöt nukkuu siinä reilu 1v, sitten tuli kauhukohtauksia vähän ennen tytön syntymää. Sittemmin nukkunut hyvin. Nyt siis 4v6kk
Meillä ei ole hampaita eikä muun sairauden takia valvottu.
Nyt jännittää miten tän kolmannen kanssa käy, kun huomaa, että lapset on niin erilaisia.;-)

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 73:
Kuullostaapa mukavalle vauvaelämälle! :) Tuosta kannattaa nauttia :)
(meijän "vauva" 7kk ja viime yönä oli mun eka yö, minkä sain nukkua heräämättä!! Just vierotettiin yötissiltä pois. oli ihanan pirteä olo itsellä aamulla! :) )

Joo o, esikoinen nukkui ensimmäisen vuotensa aikana yhden käden sormilla laskettavan määrän öitä joten on hieman erilaista nyt, kun oli varautunut samaan. Tosin oli myös ajatus, että kauheampaa ei ainakaan voi olla. Sama fiilis on esikoisen uhmaiästä, mietin että kuopus ei ainakaan voi pahemmaksi pistää aikanaan :laugh:

No meille on siunaantunut kolme tuollaisia täysiä öitä nukkuvia lapsia, aloittivat jo alle 2kk:n ikäisinä ja jatkavat edelleen (esikoinen 8,5-vuotias). Valvottu ollaan ainoastaa silloin, jos ovat olleet kunnolla kipeinä tai on monta hammasta puskettu läpi samaan aikaan.

Mun esikoinen alkoi nukkumaan kokonaisia öitä 3kk eteenpäin (klo 22-06) Eikä missään vaiheessa tullut sitä "heräilyvaihetta". Keskimmäinen sitten taas huusi ekan puol vuotta ja nukkuu edelleen hyvin levottomasti vaikka on kohta jo kahdeksan. Kuopus on sairautensa puolesta aina nukkunut huonosti, kylläkin viimeiset kaksi kuukautta jo aika hyvin ja ikää hällä 3v7kk. Että monenlaisia muksuja samoista vanhemmista.

Alkuperäinen kirjoittaja juups:
No meille on siunaantunut kolme tuollaisia täysiä öitä nukkuvia lapsia, aloittivat jo alle 2kk:n ikäisinä ja jatkavat edelleen (esikoinen 8,5-vuotias). Valvottu ollaan ainoastaa silloin, jos ovat olleet kunnolla kipeinä tai on monta hammasta puskettu läpi samaan aikaan.

Helpolla olette päässeet. Olen ihan oikeasti sitä mieltä, että vauva-ajasta jää puuttumaan jotain todella oleellista ( mutta ei positiivista ) jos vauvat nukkuu alusta saakka täysiä öitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ollut pari tollasta "perusvauvaa". kyllä ne heräilyt alkaa ennemmin tai myöhemmin. Tällä hetkellä meillä heräillään kuutisen kartaa yössä kesimäärin 4 ja 2vn kanssa.

Onpas täällä kannustavia viestejä. Ei kaikilla ne heräilyt ala, vaikka sulla ois alkanutkin.

Meilläkin kaksi tuollaista "perusvauvaa" ollu :) Melkein heti yöt meni kahdella syötöllä, hetken päästä yhdellä ja esikoinen lopetti yösyönnit puolen vuoden iässä, kuopus noin 8 kk iässä. Ei ole valvottanu hampaat ( ja niitä kuopuksellekin tuli kerrallaan neljää), ei korvatulehdukset (esikoisella niitä hoidettu 5 kpl) eikä muut kipuilut. Nyt sitten jännäilen että jos vielä lapsia suodaan, kuinkakohan niiden kanssa joutuu valvomaan kun ei aina voi käydä näin hyvä tuuri :)

Meidän esikoinen nukkui 8 tuntia putkeen ja heräsi aamulla syömään ja vielä 2-3 tunnin tirsat päälle vähän vajaa kolmikuisena. Kuopus nukkui tuon 7-8 tuntia kaksikuisena... Mutta heräsi aamulla syömään ja jäi hereille.

Kuopus vaan aloitti yöheräilyt uudelleen reilu 6-kuisena kun aloitin kiinteät. Välillä meni paremmin välillä heikommin, kunnes tehtiin yövieroitus vauvelin ollessa 1½-vuotias. Siinä vaiheessä oli heräillyt viikon 15-45 minuutin välein... Kolme yötä siinä meni ja taas oli yörauha.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Helpolla olette päässeet. Olen ihan oikeasti sitä mieltä, että vauva-ajasta jää puuttumaan jotain todella oleellista ( mutta ei positiivista ) jos vauvat nukkuu alusta saakka täysiä öitä.

Sinä saat ihan rauhassa olla sitä mieltä, minä en tosin jaa mielipidettäsi. Kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä kenenkään lapsiperheen elämän helppoudesta en kyllä lähtisi tekemään pelkästään sillä perusteella, että perheessä useimmiten saadaan nukkua ne 8h yöunet.

No ei todellakaan jää! Siinä ei menetä yhtään mitään, jos jää yövalvomiset väliin. Esikoisen aikaan siitä ei niin täysillä osannut nauttia kun koko ajan väsytti, tuntui tosi raskaalta. Kaikki oleellisin siinä tulee, jos ei tarvitse valvoa silmät ristissä vuosikausia, vaan jaksaa joka päivä nauttia siitä vauvasta eikä tartte joka päivä olla surullinen siitä että taas seuraavan yön joutuu valvomaan..

Sinä saat ihan rauhassa olla sitä mieltä, minä en tosin jaa mielipidettäsi. Kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä kenenkään lapsiperheen elämän helppoudesta en kyllä lähtisi tekemään pelkästään sillä perusteella, että perheessä useimmiten saadaan nukkua ne 8h yöunet.

Totta kai voi olla muuten vaikeuksia, mutta yöheräämiset ja unen puute voi vaikuttaa aivan valtavasti kaikkeen. Jos vauva nukkuu alusta saakka hyvin niin aivan takuulla jää OSA vauva-ajan rankkuudesta kokematta.

Meillä loppui heräilyt seinään kun ikää oli 2kk. Söi klo 23 ja nukkui puol 7:ään. Nautin silloin, nauti sinäkin!! Ja nyt tyttö reilu 1v, eikä ole myöhemminkään pahemmin heräillyt. Yhdessä vaiheessa kerran yössä ja siinä se.

höpöhöpö,en mä ainakaan koe menetäväni mitään kun saan nukkua yöt kunnolla :D
mun molemmat alkoi nukkuun täydet unet 2kk iässä,likka kyllä heräilee välillä kun näkee unia tai oppii jotain uutta öisin mutta nukahtaa kun lyö tutin suuhun

Vieraalle pikaisesti vielä sellainen kommentti, että minä kyllä tiedän omasta kokemuksestani, mitä noin 8kk unenpuutteesta ja yövalvomisista voi seurata. Vaikkeivät nuo lapsistamme johtuvia olleetkaan.

Vieraalle pikaisesti vielä sellainen kommentti, että minä kyllä tiedän omasta kokemuksestani, mitä noin 8kk unenpuutteesta ja yövalvomisista voi seurata. Vaikkeivät nuo lapsistamme johtuvia olleetkaan.

Sitten myös ehkä ymmärrät mitä haen takaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
höpöhöpö,en mä ainakaan koe menetäväni mitään kun saan nukkua yöt kunnolla :D
mun molemmat alkoi nukkuun täydet unet 2kk iässä,likka kyllä heräilee välillä kun näkee unia tai oppii jotain uutta öisin mutta nukahtaa kun lyö tutin suuhun

Et varmasti mitään menetäkään mutta mielestäni osa vauva-ajan rankkuudesta jää kokematta. Ja hyvähän se vaan on.

Yhteistyössä