Maha kokoajan löysällä! On kiukkuinen ennen kuin kakka tulee... Mä en keksi mitään muuta yhteyttä tuohon mahan löysyyteen kuin sen, että kun lopetin imetyksen pojan ollessa vajaa 11kk niin maha meni sekaisin. Mutta toisaalta, tuntuu että tuo maha menisi viljoistakin sekasin?? Pääosin söi tuolloin 11kk iässä samaa ruokaa kuin vaikka 8kk iässäkin, tuohon 11kuukauteen mennessä ei ollut mitään ongelmaa mahan kanssa. Kun imetys päättyi maha alkoi menemään löysälle pikku hiljaa, nyt mun hälytyskellot soi ihan tosissaan, kun jo parina yönä on poika kakannut yölläkin housuun kauheat kurat. Imetyksen lopetuksen jälkeen ilmestyi myös jalkoihin ja pyllyyn kuivia punoittavia länttejä... Onko tämä nyt maitoallergiaa vai mitä helkuttia?! Mulla ei ole mitään kokemusta allergioista ja alan olla väsynyt tuohon kitinään... KUN EI NIITÄ HAMPAITAKAAN TULE! eli ei niistäkään näköjään johdu tuo mahan löysyys...
Kerroin asiasta neuvolassa, täti ei sanonut juuta eikä jaata! "voit kokeilla vaihtaa korviketta/maitoa jos se sinusta tuntuu siitä johtuvan" NIIN yhtä tyhjän kanssa vastaus että voi vee.
Tietenkin sekin vaihtoehto olisi että voisin kokeilla maitohappobakteereja... Puuhhh.. Poika ei myös painakaan paljon, on aika hoikka mutta kai ihan normaalipituinen (9300g, 76cm)? 8kk-1v. välisenä aikana oli tullut painoa 1kg, minusta outoa, mutta on kyllä tosi liikunnallinen tapaus. Neuvolassa sanoi, että on ihan normaalisti kasvanut, mutta jotain epäilyksiä minulle itselle jäi...
Tietenkin sekin vaihtoehto olisi että voisin kokeilla maitohappobakteereja... Puuhhh.. Poika ei myös painakaan paljon, on aika hoikka mutta kai ihan normaalipituinen (9300g, 76cm)? 8kk-1v. välisenä aikana oli tullut painoa 1kg, minusta outoa, mutta on kyllä tosi liikunnallinen tapaus. Neuvolassa sanoi, että on ihan normaalisti kasvanut, mutta jotain epäilyksiä minulle itselle jäi...