[QUOTE="alkup.";26228693]Henk.koht. olen sitä mieltä, että miehen lapsi ei tarttis enää yhden ainuttakaan lelua. Sillä on kaksi kotia täynnä leluja. Nytkin meillä osa sen leluista on vaatekaapissa kun ei enää kirjahyllyyn mahdu!!
Mun lapset on todellakin opetettu, ettei kaikkea saa. Mutta ne on kokenut myös tosi kovia, isä hylännyt, muutettu paikkakunnalle josta ei tunneta ketään eikä he ole onnistunut luomaan vielä uusia ystävyyssuhteitakaan. Mies asettaa oman lapsensa jalustalle ja mä en halua että omani tuntee hirveätä huonommuuden tunnetta, joten joku pieni yllätyspussilelu kerran tai kaksi kuussa ei mun mielestä ole puuttumisen arvoinen asia mieheltä. On se kumma jos mun on vaan pakko tyytyä tähän tilanteeseen tällaisena kuin se on. Mitään empatiaa ei mieheltä meille näytä heruvan, mutta jos sen poika kiukuttelee ettei halua tulla tänne, niin sitten se antaa sen pomottaa täällä kaikkia, että sillä ois parempi olla.[/QUOTE]
Se nimenomaan tekee uusperhekuvioista niin vaikeita ja hankalia kun on porukka eri maailmoista,se vaatii joustamista ja sopeutumista tosi paljon.
Mun miehen nuorisolla ei ole mitään sääntöjä isänsä luona,ne saa tehdä mitä niitä huvittaa ja mun nuorisolla on aina ollut ja tulee aina olemaan selkeät säännöt ja mua totellaan.Se on aiheuttanut paljon ongelmia.Esimerkiksi miehen likka valvoo viikonloppuisin täällä vaikka aamuviiteen,koita siinä saada sitten oma nuoriso nukkumaan.On jatkuva univaje,kärttyisyys ja väsymys kun pitää saada valvoa kun senkin musut saa.Ja eipä siinä kukaan nuku jos yks könyää jääkaapilla,suihkussa,kuuntelee poppia,naputtaa tietokoneella aamuviiteen.Miestä ei häiritte,hän kun nukkuu vaikka talo sortuis.Hänen vahempi könyää aamuyöstä kotiin,koira haukkuu,ovet paukkuu ja taas kaikki hereillä.
Kun yritetään yhdistää kahta eri maailmaa ja puhumisesta huolimatta kompromissejä ei tehdä ja mikään ei muutu siinä mietitään että sopeudutaanko vai lähdetäänkö eri teille.Eipä siinä muita vaihtoehtoja ole.
Miehelle vois sanoa että niitä leluja on niin paljon nyt että osa lähtee lapsen äidille että mahtuu uusia tai mies alkaa miettimään mihin se kaikki romumäärä laitetaan kun tila loppuu.