En tiedä mitä tehdä :/

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä tiedä voisinko mä enää koskaan jättää miestä yksin lapsen kanssa. On toi ihan liian vakavaa, että pelkällä keskustelulla menis pois.

Varmaan laittaisin miehen pihalle ja käskisin terapeutille. Mieti miltä lapsesta tuntuu, jos sä vielä jäät sellasen ihmisen kanssa yhteen, joka lapsen mielestä yritti tappaa sen. Sun lapses menetti jo isän, älä anna sen menettää äitiään.
Tällaista ei oo ikinä tapahtunut ennen. Ei edes tännepäin olevaa, ei mitään vinkkiä tai varoitusta. Eikä mua kohtaan. Ei ensimmäistäkään väkivallan elettä.

Lapsi itse on aika ok, eilenkin siellä makkarissa pyysi isiä sinne käymään. Sanoin että nyt nukutaan. Ei tunnu kantavan kaunaa. Nytkin haluaisi mennä isin luo makkariin.

Kunhan herää, niin asiasta keskustellaan kyllä.

Voiko enää luottaa, siitä on kyse...
 
qwen
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Ompa taas musta-valkoista kommentointia! Oli toki väärin se mitä mies teki, mutta paljon riippuu myös siitä miten mies asiaan suhtautuu ja hakeeko apua tuohon ahdistukseensa ettei vastaavia tilanteita tulisi! Jos mies katuu ja ymmärtää tehneensä väärin, hakekaa apua tai lähde lapsen kanssa vähän pidemmälle lomalle, että mies saa ladata akkuja(tai mies lomalle)!
Elämä ei voi olla niiiiin simppeliä, että aina on kerrasta poikki, johan sitä sais yhtenään vaihtaa miestä tai olla lopullisesti yksin!
JUst näin!!!!!!!!!! Ap voimia sulle ja tulevaan koitokseen se tie voi olla kivinen valitset kummin vain.. Apua saatte varmasti jos sitä haluatte,,,Täälläkin porukka suhtautuis eri tavalla jos ei olis mainittu että lapsi ei miehen. Kyllä mä silti jotakin tekisin että mies säikähtäis tuo teko ei ole hyväksyttävä..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja m:
ihan tuntuu kuin olis masennusta tai jotain. päässä kai naksahti ja miehes ei ollut oma ittensä.
Ei oo saikulla, vaan kesälomalla. Mutta on ollut oikeasti tosi stressaantunut jo oikeastaan yli vuoden. Töissäollut kovat paineet, on johtavassa asemassa.

Olen tuota masennuskorttia vedellyt esiin, välillä myöntää kyllä. Nyt tän jälkeen pakotan kyllä hoitoon, siis johonkin terapiaan.
 
haloo
Niin, että ihmisellä ei voi koskaan olla paha olla, eikä koskaan voi epäonnistua, etteikö heti tuomittaisi jopa MURHAAJAKSI! Tässä tapauksessa nyt kaikki osapuolet ovat hengissä enkä nää mitään välitöntä hengenvaaraa kenelläkään! Kuka muka tosissaan väittää ettei esim.lasten suhteen ole koskaan totaalisen palanut pinna ja tehnyt jotain mitä ei todellakaan ihan vähästä tee? Olettepa te täydellisiä vanhempia!!!!
 
aaa
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Ompa taas musta-valkoista kommentointia! Oli toki väärin se mitä mies teki, mutta paljon riippuu myös siitä miten mies asiaan suhtautuu ja hakeeko apua tuohon ahdistukseensa ettei vastaavia tilanteita tulisi! Jos mies katuu ja ymmärtää tehneensä väärin, hakekaa apua tai lähde lapsen kanssa vähän pidemmälle lomalle, että mies saa ladata akkuja(tai mies lomalle)!
Elämä ei voi olla niiiiin simppeliä, että aina on kerrasta poikki, johan sitä sais yhtenään vaihtaa miestä tai olla lopullisesti yksin!
JUst näin!!!!!!!!!! Ap voimia sulle ja tulevaan koitokseen se tie voi olla kivinen valitset kummin vain.. Apua saatte varmasti jos sitä haluatte,,,Täälläkin porukka suhtautuis eri tavalla jos ei olis mainittu että lapsi ei miehen. Kyllä mä silti jotakin tekisin että mies säikähtäis tuo teko ei ole hyväksyttävä..
väkivalta on aina väkivaltaa.. olis bio isä tai ei.. minä en ottas riskiä että sama tapahtuu uudelleen ja jotain pahempaa tapahtuu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Niin, että ihmisellä ei voi koskaan olla paha olla, eikä koskaan voi epäonnistua, etteikö heti tuomittaisi jopa MURHAAJAKSI! Tässä tapauksessa nyt kaikki osapuolet ovat hengissä enkä nää mitään välitöntä hengenvaaraa kenelläkään! Kuka muka tosissaan väittää ettei esim.lasten suhteen ole koskaan totaalisen palanut pinna ja tehnyt jotain mitä ei todellakaan ihan vähästä tee? Olettepa te täydellisiä vanhempia!!!!
Ovat hengissä juu, mutta olisivatko jos ap ei olisi ehtinyt väliin?

Vaikka mun kuinka kiristelee hermoa, ei tulis pieneen mieleenkään alkaa tukehduttaa lasta!Siinä kohtaa kun liikaa kiristää minä poistun tilanteesta ja kokeilen parin minuutin hengähdyksen jälkeen uudestaan, mikään, EI MIKÄÄN, oikeuta pahoinpitelemään lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Ompa taas musta-valkoista kommentointia! Oli toki väärin se mitä mies teki, mutta paljon riippuu myös siitä miten mies asiaan suhtautuu ja hakeeko apua tuohon ahdistukseensa ettei vastaavia tilanteita tulisi! Jos mies katuu ja ymmärtää tehneensä väärin, hakekaa apua tai lähde lapsen kanssa vähän pidemmälle lomalle, että mies saa ladata akkuja(tai mies lomalle)!
Elämä ei voi olla niiiiin simppeliä, että aina on kerrasta poikki, johan sitä sais yhtenään vaihtaa miestä tai olla lopullisesti yksin!
Et voi olla tosissas?Kyllä se on kerrasta poikki jos aletaan murhaa yrittämään, oli kuinka stressaantunu tahansa!Mielummin sitten loppuelämä yksin kun kuoleman pelossa...
Elämä on just niin simppeliä jos omaa lasta yritetään tappaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja just :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huuuhhhuh:
Etkä sit puhunu miehen kans vaan tulit tänne avautumaan? Kysyitkö siltä, että tajuaako, että olis voinu raivopäissään tappaa lapsen?
Puhuin eilen sen verran, että haukuin pystyyn. Menin sitten nukkumaan hysteerisen lapsen huoneeseen patjalle.

Mies nukkuu vielä.

En usko että se oli tapporitys, ja tyyny oli siis vauvakokoa. Mutta joku napsahti päässä :(.
usko mitä uskot. mutta nyt kerrot tän stoorin sun lapsen biolog. isälle. ja annat myös lapsen huoltajuuden jollekulle muulle!

Lapsen biologinen isä on tavannut lapsen kerran, synnytyslaitoksella, ei oo soitellut, ei ottanut ikinä mitään yhteyttä. Hänellä ei oo muuta yhteyttä tuohon lapseen kuin geenejä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Ompa taas musta-valkoista kommentointia! Oli toki väärin se mitä mies teki, mutta paljon riippuu myös siitä miten mies asiaan suhtautuu ja hakeeko apua tuohon ahdistukseensa ettei vastaavia tilanteita tulisi! Jos mies katuu ja ymmärtää tehneensä väärin, hakekaa apua tai lähde lapsen kanssa vähän pidemmälle lomalle, että mies saa ladata akkuja(tai mies lomalle)!
Elämä ei voi olla niiiiin simppeliä, että aina on kerrasta poikki, johan sitä sais yhtenään vaihtaa miestä tai olla lopullisesti yksin!
Olen aika samaa mieltä. Jos katuu ja hakee apua, niin en laita heti pihalle. Mutta hirvittää kyllä jättää kaksin. Me päästään kyllä vaikka mun vanhempien luo lomalle, se on kaukana (700 km). Oli itse asiassa tarkoitus mennä sinne loppuviikosta.

Mies ei tosissaan ollut oma itsensä siinä.

 
leena
Alkuperäinen kirjoittaja .:
ja isä tulis tänne siitä kertomaan. varmasti täällä olis toinen ääni kellossa. ap miehesi täytyy hakea apua itselleen.
tuskin.. aina vaan vedotaan tähän että jos joku muu jne VÄKIVALTA ON AINA VÄKIVALTAA SAMA SE VAIKKA LAPSEN OLISI YRITTÄNYT TUKEHDUTTAA NAAPURTI!!!
 
qwen
Alkuperäinen kirjoittaja ihmetellä täytyy:
Kuka hullu elää noin epätasapainoisen ihmisen kanssa, lapsikin vaarassa. Kunhan on kaksilahkeinen.
Ap:han just kertoi että mitään merkkejä ei ole aikaisemmin ollut ilmassa. Ei sitä voi etukäteen tietää...Voi jeesus mitä sakkia taas ap sai sai syyt niskoilleen ku on tuollaisen miehen kanssa. Tuohon täyttyy hakea apua heti, mutta jeesus ei kai nyt muuten normaalia ihmistä aleta kyttien kanssa häätään veke ennenku asiat on selvitetty puhumalla. Se on aikuista käytöstä ap:lta näin tomia lapsikaan ei säikähdä tilannetta enempää.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Ompa taas musta-valkoista kommentointia! Oli toki väärin se mitä mies teki, mutta paljon riippuu myös siitä miten mies asiaan suhtautuu ja hakeeko apua tuohon ahdistukseensa ettei vastaavia tilanteita tulisi! Jos mies katuu ja ymmärtää tehneensä väärin, hakekaa apua tai lähde lapsen kanssa vähän pidemmälle lomalle, että mies saa ladata akkuja(tai mies lomalle)!
Elämä ei voi olla niiiiin simppeliä, että aina on kerrasta poikki, johan sitä sais yhtenään vaihtaa miestä tai olla lopullisesti yksin!
No nyt puhutaan ihan eri luokan asiasta kuin pienestä mokasta minkä mies ahdistuksissaan teki, jumaliste äijähän yritti tukehduttaa pientä lasta! Kuinka pitkälle sellaista pitää mielestäsi ymmärtää?

Itse voisin kuvitella antavani anteeksi pienen läppäisyn itselleni niin että mies sitä katuisi, mutta se että hän tyynyllä yrittäisi tukehduttaa lastani ei kuulu siihen "annan anteeksi ja unohdan-kategoriaan". Miten uskaltaisin ikinä enää jättää heitä kahdestaan? Mitä jos miehellä taas napsahtaisi enkä olisikaan tällä kertaa menemässä väliin..?
 
Ootko sä Ap ihan terve!? Kuinka sä pystyt kattomaan edes miestäsi ton jälkeen?
Ajattele jos sinä olisit ollut vaikka lenkillä ja mies kotona lapsen kanssa mitä silloin oisi lapselle tapahtunut? Soitappa kuule neuvolaa ja kysäseppä sieltä mitä tehdä kun mies yritti tukehduttaa lapsen, jos et tosiaan itse tiedä.. Ja kysyit voiko mieheen enää luottaa niin ei tosiaakaan voi!! Lapsi ei välttämättä nyt vielä reagoi tapahtumiin mutta mieti kun hän kasvaa ja pienessä mielesssä miettii että miks äiti jäi kanssani tänne kun hänet yritettiin tukehduttaa??
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Ompa taas musta-valkoista kommentointia! Oli toki väärin se mitä mies teki, mutta paljon riippuu myös siitä miten mies asiaan suhtautuu ja hakeeko apua tuohon ahdistukseensa ettei vastaavia tilanteita tulisi! Jos mies katuu ja ymmärtää tehneensä väärin, hakekaa apua tai lähde lapsen kanssa vähän pidemmälle lomalle, että mies saa ladata akkuja(tai mies lomalle)!
Elämä ei voi olla niiiiin simppeliä, että aina on kerrasta poikki, johan sitä sais yhtenään vaihtaa miestä tai olla lopullisesti yksin!
JUst näin!!!!!!!!!! Ap voimia sulle ja tulevaan koitokseen se tie voi olla kivinen valitset kummin vain.. Apua saatte varmasti jos sitä haluatte,,,Täälläkin porukka suhtautuis eri tavalla jos ei olis mainittu että lapsi ei miehen. Kyllä mä silti jotakin tekisin että mies säikähtäis tuo teko ei ole hyväksyttävä..
Harvoin nykään edes ajattelen, että lapsi ei oo tuon miehen lapsi... ovat kuin paita ja peppu ja yleensä hyvin synkkaa yhteen. Tykkäävät toisistaan ja kaikki on mennyt hyvin. Mutta nyt kun joku tuommoinen elukka tuli miehestä pintaan, niin mietin, olisko se mennyt noin jos olisi oma jälkeläinen.

Miksi sen mainitsin, oli se, että musta tän lapsen kohdalla pitää käyttää enemmän harkintaa noissa ero-ym. asioissa. Vähän kuin adoptiolapsen kohdalla. Koska hän on jo eroja/hylkäämisiä kokenut, vaikka bioisä ei asunut lapsen kanssa koskaan, niin hän miettii toisinaan, miksi se isä ei koskaan soita tai tuu kylään.

Villaisella tätä ei paineta. apua on haettava. Mutta epäilen että mies on oikeasti masentunut. Nukkuu siis noin 13 h päivässä...

 
x
sun miehen on pakko hakea apua!!!!! Mikään työ ei ole mielenterveyden menettämisen väärti. Hän tarvii nyt saikkua, lepoa, varmaan jotain masennuslääkitystäkin ja terapiaa. Hällä on karannu mopo käsistä ja se ei parane jos ette nyt tartu härkää sarvista. Nyt jos koska olisi aika tajuta! Tiedätkö, että näin niissä lukuisissa perheissä on käynyt joissa puoliso on surmannut lapsia. Liian suuret paineet, isot velat, kaikki. Tiedätköhän edes kaikkia asioita?? Usein noissa tilanteissa vielä paljastuu peliveljoka, aineiden käyttöä jne. kannattaa oikeasti nyt pyytää apua paikalle.
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä tiedä voisinko mä enää koskaan jättää miestä yksin lapsen kanssa. On toi ihan liian vakavaa, että pelkällä keskustelulla menis pois.

Varmaan laittaisin miehen pihalle ja käskisin terapeutille. Mieti miltä lapsesta tuntuu, jos sä vielä jäät sellasen ihmisen kanssa yhteen, joka lapsen mielestä yritti tappaa sen. Sun lapses menetti jo isän, älä anna sen menettää äitiään.
Tällaista ei oo ikinä tapahtunut ennen. Ei edes tännepäin olevaa, ei mitään vinkkiä tai varoitusta. Eikä mua kohtaan. Ei ensimmäistäkään väkivallan elettä.

Lapsi itse on aika ok, eilenkin siellä makkarissa pyysi isiä sinne käymään. Sanoin että nyt nukutaan. Ei tunnu kantavan kaunaa. Nytkin haluaisi mennä isin luo makkariin.

Kunhan herää, niin asiasta keskustellaan kyllä.

Voiko enää luottaa, siitä on kyse...
sä ainakin tunnut olevan kovin luottavaisella mielellä..! huh huh! :eek:
 
hakekaa miehelle apua
mä en ihan pihalle kyllä heittäis samantien vaan asiasta täytyy keskustella ja apua hakea heti. isänikin teki minulle lähestulkoon vastaavanlaisen tempun kun oli lapsi, mutta ikinä en ajatellut tai ajattele vieläkään että olisi halunnut mut tappaa tai muutenkaa vahingoittaa. Oli vaan kertakaikkisen loppu ja väsynyt, että sillä hetkellä kaikki keinot oli loppu.
Muistan sen tilanteen hyvin, mutten kanna mitään kaunaa. välit ovat isääni tänäkin päivänä tosi hyvät.
 

Yhteistyössä