En tiedä mitä tuon ekaluokkalaisen kanssa tekisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kiltti ja herttainen poika olisi, jos tahtoisi mutta....

Eli koulussa ja aina ns. ihmisten ilmoilla käyttäytyy täysin moitteettomasti. Aina tulee vain hyvää palautetta ja jos minä olen lasten kanssa jossain niin ei ongelmaa silloinkaan. On järjestelmällinen ja tunnollinen.

Vapaa-ajalla puuhataan vaihtelevasti kaikenlaista, poika on liikunnallinen ja tykkää touhuta kaikkea. Lisäksi askartelee paljon. Kavereita on.

Mutta huutaa, raivostuu, puhuu töykeästi ja sitten kun komennan niin alkaa haukkua itseään tyhmäksi tai että minun pitäisi tappaa hänet.

Nytkin pukee tuossa ja pitää kauheaa huutoa. Ei siis mitään sanoja vaan jotain naurunkäkätystä ja erilaisia huudahduksia. Juoksee sisällä vaikka tietää kielletyksi jne.

En ymmärrä mitä pitäisi tehdä ja kaikki rangaistuksetkin tuntuu tehottomilta.

Ja siis monesti johonkin sanomaani huutaa jotain että "sä oletkin tollanen tyhmä pingviini" tai samaa siskoilleen, että keksii jonkun ihan typerän sanan millä toista haukkuu. Kiroilua ei juurikaan ole.

jos muualla sujuu hyvin niin älä missään nimessä ala mitään tutkimusprosesseja, jotka vievät perheen järjiltä. tukea ei ole olemassakaan.

kuulostaa minusta 7-vuotiaan uhmaiältä, mutta kiva kun muuten sujuu hyvin. tsemppiä teille.

vaikea sanoa näin vaan kuvauksesi perusteella, mutta...jos vaa suinkin pystyt pitämään itsesi tyynenä ja annat kyseiselle käytökselle mahd. vähän huomiota. Ja koitat olla tekemättä asiasta suurta numeroa tai paisuttamasta pohtimalla ja analysoimalla. Pienihän tuo poika on vielä. Odottele rauhassa...jos menisi itsekseen ohi. Vai onko tuollaista ollut ihan pienestä asti vai nyt tullut?

pelaako liikaa/ikarajan ylittavia peleja? Saako katsoa telkusta liian sotaisia ohjelmia? Meilla vaikutti juuri noin. Aloin katsoa tarkemmin pelien ja ohjelmien sisaltoa ja rajoittaa ja poika rauhottui selvasti, myos painajaiset jai. Tsemppia!!

Kuuluu varmaan ikään, meillä meno samanlaista poika tosin 6v.
Osaa olla kiltisti ja onkin kylässä mutta kotona sitten saa raivareita milloin mistäkin ja lempi sana meillä on idiootti! Haukkuu siis minua idiootiksi jos ei saa tahtoaan läpi.
Arestia aina tästä saa mutta unohtuu pian :)

No toivortn että menee ohi iän myötä...

On ollut uhmakas "aina". 2v3kk ikäiseksi oli äärettömän kiltti, mutta sen jälkeen uhma alkoi. Oli pahimmillaan 6vuotiaana eli siitä on helpottunut paljon.

Aloitin työt viikko sitten kuuden kotiäitivuoden jälkeen ja poika joutuu nyt olemaan koulun jälkeen yksin 1-2 tuntia joten oireilee ehkä ihan sitäkin. Vaikka en siis ole joka päivä töissä eli tuota on yleensä 2 päivää viikosta sitten, mutta ehkä sekin stressaa.

Äsken vein keskimmäisen lapsen kerhoon ja sillä välin oli poika laittanut valmiiksi kaikki liikuntakamat ja katsonut ulkovaatteensa jo eteiseen jne eli huolellinen on. Koskaan ei tarvitse kysellä, että onko läksyt tehty tai tietääkö mitä liikuntaa on.

Yhteistyössä