En sit saanut 30 000e asuntolainaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lainaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilmeisesti sinulla on tosi monta lasta ja/tai todella isot työmatkakulut ja/tai työpaikkasi on epävarma ( = yrittäjä tai määräaikainen tms). Jotain nyt jätät kertomatta. Jo se herättää epäilyksen jos sinulla ei ole mitään säästöjä - kyllähän noista tuloista pitäisi saada ainakin tonni kuussa säästöön. En suostu uskomaan ettei pankki muka antaisi sinun tuloillasi lainaa jos muut asiat (omarahoitus, vakuudet) on kunnossa.

1 lapsi, kohta 4v. Työmatkakulut 0e, vakituinen työpaikka. En ole jättänyt mitään ihmeellistä kertomatta. Missä muka on lukenut, ettei mulla ole mitään säästöjä?

Yksi lapsi kohta 4v. Asumiskulut 166e/kk. Työmatkakulut 0e. Muita kiinteitä kuluja en ole laskenut, koska rahat eivät ole tiukassa, enkä ole koskaan nähnyt siihen syytä.

Jos sulla on kk-tulot neljä tonnia ja asumiskulut 166 euroa ja työmatkakulut nolla euroa, niin miksi ihmeessä sä mitään 20 tonnin lainaa ottaisitkaan? Säästät vuoden niin sullahan on se 20 tonnia jo koossa...!

[QUOTE="Keh";29462891]Joo, jotain jättää kertomatta. Esim. että on takaajana jossain tosi isossa lainassa tai sitten on ryssinyt aikaisemmin kyseisen pankin kanssa laina-asiansa (vaikkei siis juuri tällä hetkellä olisi maksuhäiriömerkintöjä tai lainoja niin voihan olla, etta vuosia sitten on hoitanut lainaansa huonosti).

Aloitusviestin faktojen perusteella en usko tarinaa hetkeäkään.[/QUOTE]

Mitä järkeä olisi valehdella täällä palstalla? En mä siitä mitään tyydyutystä saa.
En ole koskaan ollut takaajana missään. Olen aikoinaan jo edelliset maksanut asuntolainani ja ne ei ole koskaan mennyt perintään. Toki joskus vuosien varrella joku lasku on voinut olla myöhässä pari päivää vahingossa, mutta en edes muista, minkä pankin asiakas silloin olin.

Okei. Ulkomaalaiset pankit tietävät, että Suomessa on valtava asuntokupla. Se puhkeaa pankkien syliin, jolloin asuntojen hinnat ja vakuusarvot romahtavat. Asuntojen hinnat laskevat 40-70%. Suuri määrä asuntoja pakkohuutokaupataan. Siksi ovat tietenkin tarkkoja lainaa myönnettäessä.

No älä nyt naurata. Muut perheet ottavat normaalisti 200 000- 300 000e lainan pankista Uudellamaalla. Sillä hinnalla saa kaksion. Millaiset tulot heillä on tai sit yh-äideillä?

[QUOTE="vieras.";29465041]On varmasti mutta sinulla on nyt liian paljon muita menoja jos et pysty maksamaan enempää kuin 255 e/kk. Lyhennys pitää olla vähintään 500-800 e/kk jotta saisit järkevän lainan.[/QUOTE]

No ei mulla oikeasti ole muita menoja. Pankki ei siis koskaan edes kysynyt multa omaa menoarvioita. He vain ilmoittivat, ettei mun tulot riitä elämiseen ja maksamaan sitä 255e/kk lainaa.

En mä halua edes mitään isoa lainaa, joten miksi pitäisi maksaa enemmän?

Miten voi olla mahdollista :O

Meillä ei ole miehen kanssa edes yhteensä bruttotulot tuon vertaa ja meille tarjottiin silloisesta sampo pankista 200 000 euroa. Se olisi siis maksimi mikä oltais saatu. Joo ei todellakaan otettu niin paljoa.

No ei voi olla mahdollista? Olikohan niillä sun tulot ihan oikein kirjotettuna? Reilu 4 tonnin palkalla ja noin pienillä menoilla 255€ on yks pieni kärpäsen paska. Eikä edes ois mitään järkeä maksaa tollasissa minierissä tollasella palkalla lainaa!? Kai sulla jää rahaa säästöön joka kuukausi vai mihin sä oikein saat ne rahat menemään? Jos ei muu auta niin sitten tosiaan säästät sen vuoden nii rahat on kasassa, siinä ajassa tuskin asuntojenkaan hinnat tulee pahemmin muuttumaan.

Yhteistyössä