N
"nanna"
Vieras
Vauva on nyt 4kk ja mä oon huomannu että oon ruvennu jo välttelemään ihmisten tapaamisia. Oon muutenkin ollut väsynyt niin tuntuu ettei jaksa enää kuunnella kaikkia neuvoja ja viisauksia miten tulee kasvattaa lasta. Serkku toi 3paksua kirjaa imetyksestä ja paheksuu ihmisiä jotka lopettaa imetyksen alle vuoden ikäisenä. Anoppi taas kehottaa antamaan lapselle perunamuusia aina ku vähänki inahtaa koska se johtuu siitä että lapsi ei saa mahaansa täyteen näin pienirintaisen äitin maidosta. Ihan kiva muutenki että lapsen synnyttyä ihmistä saa sanoa pienirintaseks vaikka olohuone on täynnä sukulaisia joita harvemmin näkee, ei ollenkaa kiusallista. Tädin mielestä on naurettavaa lähteä makuuhuoneeseen imettämään koska kyllähän kaikki miehet on tissit nähny joskus. Oma äiti sanoo että on aina ihmetelly naisia jotka hukkaavat aikansa ja koulutuksensa jäämällä kotiin äitiysloman jälkeen ja mulla pitäis olla tohon joku mielipide että varmana mäkin meen töihin heti vaikka tuntuu että on vasta tullu laitokselta.
Miks ei vaan saa olla rauhassa äiti ja tehdä omia valintoja rauhassa. Miks pitää tuputtaa neuvoja. Oon oikeesti alkanu tuntemaan et oon huono äiti ku en oo tajunnu ottaa paineita vaan oon edenny niinku asiat on vaan menny, nukkunu päikkärit ku lapsi nukkuu, pyykit välillä tursuaa korista. Anoppi oli kerran laittamassa pyykkejä muovikassiin ja viemässä pesulaan omatoimisesti ku en ollu jaksanu pestä toista koneellista. Nyt sit pyykkään aina heti ku stressaa et joku tulee tänne katsomaan miten hienosti suoriudun äitiydestä ja kodinhoidosta.. En esimerkillisesti, tiedetään.
Miks ei vaan saa olla rauhassa äiti ja tehdä omia valintoja rauhassa. Miks pitää tuputtaa neuvoja. Oon oikeesti alkanu tuntemaan et oon huono äiti ku en oo tajunnu ottaa paineita vaan oon edenny niinku asiat on vaan menny, nukkunu päikkärit ku lapsi nukkuu, pyykit välillä tursuaa korista. Anoppi oli kerran laittamassa pyykkejä muovikassiin ja viemässä pesulaan omatoimisesti ku en ollu jaksanu pestä toista koneellista. Nyt sit pyykkään aina heti ku stressaa et joku tulee tänne katsomaan miten hienosti suoriudun äitiydestä ja kodinhoidosta.. En esimerkillisesti, tiedetään.