En tunne kuin yhden ruokarajoitteisen miehen, mutta liudan vastaavanlaisia naisia

vierailija
Onko ravitsemus ja suoliston toiminta sukupuolittunutta?

Mitä paremmuutta se on, että mä niska vääränä kannan jonkun ylitarkan kaverin vihjailujen mukaisesti korvaavia ruokia kaupasta?

Toki voisin tehdä aina jonkun hedelmävadin ja soijakermavaahtoa, mutta en mä jokaista kahvitusta niin ankeasti halua hoitaa.
On sukupuolittunutta. 2/3 naisista suolistokeliakia ja miehillä useimmiten ihokeliakia. Prosessoitu ruoka aiheuttaa yhä enemmän ongelmia väestössä, eli just se pulla, mitä itse tahdot tarjota vieraille.

Eli ongelma ei olekkaan sun kavereissa, vaan siinä, et ite oot pinko. Mut muitten pitäisi päästää sut helpolla, koska olet pinko. Ja joustamaton.

Kumpi on ankeampaa, istua ripulissa, vai syödä kauravaahtoa?

"Gluteenittoman ruokavalion noudattaminen ehkäisee hoitamattoman keliakian aiheuttamia lisäsairauksia, kuten osteoporoosia, hedelmättömyyttä ja pahanlaatuisia kasvaimia. "
Musta sä oot ankea, jos sun on pakko altistaa sun vieraat niille epäsopiville tuotteille.
En tiedä, et paljon tarjosit sille pullaa, jos niska vääränä kannat purkkia maitoa ja jauhopusseja. Vai eikö se laihduttaminen onnistunut? Mitä, jos vähentäisit sitä pullaa ja korvaisit sen hedelmillä?
 
vierailija
Niistä allergiatutlimuksista. Pääasiassa allergian määritys perustuu verikokeisiin (IgE) iholle tehtäviin kokeisiin sekä valvotussa olosuhteessa kliininen allergeenin aiheuttavan aineen testaukseen.
Kaikkea mikä mätänee voidaan testata eli testisarjoja (aineita, jotka usein aiheuttavat oireita) on paljon. Hoitona riippuen mitä oireita on tietenkin kyseisen aineen välttäminen, voiteet, inhalaattorit, lääkkeet (antihistamiini, kortisoni) siedätys (koivu,silmäoireet,astma ja ampias- ja mehiläisallergia) ja valohoidot jne.
Suolistolla on merkittävä osuus ihmisen hyvinvoinnissa ja vaikutuksessa mm autoimmuunisairauksien syntymekanismiin ja asiaa tutkitaan.
Viimeisin suoliston hyvinvointiin liittyvä kokeilu on terveen ihmisen suolistosta uutetun ulostemassan siirtäminen sairaan suolistoon. On saatu todella hyviä tuloksia ja tuntuu toimivan naisille paremmin kuin miehille.
Olen lukenut tuosta vuotavasta suolesta mutta luulen, että asia kiinnostaa enemmän gastropuolta.
Periaatteessa paastohoitohan on tavallaan käytössä silloin jos vältetään syömästä tiettyjä elimistöä allergisoivia aineita. Käsittääkseni tarkoitat kuitenkin 12h ja pidempiä totaalipaastoja? En muista että olisi käytetty hoitomuotona.
 
9MM
Aamulla uudestaan ja uudestaan, ruoan jälkeen taas ja taas kunnes riittävällä määrällä imodiumia loppui ns suolen syöksyttäminen. Suolisto on spastinen ja toimii liiallisesti, jolloinka ärtyneen suolen oireyhtymään herkut on kasassa.
Alkoholi ja varsinkin juomat, joissa hiilihappoa ovat todellista myrkkyä. Olet varmaan kuullut krapulapaskasta. Alkoholin juomisen lopettamisen jälkeen voi kulua vuosikin ennen kuin suolisto toimii taas normaalisti.
Joo tietty. Mut ollu normaalia ene
Toki ravinteita pitää ottaa, mutta on tärkeää, että ei saa energiaa liiemmin, jotta elimistö edelleen jatkaa autofagiaa. (autofagia on elimistön siivooja jos näin voi sanoa)
Paastossa tapahtuu hyvin paljon, mutta pähkinän kuoressa:

Autofagia siivoaa pois rikkoontuneet shaibat ja silloin kudokset uusiutuu. Siivoaa (syö) siis ihan kaikkee kakkaa mitä elimistö ei tarvitse ja kierrättää vanhat proteiinit jne. Paasto myös buustaa t-soluja mitkä tappaa viiruksia, syöpäsoluja jne.

Vähän raskasta iltajutustelua.
Olis helpompi laittaa jotain tutkimuksia tai vidioita.
Jatketaanko myöh?


Ei liity syöpiin tai sairauksiin, mutta keho on luotu niin että pärjää pitkiäkin aikoja syömättä. Itse olen joskus tehnyt tutkimusta itselläni. Olin oari viikkoa täysin syömättä josta kolme päivää kuivapaastolla. Oli aikamoinen draivi päällä koko ajan. Aikaisemmin luulin että ihminen tyyliin nääntyy nälköän jos on päiviä syömättä.
Silti minua jotenkin pelotti, että mitäs jos nyt kuitenkin leikkaa kiinni. Olo vain oli niin hyvä, että jatkoin. Lopulta söin vaikka ei ollut nälkä. Kunhan siis testasin. Se uudelleen syöminen onkin sitten tarkkaa hommaa! Millä vain ei voi paastoa breikata.
Tutkin tosi paljon, ennen kuin paastosin.
Aikaisemmin olin paastonnut max. 3 pv.

Voi olla hiukan sekavaa settiä, silmät luppasee jo.

Ja huom, tässä on vain mun omia havaintoja, en suosittele kenellekään.
Lääkärit hoitaa syövät jne.
Nojoo täällä paljon ruokatietoisia ihmisiä. Ei kyl jätkien kaa kelailla mitä pitäisi syödä et on balanssi. Syödään mitä sattuu kun on nälkä. Ja huuhdotaan olusella alas. Siis mulle ei jää ne vitskut mieleen edes vaik kuin lukis ni ne häviää muistista. Mut joo sillonkun oli henkisesti hyvä olla ni eipä sitä tarvinut syödäkkään. Sitä vähän kuin pakotti itsensä syömään ja kyl se paasto tuo sellasta keveyttä alun jälkeen.
Millasta ruokaa suosittelisit paaston jälkeen?
 
Joo tietty. Mut ollu normaalia ene

Nojoo täällä paljon ruokatietoisia ihmisiä. Ei kyl jätkien kaa kelailla mitä pitäisi syödä et on balanssi. Syödään mitä sattuu kun on nälkä. Ja huuhdotaan olusella alas. Siis mulle ei jää ne vitskut mieleen edes vaik kuin lukis ni ne häviää muistista. Mut joo sillonkun oli henkisesti hyvä olla ni eipä sitä tarvinut syödäkkään. Sitä vähän kuin pakotti itsensä syömään ja kyl se paasto tuo sellasta keveyttä alun jälkeen.
Millasta ruokaa suosittelisit paaston jälkeen?
Ihan pienellä määrällä hiilaritonta syötävää, esim. lihaa tai luista ja lihasta tehtyä lihalientä, vuori/merisuolalla maustettuna.. Sitten odottelet vähintään puoli tuntia ja syöt taas vähän. Sitten voi alkaa kasvattamaan annosta.
 
9MM
Ihan pienellä määrällä hiilaritonta syötävää, esim. lihaa tai luista ja lihasta tehtyä lihalientä, vuori/merisuolalla maustettuna.. Sitten odottelet vähintään puoli tuntia ja syöt taas vähän. Sitten voi alkaa kasvattamaan annosta.
Mille se tuntui kun söit lihalientä oliko hyvää? Ainiin kun jos in pitkään ei saa edes syödä paljoo. Mä oonkin tainnut vetää riskillä. Kiitos neuvoista
 
Mä luulen, että ero on ainoastaan siinä, että mies voi vain jättää ottamatta jotain ruokaa (mikä ei sovi tai mistä ei pideä) eikä kukaan ala kysellä miksi.

Naiselta kysytään ja sit pitää selitellä.

Toisaalta myös nainen haluaisi useammin sitä makeaa jälkiruokaherkkuakin ja mies taas käy tyytyväisenä santsaamassa lihasoossia. Ehkä siksi nainen kertoo helpommin olevansa vaikkapa keliaakikko.
 

Yhteistyössä