En voi olla sanomatta tätä, mutta ei tätä sanoakaan saisi...poistoon varmaan menee samantien...banniakin kenties...

  • Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
harmaa
En ikinä, ikinä, ikinä kykene tajuamaan, kuinka joku äiti voi tehdä abortin.
-Äitihän se on joka odottaa lasta, ei isä, jos joku huomauttaa tästä.
On helppo ajatella että se on "vain solumöykky" ja otattaa pois.
-Mutta kun solumöykky se on vain ihan ihan ensimmäisten viikkojen aikana, kasvaa "valitettavasti" kokoajan ja näyttää hyvin pian sikiöltä ja ihmiseltä.
Sydänkin lyö.
Oman lapsen pieni sydän.


Kuinka joku voi?

Lisättäköön vielä, että on turha kysyä, eikä isänsä raiskaamaksi joutunut saa aborttia tehdä...äärimmäisen suuri osa aborteista tehdään sosiaalisin perustein ja se tarkoittaa vallan, vallan muuta. Oksettaa.
 
Oksenna sinä vain.
Ja jos minä en lasta haluaisi niin tekisin abortin, so simple. Siinä ei auttaisi vaikka mikä abortinvastustaja haukkuisi murhaajaksi tahi muuksi. Se, joka sen abortin tekee, joutuu sen asian kanssa elämään, et sinä.
 
mä olen tehnyt abortin. ajattelin ennen sitä asiasta lähes samalla tavalla kuin sinä. se muuttuu kun tilanne tulee kohdalle. itselläni oli mielestäni pätevä ja pakottava syy. tuskin enää olisin tässä maailmassa jos en olisi abortia tehnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Oksenna sinä vain.
Ja jos minä en lasta haluaisi niin tekisin abortin, so simple. Siinä ei auttaisi vaikka mikä abortinvastustaja haukkuisi murhaajaksi tahi muuksi. Se, joka sen abortin tekee, joutuu sen asian kanssa elämään, et sinä.
Juuri näin.
 
PahaSilmä
Isänsä raiskaamisen seurauksena raskaaksi tulleet ovat marginaalinen ilmiö. silloin ei ole varmasti voimia eikä henkistä kanttia hoitaa vauvaa, joka ei ehkä olisi normaali, kun kyseessä on jo aikamoiset sukurasitteet. Sehän on niin kamala tilanne, että siihen ei ole sääntöjä.


Mutta sitä mä en kans kässää, että abortti tehdään, koska "meillä on jo kaksi lasta, eikä vielä haluta kolmatta, mutta ehkä muutaman vuoden päästä"
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Oksenna sinä vain.
Ja jos minä en lasta haluaisi niin tekisin abortin, so simple. Siinä ei auttaisi vaikka mikä abortinvastustaja haukkuisi murhaajaksi tahi muuksi. Se, joka sen abortin tekee, joutuu sen asian kanssa elämään, et sinä.
Juu, niin joutuu hän ja hyvä niin!
Sanon vain edelleen, etten kykene ymmärtämään, en.
Tiedätkö mikä on se "taakka" oikealta nimeltään, mitä abortin tehnyt kantaa loppu ikänsä? Voisin kertoa...
 
THA
Työssäni joudun aika usein tilanteiden eteen, jossa abortti on täysin perusteltu eikä silloin ole aihetta syyllistä ketään. Aborttipäätös on odottavalle äidille aina hyvin raskas, olipa syy aborttiin mikä hyvänsä.
 
triplamama
kyllä minä ainakin tajuan, vaikka omaa kokemusta ei oo. esim jos mun tyttäreni pamahtas 15 vee paksuksi ja tahtois abortin välttämättä, ni tukisin häntä, en tuomitsisi. tai jos mut raiskattais ja tulisin raskaaksi, ois se varman abortti. miksi sitä pitää niin mustavalkoinen olla? jokainen tehköön elämänsä oman näköisekseen omilla valinnoillaan. voimia.
 
ja mun mielestä noin ajattelevat voisivat tämänkin asian jauhamiseen käyttämänsä energiansa suunnata vaikkapa niihin omiin kullanmuruihinsa.

Ja sitäpaitsi mun mielestä ihminen ei ole äiti ennenkun se möykky syntyy.

Sori kielenkäyttöni.
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Oksenna sinä vain.
Ja jos minä en lasta haluaisi niin tekisin abortin, so simple. Siinä ei auttaisi vaikka mikä abortinvastustaja haukkuisi murhaajaksi tahi muuksi. Se, joka sen abortin tekee, joutuu sen asian kanssa elämään, et sinä.
Juu, niin joutuu hän ja hyvä niin!
Sanon vain edelleen, etten kykene ymmärtämään, en.
Tiedätkö mikä on se "taakka" oikealta nimeltään, mitä abortin tehnyt kantaa loppu ikänsä? Voisin kertoa...
No olen tehnyt abortin. koska raskauduin nuorempana enkä ollut todellakaan siinä elämäntilanteessa valmis! enkä tosiaan kanna taakkaa siitä että tein abortin heti rv4...sillä tiedän ettei lapsellakaan olisi ollut hyvä olla eikä minullakaan!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
ja mun mielestä noin ajattelevat voisivat tämänkin asian jauhamiseen käyttämänsä energiansa suunnata vaikkapa niihin omiin kullanmuruihinsa.

Ja sitäpaitsi mun mielestä ihminen ei ole äiti ennenkun se möykky syntyy.

Sori kielenkäyttöni.
Se on jännä että tästä ei saisi keskustella. Tiedän että tämä sattuu, mutta saa se sattuakin.
 
mina
Tuttuni, parikin on tehnyt abortin. Itse en voisi.
Mutta tuttuni syy oli se että elämän tilanne oli tosi huono. aivan mahoton alku lapselle.
Ehkäisystä siis on huolehdittu.
Tutullani olisi ollut huonot mahdollisuudet antaa hyvää tulevaisuutta lapselle.

Tuttuni mielestä teke epäitsekkään teon. Kun alku oli vielä solumöykky tasolla se poistettiin. Tuttuni kuitenkin kantaa hautaan asti sen kiepeän muiston mikä oli tehtävä, jottei tarvitsisi synnyttää lasta, kärsimään kun ei olisi voinut huolehtia täysipainoisesti lapsesta. Ei taloudellisesti ei henkisesti.

Mielestäni (ainakin suurimmaksi osaksi) abortti on epäitsekästeko!! Nainen kantaa tekonsa mukana hautaan asti.

On itsekkäämpää synnyttää lapsi vaan sen takia ettei tarvitsisi kantaa kipeää muistoa. Jos ei olisi tarjota lapselle turvallista lapsuutta! Näen tälllaisia kohtaloita ihan liikaa. FAS ja muut
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Oksenna sinä vain.
Ja jos minä en lasta haluaisi niin tekisin abortin, so simple. Siinä ei auttaisi vaikka mikä abortinvastustaja haukkuisi murhaajaksi tahi muuksi. Se, joka sen abortin tekee, joutuu sen asian kanssa elämään, et sinä.
Juu, niin joutuu hän ja hyvä niin!
Sanon vain edelleen, etten kykene ymmärtämään, en.
Tiedätkö mikä on se "taakka" oikealta nimeltään, mitä abortin tehnyt kantaa loppu ikänsä? Voisin kertoa...
No kuule kerroopa mikä se on?

Aika monella se tunne on surun lisäksi myös suunnaton helpotus...
 
pp
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Miksei tästä saa ikinä keskustella sen sikiön kannalta? miksi se on kiellettyä? Miksi aikuisia ihmisiä pitää suojella tältä asialta?
niinpä!! se on tämä minäminäminä äitiys, mitä nykyään harrastetaan. aina ajatellaan vaan itseään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Tuttuni, parikin on tehnyt abortin. Itse en voisi.
Mutta tuttuni syy oli se että elämän tilanne oli tosi huono. aivan mahoton alku lapselle.
Ehkäisystä siis on huolehdittu.
Tutullani olisi ollut huonot mahdollisuudet antaa hyvää tulevaisuutta lapselle.

Tuttuni mielestä teke epäitsekkään teon. Kun alku oli vielä solumöykky tasolla se poistettiin. Tuttuni kuitenkin kantaa hautaan asti sen kiepeän muiston mikä oli tehtävä, jottei tarvitsisi synnyttää lasta, kärsimään kun ei olisi voinut huolehtia täysipainoisesti lapsesta. Ei taloudellisesti ei henkisesti.

Mielestäni (ainakin suurimmaksi osaksi) abortti on epäitsekästeko!! Nainen kantaa tekonsa mukana hautaan asti.

On itsekkäämpää synnyttää lapsi vaan sen takia ettei tarvitsisi kantaa kipeää muistoa. Jos ei olisi tarjota lapselle turvallista lapsuutta! Näen tälllaisia kohtaloita ihan liikaa. FAS ja muut
Toki tämän asian voi kääntää päälaelleenkin, jos välttämättä tahtoo. Mutta se paha olo, mitä saa mukanaan kantaa loppuikänsä...se on huono omatunto. Ja huono omatunto tulee silloin kun on tehnyt jotain VÄÄRIN.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
aina ei ole vaihtoehtoja ap. mitäs jos tulisit raiskauksen takia raskaaksi? pystyisitkö pitämään lapsen? mie en.
Mä tunnen yhden naisen joka on raiskauksen takia syntynyt, tunnen myös naisen joka raiskattiin ja hän sai lapsen, molemmissa tapauksessa lapset ovat olleet rakastettuja.
 
mina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Tuttuni, parikin on tehnyt abortin. Itse en voisi.
Mutta tuttuni syy oli se että elämän tilanne oli tosi huono. aivan mahoton alku lapselle.
Ehkäisystä siis on huolehdittu.
Tutullani olisi ollut huonot mahdollisuudet antaa hyvää tulevaisuutta lapselle.

Tuttuni mielestä teke epäitsekkään teon. Kun alku oli vielä solumöykky tasolla se poistettiin. Tuttuni kuitenkin kantaa hautaan asti sen kiepeän muiston mikä oli tehtävä, jottei tarvitsisi synnyttää lasta, kärsimään kun ei olisi voinut huolehtia täysipainoisesti lapsesta. Ei taloudellisesti ei henkisesti.

Mielestäni (ainakin suurimmaksi osaksi) abortti on epäitsekästeko!! Nainen kantaa tekonsa mukana hautaan asti.

On itsekkäämpää synnyttää lapsi vaan sen takia ettei tarvitsisi kantaa kipeää muistoa. Jos ei olisi tarjota lapselle turvallista lapsuutta! Näen tälllaisia kohtaloita ihan liikaa. FAS ja muut
Toki tämän asian voi kääntää päälaelleenkin, jos välttämättä tahtoo. Mutta se paha olo, mitä saa mukanaan kantaa loppuikänsä...se on huono omatunto. Ja huono omatunto tulee silloin kun on tehnyt jotain VÄÄRIN.
Sinö siis tiedät koko suomen ja koko maailman naisten syyt. Olet siis jumala.
turhaa sitten asiasta väittelen kun sinähän kaiken tiedät etkä suostu ajattelemaan asian toista puolta.
 
Olen tehnyt abortin, en kanna mitään "taakkaa" mukanani hautaan asti, en tunne syyllisyyttä mutta en myöskään pidä itseäni itsekkäänä. Lässytykset "oman pienen lapsen sydämestä joka lyö" saa minut oksentamaan - ällötyksestä. Hirveää tekopyhää paskaa.
 
vain
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Tiedätkö mikä on se "taakka" oikealta nimeltään, mitä abortin tehnyt kantaa loppu ikänsä? Voisin kertoa...
No kerrohan sitten tällekin abortin tehneelle että minkälaista taakkaa tässä kantelen??!?
p.erkele!

 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä