S
sh
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:Alkuperäinen kirjoittaja marskuukkeli:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Alkuperäinen kirjoittaja marskuukkeli:Ja vielä siihen, että e-pillereissä nää ns. vaaralliset sivuoireet on hyvin hyvin harvinaisia. Eli niitä ei ainakaan tarvii pelätä.
aika yleisiä nuo tulpat tuntuu olevan. jokui puhui jopa sadasta naisesta vuodessa.... huh....
Uskoisin että monilla on taustalla kuitenkin joku tila tai sairaus, joka saattaa altistaa näille tapahtumille. En mee kyllä mitään varmaksi sanomaan.
Minulla on sairaus joka altistaa tulpille pillereiden kanssa. Lääkärin kanssa kun oli puhetta aikoinaan asiasta kun sairaus todettiin niin silloin lääkäri sanoi minulle että pillereiden kohdalla tulpat johtuvat melkein aina sairauksista. Yleensä on vielä kyseessä perinnölliset sairaudet joten jos askaruttaa niin kannattaa kysellä sukulaisilta löytyykö verisuonisairauksia.
isän äidillä verenpainetauti, äidin isälle tehty sydämen ohitusleikkaus noin 65-vuotiaana ja joskus 7-kymppisenä oli joku tukos sen jalassa. muita tapauksia en tiedä. onko näillä merkitystä?
On merkitystä. Se, että sukulaisella on ollut tukos jalassa =veritulppa, on kohonnut riski sulle. Pillerit saattavat myös nostaa verenpainetta, joten sullakin on kohonnut riski siihen.
Lääkäri sanoi että ei olisi tuolla tulpalla merkitystä koska on niin vanhalla iällä saatu?
No, usko lääkäriä tai ole uskomatta, itsehän sen valinnan teet, aloitatko pillerit vai et. Mulla ei ole lääkärin tutkintoa niin en ala vastaan väittämään, mutta omalta kohaltani lukisin ton kohonneeksi riskiksi silti.