En tunne kuin yhden ruokarajoitteisen miehen, mutta liudan vastaavanlaisia naisia

vierailija
Mutta kyllä, mulla on sukupuolinen syytös tässä meneillään.

Nykynaiset on valtavan viisaita ja valtavan tyhmiä. On tärkeää kiinnittää huomiota joihinki epäkohtiin joita miehet ei älyä ja huomaa, mutta ei joka asiassa.
Kuinkahan monella naisella kyseessä on erityisyyden tavoittelu (tulla huomatuksi) ja varsinkin nuorilla naisilla sosiaalisesti hyväksytty käyttäytyminen?
Esim yläasteella on tyttö joka on kasvissyöjä tai dieettien harjoittaja niin hyvin usein samalta luokalta löytyy kanssasisaria. Sama ilmiö esiintyy työpaikoilla, someryhmissä....
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Aivan mahtavaa! Meillähän on täällä asiantuntija paikalla.

Oletko lukenut tutkimuksia vuotavasta suolesta (leaky gut syndrome)?
Otetaanko tämä huomioon allergiahoidoissa/tutkimuksissa?

Onko allergiahoidoissa kokeiltu hoitomuotona eliminointidieettiä/”resetointipaastoa”.

Miten suhtaudut yllä oleviin?

Kiitos jo etukäteen jos viitsit/ennätät vastata.
Vastasin mutta.... Katsotaan tuleeko läpi.
 
Kuinkahan monella naisella kyseessä on erityisyyden tavoittelu (tulla huomatuksi) ja varsinkin nuorilla naisilla sosiaalisesti hyväksytty käyttäytyminen?
Esim yläasteella on tyttö joka on kasvissyöjä tai dieettien harjoittaja niin hyvin usein samalta luokalta löytyy kanssasisaria. Sama ilmiö esiintyy työpaikoilla, someryhmissä....
Juu ja joskus omana kouluaikana se ruokavaliokeskustelu oli joillakin tapa keksiä jutun juurta.
 
Ehkä mä vähän oon semmoinen innostuva luonne ja tykkään ihmisistä. Jos joku tarjoaa jotain niin sitä syödään ja pidetään hauskaa, ja sit 4 tunnin päästä mietitään vessassa että kannattiko.

(Ja anafylaktiset ja mediheli-tapaukset erikseen)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ehkä mä vähän oon semmoinen innostuva luonne ja tykkään ihmisistä. Jos joku tarjoaa jotain niin sitä syödään ja pidetään hauskaa, ja sit 4 tunnin päästä mietitään vessassa että kannattiko.

(Ja anafylaktiset ja mediheli-tapaukset erikseen)
Juu nää naiset puhuu niistä asioista sillein puolihuolimattomastikin, ei tarkoittaen että mun pitäis reagoida jotenkin.

Mutta ne ei ehkä tajua että ehkä jo sellainen kevyt pohtiminen velvoittaa mua miettimään kauppareissua eri tavalla.
(olin aloittanut tämän viestin jo aiemmin nyt jatkan)

Sä osaat emännöidä ja juuri siksi otat ne pienetkin vihjeet huomioon.
Se voi olla myös raastavaa välillä kun kaiken muun muassa sitten menet ja teet mutta kuten tiedät - lopussa se kiitos seisoo (enkä nyt puhu kurasta pöntössä)!!!😁 Äläkö unohda että ei se naapurin Erkki teillä sun miehes takia käy tai edes akkaansa joka kerta karkuun juokse, vaan, tietenkin tunkeilee maailman parhaiden bullien toivossa!😊
 
9MM
Voi kuinka hartaasti toivoisin, että vika olisi vintissä eikä vatsassa. Kysyin kerran lapsiltani mitä heille jää minusta mieleen kun kuolen niin vastasivat, että se kuinka äiti vietti suurimman osancelämästään wcssä ripulilla. Olen koko elämäni yli 60 vuotta aikana ollut yhden kerran ummetuksella mutta muuten täysin läpipasko.
Ymmärrän että on ihmisiä, jotka pätevät jos minkäkin dieettien kanssa mutta silloin ei prassailla kun on tosi kyseessä. Ette tiedä mitä on juosta piikkareissa moottoritieltä pensaikkoon tai kuinka matka huoltamolta huoltamolle käy näppärästi. Kun päivässä saatat joutua syömään 8 kpl suoliston toimintaa hidastavia lääkkeitä että voit olla töissä tai on mietittävä uskaltaako syödä mitään jos lähtee vaikka teatteriin.
Asia ja ongelma on todella vakava niille ihmisille, joidenka suolisto ei toimi samoin kun terveen ihmisen.
Okei siis oliko sun ongelma et syönnin jälkeen heti paskalle. Mä en oo hirveesti seuraillut. Mut nyt ollut et ruuan jälkeen het vessaan. Et missä vika vai johtuiko kaljoittelusta?
 
9MM
Kohtuudellahan voi syödä mitä vain, mutta jos haluaa elää optimaslisesti niin kannattaa syödä puhtaasti ja lajille ominaisesti, nukkua sopivasti ja tietenkin harrastaa liikuntaa (vähintäänkin lihaskuntoa) - ei ihmistä ole luotu olla möllöttämään.

Ei ole yhtään hölmöä vieroksua epäluonnollisia asioita elämässään, yleensäkään.
Käys lukeen maria nordinin uusinpäivitys siellä oli et mielikuvaharjoittelulla voi ylläpitää ja kasvattaa lihaskuntoa.
 
9MM
Sädehoidon oireetkaan eivät ole mittavia jos paastoaa. Mutta on surkeaa kun syöpäosastoilla mieltä parantamaan annetaan sokeria yms. mikä eskaloi sairautta.

Kannattaa lukea kokemukseen perustuvia kirjoituksia/katsoa dokumentteja.

En minä missään nimessä väitä että sädehoidot ja solumyrkyt eivät olisi tarpeen joissain keisseissä.
Noh mun kaveri kuoli syöpään helmikuussa ja vaik lääkärit kehotti syömään rasvaista ruokaa. Ei oikeen syönnyt eli oli paastolla mut ei auttanut :(. Mut ootko lukenut kummat todenäkösemmin paranee syövästä lihava vai laiha?
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
Noh mun kaveri kuoli syöpään helmikuussa ja vaik lääkärit kehotti syömään rasvaista ruokaa. Ei oikeen syönnyt eli oli paastolla mut ei auttanut :(. Mut ootko lukenut kummat todenäkösemmin paranee syövästä lihava vai laiha?
🙁 Muistan juu, kerroit.

Luulisin että laihat, koska paasto tehoaa paremmin. Tietyn ajan jälkeen paastossa keho alkaa uudistamaan soluja, mutta toki paastossa ensin lähtee kaikki mitä keho ei niin tarvitse, siksi ekana ei lähde esim. elimet vaan rasva, mutta rasva ei tietenkään lähde aivoista.
Keho on kyllä tosi fiksu.

Eli kierrätys/uusiutuminen on laihoilla tehokkaampaa kun muu polttoaine alkaa käydä vähiin. Keho käyttää siis myös syövän ravinnokseen.
Jos siis pelkällä paastolla.

Mutta jos lisänä sädehoidot sun muut niin paastossa yksinkertaisesti keho paranee nopeammin.

Näin olen asian hiffaillut.
 
Viimeksi muokattu:
9MM
Muistan juu, kerroit.

Luulisin että laihat, koska paasto tehoaa paremmin. Tietyn ajan jälkeen paastossa keho alkaa uudistamaan soluja, mutta toki paastossa ensin lähtee kaikki mitä keho ei niin tarvitse, siksi ekana ei lähde esim. elimet vaan rasva, mutta rasva ei tietenkään lähde aivoista.
Keho on kyllä tosi fiksu.

Eli solujen kierrätys on laihoilla tehokkaampaa kun muu polttoaine alkaa käydä vähiin. Keho käyttää siis myös syövän ravinnokseen.
Jos siis pelkällä paastolla.

Mutta jos lisänä sädehoidot sun muut niin paastossa yksinkertaisesti keho paranee nopeammin.

Näin olen asian hiffaillut.
Siis täh mikä osa syö sen syövän pois? Ku eiks keho just tarvii paljon energiaa et jaksaa taistella syöpää vastaan. Mut jos keho joutuu laihuutta vastaan samalla taisteleen niin kehonpuolustus joukot hajaantuu kahden rintaman sotaan? Ja hyvä ruoka lisää soluja?
 
9MM
Ei helvetti voi olla tosissaan
NOh onhan se kätsyä heittäytyä sohvalle ja nostella mielikuvissaan maailmanennätys painoi. Syö vähän karkkia ja avot päivän treenit o tehty. Uuno oli oikeessa et kun makaa sohvalla monet asiat tekee duunia. Mut joo on mielellä voimakas vaikutuskin. Mä esim omalla mielelläni sain itteni oksentamaan kesken työpäivän. Ku oli paska päivä ja halusin himaan.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Siis täh mikä osa syö sen syövän pois? Ku eiks keho just tarvii paljon energiaa et jaksaa taistella syöpää vastaan. Mut jos keho joutuu laihuutta vastaan samalla taisteleen niin kehonpuolustus joukot hajaantuu kahden rintaman sotaan? Ja hyvä ruoka lisää soluja?
Toki ravinteita pitää ottaa, mutta on tärkeää, että ei saa energiaa liiemmin, jotta elimistö edelleen jatkaa autofagiaa. (autofagia on elimistön siivooja jos näin voi sanoa)
Paastossa tapahtuu hyvin paljon, mutta pähkinän kuoressa:

Autofagia siivoaa pois rikkoontuneet shaibat ja silloin kudokset uusiutuu. Siivoaa (syö) siis ihan kaikkee kakkaa mitä elimistö ei tarvitse ja kierrättää vanhat proteiinit jne. Paasto myös buustaa t-soluja mitkä tappaa viiruksia, syöpäsoluja jne.

Vähän raskasta iltajutustelua.
Olis helpompi laittaa jotain tutkimuksia tai vidioita.😁
Jatketaanko myöh?


Ei liity syöpiin tai sairauksiin, mutta keho on luotu niin että pärjää pitkiäkin aikoja syömättä. Itse olen joskus tehnyt tutkimusta itselläni. Olin oari viikkoa täysin syömättä josta kolme päivää kuivapaastolla. Oli aikamoinen draivi päällä koko ajan. Aikaisemmin luulin että ihminen tyyliin nääntyy nälköän jos on päiviä syömättä.
Silti minua jotenkin pelotti, että mitäs jos nyt kuitenkin leikkaa kiinni.:D Olo vain oli niin hyvä, että jatkoin. Lopulta söin vaikka ei ollut nälkä. Kunhan siis testasin. Se uudelleen syöminen onkin sitten tarkkaa hommaa! Millä vain ei voi paastoa breikata.
Tutkin tosi paljon, ennen kuin paastosin.
Aikaisemmin olin paastonnut max. 3 pv.

Voi olla hiukan sekavaa settiä, silmät luppasee jo.

Ja huom, tässä on vain mun omia havaintoja, en suosittele kenellekään.
Lääkärit hoitaa syövät jne.
 
vierailija
NOh onhan se kätsyä heittäytyä sohvalle ja nostella mielikuvissaan maailmanennätys painoi. Syö vähän karkkia ja avot päivän treenit o tehty. Uuno oli oikeessa et kun makaa sohvalla monet asiat tekee duunia. Mut joo on mielellä voimakas vaikutuskin. Mä esim omalla mielelläni sain itteni oksentamaan kesken työpäivän. Ku oli paska päivä ja halusin himaan.
wau
 
vierailija
Okei siis oliko sun ongelma et syönnin jälkeen heti paskalle. Mä en oo hirveesti seuraillut. Mut nyt ollut et ruuan jälkeen het vessaan. Et missä vika vai johtuiko kaljoittelusta?
Aamulla uudestaan ja uudestaan, ruoan jälkeen taas ja taas kunnes riittävällä määrällä imodiumia loppui ns suolen syöksyttäminen. Suolisto on spastinen ja toimii liiallisesti, jolloinka ärtyneen suolen oireyhtymään herkut on kasassa.
Alkoholi ja varsinkin juomat, joissa hiilihappoa ovat todellista myrkkyä. Olet varmaan kuullut krapulapaskasta. Alkoholin juomisen lopettamisen jälkeen voi kulua vuosikin ennen kuin suolisto toimii taas normaalisti.
 

Yhteistyössä