En vaan tajua tota omat rahat -juttua.

• Viestiketjun aloittaja --*
  • Ensimmäinen viesti
Auttaa lasta ryyppäämään? Eikö sellainen vanhempi oikeastaan oo aika huono? Hyvä vanhempi selvittäisi mihin ne kaikki rahat menevät, ja sit päättää että haluaako jatkaa lapsensa "auttamista".
Mitä pahaa satunnaisessa juhlimisessa on? Jännä kun suomessa se on kauhean paha asia olevinaan mutta esim keski-euroopassa pub-kulttuuri kuuluu arkipäiviin. Voi tukea lehtitilaukset maksamalla, ruokaa ostamalla yms.

Happyend
Auttaa lasta ryyppäämään? Eikö sellainen vanhempi oikeastaan oo aika huono? Hyvä vanhempi selvittäisi mihin ne kaikki rahat menevät, ja sit päättää että haluaako jatkaa lapsensa "auttamista".
Nimenomaan näin.

Kun aikuisen ihmisen hommat sössii noin täysin kuin tälläkin häpygirlillä: ei tiiä mitä tahtoo, tahtoo sitä ja tahtoo tätä, rahat lentää taivaan tuuliin, opiskelu ei etene, niin eipä ole hyvää vanhemmuutta rahoittaa tätä ajelehtimista. Hyvää vanhemmuutta olisi määritellä rajat ja auttaa sitä aikuista lasta itse ottamaan itseään niskasta kiinni ja oppimaan rahankäyttöä ja vastuuta.

Muuten tulee noita tuksuja, ikuisesti "teinejä mieleltään".

Peyote
Mitä pahaa satunnaisessa juhlimisessa on? Jännä kun suomessa se on kauhean paha asia olevinaan mutta esim keski-euroopassa pub-kulttuuri kuuluu arkipäiviin. Voi tukea lehtitilaukset maksamalla, ruokaa ostamalla yms.
Ai mitä pahaa? Pahaa siinä on se, että rahat menee siihen ja sitten on pulassa kun ei jää rahaa niihin oikeesti tärkeisiin asioihin.

taasko
Joo, taas lähti juttu iloisesti lapasesta. :) Mutta eikös nuo parisuhteen raha-asiat jo tulleet aika perusteellisesti käsitellyiksi, ja tämä on tällainen herkullinen perjantai-illan viihdepläjäys. Toivottavasti HG ei nyt karkaa baariin kesken kaiken! :D
Juu, keskustelu rönsyilee, olin vain aistivinani että eräs henkilö perustelee mielipiteitään yhteisen tilin paremmuudesta sillä, että jos oikeasti rakastaa, maksaa toisen menoja mukisematta (oli kyseessä sitten puoliso tai lapsi)...

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29749307:
Miksi oletat, että kaikilla esim minulla on työssäkäyvät vanhemmat? Entäs jos niillä vanhemmillakaan ei ole? Keneltäkös he sitten lainaavat? Omilta vanhemmiltaan?
Ehkä sisarukset, ystävät voivat silloin jelppiä :/ Toki voi ottaa opintolainan mutta yleensä se menee niin että päätyy johonkin työhön puolivahingossa ja kerran kun jalka on oven väliin joutunut niin niitä tulee sitten kokoajan. Työnantajille halvempaa työvoimaa yms.

Mä en koskaan olisi kehdannut elää niin, että pitää mamman kukkarolle mennä. Jos sössii asiansa niin niistä pitää olla itse vastuussa. Mut on kasvatettu pärjäämään maailmassa ja ottamaan vastuuta omasta elämästä. Vaikka kuinka olen relllestänyt niin en ole koskaan tarvinnut äidin tai ystävien rahoja, vaan jos johonkin ei ole varaa niin sillon se jää ostamatta.
Ei sulla hyvin tule elämässä käymään jos toi on asenne.

Viimeksi muokattu:
"mies1"
No ei niin, mutta tärkeää se voi joskus olla oman jaksamisen kannalta että sinne tai jonnekin muualle (kuntosali yms) pääsee. Ei ystäville tarvitse perustella, he tietää. ;)
:) Niinpä. Musta on vaan hieno asenteena että sua piristää esim. miesten ihailu sua ja sun kauneutta kohtaan. ;) Toivottavasti mäkin oon saanu sua vähän piristettyä täällä, koska toivoisin että sulla on pienen flirtin voimalla omalla panoksellani ainakin mukavampaa :)

Ja ystävä, todellinen sellainen, kyllä hyväksyy sen mikä toiselle on tärkeää. Ikäviä kommentteja taas sulle, ei kiva.

säpäle harmaana
Ehkä sisarukset, ystävät voivat silloin jelppiä :/ Toki voi ottaa opintolainan mutta yleensä se menee niin että päätyy johonkin työhön puolivahingossa ja kerran kun jalka on oven väliin joutunut niin niitä tulee sitten kokoajan. Työnantajille halvempaa työvoimaa yms.
Siis mitä? Nyt putosin. Työpaikka tulee puolivahingossa? Mistä ja kenelle? Ja mitä halvempaa työvoimaa?

Älkää nyt lainatko enää tuolle HG:lle rahaa, hänhän on jo ihan kännissä. :D

Joka vkl ei kuulosta enää kovin satunnaiselta... Mutta ethän sä nyt oo sinkkuna baareissa kiitänyt kovinkaan kauaa, että saat anteeks. (Multa. Noista toisista en tiedä. :) )
Kiitos =D Tää on nyt vain pakko elää ja kokee, oon miettinyt ottaisko mielialalääkkeitä vai mitä ettei mene ihan itkiessä, mutta nyt kun huomaan että itsellä se tekeminen on parasta terapiaa ja kyllä se biletys myös kuuluu sinkkukulttuuriin. Kirkasvalokuulokkeista tuli kauhea pääkipu kun kokeilen sitä. Että mielummin kärsin krapulat ja menetän rahat kun turvaudun johonkin muuhun:D IHana käydä tyttökavereiden kanssa tanssimassa muuteskin <3

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29749360:
Siis mitä? Nyt putosin. Työpaikka tulee puolivahingossa? Mistä ja kenelle? Ja mitä halvempaa työvoimaa?

Älkää nyt lainatko enää tuolle HG:lle rahaa, hänhän on jo ihan kännissä. :D
Täh, nyt mä putosin :D Mut täytyy lähteä kaveria vastaan, hyvät illanjatkot kaikille :kiss:

iu
[QUOTE="mies1";29749388]Varmasti :) Oot varmasti aina baarin kaunottarien kärkeä :) Ja osaat panna tanssillasi miesten päät pyörälle ;)[/QUOTE]
Nyt äkkiä joku kertoo mulle, miten sen oksennushymiön saa tehtyä. :O

Peyote
[QUOTE="mies1";29749388]Varmasti :) Oot varmasti aina baarin kaunottarien kärkeä :) Ja osaat panna tanssillasi miesten päät pyörälle ;)[/QUOTE]
Joo koska se, että on holtiton, on sama asia, että osaa tanssia? Joo oksuhymiö täältäkin.

123456
Ei kai satunnaisessa juhlinnassa ole mitään väärää, itsekin sitä harrastan.
Mutta jos joutuisin käyttämään äitini rahoja baarissa ja siltikään ei olisi varaa mennä töihin, niin siinä on kyllä jotain tosi väärää. Sitä voisi kutsua jo aika isoksi ongelmaksi.

nn/nn

:LOL: häppis on baarin kaunotar ja supertanssija ihan siksi että sillä on sekä kevyet kengät että kevyt kukkaro, vai miksi?

"mies1"
Nyt äkkiä joku kertoo mulle, miten sen oksennushymiön saa tehtyä. :O
Taidat olle Echo :)

Off-topic sen verran, että kyllä on ilo katsella alle 30v naisten tämänhetkistä muotia ja meininkiä täällä etelässä. :) Nyt oikeesti tuntuu että klassinen look kukoistaa, ja siihen on saatu myös enemmän iloista mieltä ja raikkautta plus oikeesti naisellista elehtimistä ja olemista mukaan. Myös hyväkroppaista ja -peppuista naista näkyy enemmän. Loistavaa nuoret naiset! :)

"Missy"
Tykkään kovasti tiedosta, että voisin halutessani ostaa vaikka 4000 euron laukun ja mies korkeintaan kohottaisi kulmaansa. Kuinka monessa yhteisten rahojen taloudessa se onnistuu?
Tämä onnistuu sellaisissa talouksissa, joissa raha on riittävästi. Minulla ja ex-miehelläni oli yhteiset rahat - tai siis miehen rahat oli mun rahoja. Mies siirsi yhteiselle tilille aina rahaa, ja sain käyttää sitä mihin halusin, oikeasti ihan mihin tahansa. Ostin mm. kerran itselleni ja äidilleni ex tempore Pariisin-matkan, kun selvisi että äidin epäilty syöpä olikin hyvänlaatuinen kasvain. Monta tonnia meni, mutta mies ei varmaan edes huomannut.
Nykyisessä suhteessani sitten meillä on myös yhteiset rahat, mutta koska sitä on niukahkosti, mies ei osta kotiteatterijärjestelmää ihan tosta noin vaan neuvottelematta, enkä minäkään monen sadan euron laukkua.
Nämä ovat sopimusasioita.

Yhteistyössä