En tunne olevani tärkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voisiko tuossa ole kyse siitä, että on vähän epävarma miehen tunteista ja yrittää tulkita miehen joka eleestä, rakastaako hän minua. Silloin miehellekin voi tulla paineita omasta käyttäytymisestä. Huomionosoitusten olisi oltava vapaaehtoisia ja spontaaneja... Jos vaan luottaa hyvin paljon toiseen, eikä koko ajan odota niitä pieniä eleitä, ehkä silloin mieskin alkaisi jakamaan niitä enemmän? Mutta siihen tarvitaan vahvaa olemusta... ja luottamusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nurppoja liikenteessä:
Oma mieheni on ollut juuri ap:n kaltainen roikkuja, jota pitäisi vieraidenkin seurassa hiplata ja hyysätä kuin ujoa nelivuotiasta. Opettele ottamaan oma tilasi ja keskustelemaan mielenkiintoisten ihmisten kanssa kuten miehesikin tekee. Ei ole mitään rasittavampaa, kuin aikuinen ihminen, joka ei osaa olla muiden ihmisten seurassa ilman kädestä pitelyä ja keskusteluihin mukaan vetämistä.
Olen ehkä ilmaissut itseäni hieman huonosti? En ole todellakaan avuton sosiaalisissa tilanteissa, vaan päinvastoin olen hyvinkin sosiaalinen ihminen ja tutustun helposti ihmisiin. Olen sosiaalisesti rohkeampi ja aktiivisempi kuin mieheni, ja pärjään varsin mainiosti ilman kädestä pitämistä.

Tietysti olisi mukava jos mies esimerkiksi esittelisi minut ystävilleen ja sukulaisilleen joita näen ensimmäistä kertaa, mutta selviän kyllä esittäytymisistä itsekin.

Silti en pidä siitä että oma mies kohtelee minua kuin ilmaa kun on muita ihmisiä paikalla. En tarvitse välttämättä julkisia hellyydenosoituksia, vaan haluaisin että minua kohdeltaisiin samoin kuin muitakin hyviä ystäviä. Haluaisin että minut otettaisiin keskusteluihin mukaan siinä missä muutkin ihmiset, eikä sivuutettaisi täysin. Haluaisin että yhteisiin päätöksiin minun mielipiteeni olisi vähintään yhtä tärkeä kuin muidenkin ihmisten. Haluaisin että jos mies kantaa juomia muille naisille, hän tekee samoin myös minulle.

Täysin vieraiden ihmisten seurassa (esim. minun ystävieni, jonne harvoin lähtee), mies on juuri tuollaista "perässävedettävää" mallia. En kuitenkaan koe epämiellyttäväksi ottaa häntä mukaan keskusteluihin, rohkaista ja huolehtia että myös hänellä on mukavaa.

Yhteistyössä